reklama


Euro NCAP 2011: Chevrolet Captiva – 5 hvězd letos, 4 od příštího roku

Euro NCAP 2011: Chevrolet Captiva – 5 hvězd letos, 4 od příštího roku

 
 

Důkladně modernizovaná Captiva si oproti původnímu provedení testovanému v roce 2007 polepšila o jednu hvězdu.

Jako u většiny vozů s pěti hvězdami je i u Captivy potřeba zlepšit ochranu chodců. 48 % maxima letos na 5 hvězd stačí, v roce 2012 by ale SUV získalo jen 4 hvězdy. Prostor pro zdokonalení nabízí i ochrana hrudníku a bérců při čelním i bočním nárazu.

Předmětem testu byl Chevrolet Captiva 2.2 diesel LS, s karoserií pětidvéřové SUV a pohotovostní hmotností 1778 kg a s volantem vpravo.

Bezpečnostní výbava testovaného modelu obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech, čelní airbag řidiče a spolujezdce, boční a hlavové airbagy a ESC. Vůz byl vybaven připomínači nezapnutých bezpečnostních pásů na předních sedadlech.

Pro testy ochrany dětí byla pro figurínu 18měsíčního dítěte instalována proti směru jízdy (pomocí úchytů ISOFIX a pomocného rámu) autosedačka Britax Römer Baby Safe, pro figurínu 3letého dítěte pak autosedačka Britax Römer Duo Plus ISOFIX instalovaná pomocí úchytů ISOFIX a top tether a orientovaná ve směru jízdy.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní. Údaje zaznamenané zkušebními figurínami prokázaly dobrou ochranu kolen a stehen řidiče i spolujezdce.

Dodatečné testy prokázaly, že Chevrolet Captiva zaručuje stejnou míra ochrany bez ohledu na tělesné parametry cestujících a na jejich pozici při sezení.

Při bočním nárazu získal Chevrolet maximální počet bodů za dobrou míru ochrany všech sledovaných oblastí těla.

Při nárazu na sloup došlo ke kompresi žeber, což bylo vyhodnoceno jako mezní stupeň ochrany hrudníku.

Stejně tak byla mezní ochrana krční páteře při nárazu zezadu (Whiplash).

Euro NCAP 2011: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa kůlWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých14,389%8100%6,683%2,665%3288%

Ochrana dětí

Dopředný pohyb hlavy tříleté figuríny, přepravované v autosedačce s orientací ve směru jízdy, nebyl při čelním nárazu nadlimitní. Při bočním nárazu byly obě figuríny správně obklopeny sedačkou, což minimalizovalo riziko úrazu hlavy.

Airbag spolujezdce je možno vypnout a umístit na sedadlo dětskou sedačku proti směru jízdy. Stav airbagu však není zřejmý a proto nebyly v této části uděleny žádné body.

Na nebezpečí umístění dětské sedačky na sedadlo spolujezdce bez vypnutí airbagu je zřetelně upozorněno.

Euro NCAP 2011: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyOznačeníUpevněníCelkem sedačkyCelkem
Jednotkybody%body%body%--body%
18 měsíční11,898%4100%2100%17,899%--
36 měsíční11,596%4100%2100%17,597%--
Vozidlo-538%
Ochrana dětí-4082%

Ochrana chodců

Hrana kapoty poskytuje špatnou ochranu ve všech svých částech.

Oblast možného nárazu dětské hlavy poskytuje převážně dobrou ochranu.

Oblasti možného nárazu hlavy dospělého poskytují většinou špatnou ochranu.

Euro NCAP 2011: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců1458%00%350%1748%

Asistenční systémy

Chevrolet Captiva je již v základu vybaven elektronickým stabilizačním systémem i připomínači nezapnutých bezpečnostních pásů na předních sedadlech.

Chybí omezovač rychlosti.

Euro NCAP 2011: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy00%3100%267%571%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Chevrolet Captiva získal v nárazových testech EuroNCAP v celkovém hodnocení maximální počet hvězd.

Ochrana dětí je na dobré úrovni.

Zlepšit je třeba například ochranu hrudníku, ochranu chodců nebo bezpečnostní výbavu vozu.

Euro NCAP 2011 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3288%4082%1748%571%77%
Počet hvězd*****

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2011?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce.

Kategorie 1 (Ochrana cestujících) tvoří i v roce 2011 50 % výsledné známky, kategorie 2 (Ochrana dětí) 20 %, kategorie 3 (Ochrana chodců) také 20 % a kategorie 4 (Asistenční systémy) pak zbývajících 10 % známky.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2011)
2011Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%40%60%75%
Pro ****65%60%25%40%60%
Pro ***35%30%15%25%50%
Pro **30%25%10%15%35%
Pro *20%15%5%5%25%

Euro NCAP Chevrolet Captiva (2011)

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Země těžící ropu se přibližují hranici dohodnutých omezení Země těžící ropu se přibližují hranici dohodnutých omezení

Země, které těží ropu, se přibližují hranici dohodnutých…

Dva Češi zahynuli pod lavinou v Rakousku, dva se podařilo zachránit Dva Češi zahynuli pod lavinou v Rakousku, dva se podařilo zachránit

Dva Češi dnes přišli o život pod lavinou v horském…

Kontrolní hlášení přineslo deset miliard navíc, tvrdí Babišova náměstkyně Kontrolní hlášení přineslo deset miliard navíc, tvrdí Babišova náměstkyně

Díky zavedení kontrolního hlášení se výběr daně z přidané…

Galerie: Women's March v New York City Galerie: Women's March v New York City

Více než milion lidí se sešel ve Washingtonu, Los Angeles…

 
Zdroj: Euro NCAP
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Mazda bude mít už příští rok benzinový motor bez svíček Mazda bude mít už příští rok benzinový motor bez svíček

Japonská automobilka chce pro spalování benzinu využívat…

Prodejce Maserati si v pátek 13. natáčel svoji jízdu na mobil. Zemřel Prodejce Maserati si v pátek 13. natáčel svoji jízdu na mobil. Zemřel

Čtyřiadvacetiletý prodejce vozů Maserati ve Spojených…

 




Chevrolet Captiva 2013: Diody a vylepšený interiér Chevrolet Captiva 2013: Diody a vylepšený interiér

Svoji osmou sezónu otevře Chevrolet Captiva druhým…

Chevrolet Captiva Sport: V USA s tváří Opelu Antara Chevrolet Captiva Sport: V USA s tváří Opelu Antara

Kompaktní SUV se vrací do USA. Jmenuje se Chevrolet…

 



 
Rallye Monte Carlo 2017: Vítězná premiéra Ogiera, Kopecký osmý

Rallye Monte Carlo 2017: Vítězná premiéra Ogiera, Kopecký osmý

Dnes 16:18

Obhájce titulu Francouz Sebastien Ogier vyhrál s vozem Ford Fiesta WRC ´17 Rallye Monte Carlo, úvodní podnik mistrovství světa v automobilových soutěžích 2017.




Blesk.cz

Taky jsem měl háro, ozval se ministr Chvojka. A nejsou se Škromachem jediní

Taky jsem měl háro, ozval se ministr Chvojka. A…

Politici se nerodí v kvádru s kravatou a taky si zažili svá divoká léta jako všichni ostatní. Rádi to pak dávají…

Smog a mráz. Pražané, připravte se na pochmurný týden

Smog a mráz. Pražané, připravte se na pochmurný týden

Nový pracovní týden bude ve znamení ledových dnů, inverzního počasí a smogu. „Teplotně bude období na srážky…

 

iSport.cz

Fourcade a spol. hrozili, že postojí na startu. Biatlon svolal kongres

Fourcade a spol. hrozili, že postojí na startu.…

Mezinárodní biatlonová unie (IBU) se rozhodla kvůli ruské dopingové kauze svolat ještě před mistrovstvím světa v…

Ivanschitz ještě v Plzni nikdy nebyl. Ale znám Limberského, hlásí posila

Ivanschitz ještě v Plzni nikdy nebyl. Ale znám…

Rakouský Horváth, rozený vítěz a podobně. Takových přezdívek se od fanoušků dočkala jedna z nejzajímavějších…

 

Reflex.cz

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje právní stát

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje…

Jakékoli prokázané zasahování do nezávislého rozhodování soudu by měl stát bez milosti a exemplárně postihovat.…

České zdravotnictví: S úspornými recepty nejsou žerty!

České zdravotnictví: S úspornými recepty nejsou žerty!

Bavily se dvě asi desetileté slečny v brněnské šalině (pardon, tramvaji): „Jak dnes nemáš známýho doktora, tak…

 
 
reklama