Euro NCAP 2017: Fiat Doblò – Tři hvězdy příliš nepotěší

 

FIAT Doblò se ve své druhé generaci představil sice již v roce 2009, ale testům Euro NCAP se podrobil teprve nyní a nedosáhl moc uspokojivých výsledkům.

Fiat Doblò se ve své první generaci účastnil nárazových testů v roce 2004 a podle tehdejšího hodnocení získal po třech hvězdách za ochranu dospělých i dětských cestujících a jednu jedinou za ochranu chodců.

Druhá generace tohoto modelu byla představena v roce 2009 a v současné modernizované podobě byla odhalena o pět let později. Do testů Euro NCAP zamířila teprve letos a získala jen tři hvězdy. Za tímto výsledkem stojí nedostatky v ochraně dospělých i dětských cestujících při čelním nárazu a v oblasti asistenčních systémů.

Předmětem testu byl Fiat Doblò 1.6 MJT Easy s karoserií pětidvéřové MPV a pohotovostní hmotností 1580 kg.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy a připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro přední i zadní sedadla.

Pro testy ochrany dětí byla pro šestileté dítě použita sedačka Britax Römer KidFix XP a pro desetileté Graco Booster.

 [555×192]

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující modernizovaného modelu Doblò zůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní, i když došlo deformaci kolem otvoru zadních dveří. Údaje z figurín indikují dobrou ochranu kolenou i stehen řidiče i spolujezdce. Fiat prokázal, že při tomto typu nárazu poskytuje stejnou ochranu cestujícím různých výšek a sedících v různých pozicích.

Euro NCAP ovšem uvádí, že byl zaznamenán nedostatečný tlak v airbagu řidiče a přestože byly hodnoty zaznamenané figurínou, tak došlo na penalizaci a ochrana hlavy řidiče byla hodnocena jako dostatečná. Ve stejném testu pak byla kvůli tlaku vyvinutému na figurínu vyhodnocena ochrana hrudníku spolujezdce jako mezní.

Při testu čelního nárazu celou šíří vozu byla ochrana hrudníku řidiče malé ženské postavy hodnocena jako mezní a v případě cestujícího na zadním sedadle jako špatná.

Video

Fiat v kontrastu k čelním nárazům získal v testu bočního nárazu i nárazu na sloup maximální počet bodů za dobrou ochranu všech důležitých částí těla.

Sedadlo a hlavová opěrka poskytují mezní ochranu krční páteře při nárazu zezadu (Whiplash) na předních sedadlech a na základě geometrie se předpokládá špatný stupeň ochrany na zadních sedadlech.

Fiat Doblò v nárazových testech Euro NCAP nebyl vybaven autonomním nouzovým brzdovým systémem.

Euro NCAP 2017: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelní - deformaceČelní - celá šířeBočníWhiplashAEB cityCelkem
Jednotkybodybodybodybodybodybody%
Ochrana dospělých6,15,8161028,975%

Ochrana dětí

Během čelního nárazu 40 procenty přídě vozu byly u figuríny šestiletého dítěte naměřeny slabé hodnoty ochrany hrudníku i krku, zatímco u figuríny desetiletého dítěte byla dostatečná ochrana hrudníků, ale špatná ochrana krku.

Při testu bočního nárazu byly důležité části těla u obou figurín dětských pasažérů ochráněny dobře.

Airbag předního spolujezdce lze vypnout pro umístění dětské sedačky proti směru jízdy, ale řidiči nejsou poskytnuty dostatečně jasné informace o jeho aktuálním stavu.

Univerzální dětské zádržné systémy nemohly být řádně instalovány na sedadlech na přání dodávané třetí řady a problémy nastaly i s prostředním sedadlem ve druhé řadě.

Euro NCAP 2017: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestČelní nárazBoční nárazBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana dětí10,4822,522,946%

Ochrana chodců

Kapota motoru poskytuje v případě srážky s chodcem průměrnou ochranu jeho hlavě. Špatné výsledky byly zaznamenány kolem dolní hrany čelního skla a jeho sloupků.

Ochrana poskytována nárazníkem nohám chodců byla vyhodnocena jako dobrá nebo dostatečná a ochrana pánevní oblasti dosáhla převážně dobrých výsledků.

Euro NCAP 2017: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyAEBCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana chodců12,95,55,6024,075%

Asistenční systémy

Standardní výbavou je signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů na předních i zadních sedadlech.

Ve výbavě tohoto zástupce značky Fiat ovšem při testech Euro NCAP chyběl omezovač rychlosti, systém autonomního brzdění a také systém varování před neúmyslným vyjetím z jízdního pruhu.

Euro NCAP 2017: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Připomínač pásůJízdní pruhyAEB InterurbanCelkem
-bodybodybodybodybody%
Asistenční systémy03003,025%

Celkový výsledek: Tři hvězdy

Fiat Doblò ve své současné podobě získalo v testech Euro NCAP pouze tři hvězdy. Za tímto výsledkem stojí především nedostatky v ochraně dospělých i dětských cestujících při testech čelních nárazů.

Do nízkého hodnocení se pak promítla i absence omezovače rychlosti, systémů autonomního brzdění a varování před neúmyslným vyjetím z jízdního pruhu.

Euro NCAP 2017 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky2975%22,946%2475%325%59%
Počet hvězd***

Jak se hodnotí v roce 2017?

Euro NCAP i v letošním roce věnuje pozornost asistenčním systémům. Jejich hodnocení se tak na celkovém výsledku podílí z 20 %. Naopak tradiční hodnocení nárazové zkoušky se na hvězdičkovém výsledku podílí jen ze 40 % (u starší metodiky 50 %). Ochrana dětí a ochrana chodců do výsledku nadále mluví po 20 %.

Do celkového výsledku je stejně jako v loňském roce zahrnut systém automatického brzdění, který dokáže rozeznat chodce. Euro NCAP věří, že zahrnutí tohoto asistenta do hodnocení pomůže jeho dalšímu rozšíření v nových automobilech. Naopak zahrnutí stabilizačního systému do výbavy se nepočítá, protože je povinným prvkem nových aut.

Podobně jako v loňském roce i letos má být v testech Euro NCAP také možnost dvojího celkového hodnocení. První vyplyne z bezpečnostní výbavy daného vozu, která je jeho standardem napříč státy Evropské unie. Druhé má pak odrážet schopnosti daného auta s bezpečnostní výbavou, která je dostupná za příplatek. Dvojí hvězdičkové hodnocení podle Euro NCAP lidem názorněji ukáže, nakolik příplatkové systémy ovlivní bezpečnost vozidla.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2017)
2017Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémy
Pro *****80%75%60%50%
Pro ****70%60%50%40%
Pro ***60%30%40%25%
Pro **50%25%30%15%
Pro *40%15%20%10%

Euro NCAP Fiat Doblò (2017)

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
TOP 10: Auta, kterými se vozil Donald Trump. Do Putinovy limuzíny mají daleko TOP 10: Auta, kterými se vozil Donald Trump. Do Putinovy limuzíny mají daleko

Asi každý aspekt soukromého i profesního života…

Američané poslali bombardéry a bojové stíhačky ke KLDR, chtějí demonstrovat sílu Američané poslali bombardéry a bojové stíhačky ke KLDR, chtějí demonstrovat sílu

Mezinárodním vzdušným prostorem nad mořem u východního…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Kia Stonic má v základní výbavě téměř vše. Cena začíná na 349 980 Kč Kia Stonic má v základní výbavě téměř vše. Cena začíná na 349 980 Kč

Městské SUV se brzy stane jedním ze tří nejprodávanějších…

Luxusní a ještě luxusnější. Audi Q8 a Lamborghini Urus přistiženy v Itálii Luxusní a ještě luxusnější. Audi Q8 a Lamborghini Urus přistiženy v Itálii

Trojici důkladně zamaskovaných prototypů, případně…

 



Fiat Doblo Maxi Cargo 1.6 MJT SX: Čtrnáct tisíc Fiat Doblo Maxi Cargo 1.6 MJT SX: Čtrnáct tisíc

S Fiatem Doblo jsme se na počítadle ujeté vzdálenosti…

Fiat Doblo Maxi Cargo 1.6 MJT: Pět tisíc Fiat Doblo Maxi Cargo 1.6 MJT: Pět tisíc

S Fiatem Doblo jsme ujeli 5000 km. Jaké provozní náklady…

 



 
Úžasné muzeum Mazda nedaleko našich hranic: Tohle neuvidíte ani v Japonsku!

Úžasné muzeum Mazda nedaleko našich hranic: Tohle neuvidíte ani v Japonsku!

Dnes 08:00

V Evropě naprosto unikátní sbírka historických vozů Mazda je od loňska k vidění v bavorském městečku Augsburg.




Blesk.cz

Zoufalý Pomeje bojující s rakovinou hrtanu: Musí čekat další týden!

Zoufalý Pomeje bojující s rakovinou hrtanu: Musí…

Podstoupil 33 ozařování, měl krk spálený do masa, kvůli bolestem nemohl pozřít ani sousto. Teď se Jiří Pomeje…

Snoubenci nafotili sérii sexy fotografií: Okamžitě se stali terčem posměchu i obdivu

Snoubenci nafotili sérii sexy fotografií: Okamžitě…

Tyhle snímky miluje celý internet! Snoubenci Stephanie a Arryn požádali svou kamarádku a fotografku Briu Terry,…

 

iSport.cz

SESTŘIHY: Výhru Realu vystřelil Ceballos, Barceloně pomohly vlastní góly

SESTŘIHY: Výhru Realu vystřelil Ceballos, Barceloně…

Ve šlágru šestého kola španělské ligy fotbalisté Atlética Madrid porazili 2:0 Sevillu a posunuli se na druhé…

SESTŘIHY: Výhru slaví Plzeň i Olomouc, Slavia remizovala ve Zlíně

SESTŘIHY: Výhru slaví Plzeň i Olomouc, Slavia…

Fotbalisté Slavie získali ligový rekord v neporazitelnosti, ve Zlíně ale brali jen bod za remízu 1:1. Další…

 

Reflex.cz

Za poznáním Ruska a pochopením ruské duše: Český mnich v Rusku

Za poznáním Ruska a pochopením ruské duše: Český…

Bratr Joakim, původním jménem Roman Hrdý, je jediný český mnich sloužící v Rusku. Není to nevrlý a zamlklý…

Volební kampaň ANO: Babišovo bla bla bla, které je tak blbé, že by mohlo být v učebnicích

Volební kampaň ANO: Babišovo bla bla bla, které je…

Andrej Babiš zahájil na Twitteru volební kampaň svého politického hnití (nejde o překlep). Jeho volební reklama…