Euro NCAP 2015: Renault Espace – Pět hvězd

 

Pátá generace Renault Espace zamířila do testů Euro NCAP a předvedla velmi slušné výsledky, díky nimž se může pochlubit plným počtem hvězd.

Renault se v posledních patnácti letech řadí k výrobcům, kteří se naplno věnují zvyšování aktivní i pasivní bezpečnosti svých vozů, což se odráží i ve výsledcích dosažených v testech Euro NCAP.

Jejich nejnovějším absolventem ze stáje francouzské automobilky je pátá generace modelu Espace, která je od roku 2001 již šestnáctým Renaultem s plným počtem hvězd. Novinka svými výsledky navazuje na čtvrtou generaci Espace, která si v roce 2003 z testů Euro NCAP rovněž odvezla pět hvězd, zatímco třetí generace měla v roce 1999 celkem čtyři hvězdy.

Samotný Renault v souvislosti s výsledky svého nejnovějšího zástupce rodiny Espace vyzdvihuje především jeho bohatou výbavu zvyšující aktivní i pasivní bezpečnost, jejíž součástí může být mimo jiné i Safety Pack, zahrnující mimo sledování bezpečného odstupu od vpředu jedoucích vozidel a systém nouzového brzdění.

Letošní rok přinesl do testů Euro NCAP několik novinek. První je dvojí testování čelního nárazu. Při testování deformace narazí automobil do překážky 40 % na straně řidiče. Jak napovídá název, při testu nárazu celé šíře narazí vůz do překážky plnou šířkou přední části vozu.

Dále byly do hodnocení ochrany dospělých zahrnuty městské AEB systémy. Naproti tomu bodové hodnocení obou typů bočních nárazů bylo spojeno do jednoho čísla.

Mimoměstské AEB systémy pak obohatily spolu se systémem sledování jízdních pruhů kategorii bezpečnostní výbavy.

Předmětem testu byl Renault Espace, s karosérií pětidveřové MPV a pohotovostní hmotností 1671 kg.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala ESC, tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy. Vůz byl také vybaven připomínáním nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla.

 [555×192]

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního deformačního nárazu stabilní. Údaje z figurín indikují dobrou ochranu kolenou i stehen řidiče i spolujezdce. Renault dokázal, že při tomto typu nárazu poskytuje stejnou ochranu cestujícím různých výšek a sedících v různých pozicích. Nicméně, na straně spolujezde představoval konstrukce pod palubní deskou riziko zranění a vůz byl penalizován.

Při čelním nárazu celou šířkou vozu (novinka roku 2015) byla ochrana řidiče dobrá pro všechny části těla, zatímco pro cestující na zadním sedadle je uváděna dobrá nebo dostačující.

Při bočním nárazu poskytuje Espace dobrou ochranu pro všechny kritické partie těla. Nicméně, zadní dveře na straně řidiče se během testu otevřely, což představuje riziko vymrštění cestujících z vozu na této straně a vůz byl penalizován.

V testu s bočním nárazem na sloup byla marginální úroveň ochrany hrudníku, ale ochrana ostatních částí těla byla dobrá.

Sedadlo a hlavová opěrka poskytují dobrou ochranu krční páteře při nárazu zezadu (Whiplash).

Euro NCAP 2015: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelní - deformaceČelní - celá šířeBočníWhiplashAEB cityCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%body%
Ochrana dospělých6,77,914,62,200%31,482%

Ochrana dětí

Na základě údajů z figurín získal Renult Espace v dynamických testech maximální počet bodů za ochranu 3letého i 18měsíčního dítěte. Obě figuríny byly dětskými autosedačkami dobře ochráněny i při bočním nárazu.

Airbag předního spolujezdce lze pro bezpečné umístění dětské sedačky proti směru jízdy deaktivovat.

Všechny typy zádržných systému, pro které je Espace určen mohly být řádně instalovány a umístěny ve vozidle.

Euro NCAP 2015: Kategorie 2 - Ochrana dětí
Test18měsíční dítě3leté dítěBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana dětí121281244,089%

Ochrana chodců

Nárazník poskytuje nohám chodců dobrou ochranu a získal maximální počet bodů za ochranu pánevní oblasti.

Kapota motoru poskytuje hlavám chodců dostatečnou ochranu s lepšími výsledky směrem k jejímu středu a s horšími výsledky okolo okenních sloupků a hran kapoty.

Euro NCAP 2015: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybodybodybodybody%
Ochrana chodců13,46625,470%

Asistenční systémy

Standardním vybavením je ESC a připomínání zapnutí pásů pro přední i zadní sedadla.

Systém autonomního brzdění je k dispozici v rámci volitelné výbavy a splnil požadavky Euro NCAP.

Euro NCAP 2015: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůJízdní pruhyAEB InterurbanCelkem
-bodybodybodybodybodybody%
Asistenční systémy33310,510,580%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Renault Espace ve své páté generaci i přes několik nedostatků v ochraně dospělých cestujících, za něž byl penalizován, získal plný počet hvězd. V nejlepším světle se předvedl v oblasti ochrany dětských cestujících a špatně si nevedl ani v kategorii ochrany chodců.

Euro NCAP 2015 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3182%4489%2570%1180%81%
Počet hvězd*****

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2015?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce. V letošním roce se zvýšila hranice váženého průměru a hranice ochrany cestujících.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2015)
2015Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%60%60%80%
Pro ****70%60%50%40%70%
Pro ***40%30%25%25%60%
Pro **30%25%15%15%55%
Pro *20%15%10%5%45%

Euro NCAP Renault Espace (2015)

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
ReTWis 5 – nejnovější verze radaru detekující osoby za pevnými překážkami ReTWis 5 – nejnovější verze radaru detekující osoby za pevnými překážkami

Pardubický podnik RETIA je předním českým výrobcem…

V Torontu najel muž s dodávkou do lidí. Devět jich usmrtil,  dalších šestnáct zranil V Torontu najel muž s dodávkou do lidí. Devět jich usmrtil, dalších šestnáct zranil

V Torontu v pondělí najel řidič dodávky do lidí a devět…

Česku hrozí vyschnutí penězovodů z EU. Musíme si najít spojence i mimo region, tvrdí Pospíšil Česku hrozí vyschnutí penězovodů z EU. Musíme si najít spojence i mimo region, tvrdí Pospíšil

Peníze z fondů Evropské unie by se v příštím desetiletí…

 
Zdroj: Euro NCAP

Štítky Crash-testy Renault Euro NCAP Nové modely Video MPV

 

Přidat názorDiskuse: Euro NCAP 2015: Renault Espace – Pět hvězd







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
První jízda s Mercedesem Sprinter: Flotilovými manažery milovaný... První jízda s Mercedesem Sprinter: Flotilovými manažery milovaný...

Přichází v sedmnácti stovkách verzí, ale také s úžasnou…

Jak by vypadala nová 9-5, kdyby Saab nezkrachoval? Grafik tvrdí, že takto! Jak by vypadala nová 9-5, kdyby Saab nezkrachoval? Grafik tvrdí, že takto!

Trocha fantazie a vzpomínky na letecký design Saabu jsou…

 



Renault Espace nahrazuje 1.6 TCe motorem z Alpiny! Na kolik přijde? Renault Espace nahrazuje 1.6 TCe motorem z Alpiny! Na kolik přijde?

Velké MPV s prvky SUV se dočkalo přeplňované benzinové…

Autonomní Renault Espace představen v Amsterdamu Autonomní Renault Espace představen v Amsterdamu

Renault neustává ve vývoji bezpilotních aut. V Amsterdamu…

 



 
Přímo z dějiště premiéry Škody Kamiq: Během tří let dvojnásobné prodeje!

Přímo z dějiště premiéry Škody Kamiq: Během tří let dvojnásobné prodeje!

Včera

Škoda v Pekingu představila svůj nový SUV model vyvinutý speciálně pro tamní trh Škoda Kamiq. Ten by se měl v příštích letech stát jedním z pilířů čínského růstu prodejů.




Blesk.cz

Do Česka vtrhly bouřky, ledové kapky vystřídají třicítky. Sledujte radar

Do Česka vtrhly bouřky, ledové kapky vystřídají…

Během pondělka přes Česko přechází výrazná studená fronta od západu. Ta s sebou kolem poledne přinesla i bouřky.…

Oslavte Světový den knihy. Jak? S knížkou v ruce!

Oslavte Světový den knihy. Jak? S knížkou v ruce!

Zasmát se, uronit slzu, vypátrat zločince nebo se setkat s UFO? Díky knížkám žádný problém! Za pár desítek korun…

 

iSport.cz

Český tým na MS v hokeji 2018: mladíci z NHL a farem, ale i mazáci

Český tým na MS v hokeji 2018: mladíci z NHL a…

Sotva skončil jeden velký turnaj, prakticky hned je tu další. Na ZOH v Pchjongčchangu se umístil český tým pod…

MS v hokeji 2018: Kde se bude hrát? Kodaň a Herning - dánské Kladno

MS v hokeji 2018: Kde se bude hrát? Kodaň a Herning…

Jednu velkou premiéru má mistrovství světa v ledním hokeji 2018. Vůbec poprvé se elitní divize světového…

 

Reflex.cz

K psychiatrům chodí čím dál víc lidí, doba není dobrá pro duševní zdraví, říká šéf Bohnic Hollý

K psychiatrům chodí čím dál víc lidí, doba není…

Kdo je zdravý a kdo psychicky nemocný? Podle ředitele Psychiatrické nemocnice Bohnice Martina Hollého je hranice…

Sto francouzských osobností v Le Figaro: Politický islamismus ohrožuje svobodu, vzniká apartheid naruby

Sto francouzských osobností v Le Figaro: Politický…

Situace kolem vzrůstající muslimské komunity ve Francii se stále více vyhrocuje. Naposledy se to projevilo před…