Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2017: Kia Stinger – Pět hvězd pro korejskou zadokolku

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Kia může být s modelem Stinger skutečně spokojena. Po pozitivních ohlasech na jeho design i jízdní vlastnosti se i v testech organizace Euro NCAP předvedl v tom nejlepším světle.

Kia Stinger sice přitahuje pozornost především svým vzhledem a rovněž jízdními výkony, ale s ohledem na výsledky testů organizace Euro NCAP může zaujmout i nabízenou mírou pasivní i aktivní bezpečnosti.

Předmětem testu byla Kia Stinger 2.2 CRDi GT-Line s pětidvéřovou karoserií a pohotovostní hmotností 1806 kg.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy, kolenní airbag řidiče, připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla, systém automatického nouzového brzdění, omezovač rychlosti, systém sledování jízdních pruhů a aktivní kapotu motoru.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní a ochrana řidiče i předního spolujezdce byla dobrá nebo dostačující. Při čelním nárazu celou přídí byla ochrana řidiče i zadního spolujezdce pod údajů z figurín dobrá, ale figuríně na zadním sedadle podklouzla pánev pod bezpečnostním pásem a hodnocení bylo proto sníženo.

crashtest kia euroncap novemodely video crashtest kia euroncap novemodely video

V bočním nárazovém testu získal model Stinger maximální počet bodů a při bočním nárazu na sloup byla ochrana řidiče dobrá s výjimkou hrudníku, u nějž byla dostačující.

Euro NCAP 2017: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelní - deformaceČelní - celá šířeBočníWhiplashAEB cityCelkem
Jednotkybodybodybodybodybodybody%
Ochrana dospělých7,7715,82335,493%

Ochrana dětí

Při čelním nárazu 40 procenty přídě byla ochrana figuríny desetiletého dítěte v případě krční páteře a hrudníku mezní, zatímco ochrana hlavy byla dobrá. U figuríny šestiletého dítěte byla dobrá ochrana hlavy a dostačující ochrana krku i hrudníku.

Při bočním nárazovém testu byla ochrana obou figurín dětských cestujících dobrá.

Euro NCAP 2017: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestČelní nárazBoční nárazBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana dětí12,7871239,781%

Ochrana chodců

Kia Stinger je vybavena aktivní kapotou motoru, poskytující dobrou a dostačující ochranu chodců, jen v oblastech kolem dolní hrany čelního skla a jeho sloupků byla slabá a nedostačující ochrana. Přední nárazník zajišťuje převážně dobrou ochranu nohou chodců, což platí i pro oblast pánve.

Euro NCAP 2017: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyAEBCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana chodců17,45,55,64,533,078%

Asistenční systémy

Standardem pro Kia Stinger je systém sledování jízdních pruhů, který v případě potřeby řidiče varuje a pomáhá korigovat jízdní dráhu. Systém automatického nouzového brzdění v testech provedených s figurínami chodců a při městských i dálničních rychlostech dokázal zabránit kolizím nebo přispěl výrazným snížením rychlosti ke zmírnění jejich následků.

Euro NCAP 2017: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Připomínač pásůJízdní pruhyAEB InterurbanCelkem
-bodybodybodybodybody%
Asistenční systémy2,522,82,69,982%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Kia Stinger vychází z testů Euro NCAP jako automobil s dobrými výsledky v oblasti ochrany svých cestujících. V kategorii ochrana chodců dosáhl tento model dobrých výsledků především v oblasti ochrany nohou i pánve chodce.

Euro NCAP 2017 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3593%39,781%3378%9,982%85%
Počet hvězd*****

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)