Elektromobily nejsou řešením, autonomní řízení přijde do deseti let, říká Marchionne

Sergio Marchionne nedávno obdržel čestný titul v oboru průmyslového inženýrství na univerzitě v italském městě Trento. V rámci děkovné řeči se lídr společnosti FCA rozpovídal o budoucnosti automobilového průmyslu a vysvětlil přítomným studentům svůj pohled na věc.
Skupina Fiat Chrysler Automobiles již v loňském roce domluvila partnerství se společností Waymo, jež spadá pod křídla Googlu a obstarává výzkum a vývoj autonomních vozidel. V rámci kooperace byla vytvořena flotila testovacích Chryslerů Pacifica, právě v autopilotech totiž Marchionne vidí slibnou budoucnost.
„Domníváme se, že autonomní technologie se stanou nedílnou součástí průmyslu do deseti let. Pokročilé systémy budou hrát klíčovou roli v přepravě napříč celým světem,“ uvedl kontroverzní Ital a dodal, že vlajkovým nositelem těchto inovací bude v rámci skupiny pravděpodobně Maserati. Základní technologie by mohlo dostat již příští rok, třetí úroveň pak do roku 2021. S vyššími levely samořízení to podle Marchionneho bude náročnější, protože nezáleží jen na výrobcích, ale i nedostatečné infrastruktuře.
Šéf FCA dále poznamenal, že společnost pracuje na vlastních elektrických vozech, ale on sám v nich nevidí řešení pro budoucnost. Připomněl pět let starou stavbu Fiatu 500e, který Italové stavěli v Kalifornii, přičemž na každém autě tratili v přepočtu přes 400 tisíc korun. Vzhledem k této zkušenosti říká, že ještě aktivnější vstup do světa elektromobilů by byl nelogickým krokem.
Kromě starostí s budoucností jeho automobilových značek má Marchionne vrásky také ze Scuderie Ferrari, které prezidentuje. Stáji Formule 1 se v posledních měsících lepí smůla na paty a v zákulisí šampionátu se nahlas začíná spekulovat o odvolání šéfa týmu Maurizia Arrivabeneho. Sám velký Marchionne ostatně prohlásil, že personální změny jsou na pořadu dne.











