Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektromobil Volkswagen e-Golf jde do prodeje, stojí 956.000 Kč

Volkswagen e-Golf
Volkswagen e-Golf
Volkswagen e-Golf
Volkswagen e-Golf
14 Fotogalerie
Diskuze (145)
Volkswagen uvádí po e-Upu! na trh druhý elektromobil, e-Golf je dražší, ale výkonnější než Nissan Leaf.

Produkční verze Volkswagenu e-Golf se představila již loni na jaře, na autosalonu v Ženevě, až po zhruba roce jde elektrická varianta nejprodávanějšího auta v Evropě do prodeje. Na německém trhu ceny e-Golfu začínají na částce 34.900 eur, což je v přepočtu asi 956.000 Kč.

U našich západních sousedů je tak e-Golf o 50 euro levnější než elektrické BMW i3, které u nás nicméně stojí 900.000 korun. Naopak takový Nissan Leaf je levnější – v Německu začíná na 29.690 eur (při nákupu auta včetně baterie), u nás je nabízen za 715.300 korun.

Elektrický motor e-Golfu produkuje výkon 85 kW a točivý moment 270 N.m. BMW i3 je tedy výkonnější – nabízí 125 kW a 250 N.m. Elektromotor Leafu dává 80 kW a 254 N.m.

Golf s elektromotorem pod kapotou zrychlí z 0-100 km/h za 10,4 sekundy. U elektromobilů jsou nicméně důležitější údaje o dojezdu než o akceleraci. Elektrický Golf zvládne ujet 130 až 190 kilometrů v závislosti na stylu jízdy, velký rozptyl této hodnoty ukazuje, že u elektromobilů na stylu jízdy hodně záleží.

Nabití akumulátoru podle dřívějších zpráv zabere pět hodin, rychlonabíječka tuto dobu zkrátí na 45 minut. Na baterie se v Německu vztahuje osmiletá záruka nebo záruka na ujetí 160.000 kilometrů.

Golf s elektrickým pohonem je možné poznat už podle karoserie. Ta byla upravena tak, aby byla aerodynamičtější. Výsledkem je součinitel aerodynamického odporu o hodnotě 0,281. Upravena je příď vozu, aerodynamická jsou i hliníková kola.

Výbava automobilu je bohatá, na německém trhu je vůz standardně vybaven navigací, vyhřívaným čelním sklem, automatickou klimatizací, koženým volantem nebo full-LED světlomety.

Vstoupit do diskuze (145)