Euro NCAP 2017: Dacia Duster – Novinka rozhodně nezazářila
Dacia Duster v testech organizace Euro NCAP dosáhla jen na tři hvězdy. Výrazný podíl na tomto hodnocení mají u novinky podíl podobně jako u první generace testované v roce 2011 nedostatky v kategorii asistenčních systémů.
Předmětem testu byla Dacia Duster 1.5 dCi s pětidvéřovou karoserií a pohotovostní hmotností 1303 kg.
Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy, omezovač rychlosti a připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla.
Ochrana dospělých
Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní, ale palubní deska na straně řidiče může podle hodnocení organizace Euro NCAP způsobit zranění. Při čelním nárazu celou přídí nebyly uděleny žádné body, protože ochrana hlavy řidiče byla nedostačující.
crashtest dacia duster euroncap novemodely video
V bočním nárazovém testu získal nový Duster maximální počet bodů. V náročnějším testu s bočním nárazem na sloup byla ochrana hrudníku řidiče hodnocena jako dostačující.
Euro NCAP 2017: Kategorie 1 - Ochrana dospělých | ||||||||||
Test | Čelní - deformace | Čelní - celá šíře | Boční | Whiplash | AEB city | Celkem | ||||
Jednotky | body | body | body | body | body | body | % | |||
Ochrana dospělých | 6,4 | 3,4 | 15,7 | 1,6 | 0 | 27,1 | 71% |
Ochrana dětí
Při čelním nárazu 40 procenty přídě byla u figuríny desetiletého dítěte dostačující ochrana krku a mezní ochrana hrudníku u figuríny šestiletého dítěte. Při bočním nárazovém testu byla ochrana obou figurín dobrá.
Organizace Euro NCAP kritizuje provedení kotevních úchytů ISOFIX/i-Size na bočních zadních sedadlech jako nevyhovující jejím požadavkům, ale dodává, že dětské sedačky je na ně možné instalovat.
Euro NCAP 2017: Kategorie 2 - Ochrana dětí | |||||||
Test | Čelní náraz | Boční náraz | Bezpečnostní výbava | Upevnění | Celkem | ||
Jednotky | body | body | body | body | body | % | |
Ochrana dětí | 15,1 | 8 | 4 | 5,3 | 32,4 | 66% |
Ochrana chodců
Kapota motoru poskytuje v případě srážky s chodcem převážně dostačující nebo mezní ochranu mimo A sloupky, kde je nedostačující. Přední nárazník zajišťuje dobrou ochranu nohou chodců, což platí i pro oblast pánve.
Euro NCAP 2017: Kategorie 3 - Ochrana chodců | |||||||
Test | Hlava | Pánev | Nohy | AEB | Celkem | ||
Jednotky | body | body | body | body | body | % | |
Ochrana chodců | 11,6 | 6 | 6 | 0 | 23,6 | 56% |
Asistenční systémy
Dacia Duster má ve standardní výbavě pouze systém připomínání zapnutí bezpečnostních pásů na předních i zadních sedadlech a omezovač rychlosti nastavitelný řidičem.
Euro NCAP 2017: Kategorie 4 - Asistenční systémy | |||||||
- | Omezovač rychl. | Připomínač pásů | Jízdní pruhy | AEB Interurban | Celkem | ||
- | body | body | body | body | body | % | |
Asistenční systémy | 1,5 | 3 | 0 | 0 | 4,5 | 37% |
Celkový výsledek: Tři hvězdy
Dacia Duster druhé generace měla v ochraně dospělých cestujících největší problém s ochranou hlavy řidiče při čelním nárazu. V případě dětských cestujících nabízí relativně dobrou ochranu a chodcům průměrnou. Celkové hodnocení pak výrazně snižuje z pohledu organizace Euro NCAP nedostačujícího standardní výbava bezpečnostními asistenčními systémy.
Euro NCAP 2017 - Rekapitulace výsledků | |||||||||
Kategorie | 1 | 2 | 3 | 4 | Celkem | ||||
Název | Ochrana dospělých | Ochrana dětí | Ochrana chodců | Asist. syst. | Vážený průměr | ||||
Jednotky | body | % | body | % | body | % | body | % | % |
Výsledky | 27 | 71% | 32,4 | 66% | 24 | 56% | 4,5 | 37% | 60% |
Počet hvězd | *** |