Euro NCAP 2015: Volkswagen Caddy – Čtyři hvězdy i podruhé
Volkswagen Caddy se testů Euro NCAP poprvé účastnil v roce 2007 a podle tehdejšího hodnocení získal čtyři hvězdy za ochranu dospělých cestujících, tři hvězdy za ochranu dětí a dvě hvězdy za ochranu chodců.
Nový Caddy svého předchůdce překonává v ochraně cestujících, ale v případě ochrany chodců jde do jisté míry v jeho stopách.
Předmětem testu byl Volkswagen Caddy 2.0 TDI s výbavou Trendline, karosérií pětidvéřové MPV a pohotovostní hmotností 1546 kg.
Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, připomínáním nezapnutého bezpečnostního pásu pro přední sedadla, čelní, boční a hlavové airbagy. Vůz byl také vybaven systémem ESC.
Pro testy ochrany dětí byla pro 18 měsíční dítě instalována autosedačka G0 Plus ISOFIX proti směru jízdy a pro tříleté dítě autosedačka G1 ISOFIX Duo Plus TopTether po směru jízdy.
crashtest vw euroncap novemodely video mpv
Ochrana dospělých
Prostor pro cestující zůstal během částečného čelního nárazu stabilní. Údaje z figurín ukázaly dobrou ochranu stehen a kolen řidiče i spolujezdce. Volkswagen prokázal, že při tomto typu nárazu poskytuje stejnou ochranu cestujícím různých výšek a sedících v různých pozicích.
Při čelním nárazu celou šířkou vozu byla kromě hrudníku ochrana všech důležitých částí těla řidiče dobrá. Ochrana cestujících na zadních sedadlech byla dobrá, jen ochrana hrudníku a krku byla dostatečná.
Při testu bočního nárazu byla ochrana všech částí těla dobrá a Caddy získal plný počet bodů. Při testu bočního nárazu na sloup byla ochrana dobrá nebo dostatečná, ale vůz byl penalizován, protože se při nárazu vytvořil otvor mezi B sloupkem a posuvnými dveřmi.
Sedadlo a hlavová opěrka poskytují dobrou ochranu krční páteře při nárazu zezadu (Whiplash), geometrie zadních sedadel ukazuje také na dobrou ochranu při tomto druhu nárazu.
Systém autonomního brzdění není standardním vybavením Volkswagenu Caddy a proto nebyl hodnocen.
Euro NCAP 2015: Kategorie 1 - Ochrana dospělých | ||||||||||
Test | Čelní - deformace | Čelní - celá šíře | Boční | Whiplash | AEB city | Celkem | ||||
Jednotky | body | body | body | body | body | % | body | % | ||
Ochrana dospělých | 7,2 | 7,4 | 14,9 | 2,6 | 0 | 0% | 32,1 | 84% |
Ochrana dětí
Vůz dosáhl maximálního počtu bodů za ochranu 18 měsíčního dítěte. Pro tuto figurínu byla, na základě doporučení Volkswagenu, použita autosedačka s podpůrnou nohou spočívající na podlaze vozu.
Pohyb tříleté figuríny dopředu nebyl nadměrný, kromě mezních tažných sil na krk.
Airbag předního spolujezdce lze pro bezpečné umístění dětské sedačky proti směru jízdy deaktivovat a řidič má dobrý přehled o stavu tohoto airbagu.
Všechny běžné typy dětských autosedaček lze na zadní sedadla správně umístit.
Euro NCAP 2015: Kategorie 2 - Ochrana dětí | ||||||
Test | 18měsíční dítě | 3leté dítě | Bezpečnostní výbava | Upevnění | Celkem | |
Jednotky | body | body | body | body | body | % |
Ochrana dětí | 12 | 11,3 | 3 | 12 | 38,3 | 78% |
Ochrana chodců
Nárazník Volkswagenu Caddy získal maximální počet bodů, naproti tomu ochrana pánevní oblasti chodců byla téměř zcela špatná.
Kapota a čelní sklo vykazují dostatečnou nebo mezní ochranu.
Euro NCAP 2015: Kategorie 3 - Ochrana chodců | ||||||
Test | Hlava | Pánev | Nohy | Celkem | ||
Jednotky | body | body | body | body | % | |
Ochrana chodců | 14 | 0,9 | 6 | 20,9 | 58% |
Asistenční systémy
Standardním vybavením Volkswagenu Caddy je ESC a připomínání nezapnutých pásů pro přední sedadla. Systém autonomního brzdění není standardním vybavením, ale Volkswagen přepokládá jeho hojný prodej a proto byl do hodnocení bezpečnostní výbavy zařazen a vedl si dobře.
Řidičem nastavitelný omezovač rychlosti je také příplatkovým vybavením, ale opět se předpokládá častý prodej a byl tedy také zařazen do hodnocení.
Systému varování před vyjetím z jízdního pruhu nebyl hodnocen, pro Volkswagen Caddy není v nabídce.
Euro NCAP 2015: Kategorie 4 - Asistenční systémy | |||||||
- | Omezovač rychl. | Stabilizační systém | Připomínač pásů | Jízdní pruhy | AEB Interurban | Celkem | |
- | body | body | body | body | body | body | % |
Asistenční systémy | 1,3 | 3 | 2 | 0 | 2,5 | 8,8 | 68% |
Celkový výsledek: Čtyři hvězdy
Volkswagen Caddy předvedl v letošní testech Euro NCAP dobré výsledky v ochraně dospělých i dětských cestujících a slušného hodnocení dosáhl i v kategorii asistenčních systému. Na plný počet hvězd ovšem nedosáhl kvůli zásadním nedostatkům v ochraně pánevní oblasti chodců.
Euro NCAP 2015 - Rekapitulace výsledků | |||||||||
Kategorie | 1 | 2 | 3 | 4 | Celkem | ||||
Název | Ochrana dospělých | Ochrana dětí | Ochrana chodců | Asist. syst. | Vážený průměr | ||||
Jednotky | body | % | body | % | body | % | body | % | % |
Výsledky | 32 | 84% | 38,3 | 78% | 21 | 58% | 9 | 68% | 76% |
Počet hvězd | **** |
Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2015?
Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce. V letošním roce se zvýšila hranice váženého průměru a hranice ochrany cestujících.
Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2015) | |||||||||
2015 | Ochrana dospělých | Ochrana dětí | Ochrana chodců | Asistenční systémy | Vážený průměr | ||||
Pro ***** | 80% | 75% | 60% | 60% | 80% | ||||
Pro **** | 70% | 60% | 50% | 40% | 70% | ||||
Pro *** | 40% | 30% | 25% | 25% | 60% | ||||
Pro ** | 30% | 25% | 15% | 15% | 55% | ||||
Pro * | 20% | 15% | 10% | 5% | 45% |