Euro NCAP 2013: Citroën C4 Picasso – Pět hvězd pro Technospace

 

Citroën při vývoji nové generace modelu se jménem slavného umělce neponechal nic náhodě a C4 Picasso předvedlo velmi slušné výsledky ve všech kategoriích testů Euro NCAP.

Druhá generace Citroënu C4 Picasso má stejně jako její předchůdce plný počet hvězd. Výsledky, jichž francouzské MPV dosáhlo jsou sice dobré, ale podobně jako u většiny současných automobilů je i u něj prostor pro zlepšení. V případě ochrany chodců jsou jisté nedostatky v kapotě motoru, zatímco u dospělých cestujících je slabší ochrana při bočním nárazu na sloup.

Předmětem testu byl Citroën C4 Picasso, s karoserií pětidveřové SUV, výbavou Confort, pohotovostní hmotností 1405 kg a volantem na levé straně.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala ESC, tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem na předních a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní airbag řidiče a spolujezdce, boční a hlavové airbagy. Vůz byl také vybaven omezovačem rychlosti a připomínači nezapnutých bezpečnostních pásů pro přední i zadní sedadla.

Pro testy ochrany dětí byla pro mladší figurínu instalována proti směru jízdy (pomocí úchytů Isofix) autosedačka Baby P2C pro starší figurínu pak stejná autosedačka (pomocí úchytů Isofix) s orientací také proti směru jízdy.

 [555×192]

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní. Údaje zaznamenané zkušebními figurínami indikují dobrou ochranu kolen a stehen řidiče i spolujezdce. Citroën poskytuje stejnou ochranu cestujícím různých výšek, sedících v různých pozicích.

Při testu bočního nárazu byla ochrana všech částí těla dobrá a získala maximální počet bodů. Při testu nárazu na sloup byla zaznamenána komprese žeber a ochrana hrudníku byla vyhodnocena jako malá.

Sedadlo a hlavová opěrka poskytují dobrou ochranu krční páteře při nárazu zezadu (Whiplash).

Euro NCAP 2013: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa sloupWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých13,584%8100%6,581%3,178%3186%

Ochrana dětí

Na základě údajů z figurín získal Citroën C4 Picasso v dynamických testech maximální počet bodů za ochranu tříletého dítěte.

Obě sedačky byly obráceny proti směru jízdy, což při nárazu zepředu vylučuje možnost nárazu hlavy do částí interiéru vozu. Obě figuríny byly dětskými autosedačkami dobře ochráněny i při bočním nárazu.

Všechny dětské sedačky, pro které je vůz navržen lze bez problémů nainstalovat.

Airbag spolujezdce lze pro bezpečné umístění dětské sedačky proti směru jízdy deaktivovat a řidič má jasný přehled o jeho stavu.

Euro NCAP 2013: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana dětí23,598%8100%1275%4488%

Ochrana chodců

Nárazník poskytuje nohám chodců dobrou ochranu ve všech testovaných oblastech a získal maximální počet bodů. Naproti tomu přední hrana kapoty byla ve střední části ohodnocena dobře, ale zbylé oblasti poskytují jen mezní ochranu před poraněním pánve. Kapota poskytuje špatnou ochranu v oblastech podél čelního skla a jeho sloupků, jinak je ochrana při nárazu hlavy převážně dobrá nebo dostatečná.

Euro NCAP 2013: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců15,364%3,355%6100%2568%

Asistenční systémy

Standardním vybavením je ESC a řidičem nastavitelný omezovač rychlosti, které splňují požadavky Euro NCAP. Stejně tak je standardem připomínání zapnutí pásů pro přední i zadní sedadla.

Euro NCAP 2013: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy1,3130%3100%3100%781%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Jako téměř u všech dnešních automobilů je i u Citroënu C4 Picasso potřeba zapracovat na vylepšení ochrany chodců a ani ochrana řidiče a spolujezdce při čelním nárazu nejsou bez chyby.

Euro NCAP 2013 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3186%4488%2568%781%82%
Počet hvězd*****

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2013?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce. V letošním roce se zvýšila hranice váženého průměru a hranice ochrany cestujících.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2013)
2013Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%60%60%80%
Pro ****70%60%50%40%70%
Pro ***40%30%25%25%60%
Pro **30%25%15%15%55%
Pro *20%15%10%5%45%

Euro NCAP Citroën C4 Picasso (2013)

Video

Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com
Trump se pokusil usmířit s demokraty. Marně Trump se pokusil usmířit s demokraty. Marně

Kvůli rozpočtové krizi klesá popularita prezidenta i v…

Labouristé chystají návrh na odklad brexitu, tvrdí britská média Labouristé chystají návrh na odklad brexitu, tvrdí britská média

Vedení opozičních labouristů zvažuje podporu návrhu…

Miloš Zeman v rozhovoru pro Blesk: Blbci u Palacha, vyhazov za šikanu a odhalený důchod Miloš Zeman v rozhovoru pro Blesk: Blbci u Palacha, vyhazov za šikanu a odhalený důchod

Český prezident Miloš Zeman byl už po 16. hostem pořadu S…

 
Zdroj: Euro NCAP

Štítky Crash-testy Citroën Euro NCAP Nové modely MPV

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda Scala má české ceny. Stojí od 394.900 Kč, má pro to dobré důvody Škoda Scala má české ceny. Stojí od 394.900 Kč, má pro to dobré důvody

Šéf českého zastoupení Škody Auto nám v rámci prezentace…

The Grand Tour je zpět! Jaký byl první díl? A na co se můžeme těšit příště? The Grand Tour je zpět! Jaký byl první díl? A na co se můžeme těšit příště?

Jedenáct dlouhých měsíců. Tak dlouho jsme čekali na…

 






 
Volkswagen Golf osmé generace odhazuje kamufláž, je opět spíš evolucí

Volkswagen Golf osmé generace odhazuje kamufláž, je opět spíš evolucí

Dnes 18:19

Golf VIII už vlastně nemá co skrývat. Po tovární skice i sérii špionážních snímků a videí jsou tu další fotky bez maskování. Populární kompakt se odhaluje v takřka celé své kráse.




Blesk.cz

Doporučoval vám YouTube loni podivná videa? Už by to mělo být opravené

Doporučoval vám YouTube loni podivná videa? Už by to…

Minulý rok se čas od času stávalo, že se některých uživatelům YouTube zobrazoval podivný doporučený obsah.…

Zeman odmítl nové pokusy o upálení v Praze: Pro boj za pravdu se musí žít

Zeman odmítl nové pokusy o upálení v Praze: Pro boj…

Podle prezidenta Miloše Zemana demonstrativní upálení nemá smysl. „Když chce někdo bojovat za svoji pravdu, tak…

 

iSport.cz

Mourinho: Hráči jsou přecitlivělí! Odmítl už tři nabídky, hledá výzvu

Mourinho: Hráči jsou přecitlivělí! Odmítl už tři…

Fotbalový trenér José Mourinho je měsíc po propuštění z Manchesteru United stále bez angažmá. Dostal už tři…

Znovuzrozený Koudelka o helmách a vybavení, sporech i strachu z výšek

Znovuzrozený Koudelka o helmách a vybavení, sporech…

Nebýt manželky, lyže by nejspíš uklidil do sklepa a kývnul by na pracovní nabídku. Roman Koudelka,29letý skokan,…

 

Reflex.cz

Karel Steigerwald: Mistrovský dialog kancléře Mynáře se soudcem si zaslouží potlesk

Karel Steigerwald: Mistrovský dialog kancléře Mynáře…

Přečetl jsem si dialog kancléře Mynáře s panem předsedou Nejvyššího správního soudu z dob, kdy tím předsedou…

Sex, drogy a nespoutaná zábava: Unikátní pohled do zákulisí čínských nočních podniků

Sex, drogy a nespoutaná zábava: Unikátní pohled do…

Ukrajinec Sergej Melničenko se v roce 2015 přestěhoval do Hongkongu, kde se začal živit jako model a tanečník.…