Euro NCAP 2017: Mercedes-Benz C Cabriolet – Plný počet hvězd i s plátěnou střechou

 

Mercedes-Benz C Cabriolet sice nedosáhl v testech Euro NCAP stejného bodového hodnocení jako sedan třídy C, ale i přesto se může pochlubit pěti hvězdičkami.

Mercedes-Benz třídy C se v testech Euro NCAP vypracoval od dvou hvězd z roku 1997 k plnému počtu pěti hvězd, což je standardní výsledek, který sedan této modelové řady od roku 2002 získaly již čtyřikrát.

Kabriolet se tedy může pochlubit pěti hvězdami stejně jako sedan, jehož aktuální generace byla podrobena testům Euro NCAP v roce 2014. Model s jedním párem dveří a plátěnou střechou nicméně poněkud zakolísal v ochraně dětských cestujících.

Předmětem testu byl Mercedes-Benz C 220d Cabriolet s dvoudveřovou karoserií kabriolet a pohotovostní hmotností 1745 kg.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy, kolenní airbag řidiče a připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro přední i zadní sedadla.

Vůz byl vybaven i aktivní kapotou, systémy automatického nouzového brzdění pro nízké i vysoké rychlosti a omezovačem rychlosti.

Pro testy ochrany dětí byla pro šestileté dítě použita sedačka Römer KidFix XP a pro desetileté podsedák Römer KidFix XP.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní. Údaje z obou figurín na předních sedadlech indikují dobrou nebo dostatečnou ochranu kolenou i stehen řidiče i spolujezdce. Mercedes-Benz C Cabriolet prokázal, že při tomto typu nárazu poskytuje stejnou ochranu cestujícím různých výšek a sedících v různých pozicích.

 [555×192]

Při testech čelního nárazu celou šíří vozu byla ochrana všech kritických částí těla figuríny řidiče i figuríny spolujezdce na zadním sedadle vyhodnocena jako dobrá s výjimkou hrudníků obou figurín, u nichž je uvedena dostatečná ochrana.

Při bočním nárazu byla ochrana všech kritických oblastí těla dobrá a Mercedes-Benz C Cabriolet v tomto testu získal maximální počet bodů.

V nárazovém testu bokem na sloup se kabrioletu již tak dobře nevedlo a ochrana hrudníku figuríny řidiče byla vyhodnocena jako slabá.

Sedadlo a hlavová opěrka poskytují dobrou ochranu krční páteře při nárazu zezadu (Whiplash) na předních sedadlech. Na základě posouzení geometrie opěrek hlav zadních sedadel se u nich předpokládá špatná ochrana krční páteře.

Mercedes-Benz C Cabriolet je standardně vybavena systémem automatického nouzového brzdění, jehož funkci při testech v rychlostech odpovídajících městskému provozu označuje Euro NCAP za dobrou. Při všech testovaných rychlostech bylo tímto systémem zabráněno kolizi nebo zmírněna síla nárazu.

Euro NCAP 2017: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelní - deformaceČelní - celá šířeBočníWhiplashAEB cityCelkem
Jednotkybodybodybodybodybodybody%
Ochrana dospělých7,97,414,51,62,834,189%

Ochrana dětí

Při čelním nárazu 40 procenty přídě byla ochrana figuríny desetiletého dítěte dobrá s výjimkou krční páteře, u níž je uvedeno hodnocení, že je dostatečná. U figuríny šestiletého dítěte byla při tomto typu nárazu ochrana dobrá až na hrudník, u nějž je uvedeno, že byla dostatečná.

Při bočním nárazovém testu byla ochrana obou figurín dětských pasažérů vyhodnocena jako dobrá s výjimkou hlavy figuríny desetiletého dítěte, u níž došlo ke kontaktu s kovovým rámem střechy a její ochrana je tedy na základě zaznamenaných údajů hodnocena jako špatná.

Airbag předního spolujezdce lze vypnout pro umístění dětské sedačky proti směru jízdy a informace, které jsou poskytnuty řidiči o jeho stavu, jsou jasné a srozumitelné.

Mercedes-Benz C Cabriolet automaticky deaktivuje airbag předního spolujezdce, když je na jeho sedadlo umístěna dětská sedačka. Systém při testech prokázal svou funkčnost a byl bodově ohodnocen.

Euro NCAP 2017: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestČelní nárazBoční nárazBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana dětí15,34811,538,879%

Ochrana chodců

Mercedes-Benz C Cabriolet disponuje aktivní kapotou s vylepšenou ochranou hlavy. Při nárazu se zvedne kapota a vytvoří volné místo nad tvrdými komponenty v motorovém prostoru. Mercedes- Benz dokázal, že systém funguje pro chodce různých postav a v širokém spektru rychlostí. Výsledky tohoto testu byly ve většině oblastí kapoty hodnoceny jako dobré.

Přední nárazník poskytoval na všech zkoušených místech při srážce nohám chodců dobrou ochranu a získal maximální počet bodů.

K ochraně pánve chodců při srážce uvádí Euro NCAP, že je většinou špatná, jen v rozích byla hodnocena jako dobrá.

Systém automatického nouzového brzdění s detekcí chodců může je k dispozici pouze v rámci volitelné výbavy a nebyl v testech Euro NCAP hodnocen.

Euro NCAP 2017: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyAEBCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana chodců210,86027,866%

Asistenční systémy

Mercedes-Benz C Cabriolet má ve standardní výbavě systém připomínání zapnutí bezpečnostních pásů pro přední i zadní sedadla a rovněž řidičem nastavitelný omezovač rychlosti.

Systém automatického nouzového brzdění je rovněž součástí standardní výbavy a byl v testech provedených při dálničních rychlostech označen Euro NCAP jako dobrý. Téměř ve všech testovaných rychlostech dokázal zabránit kolizi a v případech, v nichž se to nepovedlo, zmírnil následky nehody.

Systém sledování jízdního pruhu nebyl součástí standardní výbavy a není zahrnut v hodnocení.

Euro NCAP 2017: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Připomínač pásůJízdní pruhyAEB InterurbanCelkem
-bodybodybodybodybody%
Asistenční systémy1,531,906,453%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Mercedes-Benz C Cabriolet dosáhl v testech Euro NCAP výsledků, které stojí za udělením pěti hvězd, i když v kategoriích ochrany dospělých i dětských cestujících měl nedostatky, z nichž tím nejzávažnějším je kontakt hlavy dítěte s konstrukcí skládací střechy.

Dobře si kabriolet vedl i v ochraně chodců, kde je tradičním problémem náraz hrany kapoty do pánve. Hodnocení v kategorii asistenčních systémů pak snižuje systém sledování jízdních pruhů, který není součástí standardní výbavy.

Euro NCAP 2017 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3489%38,879%2866%653%75%
Počet hvězd*****

Jak se hodnotí v roce 2017?

Euro NCAP i v letošním roce věnuje pozornost asistenčním systémům. Jejich hodnocení se tak na celkovém výsledku podílí z 20 %. Naopak tradiční hodnocení nárazové zkoušky se na hvězdičkovém výsledku podílí jen ze 40 % (u starší metodiky 50 %). Ochrana dětí a ochrana chodců do výsledku nadále mluví po 20 %.

Do celkového výsledku je stejně jako v loňském roce zahrnut systém automatického brzdění, který dokáže rozeznat chodce. Euro NCAP věří, že zahrnutí tohoto asistenta do hodnocení pomůže jeho dalšímu rozšíření v nových automobilech. Naopak zahrnutí stabilizačního systému do výbavy se nepočítá, protože je povinným prvkem nových aut.

Podobně jako v loňském roce i letos má být v testech Euro NCAP také možnost dvojího celkového hodnocení. První vyplyne z bezpečnostní výbavy daného vozu, která je jeho standardem napříč státy Evropské unie. Druhé má pak odrážet schopnosti daného auta s bezpečnostní výbavou, která je dostupná za příplatek. Dvojí hvězdičkové hodnocení podle Euro NCAP lidem názorněji ukáže, nakolik příplatkové systémy ovlivní bezpečnost vozidla.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2017)
2017Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémy
Pro *****80%75%60%50%
Pro ****70%60%50%40%
Pro ***60%30%40%25%
Pro **50%25%30%15%
Pro *40%15%20%10%

Euro NCAP Mercedes-Benz C Cabriolet (2017)

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Vojenské opravárny loni skončily desítky milionů ve ztrátě Vojenské opravárny loni skončily desítky milionů ve ztrátě

Státní podnik Vojenský opravárenský podnik (VOP CZ)…

Bývalý šéf Sparty Mach s žalobou na stát neuspěl. Požadoval odškodné 76 milionů Bývalý šéf Sparty Mach s žalobou na stát neuspěl. Požadoval odškodné 76 milionů

Soud zamítl žalobu někdejšího šéfa fotbalové Sparty Petra…

Nejvyšší soud nařídil znovu projednat případ novináře Peroutky Nejvyšší soud nařídil znovu projednat případ novináře Peroutky

Nejvyšší soud (NS) vrátil spor o omluvu za výroky…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Škoda Š 720: Šestiválec měl konkurovat BMW, skončilo to fiaskem Škoda Š 720: Šestiválec měl konkurovat BMW, skončilo to fiaskem

Prototyp vozu střední třídy s označením Š 720 měl být…

Maybach už nemusí vyrábět své SUV. Stačí vám pick-up Ram upravený v Itálii Maybach už nemusí vyrábět své SUV. Stačí vám pick-up Ram upravený v Itálii

I přes farmářské základy není tato přestavba z řady těch…

 






 
Citroën Méhari (1968-1987): Dromedárovi na čtyřech kolech je padesát

Citroën Méhari (1968-1987): Dromedárovi na čtyřech kolech je padesát

Dnes 18:45

Všestranný, jednoduchý, levný a spolehlivý. Přesně takový byl Citroën Méhari, který slaví kulaté jubileum.




Blesk.cz

Komentář: Drama v ČSSD rozhodne o Babišovi. Pomůže vláda straně z „předpeklí“?

Komentář: Drama v ČSSD rozhodne o Babišovi. Pomůže…

Inspirovaná německými sociálními demokraty uchýlila se i ČSSD k referendu o vstupu do menšinové vlády s ANO,…

"Honimír" předjížděl na D1 ve zúžení, dopadlo to…

Pořádně draho vyšlo předjíždění na D1 řidiče (40) z Malajsie. Se svým lamborghini ve zúženém úseku D1 na Žďársku…

 

iSport.cz

Češi to budou mít blízko! Na MS 2019 půjdou do Bratislavy, Slováci do Košic

Češi to budou mít blízko! Na MS 2019 půjdou do…

Dobrá zpráva pro české fanoušky. Za zápasy svého týmu na MS 2019 nebudou muset cestovat daleko. Už je jisté, že…

Hamšík pryč z Neapole? Je to 60:40 pro Čínu, odhaduje jeho otec

Hamšík pryč z Neapole? Je to 60:40 pro Čínu,…

Nejlepší slovenský fotbalista posledních let Marek Hamšík by mohl odejít do Číny. Podle otce Richarda o…

 

Reflex.cz

Festival Trutnoff letos opět nebude. Je na čase si na férovku přiznat, že už nebude nikdy

Festival Trutnoff letos opět nebude. Je na čase si…

Hudební festival Trutnoff, který patřil mezi nejstarší akce svého druhu v Česku, se ani v letošním roce na…

Naučte se číst v lidech. Takhle to dělají v FBI

Naučte se číst v lidech. Takhle to dělají v FBI

Máte pocit, že lidem občas nerozumíte? Pokud jim toužíte vidět do hlavy, zkuste použít několik technik, které s…