Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2015: Volkswagen Caddy – Čtyři hvězdy i podruhé

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (7)
Volkswagen Caddy sice v jednotlivých kategoriích dosáhl lepších výsledků než jeho předchůdce, ale na plný počet hvězd to nestačilo.

Volkswagen Caddy se testů Euro NCAP poprvé účastnil v roce 2007 a podle tehdejšího hodnocení získal čtyři hvězdy za ochranu dospělých cestujících, tři hvězdy za ochranu dětí a dvě hvězdy za ochranu chodců.

Nový Caddy svého předchůdce překonává v ochraně cestujících, ale v případě ochrany chodců jde do jisté míry v jeho stopách.

Předmětem testu byl Volkswagen Caddy 2.0 TDI s výbavou Trendline, karosérií pětidvéřové MPV a pohotovostní hmotností 1546 kg.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, připomínáním nezapnutého bezpečnostního pásu pro přední sedadla, čelní, boční a hlavové airbagy. Vůz byl také vybaven systémem ESC.

Pro testy ochrany dětí byla pro 18 měsíční dítě instalována autosedačka G0 Plus ISOFIX proti směru jízdy a pro tříleté dítě autosedačka G1 ISOFIX Duo Plus TopTether po směru jízdy.

crashtest vw euroncap novemodely video mpv crashtest vw euroncap novemodely video mpv

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během částečného čelního nárazu stabilní. Údaje z figurín ukázaly dobrou ochranu stehen a kolen řidiče i spolujezdce. Volkswagen prokázal, že při tomto typu nárazu poskytuje stejnou ochranu cestujícím různých výšek a sedících v různých pozicích.

Při čelním nárazu celou šířkou vozu byla kromě hrudníku ochrana všech důležitých částí těla řidiče dobrá. Ochrana cestujících na zadních sedadlech byla dobrá, jen ochrana hrudníku a krku byla dostatečná.

Při testu bočního nárazu byla ochrana všech částí těla dobrá a Caddy získal plný počet bodů. Při testu bočního nárazu na sloup byla ochrana dobrá nebo dostatečná, ale vůz byl penalizován, protože se při nárazu vytvořil otvor mezi B sloupkem a posuvnými dveřmi.

Sedadlo a hlavová opěrka poskytují dobrou ochranu krční páteře při nárazu zezadu (Whiplash), geometrie zadních sedadel ukazuje také na dobrou ochranu při tomto druhu nárazu.

Systém autonomního brzdění není standardním vybavením Volkswagenu Caddy a proto nebyl hodnocen.

Euro NCAP 2015: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelní - deformaceČelní - celá šířeBočníWhiplashAEB cityCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%body%
Ochrana dospělých7,27,414,92,600%32,184%

Ochrana dětí

Vůz dosáhl maximálního počtu bodů za ochranu 18 měsíčního dítěte. Pro tuto figurínu byla, na základě doporučení Volkswagenu, použita autosedačka s podpůrnou nohou spočívající na podlaze vozu.

Pohyb tříleté figuríny dopředu nebyl nadměrný, kromě mezních tažných sil na krk.

Airbag předního spolujezdce lze pro bezpečné umístění dětské sedačky proti směru jízdy deaktivovat a řidič má dobrý přehled o stavu tohoto airbagu.

Všechny běžné typy dětských autosedaček lze na zadní sedadla správně umístit.

Euro NCAP 2015: Kategorie 2 - Ochrana dětí
Test18měsíční dítě3leté dítěBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana dětí1211,331238,378%

Ochrana chodců

Nárazník Volkswagenu Caddy získal maximální počet bodů, naproti tomu ochrana pánevní oblasti chodců byla téměř zcela špatná.

Kapota a čelní sklo vykazují dostatečnou nebo mezní ochranu.

Euro NCAP 2015: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybodybodybodybody%
Ochrana chodců140,9620,958%

Asistenční systémy

Standardním vybavením Volkswagenu Caddy je ESC a připomínání nezapnutých pásů pro přední sedadla. Systém autonomního brzdění není standardním vybavením, ale Volkswagen přepokládá jeho hojný prodej a proto byl do hodnocení bezpečnostní výbavy zařazen a vedl si dobře.

Řidičem nastavitelný omezovač rychlosti je také příplatkovým vybavením, ale opět se předpokládá častý prodej a byl tedy také zařazen do hodnocení.

Systému varování před vyjetím z jízdního pruhu nebyl hodnocen, pro Volkswagen Caddy není v nabídce.

Euro NCAP 2015: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůJízdní pruhyAEB InterurbanCelkem
-bodybodybodybodybodybody%
Asistenční systémy1,33202,58,868%

Celkový výsledek: Čtyři hvězdy

Volkswagen Caddy předvedl v letošní testech Euro NCAP dobré výsledky v ochraně dospělých i dětských cestujících a slušného hodnocení dosáhl i v kategorii asistenčních systému. Na plný počet hvězd ovšem nedosáhl kvůli zásadním nedostatkům v ochraně pánevní oblasti chodců.

Euro NCAP 2015 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3284%38,378%2158%968%76%
Počet hvězd****

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2015?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce. V letošním roce se zvýšila hranice váženého průměru a hranice ochrany cestujících.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2015)
2015Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%60%60%80%
Pro ****70%60%50%40%70%
Pro ***40%30%25%25%60%
Pro **30%25%15%15%55%
Pro *20%15%10%5%45%

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (7)
5. 11. 2015 16:05
Re: To není špatné
Hele u mě už celý NCAP nárazový testy postrádají význam. Nevím jestli si podle toho někdo vybírá auto. Silně pochybuju. ;-)
Avatar - Hammunasakra
5. 11. 2015 13:55
Re: To není špatné
Zvlášť když je na tom líp než nová A4 :yes: >:-[]
Avatar - blake26
5. 11. 2015 10:37
Crashtest proti stene
vysvetlite mi niekto, preco sa robia testy proti stene s celym predkom auta ?????
5. 11. 2015 09:13
Re: To není špatné
Z mýho pohledu je šuma fuk jestli má 4 nebo 5 hvězd. Tu hvězdu nedostal z jiných důvodu než je bezpečnost posádky, takže nepodstatný.
Re: To není špatné
:yes: