Euro NCAP 2012: Volkswagen Golf – Pět hvězd pro sedmou generaci
Volkswagen Golf sedmé generace svými výsledky v testech Euro NCAP navazuje vysoké skoré, kterého dosáhl jeho přímý předchůdce v roce 2009 podle tehdejších změn v metodice hodnocení.
Nový Golf dosáhl velmi dobrých výsledků ve všech současných testech Euro NCAP, ale i u něj je stále prostor pro zlepšení ochrany cestujících i chodců, jimž kapota motoru poskytuje převážně špatnou ochranou.
Předmětem testu byl Volkswagen Golf 1,2TSI s karosérií pětidvéřový hatchback, výbavou Comfortline, pohotovostní hmotností 1205 kg a volantem na levé straně.
Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala ESC, tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem na předních sedadlech a omezovačem síly na předních i zadních sedadlech, čelní airbag řidiče a spolujezdce,kolenní, boční a hlavové airbagy. Vůz byl také vybaven připomínači nezapnutých bezpečnostních pásů pro přední a za příplatek i zadní sedadla.
Pro testy ochrany dětí byla pro mladší figurínu instalována proti směru jízdy (pomocí úchytů ISOFIX a podpůrného rámu) autosedačka Bobsy G0 Plus ISOFIX, pro starší figurínu pak autosedačka Bobsy G1 (pomocí úchytů ISOFIX a top theter) s orientací ve směru jízdy.
Ochrana dospělých
Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní. Údaje zaznamenané zkušebními figurínami indikují dobrou ochranu pro všechny části těla kromě bérců řidiče, které mají ochranu dostatečnou. Golf poskytuje stejnou ochranu pro cestující různých výšek, sedících v různých pozicích.
crashtest vw euroncap golf novemodely nizsistredni
Při testu bočního nárazu byla ochrana všech částí těla dobrá a získala maximální počet bodů. Při testu nárazu na sloup byla zaznamenána komprese žeber a ochrana byla vyhodnocena jako mezní.
Sedadlo a hlavová opěrka poskytují dobrou ochranu krční páteře při nárazu zezadu (Whiplash).
Euro NCAP 2012: Kategorie 1 - Ochrana dospělých | ||||||||||
Test | Čelní | Boční | Na sloup | Whiplash | Celkem | |||||
Jednotky | body | % | body | % | body | % | body | % | body | % |
Ochrana dospělých | 15,9 | 99% | 8 | 100% | 6,8 | 85% | 3,3 | 83% | 34 | 94% |
Ochrana dětí
Na základě výsledků dynamických testů získal Golf maximum bodů za ochranu 3letého dítěte. Pohyb dopředu hlavy 3leté figuríny při čelním nárazu nebyl nadměrný a obě dětské figuríny byly dětskými autosedačkami dobře ochráněny i při bočním nárazu.
Airbag spolujezdce lze pro bezpečné umístění dětské sedačky proti směru jízdy deaktivovat a řidič má jasný přehled o jeho stavu.
V automobilu jsou jasná varování před přepravou dítěte sedícího proti směru jízdy na sedadle spolujezdce bez předchozí deaktivace spolujezdcova airbagu.
Euro NCAP 2012: Kategorie 2 - Ochrana dětí | ||||||||||
Test | Dynamické testy | Označení | Upevnění | Celkem sedačky | Celkem | |||||
Jednotky | body | % | body | % | body | % | - | - | body | % |
18 měsíční | 10,6 | 88% | 4 | 100% | 2 | 100% | 16,6 | 92% | - | - |
36 měsíční | 12 | 100% | 4 | 100% | 2 | 100% | 18 | 100% | - | - |
Vozidlo | - | 9 | 69% | |||||||
Ochrana dětí | - | 44 | 89% |
Ochrana chodců
Nárazník získal maximum bodů za dobrou ochranu nohou chodců.
Přední hrana kapoty poskytuje ve všech svých oblastech pouze mezní ochranu.
Kapota poskytuje převážně špatnou a mezní ochranu v oblastech možného nárazu hlavy dospělého. Oblasti možného nárazu hlavy dítěte poskytují dobrou ochranu.
Euro NCAP 2012: Kategorie 3 - Ochrana chodců | ||||||||
Test | Hlava | Pánev | Nohy | Celkem | ||||
Jednotky | body | % | body | % | body | % | body | % |
Ochrana chodců | 14,8 | 62% | 2,8 | 47% | 6 | 100% | 24 | 65% |
Asistenční systémy
Standardním vybavením Volkswagenu Golf je ESC, které splňuje požadavky Euro NCAP, a připomínač zapnutí pásů pro přední sedadla. Omezovač rychlosti je ovšem součástí volitelné výbavy.
Euro NCAP 2012: Kategorie 4 - Asistenční systémy | ||||||||
- | Omezovač rychl. | Stabilizační systém | Připomínač pásů | Celkem | ||||
- | body | % | body | % | body | % | body | % |
Asistenční systémy | 0 | 0% | 3 | 100% | 2 | 67% | 5 | 71% |
Celkový výsledek: Pět hvězd
Volkswagen Golf získal výborné výsledky v ochraně cestujících. Zlepšit je třeba ochranu chodců a bezpečnostní výbavu vozu.
Euro NCAP 2012 - Rekapitulace výsledků | |||||||||
Kategorie | 1 | 2 | 3 | 4 | Celkem | ||||
Název | Ochrana dospělých | Ochrana dětí | Ochrana chodců | Asist. syst. | Vážený průměr | ||||
Jednotky | body | % | body | % | body | % | body | % | % |
Výsledky | 34 | 94% | 44 | 89% | 24 | 65% | 5 | 71% | 85% |
Počet hvězd | ***** |
Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2012?
Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce. V letošním roce se zvýšila hranice váženého průměru a hranice ochrany cestujících.
Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2012) | |||||||||
2012 | Ochrana dospělých | Ochrana dětí | Ochrana chodců | Asistenční systémy | Vážený průměr | ||||
Pro ***** | 80% | 75% | 60% | 60% | 80% | ||||
Pro **** | 70% | 60% | 50% | 40% | 70% | ||||
Pro *** | 40% | 30% | 25% | 25% | 60% | ||||
Pro ** | 30% | 25% | 15% | 15% | 55% | ||||
Pro * | 20% | 15% | 10% | 5% | 45% |