Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2015: Mercedes GLC – Pět hvězd pro nástupce GLK

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (3)
Mercedes-Benz GLC, tedy SUV na bází třídy C, si z letošních testů Euro NCAP odvezl plný počet hvězd bez jediného zaváhání.

Mercedes-Benz GLC v testech Euro NCAP výrazně překonal svého předchůdce, jímž bylo hranatého SUV GLK vyráběného od roku 2008, které sice rovněž získalo pět hvězd, ale poskytovalo výrazně horší ochranu chodcům a prostor pro zlepšení u něj byl i v oblasti ochrany dětí.

Předmětem testu byl Mercedes-Benz GLC 220d 4MATIC, s výbavou Exclusive, s karosérií pětidvéřové SUV, a pohotovostní hmotností 1845 kg.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala ESC, tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční, pánevní a hlavové airbagy a kolenní airbag řidiče. Vůz byl také vybaven připomínáním nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla, aktivní kapotou a AEB.

Pro testy ochrany dětí byla pro 18 měsíční dítě instalována proti směru jízdy autosedačka Römer BabySafe a pro tříleté dítě Römer Duo Plus po směru jízdy.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní. Údaje z figurín indikují dobrou ochranu kolenou i stehen řidiče i spolujezdce a vůz získal za ochranu spolujezdce plný počet bodů. Mercedes prokázal, že při tomto typu nárazu poskytuje stejnou ochranu cestujícím různých výšek a sedících v různých pozicích.

Při čelním nárazu celou šířkou vozu získal GLC plný počet bodů za dobrou ochranu všech důležitých částí těla řidiče. U cestujících na zadních sedadlech byla ochrana krku dostatečná, ochrana hrudníku mezní. Hlava a nohy byly ochráněny dobře.

crashtest mercedesbenz euroncap novemodely video crashtest mercedesbenz euroncap novemodely video

V obou testech bočního nárazu získal Mercedes GLC maximální počet bodů za dobrou ochranu všech částí těla.

Sedadlo a hlavová opěrka poskytují dobrou ochranu krční páteře při nárazu zezadu (Whiplash) na všech sedadlech. Systém autonomního brzdění je standardním vybavením vozu a v testech při pomalých rychlostech typických pro městský provoz fungoval dobře.

Euro NCAP 2015: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelní - deformaceČelní - celá šířeBočníWhiplashAEB cityCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%body%
Ochrana dospělých7,67,4162,62,870%36,495%

Ochrana dětí

Mercedes GLC získal maximální počet bodů za ochranu 18-měsíčního dítěte.

Ochrana tříletého dítěte byla dobrá, až na mezní síly působící na krk.

GLC má systém automatické deaktivace airbagu spolujezdce, který se vypne při použití dětské sedačky na sedadle předního spolujezdce, ale opět se zapne při obsazení sedačky větším dítětem, nebo dospělým cestujícím.

Všechny běžné typy dětských autosedaček lze na zadní sedadla správně umístit.

Euro NCAP 2015: Kategorie 2 - Ochrana dětí
Test18měsíční dítě3leté dítěBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana dětí1210,791243,789%

Ochrana chodců

GLC má systém aktivní kapoty, který funguje v široké škále rychlostí a pro chodce různé tělesné stavby. Kapota poskytuje hlavám chodců dobrou nebo dostatečnou ochranu.

Nárazník poskytuje nohám chodců dobrou nebo dostatečnou ochranu.

Přední hrana kapoty poskytuje pánevní oblasti chodců převážně špatnou ochranu.

Euro NCAP 2015: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybodybodybodybody%
Ochrana chodců22,51,55,729,782%

Asistenční systémy

Standardním vybavením Mercedesu GLC je ESC a připomínání pásů pro všechna sedadla.

Za příplatek je k dispozici řidičem stavitelný tempomat, u nějž se předpokládá prodej splňující požadavky Euro NCAP.

U systému varování před opuštěním jízdního pruhu se nepředpokládá dostatečné množství prodaných kusů, a proto nebyl do hodnocení zahrnut.

Systém autonomního brzdění je standardem, funguje v široké škále rychlostí a v testech mimo město si vedl dobře.

Euro NCAP 2015: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůJízdní pruhyAEB InterurbanCelkem
-bodybodybodybodybodybody%
Asistenční systémy1,333009,371%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Mercedes-Benz GLC se v letošních testech Euro NCAP velmi dobře uvedl. Podle očekávání je připraven dobře ochránit dospělé cestující různých výšek a sedících v různých pozicích i dětské pasažéry.

Dobře si pak vedl i v kategorii ochrany chodců, kde tomuto vozu nebyly vytýkány nedostatky v oblasti čelního skla a sloupků.

V kategorii asistenčních systému dopadl rovněž dobře, i když zde konečné výsledky do jisté míry ovlivnila skutečnost, že jsou některé systémy za příplatek.

Euro NCAP 2015 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3695%43,789%3082%971%89%
Počet hvězd*****

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2015?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce. V letošním roce se zvýšila hranice váženého průměru a hranice ochrany cestujících.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2015)
2015Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%60%60%80%
Pro ****70%60%50%40%70%
Pro ***40%30%25%25%60%
Pro **30%25%15%15%55%
Pro *20%15%10%5%45%

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (3)
Avatar - "neregistrovaný"
8. 12. 2015 09:26
Uhu?
Oho ;)
Avatar - S8
7. 12. 2015 17:24
Kapota nad prekazkou
Je to už několikáté auto u kterého jsem si všimnul, že při čelním nárazu (částečné překrytí) vyjde kapota nad deformovatelnou překážku a nebylo to rozhodně jen u SUV. Čím je to způsobené? Je nějak metodicky daná výška té bariéry vůči výšce auta, je pro všechny stejná, nebo je to schválně?

Poučte mě někdo znalý. Děkuji.
7. 12. 2015 00:29
Holt jiná liga
To sklo vydrželo i kůl - kvalita se projevila.