Elektrický VW Budd-e: Sériovou verzi uvidíme za čtyři roky
Německá automobilka se na letošní Consumer Electronics Show v Las Vegas vrátila k myšlence ultramoderního mikrobusu s minimalistickým hranatým designem, jenže jak doba velí, je elektrický. Ale proč ne? Na elektrickou budoucnost to zatím úplně nevypadá a osobně jsem v tomto ohledu dosti skeptický, jenže aféra Dieselgate může s turbodiesely pěkně zamávat a poslat je na smetiště dějin... Volkswagen tak myslí za zadní kolečka, jmenovitě alternativní zdroje pohonu.
Budd-e je prvním vozem na novém modulárním podvozku MEB, který dostane i malé Audi A2, to, že se dnes už skoro historické označení vrátí, je vcelku hotová věc. Konstrukce šasi je určena pro elektromobily a plug-in hybridy, jak už její název ostatně napovídá. Vejdou se tam i větší, ale zároveň ploché baterie a další komponenty poháněcí soustavy.
Sama studie je vybavena akumulátory o kapacitě 101 kWh! To znamená dojezd na jedno nabití plných 533 km, tady už se tedy dá hovořit o praktické použitelnosti na delší trasy, srovnatelné s klasickými zážehovými motory, nebo jen o něco menší... Elektromotory má dva, každý na jedné nápravě, spolu dávají 235 kW. Vyvine až 150 km/h, beztak kromě domovského Německa legálně rychleji jet nikde nemůžete. Víc dat výrobce dosud neprozradil.
Budd-e navíc hodlá VW sériově vyrábět, a to už během zhruba čtyř let. V rozhovoru pro britský Car to řekl šéf vývoje v oblasti elektroniky a elektromobilů Volkmar Tanneberger. „Vůz, který bude vypadat hodně podobně jako tenhle, navíc na platformě MEB, skutečně uvidíte v sériové výrobě. Nemohu říci kdy přesně, ale zřejmě v roce 2020 nebo tak nějak.“
Platformu dostanou také další dosud zvažované modely, jen s logem Audi se objeví celkem čtyři. Klasické dodávky řady Transporter, ať už ty osobní, nebo užitkové zatím zůstanu u pohonných jednotek s vnitřním spalováním.