Euro NCAP 2010:  Jaguar XF – Čtyři hvězdy pro aristokrata

Euro NCAP 2010: Jaguar XF – Čtyři hvězdy pro aristokrata

 
 
25.11. 2010 SK

Z testů Euro NCAP si Jaguar XF odváží pouze 4 hvězdy, které by navíc v roce 2012 neobhájil.

Zlepšit by se dalo mnohé, zejména by bylo dobré zvýšit spolehlivost systému aktivní kapoty. Ochrana chodců je právě ta oblast, která by v roce 2012 způsobila problém s uhájením současného výsledku. Metu v podobě plného počtu hvězd se nepodařilo pokořit díky nedostatkům v ochraně dospělých při čelním nárazu (těsně) a ochraně dětí.

Testy, jejichž výsledky Euro NCAP zveřejnilo v listopadu 2010, absolvoval model Jaguar XF se vznětovým agregátem o objemu 3,0 litru ve výbavovém stupni Premium Luxury s karoserií sedan o hmotnosti 1776 kg a v provedení s pravostranným řízením.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech, dvoustupňový čelní airbag řidiče a spolujezdce, boční a hlavové airbagy. Vůz byl vybaven připomínači nezapnutých bezpečnostních pásů na místě řidiče a spolujezdce.

Úchyty ISOFIX byly pouze na zadních místech. Pro testy ochrany dětí byla pro mladší figurínu instalována proti směru jízdy (pomocí úchytů ISOFIX) autosedačka Britax Roemer Baby-safe ISOFIX, pro starší figurínu pak autosedačka Britax Roemer Duo Plus (pomocí úchytů ISOFIX a Top Tether), avšak s orientací ve směru jízdy.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní. Údaje zaznamenané zkušebními figurínami indikují dobrou ochranu stehen a kolen řidiče i spolujezdce. Nicméně konstrukce přístrojové desky je riziková s ohledem na různé tělesné parametry cestujících a na jejich pozici při sezení. Ochrana v oblasti koleno/bérec/pánev byla zhodnocena jako mezní.

 [555×192]

Při bočním nárazu bylo dosaženo maxima bodů a ochrana všech sledovaných oblastí těla je dobrá.

Při agresivnějším nárazu na kůl byla ochrana hrudníku (vyhodnocená na základě míry stlačení žeber) slabá.

Ochrana krční páteře při nárazech zezadu (Whiplash) si vysloužila známku mezní.

Euro NCAP 2010: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa kůlWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých12,478%8100%5,670%2,255%2878%

Ochrana dětí

Dopředný pohyb hlavy tříleté figuríny, přepravované v zádržném systému s defaultní orientací ve směru jízdy, nebyl nadlimitní.

Obě figuríny byly rovněž i při bočním nárazu dokonale chráněny uvnitř svého zádržného systému.

Airbag spolujezdce nelze deaktivovat a na jeho sedadle nainstalovat za účelem přepravy dítěte dětský zádržný systém.

Varovné samolepky, které na tento nebezpečný fakt upozorňují, nejsou zcela výstižné. Zádržný systém mladší figuríny neměl návod a varovné samolepky trvanlivě připevněné, a proto zde neudělili komisaři ani jeden bod.

Euro NCAP 2010: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyOznačeníUpevněníVozidloCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
18 měsíční10,991%00%2100%323%--
36 měsíční9,882%4100%2100%--
Ochrana dětí-3265%

Ochrana chodců

Nový Jaguar XF disponuje tzv. aktivní kapotou. Když senzor v nárazníku detekuje možnost střetu s chodcem, systém na principu airbagu přizvedne kapotu a vytvoří tak deformační zónu mezi hlavou a tvrdými strukturami v motorovém prostoru.

Bohužel test prokázal, že celý systém není tak citlivý (spolehlivý) jak Euro NCAP požaduje, a proto byla ochrana hlavy dítěte hodnocena s deaktivovanou aktivní kapotou.

Nárazník nabízí dobrou ochranu nohou. Naopak celá oblast přední hrany kapoty nabízí nedostačující ochranu, za což nebyl udělen ani bod.

Ochrana dětské hlavy je (bez aktivní kapoty) akceptovatelná pouze ve 2 ze 6 zkoušených sektorů kapoty (ochrana dobrá a mezní), zbylé 4 sektory nabízejí nedostatečnou ochranu.

Podobně rozmanitě působí ochrana hlavy dospělého chodce. Není však dobrá ani v kompletním jednom ze šesti sektorů a navíc je téměř na 50 % zkušebního rozsahu kapoty nedostačující.

Euro NCAP 2010: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců9,640%00%6100%1643%

Asistenční systémy

Jaguar XF je vybaven elektronickým stabilizačním systémem v rámci základní výbavy, stejně jako připomínači nezapnutých bezpečnostních pásů na místě řidiče a spolujezdce.

Aktivní, řidičem nastavitelný omezovač rychlosti je také součástí základní výbavy, ale nevyhovuje požadavkům Euro NCAP, a proto za tento bezpečnostní prvek komisaři neudělili ani bod.

Euro NCAP 2010: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy00%3100%267%571%

Celkový výsledek: 4 hvězdy

Jaguar XF podrobený nárazovým zkouškám organizace Euro NCAP podle nové přísnější metodiky pro rok 2010 získal v celkovém hodnocení pouze 4 hvězdy, které by navíc v roce 2012 neobhájil kvůli ochraně chodců. Je však třeba říci, že test probíhal s deaktivovanou aktivní kapotou. Potenciál ke zlepšení je téměř ve všech disciplínách, až na boční náraz.

Euro NCAP 2010 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky2878%3265%1643%571%68%
Počet hvězd* * * *

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2010?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce.

Kategorie 1 (Ochrana cestujících) tvoří i v roce 2010 50 % výsledné známky, kategorie 2 (Ochrana dětí) 20 %, kategorie 3 (Ochrana chodců) také 20 % a kategorie 4 (Asistenční systémy) pak zbývajících 10 % známky.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2010)
2010Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%40%60%75%
Pro ****65%60%25%40%60%
Pro ***35%30%15%25%50%
Pro **30%25%10%15%35%
Pro *20%15%5%5%25%

Video

Euro NCAP Jaguar XF (2010)

Spolupracujeme s TipCars.com
ReTWis 5 – nejnovější verze radaru detekující osoby za pevnými překážkami ReTWis 5 – nejnovější verze radaru detekující osoby za pevnými překážkami

Pardubický podnik RETIA je předním českým výrobcem…

V Torontu najel muž s dodávkou do lidí. Devět jich usmrtil,  dalších šestnáct zranil V Torontu najel muž s dodávkou do lidí. Devět jich usmrtil, dalších šestnáct zranil

V Torontu v pondělí najel řidič dodávky do lidí a devět…

Česku hrozí vyschnutí penězovodů z EU. Musíme si najít spojence i mimo region, tvrdí Pospíšil Česku hrozí vyschnutí penězovodů z EU. Musíme si najít spojence i mimo region, tvrdí Pospíšil

Peníze z fondů Evropské unie by se v příštím desetiletí…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Technická data VW Touareg 3.0 TDI: Jak si stojí proti Q7? Technická data VW Touareg 3.0 TDI: Jak si stojí proti Q7?

Nový Touareg se svými technickými údaji přichází až nyní.

 



Jaguar XF R-Sport Black: Naftová kočka s vytaženými drápky na rozloučenou Jaguar XF R-Sport Black: Naftová kočka s vytaženými drápky na rozloučenou

První generace Jaguaru XF se chystá na zasloužený…

Jaguar XF: Druhá generace přijede za půl roku do New Yorku Jaguar XF: Druhá generace přijede za půl roku do New Yorku

Dlouhověkost Jaguaru XF bude ukončena příští rok, kdy se…

 



 
Přímo z dějiště premiéry Škody Kamiq: Během tří let dvojnásobné prodeje!

Přímo z dějiště premiéry Škody Kamiq: Během tří let dvojnásobné prodeje!

Včera

Škoda v Pekingu představila svůj nový SUV model vyvinutý speciálně pro tamní trh Škoda Kamiq. Ten by se měl v příštích letech stát jedním z pilířů čínského růstu prodejů.




Blesk.cz

Noční líbačka Míši Kuklové: Kamarád, či osudový muž?

Noční líbačka Míši Kuklové: Kamarád, či osudový muž?

Proslavila se sice rolemi v pohádkách, ovšem ve skutečnosti se herečka Michaela Kuklová (50) zatím pohádkového…

Domorodci v Peru zlynčovali Kanaďana (†41)! Byla to krevní msta za vraždu šamanky

Domorodci v Peru zlynčovali Kanaďana (†41)! Byla to…

Do Jižní Ameriky odjel, aby studoval přírodní medicínu přímo u peruánské šamanky. Ovšem cesta za osvětou…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Nový domov mistrů? Hala pro Kometu za 1,4 miliardy vznikne na výstavišti

Nový domov mistrů? Hala pro Kometu za 1,4 miliardy…

Multifunkční hala pro hokejovou Kometu vznikne na výstavišti v Brně. Hotová by mohla být v roce 2022, řekl dnes…

 

Reflex.cz

Máme právo vědět, kolik berou vysocí státní úředníci? Zvítězí výmluvy, či právo na informace?

Máme právo vědět, kolik berou vysocí státní…

Český rozhlas, respektive jeho progresivní informační web iROZHLAS.cz, si letos stejně jako minulé roky (stala…

K psychiatrům chodí čím dál víc lidí, doba není dobrá pro duševní zdraví, říká šéf Bohnic Hollý

K psychiatrům chodí čím dál víc lidí, doba není…

Kdo je zdravý a kdo psychicky nemocný? Podle ředitele Psychiatrické nemocnice Bohnice Martina Hollého je hranice…