Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Emory Motorsports stvořil fantastické Porsche 356 s pohonem všech kol

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Porsche nikdy nenabízelo svým zákazníkům model 356 s pohonem všech kol, ale z bran severoamerické společnosti Emory Motorsports i přesto jeden exemplář vyjel.

Společnost Emory Motorsports založil Rod Emory se svou ženou Amy v roce 1996 s původním cílem věnovat se především opravám a kompletním renovacím klasických vozů značky Porsche.

Kořeny společnosti lze ovšem vysledovat až do roku 1948, kdy se Neil Emory, dědeček Roda Emoryho, stal spoluzakladatelem Valley Custom Shop a následně vyhledávaným karosářem. V jeho stopách se do jisté míry vydal i jeho syn Gary Emory, jehož firma Porsche Parts Obsolete se stala specialistou na náhradní díly pro sportovní a závodní vozy německé značky.

Gary Emory si pro zábavu upravoval své vlastní Porsche 356 a s tím mu později pomáhal i jeho syn Rod. V režii těchto dvou vzniklo již na přelomu osmdesátých a devadesátých let několik výjimečných Porsche 356.

Nadšení pro klasická Porsche nakonec vyústilo v založení společnosti Emory Motorsports. Ta se vedle již zmíněných oprav a renovací věnuje i úpravám vozů modelových řad 356 a 911. Na svém kontě má za uplynulých dvaadvacet let údajně přes 170 různě modifikovaných vozů.

Mezi nejnovější a nejúchvatnější kreace společnosti Emory Motorsports patří Porsche 356, jehož majitel je využívat k zimním výletům do lyžařského střediska a řada dalších aktivit. Díky tomu došlo ke spojení karoserie Porsche 356 z roku 1964 s díly podvozku určenými původně pro Porsche 911 Carrera 4 generace 964 z roku 1990.

Celý projekt zabral čtyři roky a zahrnoval laserové skenování jako podvozku z počátku devadesátých let, tak i karoserie z první poloviny let šedesátých. Cílem bylo zajistit vhodné body pro usazení zavěšení kol původem z modelu 911 a zároveň zachovat krátký rozvor modelu 356. S ohledem na použití náprav modelu 911 s pohonem všech pak došlo na jemné rozšíření karoserie a to především v oblasti zadních partií.

Porsche 356 s pohonem všech kol se spoléhá na komponenty odpružení značky KW, zajišťujícími optimální rovnováhu mezi ovladatelností a komfortem jízdy. Brzdový systém byl převzat z Porsche 911 generace 964 a jeho kotouče se ukrývají za disky s rozměry 16 x 7 palců obutými do pneumatik Pirelli Ice Zero o rozměrech 205/60 R16.

Pod přepracovanou karoserií se tedy ukrývá prakticky kompletně nová technika. Za zadní nápravou je sice uložen plochý vzduchem chlazený čtyřválec, ale jeho konstrukce vychází ze šestiválcového motoru o objemu 3,6 l, používaného v Porsche 911 generace 964 z přelomu osmdesátých a devadesátých let.

Pohonná jednotka o objemu 2,4 l má s párem dvojitých karburátorů Weber 48 IDA disponovat výkonem kolem 147 kW (200 k) a spolupracovat s pětistupňovou manuální převodovkou G64 původem z modelu 911 Carrera 4.

Za změnami provedenými v oblasti karoserie, pohonné jednotky i podvozku nijak nezaostává ani interiér. Ten se pyšní především použitými sedadly a jejich čalouněním spolu s tříramenným sportovním volantem a ochranným rámem, na němž je stylově usazeno rezervní kolo.

Výsledkem všech provedených úprav je nádherné Porsche 356, které si zachovává svůj původní styl, ale díky výkonům svého motoru ve spojení s pohonem všech kol a hmotností pouhých 975 kg nabídne výrazně svižnější a zároveň i bezpečnější svezení.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)

Doporučujeme