Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektrický Aston Martin RapidE přijde v roce 2018, s vývojem pomůžou Číňané

David Bureš
Diskuze (0)
V Gaydonu se aktuálně pracuje na několika zajímavých projektech. Vedle nástupce DB9 to jsou ještě crossover a elektromobil.

Už od loňského léta víme, že Aston Martin pracuje na elektrické verzi modelu Rapide, v říjnu pak automobilka představila pojízdný prototyp takového auta. Nyní Aston Martin potvrzuje, že elektrický Rapide bude skutečně vyrábět. S ohledem na loňský prototyp by se elektromobil mohl jmenovat RapidE.

Aston Martin se na vývoji Rapide s elektrickým pohonem dohodl s čínskou elektronickou společností LeEco (dříve LeTV), která se mimo jiné zabývá produkcí chytrých telefonů. Obě společnosti tento týden podepsaly memorandum o porozumění, které je předzvěstí realizace auta.

Podepsané memorandum je rozšíření stávající spolupráce, v lednu debutoval Rapide S se systémem Letv Internet of the Vehicle (IOV) z dílny čínské společnosti. Partneři chtějí spolupracovat také s Faraday Future, která nedávno představila elektrický koncept FFZERO1, jež se má postavit vozům značky Tesla.

S financováním projektu RapidE by měla pomoci další čínská firma, investiční skupina ChinaEquity, se kterou Aston Martin začal v loňském roce spolupracovat. Zatímco loni byl elektrický Rapide teprve zvažovaným projektem (Aston tvrdil, že s ChinaEquity bude zkoumat možnosti produkce takového vozu), dnes už je opravdu chystaným vozem. Aston Martin chce RapidE uvést na trh v roce 2018.

O technických detailech RapidE je zatím předčasné hovořit. Automobilka nicméně dala najevo, že počítá s dvěma verzemi auta. Ta základní by měla být zadokolkou s výkonem odpovídajícím dnešnímu Rapide S, což by znamenalo asi 405 kW. Dojezd tohoto provedení má v závislosti na jízdním stylu činit až 322 kilometrů. Vedle toho se pracuje na variantě se čtyřmi elektromotory (jedním agregátem na kolo) o celkovém výkonu 800 až 1.000 koní (588 až 736 kW).

RapidE je jedním ze tří důležitých projektů, na nichž se v Gaydonu aktuálně pracuje. Již brzy se světu oficiálně představí model DB11, nástupce letité DB9. Vedle nového vzhled auto nabídne také modernější techniku, pod kapotou se má objevit nový 5,2litrový dvanáctiválec, který v nabídce patrně doplní i osmiválec od AMG.

Důležitou novinkou Astonu v následujících letech bude i crossover vycházející z loňského konceptu DBX, který je chystán pro rok 2019. Automobilka aktuálně hledá místo, kde by se DBX mělo vyrábět, stávající výrobní kapacity závodu v Gaydonu nestačí. Definitivní výběr výrobní lokace by podle dřívějších zpráv měl padnout tento měsíc.

David Bureš
Diskuze (0)