Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2017: Dacia Duster – Novinka rozhodně nezazářila

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (41)
Dacia Duster ve své druhé generaci v případě testů organizace Euro NCAP nepřekonala výsledky generace první a dosáhla pouze na stejný počet hvězd.

Dacia Duster v testech organizace Euro NCAP dosáhla jen na tři hvězdy. Výrazný podíl na tomto hodnocení mají u novinky podíl podobně jako u první generace testované v roce 2011 nedostatky v kategorii asistenčních systémů.

Předmětem testu byla Dacia Duster 1.5 dCi s pětidvéřovou karoserií a pohotovostní hmotností 1303 kg.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy, omezovač rychlosti a připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní, ale palubní deska na straně řidiče může podle hodnocení organizace Euro NCAP způsobit zranění. Při čelním nárazu celou přídí nebyly uděleny žádné body, protože ochrana hlavy řidiče byla nedostačující.

crashtest dacia duster euroncap novemodely video crashtest dacia duster euroncap novemodely video

V bočním nárazovém testu získal nový Duster maximální počet bodů. V náročnějším testu s bočním nárazem na sloup byla ochrana hrudníku řidiče hodnocena jako dostačující.

Euro NCAP 2017: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelní - deformaceČelní - celá šířeBočníWhiplashAEB cityCelkem
Jednotkybodybodybodybodybodybody%
Ochrana dospělých6,43,415,71,6027,171%

Ochrana dětí

Při čelním nárazu 40 procenty přídě byla u figuríny desetiletého dítěte dostačující ochrana krku a mezní ochrana hrudníku u figuríny šestiletého dítěte. Při bočním nárazovém testu byla ochrana obou figurín dobrá.

Organizace Euro NCAP kritizuje provedení kotevních úchytů ISOFIX/i-Size na bočních zadních sedadlech jako nevyhovující jejím požadavkům, ale dodává, že dětské sedačky je na ně možné instalovat.

Euro NCAP 2017: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestČelní nárazBoční nárazBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana dětí15,1845,332,466%

Ochrana chodců

Kapota motoru poskytuje v případě srážky s chodcem převážně dostačující nebo mezní ochranu mimo A sloupky, kde je nedostačující. Přední nárazník zajišťuje dobrou ochranu nohou chodců, což platí i pro oblast pánve.

Euro NCAP 2017: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyAEBCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana chodců11,666023,656%

Asistenční systémy

Dacia Duster má ve standardní výbavě pouze systém připomínání zapnutí bezpečnostních pásů na předních i zadních sedadlech a omezovač rychlosti nastavitelný řidičem.

Euro NCAP 2017: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Připomínač pásůJízdní pruhyAEB InterurbanCelkem
-bodybodybodybodybody%
Asistenční systémy1,53004,537%

Celkový výsledek: Tři hvězdy

Dacia Duster druhé generace měla v ochraně dospělých cestujících největší problém s ochranou hlavy řidiče při čelním nárazu. V případě dětských cestujících nabízí relativně dobrou ochranu a chodcům průměrnou. Celkové hodnocení pak výrazně snižuje z pohledu organizace Euro NCAP nedostačujícího standardní výbava bezpečnostními asistenčními systémy.

Euro NCAP 2017 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky2771%32,466%2456%4,537%60%
Počet hvězd***

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (41)
19. 12. 2017 11:29
Re: Výsledek
...ty si klasický príklad obete marketingu a krčmových rečí - povedal by som, že hádam aj ich etalón!
...a o vodičoch áut VW group škoda hovoriť. Zrovna včera jeden superman v Passate sa mi po tme nalepil na zadok s diaľkovými a za boha nie prepnúť na stretávačky, tak som dal pravý blinker zašiel som ku kraju a pozvoľna spomalil. V momente, keď ma predbehol som pridal a spravil mu to isté. Vystrčil z okienka fakera, tak som mu stlmil a preblikol... ...len neviem prečo sa mu to celé nepáčilo... >:D
Avatar - JiRkA997CZ
15. 12. 2017 10:09
Re: Výsledek
Řidiči dacií že jsou dobří? Chlape tys zabil. Co tak vídám na silnicích (a že řídím každý týden 360-400km, žádný víkendovky), tak řidiči dacií se možná snaží být opatrní, ale jsou absolutně nepředvídatelní a nezkušení a dělají dost začátečnických chyb. Často neodhadnou apex, kde jsou v pruhu, jak se vyhnout překážce a někdy i zdržují provoz. Taky často jezdí stylem brzda plyn a neumí předpovídat dopravní situaci. Navíc mám osobní averzi k daciim jako k autům, jsou to mr*ky a radši než si koupit dačku a pak řešit nízkou trvanlivost snad všeho na autě by si chudší lidé měli spíš koupit ofci, passata, golfa, Toyotu atd. Bezpečností, kvalitou a pohodlím jsou to o dost lepší auta než Dacie, který se daj srovnat s autama, kde ještě byly listový pera...
Avatar - Blue Sun
15. 12. 2017 07:58
Re: Výsledek
Nebo jako pracovní auta v různých firmách, u lesníků a podobně.
14. 12. 2017 22:46
Re: Vysledek
Aj si čítal článok?
Málo hviezd má, lebo v základe nemá asistenčné systémy. V nárazových testoch dopadla dobre.
Ty rakev >:D
14. 12. 2017 22:44
Re: PR článek Škodovky
Punto je nehanebná starina, koho by akože zaujímal?