Euro NCAP 2017: Kia Stinger – Pět hvězd pro korejskou zadokolku
Kia Stinger sice přitahuje pozornost především svým vzhledem a rovněž jízdními výkony, ale s ohledem na výsledky testů organizace Euro NCAP může zaujmout i nabízenou mírou pasivní i aktivní bezpečnosti.
Předmětem testu byla Kia Stinger 2.2 CRDi GT-Line s pětidvéřovou karoserií a pohotovostní hmotností 1806 kg.
Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy, kolenní airbag řidiče, připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla, systém automatického nouzového brzdění, omezovač rychlosti, systém sledování jízdních pruhů a aktivní kapotu motoru.
Ochrana dospělých
Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní a ochrana řidiče i předního spolujezdce byla dobrá nebo dostačující. Při čelním nárazu celou přídí byla ochrana řidiče i zadního spolujezdce pod údajů z figurín dobrá, ale figuríně na zadním sedadle podklouzla pánev pod bezpečnostním pásem a hodnocení bylo proto sníženo.
crashtest kia euroncap novemodely video
V bočním nárazovém testu získal model Stinger maximální počet bodů a při bočním nárazu na sloup byla ochrana řidiče dobrá s výjimkou hrudníku, u nějž byla dostačující.
Euro NCAP 2017: Kategorie 1 - Ochrana dospělých | ||||||||||
Test | Čelní - deformace | Čelní - celá šíře | Boční | Whiplash | AEB city | Celkem | ||||
Jednotky | body | body | body | body | body | body | % | |||
Ochrana dospělých | 7,7 | 7 | 15,8 | 2 | 3 | 35,4 | 93% |
Ochrana dětí
Při čelním nárazu 40 procenty přídě byla ochrana figuríny desetiletého dítěte v případě krční páteře a hrudníku mezní, zatímco ochrana hlavy byla dobrá. U figuríny šestiletého dítěte byla dobrá ochrana hlavy a dostačující ochrana krku i hrudníku.
Při bočním nárazovém testu byla ochrana obou figurín dětských cestujících dobrá.
Euro NCAP 2017: Kategorie 2 - Ochrana dětí | |||||||
Test | Čelní náraz | Boční náraz | Bezpečnostní výbava | Upevnění | Celkem | ||
Jednotky | body | body | body | body | body | % | |
Ochrana dětí | 12,7 | 8 | 7 | 12 | 39,7 | 81% |
Ochrana chodců
Kia Stinger je vybavena aktivní kapotou motoru, poskytující dobrou a dostačující ochranu chodců, jen v oblastech kolem dolní hrany čelního skla a jeho sloupků byla slabá a nedostačující ochrana. Přední nárazník zajišťuje převážně dobrou ochranu nohou chodců, což platí i pro oblast pánve.
Euro NCAP 2017: Kategorie 3 - Ochrana chodců | |||||||
Test | Hlava | Pánev | Nohy | AEB | Celkem | ||
Jednotky | body | body | body | body | body | % | |
Ochrana chodců | 17,4 | 5,5 | 5,6 | 4,5 | 33,0 | 78% |
Asistenční systémy
Standardem pro Kia Stinger je systém sledování jízdních pruhů, který v případě potřeby řidiče varuje a pomáhá korigovat jízdní dráhu. Systém automatického nouzového brzdění v testech provedených s figurínami chodců a při městských i dálničních rychlostech dokázal zabránit kolizím nebo přispěl výrazným snížením rychlosti ke zmírnění jejich následků.
Euro NCAP 2017: Kategorie 4 - Asistenční systémy | |||||||
- | Omezovač rychl. | Připomínač pásů | Jízdní pruhy | AEB Interurban | Celkem | ||
- | body | body | body | body | body | % | |
Asistenční systémy | 2,5 | 2 | 2,8 | 2,6 | 9,9 | 82% |
Celkový výsledek: Pět hvězd
Kia Stinger vychází z testů Euro NCAP jako automobil s dobrými výsledky v oblasti ochrany svých cestujících. V kategorii ochrana chodců dosáhl tento model dobrých výsledků především v oblasti ochrany nohou i pánve chodce.
Euro NCAP 2017 - Rekapitulace výsledků | |||||||||
Kategorie | 1 | 2 | 3 | 4 | Celkem | ||||
Název | Ochrana dospělých | Ochrana dětí | Ochrana chodců | Asist. syst. | Vážený průměr | ||||
Jednotky | body | % | body | % | body | % | body | % | % |
Výsledky | 35 | 93% | 39,7 | 81% | 33 | 78% | 9,9 | 82% | 85% |
Počet hvězd | ***** |