3.12. 2015 David Bureš Google+ profil David Bureš

Euro NCAP 2015: Jaguar XF – Napotřetí s pěti hvězdami

 

Předchozí Jaguar XF čekal na pět hvězd marně. Nové generaci se to povedlo hned napoprvé.

Mezi naposledy zveřejněnými výsledky nárazových testů Euro NCAP je i hodnocení nové generace Jaguaru XF. Zatímco předchůdce dvakrát po sobě dostal čtyři hvězdy, novinka dosáhla na plný počet hvězd.

Minulá generace XF testy Euro NCAP poprvé prošla v roce 2010, kdy na plný počet hvězd nedosáhla kvůli nedostatkům v ochraně dospělých při čelním nárazu, problémem byla i ochrana chodců, respektive spolehlivost aktivní kapoty.

O rok později se XF zúčastnilo crash testu znovu, tentokrát v modernizované podobě. Ani tenkrát však pět hvězd auto nedostalo, důvodem byla především palubní deska, která mohla při nárazu zranit cestující na předních sedadlech.

Předmětem testu bylo letos XF ve verzi Prestige s dvoulitrovým turbodieselem pod kapotou, jehož pohotovostní hmotnost činila 1.642 kilogramů. Výsledky nárazových zkoušek je možné aplikovat na všechny vyrobené vozy s VIN kódem 15300 a vyšším. Dříve vyrobená auta měla příliš tichou signalizaci nezapnutých bezpečnostních pásů, která neodpovídala požadavkům Euro NCAP.

 [555×192]

Testovaný exemplář disponoval předními, bočními a hlavovými airbagy, přičemž pro pasažéry vzadu tu byly jen ty hlavové. Bezpečnostní pásy s přepínačem a omezovačem síly se však objevily na předních i zadních sedadlech. Úchytem Isofix byly vybaveny jen zadní sedačky. Bezpečnostní výbava byla kompletní – XF nechyběla aktivní kapota, funkce automatického brzdění, omezovač rychlosti ani asistent pro jízdu v pruzích.

Video

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal po čelním nárazu stabilní. Zjištěná data ukázala u řidiče a spolujezdce dobrou ochranu v oblasti kolen i stehenních kostí, přičemž podobná úroveň ochrany je poskytována osobám různé výšky a postavy. V případě čelního nárazu plnou šíří vozidla jsou všechny kritické části těl řidiče a spolujezdce dobře chráněny, výjimkou je oblast hrudníku, kde úroveň ochrany byla hodnocena jako přiměřená.

V případě bočního nárazu je ochrana posádky považována za dobrou. Rám bočních dveří se však při nárazu uvolnil, a přestože nedošlo k jejich otevření, Euro NCAP auto za tuto skutečnost penalizovalo. V náročnějším nárazu na sloup už bylo všechno v pořádku. Přední sedadla a opěrky hlavy pak prokázaly dobrou ochranu proti poranění krční páteře v případě nárazu zezadu.

Euro NCAP 2015: Kategorie 1 – Ochrana dospělých
TestČelní – deformaceČelní – celá šířeBočníWhiplashAEB cityCelkem
Jednotkybodybodybodybodybodybody%
Ochrana dospělých7,27,7152,22,93592%

Ochrana dětí

V ochraně dětí do 18 měsíců získalo XF plný počet bodů, figurína tříletého dítěte ale ukázala vyšší tlak na oblast krku. Jinak je ale ochrana takto starých dětí dobrá. V případě bočního nárazu zůstaly figuríny bezpečně ve svých autosedačkách, což minimalizuje kontakt s částmi kabiny. Airbag spolujezdce je možné vypnout, přičemž aktuální stav je zřetelně zobrazen. Všechny běžné typy dětských autosedaček lze na zadní sedadla správně umístit.

Euro NCAP 2015: Kategorie 2 – Ochrana dětí
Test18měsíční dítě3leté dítěBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana dětí1211,261241,284%

Ochrana cestujících

XF je vybaveno aktivní kapotou, která se v případě nehody zvedne, aby zabránila kontaktu těla chodce s tvrdými komponenty v motorovém prostoru. Testy Euro NCAP zjistily, že systém funguje spolehlivě v různých rychlostech. Potíží nejsou ani chodci různých postav.

Právě díky zvedající se kapotě je ochrana chodců v této partii převážně dobrá a přiměřená. Horší výsledky byly zaznamenány pouze podél spodního okraje čelního skla a u A sloupků.

Euro NCAP 2015: Kategorie 3 – Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybodybodybodybody%
Ochrana chodců18,64,65,929,180%

Asistenční systémy

Všechny bezpečnostní systémy sledované organizací Euro NCAP jsou standardně dodávány pro všechny vyrobené exempláře XF. Automobil disponuje signalizací nezapnutí bezpečnostních pásů u předních i zadních sedadel, omezovačem rychlosti, varováním před vyjetím jízdního pruhu i systémem automatického brzdění, který funguje ve všech rychlostech.

Euro NCAP 2015: Kategorie 4 – Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůJízdní pruhyAEB InterurbanCelkem 
-bodybodybodybodybodybody%
Asistenční systémy1,33312,510,883%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Předchozí generace Jaguaru XF dostala dvakrát po sobě čtyři hvězdy, což v případě luxusních aut vyšší střední třídy nebyl zrovna příznivý výsledek. Nové XF ale nevyvolalo nějaké pochyby a hned napoprvé obdrželo pět hvězd. Auto zabodovalo hlavně v ochraně chodců, a to díky tzv. aktivní kapotě. Také ochrana posádky je na vysoké úrovni. Menším problémem tak byly jen pootevřené dveře při jednom z provedených bočních nárazů.

Euro NCAP 2015 – Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3592%41,284%29,180%10,883%87,10%
Počet hvězd*****

Spolupracujeme s TipCars.com
Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy

Loterijní společnost Sazka koupila od skupiny Fortuna…

Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty

Ukrajinský parlament dnes přijal zákon, podle kterého…

Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma

Oborová zdravotní pojišťovna začala podporovat…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R

Hodně nenápadně potvrdila mladoboleslavská automobilka…

25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte… 25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte…

Letos tomu je 50 let, kdy se Giorgetto Giugiaro rozhodl…

 




Premiéra velkého kombi Jaguar XF Sportbrake se blíží. Odhalen bude na Wimbledonu Premiéra velkého kombi Jaguar XF Sportbrake se blíží. Odhalen bude na Wimbledonu

Jaguar je oficiálním partnerem slavného londýnského grand…

Velké kombi Jaguar XF Sportbrake přijde. Zde je jeho první fotka bez maskování Velké kombi Jaguar XF Sportbrake přijde. Zde je jeho první fotka bez maskování

Také v druhé generaci nabídne Jaguar XF dvě karosářské…

 



 
Závodní „Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

„Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

Dnes 18:50

Speciál pro slavný americký závod do vrchu Pikes Peak sice vypadá jako Ford Focus, avšak techniku má odjinud. Víte, odkud?




Blesk.cz

Klára Vytisková to má za pár: V červnu porodí druhého potomka

Klára Vytisková to má za pár: V červnu porodí…

Ta to má opravdu za pár. Na udílení cen Anděl 2016 se ukázala zpěvačka Klára Vytisková (31), která je podruhé…

Bude televize jen za peníze? Šéf Radiokomunikací: Hrozí to už brzy

Bude televize jen za peníze? Šéf Radiokomunikací:…

Česku hrozí, že po roce 2020 přijde o bezplatný pozemní příjem televizního vysílání. Stane se tak, pokud…

 

iSport.cz

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Po dlouhých 29 letech padl národní rekord ve skoku do dálky. Radek Juška skočil na Memoriálu Ludvíka Daňka…

Ujfaluši: Asistent ve Spartě? Mám jiné plány. Stramaccioni je zajímavý tah

Ujfaluši: Asistent ve Spartě? Mám jiné plány.…

Fotbalová Sparta projde během letní přestávky velkými změnami. Kádru se ujme italský kouč Andrea Stramaccioni a…

 

Reflex.cz

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo jen špinavá stoka pod Vesuvem?

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo…

Kdo viděl Neapol, nemůže být nikdy smutný! Tak zvolal v euforii nad krásami Neapole německý básník Goethe. Na…

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Rozhodně nejsem příznivcem Miloše Zemana a dnešního Hradu vůbec, nicméně mne negativně zaujal včerejší TV výrok…