Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektromobil Volkswagen e-Golf jde do prodeje, stojí 956.000 Kč

David Bureš
Diskuze (145)
Volkswagen uvádí po e-Upu! na trh druhý elektromobil, e-Golf je dražší, ale výkonnější než Nissan Leaf.

Produkční verze Volkswagenu e-Golf se představila již loni na jaře, na autosalonu v Ženevě, až po zhruba roce jde elektrická varianta nejprodávanějšího auta v Evropě do prodeje. Na německém trhu ceny e-Golfu začínají na částce 34.900 eur, což je v přepočtu asi 956.000 Kč.

U našich západních sousedů je tak e-Golf o 50 euro levnější než elektrické BMW i3, které u nás nicméně stojí 900.000 korun. Naopak takový Nissan Leaf je levnější – v Německu začíná na 29.690 eur (při nákupu auta včetně baterie), u nás je nabízen za 715.300 korun.

Elektrický motor e-Golfu produkuje výkon 85 kW a točivý moment 270 N.m. BMW i3 je tedy výkonnější – nabízí 125 kW a 250 N.m. Elektromotor Leafu dává 80 kW a 254 N.m.

Golf s elektromotorem pod kapotou zrychlí z 0-100 km/h za 10,4 sekundy. U elektromobilů jsou nicméně důležitější údaje o dojezdu než o akceleraci. Elektrický Golf zvládne ujet 130 až 190 kilometrů v závislosti na stylu jízdy, velký rozptyl této hodnoty ukazuje, že u elektromobilů na stylu jízdy hodně záleží.

Nabití akumulátoru podle dřívějších zpráv zabere pět hodin, rychlonabíječka tuto dobu zkrátí na 45 minut. Na baterie se v Německu vztahuje osmiletá záruka nebo záruka na ujetí 160.000 kilometrů.

Golf s elektrickým pohonem je možné poznat už podle karoserie. Ta byla upravena tak, aby byla aerodynamičtější. Výsledkem je součinitel aerodynamického odporu o hodnotě 0,281. Upravena je příď vozu, aerodynamická jsou i hliníková kola.

Výbava automobilu je bohatá, na německém trhu je vůz standardně vybaven navigací, vyhřívaným čelním sklem, automatickou klimatizací, koženým volantem nebo full-LED světlomety.

David Bureš
Diskuze (145)
Avatar - Missouri
20. 2. 2014 12:50
Re: Výborná zpráva
Pokud je v Německu měsíční příjem rodiny minimálně 6 000,- Eur (což není vůbec nic výjimečného), je zcela reálné uvažovat o elektrickém autě jako druhém voze pro nákupy a podobně. Opakuji, že se nebavíme o dostupnosti el. aut v Česku, jsme zaostalá země, kde je automobil stále vnímán více jako předmět určený k demonstraci příslušnosti k vyšší vrstvě, všichni šílí po výkonu a síle přesto, že 80 koní na běžné ježdění po pozemních komunikacích bohatě stačí. Opakuji, že provoz elektrického auta je zásadně levnější, i když započtu náklady na výměnu baterie. Při nájezdu 20 000 km ročně činí náklady na pohonné hmoty při ceně 38,- Kč za litr nějakých 53 000 Kč. Pravidelný roční servis vozidla nižší střední třídy bez oprav zaokrouhlím na cca 10 000,- Kč. To je 63 000,- za rok / řekněme x 5 = 315 000,- Kč za 5 let. Nemyslím, že nová baterie bude stát tolik. Spalovací motor je velmi složité zařízení, přidejte převodovku, výfukové potrubí, řídící elektroniku, to vše se může pokazit a kazí se - což výrazně navyšuje rozpočet na provoz. V Česku zatím jen experimentujeme s elektrokoly a elektroskútry. Já osobně dojíždím denně do zaměstnání cca 40 km na elektrokole, zatímco auto stojí v garáži. Roční úspora v mém případě činí asi 16 000,- Kč jen za pohonné hmoty. Auto mám jen na dovolené a výlety. A těším se, že se snad dožiju doby, kdy i na dovolené u moře budu moci vyrazit elektromobilem... ;-)
Avatar - Bazalt
19. 2. 2014 19:38
Jak typické...
Jak typické, Das Auto (už) udělal elektromobil a všichni si mají soudě podle článku sednout na zadek. Co na tom že stejnou koncepci (elektropohon ve běžném modelu) jiné značky už dělají skoro deset let. Třeba E-fluence který byl nedávno stáhnut. Mířil jako služebák na eko radní a politiky. Bohužel ti mají raději naftu s řepkou. Co na tom že lány řepky jsou ekologická katastrofa a všichni to vědí. Hlavně když se na tom bohatne. Všichni Golf hned srovnávají a nadřazují nad Leaf. Má přeci o kousek větší výkon! Zvláštní že když novináři srovnávají 1.6 TDi s 1.6 dCi tak je pro ně 20kw navíc u dCi zbytečně mnoho a přímo přemotorováno. Přeci nemůžou napsat že na nejlepší 1.6 na trhu prostě nemá (kdo má jiný názor ať se zeptá u MB) a že je od devadesátých let s naftou pozadu. V době kdy uřízli válec a vytvořili "zázrak" 1.4 TDI dělal renault a Fiat své 1.5 a 1.3 už zhruba deset let. A jak vůbec může někdo srovnávat Golf s Leaf?! To je jako srovnávat Clio s Scenic. Úplně jiná třída. No jo ale když už nic tak Golf stojí o 200 tisíc víc že... Jo aha, on má tu výbavu, já zapoměl! Hm ta je ale v Leaf taky a úplně stejná. Včetně malého solárního panelu. A pro ty co se jim to nelíbí jen podotýkám že jsem jeden víkend řídil Golf 1.6TDI bluemotion s automatem a plnou výbavou a ten následující Leaf který stál úplně stejně.Takže srovnání opravdu mám.
Avatar - Ozzman
19. 2. 2014 08:08
Re: Hračka pro bohaté děti...
Pokud tě nezajímá ekologie budiž, pokud patříš k té drtivé menšině, která obhajuje elektromobil pro ekonomičnost a ne ekologičnost, potom nevím, proč se vměsuješ do této diskuze, neboť ti není určena :-)

19. 2. 2014 01:16
BMW i3 je prostě zadarmo,
bráno v kontextu ceny tohoto Golfa. Golf je obyčejné plechové těžké auto, do kterého se někdo rozhodl narvat elektromotor a pár baterek. Dát mega za takového šedého kočkopsa? To teda hodně přepálili.
i3 má podvozek z hliníku, karoserii z karbonu - technologie supersportů které se prodávají za násobně vyšší ceny. Špičkový design zvenku i zevnitř. Tvar, velikost, pojetí - do města rozhodně vhodnější než Golf. Už na pohled jasná exkluzivita, něco jako BMW X6 mezi SUV. Fakt se divím, že i3 prodávají za tak nízkou cenu. S těmi použitými technologiemi na tom nemůžou mít zisk.
18. 2. 2014 21:41
Re: Hračka pro bohaté děti...
Mě jako brňáka opravdu netrápí co se děje někde v sokolovské pánevní oblasti. ;-) A pokud bych si kupoval elektromobil tak rozhodně ne kvůli ekologii ale kvůli ekonomice. Jednoduše to tolik nevysává peněženku.