Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Jeep Cherokee
Jeep Cherokee
Jeep Cherokee
Jeep Cherokee
5 Fotogalerie

Euro NCAP 2013: Jeep Cherokee – Poprvé s pěti hvězdami

Nový Jeep Cherokee je historicky prvním zástupcem své značky, kterému se podařilo v testech Euro NCAP dosáhnout plného počtu hvězd.

Vozy značky Jeep prozatím neměly v testech Euro NCAP příliš štěstí a nejlepší výsledky představovaly čtyři hvězdy modelů Grand Cherokee z let 2011 a 2005 a stejného výsledku dosáhl i Cherokee v roce 2003. Naopak nejhorší hodnocení má Compass, který v loňském roce dostal jen dvě hvězdy.

Nový Cherokee je tedy první zástupcem Jeepu s pěti hvězdami Euro NCAP. Netradičně vyhlížející SUV nabízí velmi dobrou ochranu své posádce, ale v případě ochrany chodců má prostor pro zlepšení především v oblasti přední hrany kapoty.

Předmětem testu byl Jeep Cherokee 2.0 diesel Longitude s karosérií pětidvéřové SUV, pohotovostní hmotností 1788 kg a volantem na levé straně.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala ESC, tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech, čelní airbag řidiče a spolujezdce, kolenní, boční a hlavové airbagy. Vůz byl také vybaven připomínáním nezapnutých bezpečnostních pásů pro přední i zadní sedadla a omezovačem rychlosti.

Pro testy ochrany dětí byla pro mladší figurínu instalována proti směru jízdy, pro starší figurínu pak s orientací ve směru jízdy dětská autosedačka FAIR G0/1 (pomocí úchytů ISOFIX).

crashtest jeep euroncap novemodelycrashtest jeep euroncap novemodely | acz

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní. Údaje zaznamenané zkušebními figurínami indikují dobrou ochranu kolen a stehen řidiče i spolujezdce. Jeep poskytuje stejnou úroveň ochrany cestujícím různých výšek a sedících v různých pozicích.

Při testu bočního nárazu byla ochrana všech částí těla dobrá a získala maximální počet bodů. Při testu nárazu na sloup byla zaznamenána ochrana hrudníku dostatečná, ochrana ostatních částí těla byla dobrá.

Sedadlo a hlavová opěrka poskytují mezní ochranu krční páteře při nárazu zezadu (Whiplash).

Euro NCAP 2013: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa sloupWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých15,295%8100%7,594%2,5363%3392%

Ochrana dětí

Na základě výsledků dynamických testů získal Cherokee maximum bodů za ochranu 18měsíčního i 3letého dítěte.

Pohyb dopředu hlavy 3leté figuríny při čelním nárazu nebyl nadměrný a obě dětské figuríny byly dětskými autosedačkami dobře ochráněny i při bočním nárazu.

Airbag spolujezdce nelze deaktivovat a dětská sedačka by neměla být umisťována na toto sedadlo. Štítek s varováním před nebezpečím umístění dětské autosedačky na sedadlo spolujezdce bez předchozího vypnutí airbagu je umístěn na sluneční cloně a nesplňuje požadavky Euro NCAP.

Všechny dětské sedačky, pro které je vůz navržen lze nainstalovat.

Euro NCAP 2013: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana dětí24100%338%1275%3779%

Ochrana chodců

Nárazník poskytuje nohám chodců dobrou ochranu ve všech testovaných oblastech a získal maximální počet bodů. Naproti tomu přední hrana kapoty poskytuje pánevní oblasti chodců převážně špatnou ochranu. Kapota poskytuje smíšeně dobrou nebo dostatečnou, na mnoha místech i špatnou, ochranu.

Euro NCAP 2013: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců16,970%1,627%6100%2467%

Asistenční systémy

Běžným vybavením všech Jeepů Cherokee je ESC, které splňuje požadavky Euro NCAP. Standardem je i připomínání zapnutí pásů pro přední i zadní sedadla a omezovač rychlosti splňující požadavky Euro NCAP.

Euro NCAP 2013: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy0,770%3100%3100%774%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Jeep Cherokee dává zapomenout na nedostatky, které trápily Compass nebo Grand Cherokee a svými výsledky se plně vyrovná evropské a asijské konkurenci. Prostor pro zlepšení již tradičně u dnešních vozů nabízí především ochrana chodců.

V případě ochrany dětí představují podle Euro NCAP největší nedostatky nemožnost vypnutí airbagu spolujezdce a s tím související umístění štítku s varováním o umístění dětské sedačky na sedadlo přední spolujezdce.

Euro NCAP 2013 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3392%3779%2467%774%83%
Počet hvězd*****

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2013?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce. V letošním roce se zvýšila hranice váženého průměru a hranice ochrany cestujících.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2013)
2013Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%60%60%80%
Pro ****70%60%50%40%70%
Pro ***40%30%25%25%60%
Pro **30%25%15%15%55%
Pro *20%15%10%5%45%