Euro NCAP 2015: BMW X1 – Pět hvězd i podruhé

 

Nejmenší SUV mnichovské značky si i ve své druhé generaci odváží z testů Euro NCAP plný počet hvězd.

BMW X1 se ve své první generaci účastnilo testů Euro NCAP v roce 2009, kdy získalo pět hvězd. Nová generace, jejíž výstavní premiéra se odehrála na letošním autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem, na svého předchůdce navazuje pěti hvězdami a přináší další zlepšení prakticky ve všech kategoriích.

Předmětem testu bylo BMW X1 sDrive18d, s karosérií pětidvéřové SUV a pohotovostní hmotností 1320 kg.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala ESC, tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy. Vůz byl také vybaven připomínáním nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla.

Pro testy ochrany dětí byla pro figuríny obou dětí instalována proti směru jízdy autosedačka BMW Junior Seat I.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během částečného čelního nárazu stabilní.Údaje z figurín indikují dobrou ochranu kolenou i stehen řidiče i spolujezdce. BMW dokázalo, že při tomto typu nárazu poskytuje stejnou ochranu cestujícím různých výšek a sedících v různých pozicích.

Při testu čelního nárazu celou šíří vozu byla ochrana všech částí těla řidiče a cestujících na zadních sedadlech dobrá s výjimkou hrudníku, jehož ochrana byla dostatečná.

Při testu obou bočních nárazů byla ochrana všech částí těla dobrá a vůz získal maximální počet bodů.

Sedadlo a hlavová opěrka poskytují dobrou ochranu krční páteře při nárazu zezadu (Whiplash), zatímco geometrie zadních sedadel ukazuje na mezní ochranu při tomto druhu nárazu.

Standardně dodávaný systém autonomního brzdění dobře funguje od nižších rychlostí běžných ve městech, při kterých nejčastěji k těmto nárazům dochází, a byl hodnocen jako dobrý.

Euro NCAP 2015: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelní - deformaceČelní - celá šířeBočníWhiplashAEB cityCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%body%
Ochrana dospělých6,57,6162,3250%34,590%

 [555×192]

Ochrana dětí

BMW X1 získalo maximální počet bodů za ochranu obou věkových kategorií dětí při všech testech.

Airbag předního spolujezdce lze pro bezpečné umístění dětské sedačky proti směru jízdy deaktivovat a řidič má dobrý přehled o stavu tohoto airbagu.

Všechny běžné typy dětských autosedaček lze na zadní sedadla správně umístit.

Euro NCAP 2015: Kategorie 2 - Ochrana dětí
Test18měsíční dítě3leté dítěBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana dětí121271243,087%

Ochrana chodců

BMW X1 má vyskakovací kapotu, takže když senzory v nárazníku detekují srážku s chodcem automobil nadzdvihne kapotu, aby zvětšil odstup od tvrdých částí motoru. BMW prokázalo, že systém funguje v rámci široké škály rychlostí a typů postav chodců.

Kapota poskytuje ochranu převážně dobrou, místy dostatečnou, v některých oblastech kolem čelního skla a A sloupků špatnou.

Nárazník získal plný počet bodů za ochranu nohou chodců. Ochrana pánevní oblasti chodců byla vyhodnocena jako převážně špatná.

Euro NCAP 2015: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybodybodybodybody%
Ochrana chodců19,41,3626,774%

Asistenční systémy

Standardním vybavením BMW X1 je ESC a připomínání nezapnutých pásů pro přední i zadní sedadla.

Systém autonomního brzdění je také součástí standardní výbavy a předvedl v testech Euro NCAP dostatečný výkon.

Mezi standard patří o omezovač rychlosti s kamerou, který radí řidiči s rychlostními omezeními a umožňuje mu okamžitě měnit maximální rychlost vozu.

Euro NCAP 2015: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůJízdní pruhyAEB InterurbanCelkem
-bodybodybodybodybodybody%
Asistenční systémy2,33301,810,177%

Celkový výsledek: Pět hvězd

BMW X1 vyšlo z letošních testů Euro NCAP s velmi dobrými výsledky především v oblasti ochrany dospělých i dětských cestujících. Dobrý výsledků dosáhlo SUV mnichovské značky i v kategorii asistenčních systémů.

Prostor pro zlepšení tradičně představuje ochrana chodců a to především pro pánevní oblast u dospělých osob.

Euro NCAP 2015 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3590%4387%2774%1077%85%
Počet hvězd*****

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2015?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce. V letošním roce se zvýšila hranice váženého průměru a hranice ochrany cestujících.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2015)
2015Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%60%60%80%
Pro ****70%60%50%40%70%
Pro ***40%30%25%25%60%
Pro **30%25%15%15%55%
Pro *20%15%10%5%45%

Euro NCAP BMW X1 (2015)

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Zabezpečení auta proti krádeži: jeden systém, na který se můžete spolehnout Zabezpečení auta proti krádeži: jeden systém, na který se můžete spolehnout

Možná už jste o zabezpečení svého auta přemýšleli. Možná…

Gruzínský cukrovar propustil stovky zaměstnanců kvůli plánované těžbě kryptoměn Gruzínský cukrovar propustil stovky zaměstnanců kvůli plánované těžbě kryptoměn

Cukrovar společnosti Agara Sugar Company ve stejnojmenném…

Merkelová a Peňa Nieto ocenili obchodní dohodu Evropské unie s Mexikem Merkelová a Peňa Nieto ocenili obchodní dohodu Evropské unie s Mexikem

Německá kancléřka Angela Merkelová a mexický prezident…

Švýcarská pošta investuje ve Francii a prodělává miliony Švýcarská pošta investuje ve Francii a prodělává miliony

Švýcarská pošta se čtrnáct let věnuje zahraničnímu…

 
Zdroj: Euro NCAP

Štítky Crash-testy BMW Euro NCAP Nové modely Video

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová

Americký prezident Donald Trump při svých cestách zatím…

Nejrychlejší Dacia Duster měla 850 koní vyladěných pro Pikes Peak Nejrychlejší Dacia Duster měla 850 koní vyladěných pro Pikes Peak

Před zadní nápravou přepracovaný vidlicový šestiválec…

 



6 důvodů, proč okamžitě vyzkoušet jízdu v novém BMW X1 6 důvodů, proč okamžitě vyzkoušet jízdu v novém BMW X1

Obratnost menších aut a luxus velkých SUV. Nová generace…

BMW X1 sDrive18i: Tříválcové SUV stojí 763.100 Kč BMW X1 sDrive18i: Tříválcové SUV stojí 763.100 Kč

Nové mnichovské SUV s pohonem předních kol rozšířilo…

 



 
BMW budou stále chytřejší, ale autonomní technologie jsou daleko, říká člen představenstva

BMW budou stále chytřejší, ale autonomní technologie jsou daleko, říká člen představenstva

Včera

Přestože mnichovská značka plánuje v budoucnu stavět stále inteligentnější vozy, plně autonomní auta jsou prý ještě hodně vzdálená.




Blesk.cz

„Žena hrdinka.“ Janu Nagyovou navrhli na státní vyznamenání

„Žena hrdinka.“ Janu Nagyovou navrhli na státní vyznamenání

V Poslanecké sněmovně se sešly návrhy na státní vyznamenání, které posoudí příslušný podvýbor. Mezi zasloužilými…

3G je u nás mizerné, ale vypínat se zatím nebude. Na vině jsou zastaralé mobily

3G je u nás mizerné, ale vypínat se zatím nebude. Na…

Cca před pěti lety T-Mobile oznámil, že v roce 2018 začne vypínat 3G síť. V roce 2015 operátor upřesnil, že do…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Brankář Slavie Kolář: Bod je málo. Chtěli jsme stíhat Plzeň, to se nepodařilo

Brankář Slavie Kolář: Bod je málo. Chtěli jsme…

Byl to pro něj zvláštní zápas. Gólman Ondřej Kolář v zimě přestoupil z Liberce do Slavie, teď se pod Ještěd…

 

Reflex.cz

Vzpomínka na Pavla Šruta: Lichožrouti, ponožky a ilustrace

Vzpomínka na Pavla Šruta: Lichožrouti, ponožky a ilustrace

PAVEL ŠRUT A GALINA MIKLÍNOVÁ jsou, pokud jde o dětské knížky, dvojjediná bytost – za posledních deset let jich…

Nindžové, zabijáci ze stínů, bojovníci, kteří nechtěli bojovat. Kdo skutečně byli?

Nindžové, zabijáci ze stínů, bojovníci, kteří…

Legendární japonští bojovníci jsou opředeni řadou mýtů a polopravd. Nindžům jsou často přisuzovány téměř…