Euro NCAP 2016: Mercedes-Benz E – Plný počet hvězd bez zaváhání

 

Mercedes-Benz E se testů Euro NCAP zúčastnil již počtvrté a ve své nejnovější podobě ziskem plného počtu hvězd navázal na své předchůdce a zároveň dosáhl lepšího bodového hodnocení.

Mercedes-Benz E absolvoval testy Euro NCAP poprvé v roce 1998 a podle tehdejšího hodnocení získal čtyři hvězdy za ochranu dospělých cestujících a dvě hvězdy za chodce. Podruhé zamířil do těchto testů v roce 2001 a byl ohodnocen plným počtem pěti hvězd za ochranu dospělých cestujících a jen jednou hvězdou za ochranu chodců. Na třetí testování třídy E jsme si počkali do roku 2010 a podle tehdejšího hodnocení získala plný počet hvězd. Tohoto výsledku pak dosáhla i nejnovější generace této modelové řady.

Předmětem testu byl Mercedes-Benz E 220 d Avantgarde, s karosérií čtyřdveřový sedan a pohotovostní hmotností 1680 kg.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy, kolenní airbag řidiče, pánevní airbagy pro přední sedadla, připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla. Vůz byl také vybaven aktivní kapotou, systémy AEB a omezovačem rychlosti.

Pro testy ochrany dětí byla pro šestileté dítě i desetileté dítě nainstalována autosedačka Mercedes-Benz Kidfix XP.

Ochrana dospělých

Třida E je vybavena systémem „PRE-SAFE“, který vyhodnotí, kdy se schyluje k nehodě a připraví sedačky a ochranné systémy na náraz. Při testech Euro NCAP nebyl tento systém aktivován.

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní. Ochrana kolen a stehen řidiče i spolujezdce byla dobrá. Mercedes prokázal, že při tomto typu nárazu poskytuje stejnou ochranu cestujícím různých výšek a sedících v různých pozicích.

V testu čelního nárazu plnou šířkou auta byla ochrana všech důležitých částí těla dobrá s výjimkou hrudníku, která byla u řidiče dostatečná, u cestujících na zadních sedadlech mezní.

 [555×192]

V testu bočního nárazu získal Mercedes-Benz třídy E maximální počet bodů. Při testu bočního nárazu na sloup byla ochrana celého těla dobrá kromě ochrany hrudníku, která byla dostatečná.

Sedadlo a hlavová opěrka poskytují dobrou ochranu krční páteře při nárazu zezadu (Whiplash) na předních sedadlech a vzhledem ke geometrii zadních sedadel se stejná úroveň ochrany očekává i u nich.

Dodatečná ochrana proti tomuto typu zranění je poskytována i systémem autonomního brzdění (AEB), který funguje v nízkých rychlostech, při kterých se jezdí ve městech. Tento systém zabránil všem srážkám se stojícím autem a za tuto část hodnocení získal maximální počet bodů.

Euro NCAP 2016: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelní - deformaceČelní - celá šířeBočníWhiplashAEB cityCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%body%
Ochrana dospělých7,37,515,92,5375%36,395%

Ochrana dětí

Při testu čelního nárazu byla ochrana obou dětských figurín dobrá nebo dostatečná. Při testu bočního nárazu na sloup byla ochrana všech částí těl obou figurín dobrá.

Třída E má systém automatické deaktivace airbagu spolujezdce, který airbag automaticky vypne při umístění dětské autosedačky v protisměru na toto sedadlo.

Všechny běžné typy dětských autosedaček lze na zadní sedadla správně umístit.

Euro NCAP 2016: Kategorie 2 - Ochrana dětí
Test18měsíční dítě3leté dítěBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana dětí15,6891244,690%

Ochrana chodců

Třída E je vybavena aktivní přední kapotou, Mercedes-Benz prokázal, že systém funguje v široké škále rychlostí a pro chodce různé tělesné stavby. Testována byla kapota ve zvednuté pozici. Kapota měla v ochraně hlavy chodců dobré výsledky téměř po celé ploše.

Nárazník poskytuje dobrou ochranu nohám chodců. Ochrana pánevní oblasti chodců je naopak špatná ve všech testovaných oblastech.

Systém autonomního brzdění chodce dobře detekuje a v testech si vedl dobře.

Euro NCAP 2016: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybodybodybodybody%
Ochrana chodců22,20,1632,577%

Asistenční systémy

Standardní výbavou pro Mercedes-Benz E je připomínání zapnutí bezpečnostních pásů na předních i zadních sedadlech a řidičem nastavitelný omezovač rychlosti.

Systém autonomního brzdění prokázal dobrou funkci i ve vysokých rychlostech.

Euro NCAP 2016: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůJízdní pruhyAEB InterurbanCelkem
-bodybodybodybodybodybody%
Asistenční systémy1,53302,97,462%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Mercedes-Benz E ve své nejnovější generaci vyšel z testů Euro NCAP jako bezpečný automobil. Velmi dobrých výsledků dosáhl v ochraně dospělých i dětských cestujících.

Dobré výsledky pak předvedl i v kategorii asistenčních systémů a ochranně chodců, kde je ovšem tradičně největším problémem pánevní oblast.

Euro NCAP 2016 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3695%44,690%3377%762%87%
Počet hvězd*****

Jak se hodnotí v roce 2016?

Euro NCAP se v letošním roce rozhodlo ještě více zaměřit na bezpečnostní pomocníky. Hodnocení bezpečnostních systémů se tak na celkovém výsledku nově podílí z 20 %, zatímco dosud to bylo jen 10 %. Naopak tradiční hodnocení nárazové zkoušky se na hvězdičkovém výsledku podílí už jen z 40 % (u starší metodiky 50 %). Ochrana dětí a ochrana chodců do výsledku nadále mluví po 20 %.

Navíc do celkového výsledku je nově zahrnut systém automatického brzdění, který dokáže rozeznat chodce. Automatické brzdění bylo součástí testů už nyní, avšak pouze jako systém rozeznávající okolní vozidla. Euro NCAP věří, že zahrnutí tohoto asistenta do hodnocení pomůže jeho dalšímu rozšíření v nových automobilech. Naopak zahrnutí stabilizačního systému do výbavy se už nepočítá, protože je povinným prvkem nových aut.

Novinkou je také možnost dvojího celkového hodnocení. První vyplyne z bezpečnostní výbavy daného vozu, která je jeho standardem napříč státy Evropské unie. Druhé má pak odrážet schopnosti daného auta s bezpečnostní výbavou, která je dostupná za příplatek. Dvojí hvězdičkové hodnocení podle Euro NCAP lidem názorněji ukáže, nakolik příplatkové systémy ovlivní bezpečnost vozidla.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2016)
2016Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémy
Pro *****80%75%60%50%
Pro ****70%60%50%40%
Pro ***60%30%40%25%
Pro **50%25%30%15%
Pro *40%15%20%10%

Euro NCAP Mercedes-Benz E (2016)

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Konec suchojů v Evropě. Irské aerolinky CityJet vyřadily ruské stroje Konec suchojů v Evropě. Irské aerolinky CityJet vyřadily ruské stroje

Irská letecká společnost CityJet přestala létat s letouny…

První odhad výsledků: ANO by mohlo mít v Evropském parlamentu osm zástupců, ODS čtyři První odhad výsledků: ANO by mohlo mít v Evropském parlamentu osm zástupců, ODS čtyři

Hnutí ANO premiéra Andreje Babiše by po květnových…

ČEZ prodal podíl ve výrobci bateriových úložišť Sonnen. Německou firmu převzal Shell ČEZ prodal podíl ve výrobci bateriových úložišť Sonnen. Německou firmu převzal Shell

Dceřiná společnost energetického kolosu ČEZ – Inven…

Šéfkuchař Punčochář odchází z Grand Cru. Otevře si vlastní restauraci Šéfkuchař Punčochář odchází z Grand Cru. Otevře si vlastní restauraci

Jeden z nejznámějších českých šéfkuchařů Jan Punčochář…

 
 







Doporučujeme
Ženeva 2019: Seznam premiér tradičního autosalonu už je bohatý Ženeva 2019: Seznam očekávaných premiér

Škoda Kamiq, nové BMW 3 Touring, pátá generace Renaultu…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Dny Škody Citigo na benzin se chýlí ke konci. Její odchod spustí revoluci Dny Škody Citigo na benzin se chýlí ke konci. Její odchod spustí revoluci

Škodě Citigo bylo na podzim loňského roku sedm let. Už…

Oficiální příběh o FSO Polonez je lež. Giugiaro ho pro Poláky nenavrhoval Oficiální příběh o FSO Polonez je lež. Giugiaro ho pro Poláky nenavrhoval

Představení moderního liftbacku s italským designem a…

 






 
Volvo V90 D5 Polestar a T4 – Nejmíň Volvo, což je dobře

TEST: Volvo V90 D5 Polestar a T4 – Nejmíň Volvo, což je dobře

Dnes 12:51

Švédská značka nebyla nikdy zaměřena na řidiče, v poslední době se proti tradicím vyměřuje až extrémně. Testované kombíky V90 rebelují nejmíň.




Blesk.cz

Pořídit auto na jedno kliknutí? Od února žádný problém

Pořídit auto na jedno kliknutí? Od února žádný problém

Unikátní službu v podobě pořízení auta přes internet spouští od února inovační laboratoř AuresLab pro prodejce…

Jaromír Jágr slavil 47! Nejkrásnější dárek mu dala Kopřivová

Jaromír Jágr slavil 47! Nejkrásnější dárek mu dala Kopřivová

Lepší prožití 47. narozenin si snad ani nemohl přát. Jaromír Jágr strávil večer se svou Veronikou. A přímo na ledě!

 

iSport.cz

Jágr se chystá na led! Paradoxně proti týmu, který mu sezonu ukončil

Jágr se chystá na led! Paradoxně proti týmu, který…

Je to tady! Jaromír Jágr by se měl konečně dostat na led. Za Kladno by měl šéf klubu naskočit dnes v Havířově…

Němec Selke v českém dresu? Chtěl by hrát za nároďák, říká Darida

Němec Selke v českém dresu? Chtěl by hrát za…

Davie Selke měl cíl: hrát za německé áčko. Jenže ve svých čtyřiadvaceti letech začíná tento útočník Herty Berlín…

 

Reflex.cz

Čupr: Rohlík.cz změní život lidem v regionech, bez nich nebude co jíst, Třeštíková jen prvoplánově kritizuje

Čupr: Rohlík.cz změní život lidem v regionech, bez…

Podnikatel Tomáš Čupr tvrdí, že chce konat dobro. Založil Slevomat a Dáme jídlo, obě úspěšné firmy pak prodal.…

Kinopremiéry: Láska napříč generacemi, společenskými vrstvami i technologiemi

Kinopremiéry: Láska napříč generacemi, společenskými…

Alita miluje Huga, Arturovi se líbí Anička, Christian má zálusk na Marion a Phillipa pojí s Dellem přátelství…