Euro NCAP 2016: Mercedes-Benz E – Plný počet hvězd bez zaváhání

 

Mercedes-Benz E se testů Euro NCAP zúčastnil již počtvrté a ve své nejnovější podobě ziskem plného počtu hvězd navázal na své předchůdce a zároveň dosáhl lepšího bodového hodnocení.

Mercedes-Benz E absolvoval testy Euro NCAP poprvé v roce 1998 a podle tehdejšího hodnocení získal čtyři hvězdy za ochranu dospělých cestujících a dvě hvězdy za chodce. Podruhé zamířil do těchto testů v roce 2001 a byl ohodnocen plným počtem pěti hvězd za ochranu dospělých cestujících a jen jednou hvězdou za ochranu chodců. Na třetí testování třídy E jsme si počkali do roku 2010 a podle tehdejšího hodnocení získala plný počet hvězd. Tohoto výsledku pak dosáhla i nejnovější generace této modelové řady.

Předmětem testu byl Mercedes-Benz E 220 d Avantgarde, s karosérií čtyřdveřový sedan a pohotovostní hmotností 1680 kg.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy, kolenní airbag řidiče, pánevní airbagy pro přední sedadla, připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla. Vůz byl také vybaven aktivní kapotou, systémy AEB a omezovačem rychlosti.

Pro testy ochrany dětí byla pro šestileté dítě i desetileté dítě nainstalována autosedačka Mercedes-Benz Kidfix XP.

Ochrana dospělých

Třida E je vybavena systémem „PRE-SAFE“, který vyhodnotí, kdy se schyluje k nehodě a připraví sedačky a ochranné systémy na náraz. Při testech Euro NCAP nebyl tento systém aktivován.

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní. Ochrana kolen a stehen řidiče i spolujezdce byla dobrá. Mercedes prokázal, že při tomto typu nárazu poskytuje stejnou ochranu cestujícím různých výšek a sedících v různých pozicích.

V testu čelního nárazu plnou šířkou auta byla ochrana všech důležitých částí těla dobrá s výjimkou hrudníku, která byla u řidiče dostatečná, u cestujících na zadních sedadlech mezní.

 [555×192]

V testu bočního nárazu získal Mercedes-Benz třídy E maximální počet bodů. Při testu bočního nárazu na sloup byla ochrana celého těla dobrá kromě ochrany hrudníku, která byla dostatečná.

Sedadlo a hlavová opěrka poskytují dobrou ochranu krční páteře při nárazu zezadu (Whiplash) na předních sedadlech a vzhledem ke geometrii zadních sedadel se stejná úroveň ochrany očekává i u nich.

Dodatečná ochrana proti tomuto typu zranění je poskytována i systémem autonomního brzdění (AEB), který funguje v nízkých rychlostech, při kterých se jezdí ve městech. Tento systém zabránil všem srážkám se stojícím autem a za tuto část hodnocení získal maximální počet bodů.

Euro NCAP 2016: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelní - deformaceČelní - celá šířeBočníWhiplashAEB cityCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%body%
Ochrana dospělých7,37,515,92,5375%36,395%

Ochrana dětí

Při testu čelního nárazu byla ochrana obou dětských figurín dobrá nebo dostatečná. Při testu bočního nárazu na sloup byla ochrana všech částí těl obou figurín dobrá.

Třída E má systém automatické deaktivace airbagu spolujezdce, který airbag automaticky vypne při umístění dětské autosedačky v protisměru na toto sedadlo.

Všechny běžné typy dětských autosedaček lze na zadní sedadla správně umístit.

Euro NCAP 2016: Kategorie 2 - Ochrana dětí
Test18měsíční dítě3leté dítěBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana dětí15,6891244,690%

Ochrana chodců

Třída E je vybavena aktivní přední kapotou, Mercedes-Benz prokázal, že systém funguje v široké škále rychlostí a pro chodce různé tělesné stavby. Testována byla kapota ve zvednuté pozici. Kapota měla v ochraně hlavy chodců dobré výsledky téměř po celé ploše.

Nárazník poskytuje dobrou ochranu nohám chodců. Ochrana pánevní oblasti chodců je naopak špatná ve všech testovaných oblastech.

Systém autonomního brzdění chodce dobře detekuje a v testech si vedl dobře.

Euro NCAP 2016: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybodybodybodybody%
Ochrana chodců22,20,1632,577%

Asistenční systémy

Standardní výbavou pro Mercedes-Benz E je připomínání zapnutí bezpečnostních pásů na předních i zadních sedadlech a řidičem nastavitelný omezovač rychlosti.

Systém autonomního brzdění prokázal dobrou funkci i ve vysokých rychlostech.

Euro NCAP 2016: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůJízdní pruhyAEB InterurbanCelkem
-bodybodybodybodybodybody%
Asistenční systémy1,53302,97,462%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Mercedes-Benz E ve své nejnovější generaci vyšel z testů Euro NCAP jako bezpečný automobil. Velmi dobrých výsledků dosáhl v ochraně dospělých i dětských cestujících.

Dobré výsledky pak předvedl i v kategorii asistenčních systémů a ochranně chodců, kde je ovšem tradičně největším problémem pánevní oblast.

Euro NCAP 2016 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3695%44,690%3377%762%87%
Počet hvězd*****

Jak se hodnotí v roce 2016?

Euro NCAP se v letošním roce rozhodlo ještě více zaměřit na bezpečnostní pomocníky. Hodnocení bezpečnostních systémů se tak na celkovém výsledku nově podílí z 20 %, zatímco dosud to bylo jen 10 %. Naopak tradiční hodnocení nárazové zkoušky se na hvězdičkovém výsledku podílí už jen z 40 % (u starší metodiky 50 %). Ochrana dětí a ochrana chodců do výsledku nadále mluví po 20 %.

Navíc do celkového výsledku je nově zahrnut systém automatického brzdění, který dokáže rozeznat chodce. Automatické brzdění bylo součástí testů už nyní, avšak pouze jako systém rozeznávající okolní vozidla. Euro NCAP věří, že zahrnutí tohoto asistenta do hodnocení pomůže jeho dalšímu rozšíření v nových automobilech. Naopak zahrnutí stabilizačního systému do výbavy se už nepočítá, protože je povinným prvkem nových aut.

Novinkou je také možnost dvojího celkového hodnocení. První vyplyne z bezpečnostní výbavy daného vozu, která je jeho standardem napříč státy Evropské unie. Druhé má pak odrážet schopnosti daného auta s bezpečnostní výbavou, která je dostupná za příplatek. Dvojí hvězdičkové hodnocení podle Euro NCAP lidem názorněji ukáže, nakolik příplatkové systémy ovlivní bezpečnost vozidla.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2016)
2016Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémy
Pro *****80%75%60%50%
Pro ****70%60%50%40%
Pro ***60%30%40%25%
Pro **50%25%30%15%
Pro *40%15%20%10%

Euro NCAP Mercedes-Benz E (2016)

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Sociální demokraty v Senátu opět povede Vícha Sociální demokraty v Senátu opět povede Vícha

V čele senátorského klubu ČSSD stanul opět jeho dosavadní…

Antimonopolní úřad dal zelenou spojení Plzeňské teplárenské s Plzeňskou energetikou Antimonopolní úřad dal zelenou spojení Plzeňské teplárenské s Plzeňskou energetikou

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) povolil fúzi…

Komentář Roberta Maleckého: Prezident a nápady ze střední Asie Komentář Roberta Maleckého: Prezident a nápady ze střední Asie

Prezident Miloš Zeman chce rušit, nebo alespoň…

Zájem českých firem o daňové ráje slábne. Stahují se hlavně z Nizozemska Zájem českých firem o daňové ráje slábne. Stahují se hlavně z Nizozemska

Počet českých firem, které jsou kontrolovány z daňového…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala. Stejně jako indický Renault Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala. Stejně jako indický Renault

Nová generace Rapidu se bude jmenovat Scala. Jako první…

 






 
Škoda Kodiaq GT oficiálně! SUV kupé pro Čínu nabídne dva dvoulitrové motory

Škoda Kodiaq GT oficiálně! SUV kupé pro Čínu nabídne dva dvoulitrové motory

Dnes 12:25

Kupé verze Škody Kodiaq míří výhradně na čínský trh. Chce skloubit robustnost a univerzálnost SUV s elegancí a dynamikou kupé.




Blesk.cz

Po Valince (6) pátrá oddělení vražd: Měla natržený ret, monokl a páchla močí, vypověděla zdrcená babička

Po Valince (6) pátrá oddělení vražd: Měla natržený…

Šestiletou Valerii policie hledá už dva měsíce, nezvěstná je ovšem mnohem déle. Co se s holčičkou, o kterou se…

Prsa v katedrále sv. Víta: Mši kardinála Duky narušila polonahá aktivistka s trnovou korunou!

Prsa v katedrále sv. Víta: Mši kardinála Duky…

Takový rozruch chrám sv. Víta nepamatuje! Úterní večerní mši kardinála Dominika Duky totiž narušila aktivistka…

 

iSport.cz

Pravidlo o testosteronu jde proti Semenyaové. Přijde o příští sezonu?

Pravidlo o testosteronu jde proti Semenyaové. Přijde…

Jihoafrické běžkyni Caster Semenyaové hrozí, že přijde o většinu příští atletické sezony. Mezinárodní atletická…

Nečas má konečně první gól v NHL, Sobotka úvodní trefu za Buffalo

Nečas má konečně první gól v NHL, Sobotka úvodní…

SOUHRN | Útočník Martin Nečas premiérovým gólem v NHL nezabránil prohře Caroliny na ledě Tampy Bay 2:4. Brankář…

 

Reflex.cz

Lucemburské volby nevyhrál Juncker, ale Gambie. Co má teď lucemburská politika společné s tou českou?

Lucemburské volby nevyhrál Juncker, ale Gambie. Co…

Ve stínu českých senátních a bavorských zemských voleb u nás o víkendu zůstaly volby v nejbohatší zemi Evropské…

Voliči SPD umírají na následky odznáčků SPD. Musíme na ně uvést varování, aby se neužívaly vnitřně, tvrdí Okamura

Voliči SPD umírají na následky odznáčků SPD. Musíme…

Poměrně neobvyklý problém musí v těchto dnech řešit SPD, respektive Tomio Okamura. Odznáčky mohou být pro…