Euro NCAP 2015: Volkswagen Caddy – Čtyři hvězdy i podruhé

 

Volkswagen Caddy sice v jednotlivých kategoriích dosáhl lepších výsledků než jeho předchůdce, ale na plný počet hvězd to nestačilo.

Volkswagen Caddy se testů Euro NCAP poprvé účastnil v roce 2007 a podle tehdejšího hodnocení získal čtyři hvězdy za ochranu dospělých cestujících, tři hvězdy za ochranu dětí a dvě hvězdy za ochranu chodců.

Nový Caddy svého předchůdce překonává v ochraně cestujících, ale v případě ochrany chodců jde do jisté míry v jeho stopách.

Předmětem testu byl Volkswagen Caddy 2.0 TDI s výbavou Trendline, karosérií pětidvéřové MPV a pohotovostní hmotností 1546 kg.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, připomínáním nezapnutého bezpečnostního pásu pro přední sedadla, čelní, boční a hlavové airbagy. Vůz byl také vybaven systémem ESC.

Pro testy ochrany dětí byla pro 18 měsíční dítě instalována autosedačka G0 Plus ISOFIX proti směru jízdy a pro tříleté dítě autosedačka G1 ISOFIX Duo Plus TopTether po směru jízdy.

 [555×192]

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během částečného čelního nárazu stabilní. Údaje z figurín ukázaly dobrou ochranu stehen a kolen řidiče i spolujezdce. Volkswagen prokázal, že při tomto typu nárazu poskytuje stejnou ochranu cestujícím různých výšek a sedících v různých pozicích.

Při čelním nárazu celou šířkou vozu byla kromě hrudníku ochrana všech důležitých částí těla řidiče dobrá. Ochrana cestujících na zadních sedadlech byla dobrá, jen ochrana hrudníku a krku byla dostatečná.

Při testu bočního nárazu byla ochrana všech částí těla dobrá a Caddy získal plný počet bodů. Při testu bočního nárazu na sloup byla ochrana dobrá nebo dostatečná, ale vůz byl penalizován, protože se při nárazu vytvořil otvor mezi B sloupkem a posuvnými dveřmi.

Sedadlo a hlavová opěrka poskytují dobrou ochranu krční páteře při nárazu zezadu (Whiplash), geometrie zadních sedadel ukazuje také na dobrou ochranu při tomto druhu nárazu.

Systém autonomního brzdění není standardním vybavením Volkswagenu Caddy a proto nebyl hodnocen.

Euro NCAP 2015: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelní - deformaceČelní - celá šířeBočníWhiplashAEB cityCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%body%
Ochrana dospělých7,27,414,92,600%32,184%

Ochrana dětí

Vůz dosáhl maximálního počtu bodů za ochranu 18 měsíčního dítěte. Pro tuto figurínu byla, na základě doporučení Volkswagenu, použita autosedačka s podpůrnou nohou spočívající na podlaze vozu.

Pohyb tříleté figuríny dopředu nebyl nadměrný, kromě mezních tažných sil na krk. Airbag předního spolujezdce lze pro bezpečné umístění dětské sedačky proti směru jízdy deaktivovat a řidič má dobrý přehled o stavu tohoto airbagu.

Všechny běžné typy dětských autosedaček lze na zadní sedadla správně umístit.

Euro NCAP 2015: Kategorie 2 - Ochrana dětí
Test18měsíční dítě3leté dítěBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana dětí1211,331238,378%

Ochrana chodců

Nárazník Volkswagenu Caddy získal maximální počet bodů, naproti tomu ochrana pánevní oblasti chodců byla téměř zcela špatná.

Kapota a čelní sklo vykazují dostatečnou nebo mezní ochranu.

Euro NCAP 2015: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybodybodybodybody%
Ochrana chodců140,9620,958%

Asistenční systémy

Standardním vybavením Volkswagenu Caddy je ESC a připomínání nezapnutých pásů pro přední sedadla. Systém autonomního brzdění není standardním vybavením, ale Volkswagen přepokládá jeho hojný prodej a proto byl do hodnocení bezpečnostní výbavy zařazen a vedl si dobře.

Řidičem nastavitelný omezovač rychlosti je také příplatkovým vybavením, ale opět se předpokládá častý prodej a byl tedy také zařazen do hodnocení.

Systému varování před vyjetím z jízdního pruhu nebyl hodnocen, pro Volkswagen Caddy není v nabídce.

Euro NCAP 2015: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůJízdní pruhyAEB InterurbanCelkem
-bodybodybodybodybodybody%
Asistenční systémy1,33202,58,868%

Celkový výsledek: Čtyři hvězdy

Volkswagen Caddy předvedl v letošní testech Euro NCAP dobré výsledky v ochraně dospělých i dětských cestujících a slušného hodnocení dosáhl i v kategorii asistenčních systému. Na plný počet hvězd ovšem nedosáhl kvůli zásadním nedostatkům v ochraně pánevní oblasti chodců.

Euro NCAP 2015 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3284%38,378%2158%968%76%
Počet hvězd****

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2015?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce. V letošním roce se zvýšila hranice váženého průměru a hranice ochrany cestujících.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2015)
2015Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%60%60%80%
Pro ****70%60%50%40%70%
Pro ***40%30%25%25%60%
Pro **30%25%15%15%55%
Pro *20%15%10%5%45%

Euro NCAP Volkswagen Caddy (2015)

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Ruská Sberbank se zbaví ukrajinské divize. Na pobočky útočili vandalové Ruská Sberbank se zbaví ukrajinské divize. Na pobočky útočili vandalové

Největší ruská bankovní společnost Sberbank prodává svou…

Japonský gigant NTT ulovil obří zakázku. Bude spolupracovat s Toyotou Japonský gigant NTT ulovil obří zakázku. Bude spolupracovat s Toyotou

Japonská telekomunikační firma NTT expanduje do…

Velcí průmysloví hráči v Německu nasmlouvali nejméně zakázek za 12 let Velcí průmysloví hráči v Německu nasmlouvali nejméně zakázek za 12 let

Němečtí dodavatelé velkých průmyslových celků loni…

Lidl prudce zvýšil mzdy. Jak zareagují ostatní řetězce? Lidl prudce zvýšil mzdy. Jak zareagují ostatní řetězce?

Přesčasy, práce o víkendech a nízká mzda – tak vypadá…

 
Zdroj: Euro NCAP
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

Praga dostala dárek ke 110 letům. Brzy bude mít nové muzeum přímo v Praze Praga dostala dárek ke 110 letům. Brzy bude mít nové muzeum přímo v Praze

Do bývalého průmyslového areálu ve Vysočanech se mají…

 




Dodávka Volkswagen na CNG: Caddy TGI Dodávka Volkswagen na CNG: Caddy TGI

Německá automobilka k nejmenšímu užitkovému modelu…

Volkswagen Caddy Maxi 2.0 TDI Trendline Euro 6: Pro pohodu Volkswagen Caddy Maxi 2.0 TDI Trendline Euro 6: Pro pohodu

Do redakčního testu jsme vzali modernizované Caddy s…

 



 
Tatra a její nejslavnější nákladní vozidla z minulosti i současnosti

Tatra a její nejslavnější nákladní vozidla z minulosti i současnosti

Včera

První nákladní vozidlo se spalovacím motorem bylo v Kopřivnici postaveno v roce 1898 a stalo se zakladatelem dodnes trvající tradice.




Blesk.cz

Petr Janda o smrti Špinarové: Čekal jsem to! Mluvila o konci kariéry

Petr Janda o smrti Špinarové: Čekal jsem to! Mluvila…

Česká hudební scéna truchlí kvůli smrti Věry Špinarové (†65). Kolegové ji oplakávají. Mnohé její smrt hluboce…

Zvrat v pátrání: Míšu hledají na skládce u jejího bydliště!

Zvrat v pátrání: Míšu hledají na skládce u jejího bydliště!

Zpátky do Ústí! Kriminalisté, kteří mají na starost pátrání po Míše Muzikářové (13), v sobotu prohledávali…

 

iSport.cz

Přežranost hokejistů? Vidím ji u hráčů mimo NHL a KHL, říká šéf Mountfieldu

Přežranost hokejistů? Vidím ji u hráčů mimo NHL a…

Je hokejová extraliga plná hráčů, kteří za smluvní mzdu neodvádí adekvátní práci, jak o tom pro deník Sport…

Smolař Rosický: O zranění, motivaci k návratu i výkonech Sparty

Smolař Rosický: O zranění, motivaci k návratu i…

Je to pro něj hodně těžké. Ale rozhodl se bojovat. Záložník Sparty Tomáš Rosický má sice kvůli další operaci po…

 

Reflex.cz

Tohle uvidíte jen v Rusku. Snímky, které ukazují jeho nejupřímnější tvář

Tohle uvidíte jen v Rusku. Snímky, které ukazují…

Fotograf Alexander Petrosyan strávil několik let objevováním a dokumentováním nekonečných zákoutí Petrohradu.…

Dvoulitrová Coca-Cola zmizí z českých obchodů, společnost ji u nás nebude nadále vyrábět

Dvoulitrová Coca-Cola zmizí z českých obchodů,…

Nápoje Coca-Cola, Fanta, Sprite a Kinley tonic se v Česku už nebudou prodávat ve dvoulitrovém balení. Před…