Euro NCAP 2017: Mercedes-Benz C Cabriolet – Plný počet hvězd i s plátěnou střechou

 

Mercedes-Benz C Cabriolet sice nedosáhl v testech Euro NCAP stejného bodového hodnocení jako sedan třídy C, ale i přesto se může pochlubit pěti hvězdičkami.

Mercedes-Benz třídy C se v testech Euro NCAP vypracoval od dvou hvězd z roku 1997 k plnému počtu pěti hvězd, což je standardní výsledek, který sedan této modelové řady od roku 2002 získaly již čtyřikrát.

Kabriolet se tedy může pochlubit pěti hvězdami stejně jako sedan, jehož aktuální generace byla podrobena testům Euro NCAP v roce 2014. Model s jedním párem dveří a plátěnou střechou nicméně poněkud zakolísal v ochraně dětských cestujících.

Předmětem testu byl Mercedes-Benz C 220d Cabriolet s dvoudveřovou karoserií kabriolet a pohotovostní hmotností 1745 kg.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy, kolenní airbag řidiče a připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro přední i zadní sedadla.

Vůz byl vybaven i aktivní kapotou, systémy automatického nouzového brzdění pro nízké i vysoké rychlosti a omezovačem rychlosti.

Pro testy ochrany dětí byla pro šestileté dítě použita sedačka Römer KidFix XP a pro desetileté podsedák Römer KidFix XP.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní. Údaje z obou figurín na předních sedadlech indikují dobrou nebo dostatečnou ochranu kolenou i stehen řidiče i spolujezdce. Mercedes-Benz C Cabriolet prokázal, že při tomto typu nárazu poskytuje stejnou ochranu cestujícím různých výšek a sedících v různých pozicích.

 [555×192]

Při testech čelního nárazu celou šíří vozu byla ochrana všech kritických částí těla figuríny řidiče i figuríny spolujezdce na zadním sedadle vyhodnocena jako dobrá s výjimkou hrudníků obou figurín, u nichž je uvedena dostatečná ochrana.

Při bočním nárazu byla ochrana všech kritických oblastí těla dobrá a Mercedes-Benz C Cabriolet v tomto testu získal maximální počet bodů.

V nárazovém testu bokem na sloup se kabrioletu již tak dobře nevedlo a ochrana hrudníku figuríny řidiče byla vyhodnocena jako slabá.

Sedadlo a hlavová opěrka poskytují dobrou ochranu krční páteře při nárazu zezadu (Whiplash) na předních sedadlech. Na základě posouzení geometrie opěrek hlav zadních sedadel se u nich předpokládá špatná ochrana krční páteře.

Mercedes-Benz C Cabriolet je standardně vybavena systémem automatického nouzového brzdění, jehož funkci při testech v rychlostech odpovídajících městskému provozu označuje Euro NCAP za dobrou. Při všech testovaných rychlostech bylo tímto systémem zabráněno kolizi nebo zmírněna síla nárazu.

Euro NCAP 2017: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelní - deformaceČelní - celá šířeBočníWhiplashAEB cityCelkem
Jednotkybodybodybodybodybodybody%
Ochrana dospělých7,97,414,51,62,834,189%

Ochrana dětí

Při čelním nárazu 40 procenty přídě byla ochrana figuríny desetiletého dítěte dobrá s výjimkou krční páteře, u níž je uvedeno hodnocení, že je dostatečná. U figuríny šestiletého dítěte byla při tomto typu nárazu ochrana dobrá až na hrudník, u nějž je uvedeno, že byla dostatečná.

Při bočním nárazovém testu byla ochrana obou figurín dětských pasažérů vyhodnocena jako dobrá s výjimkou hlavy figuríny desetiletého dítěte, u níž došlo ke kontaktu s kovovým rámem střechy a její ochrana je tedy na základě zaznamenaných údajů hodnocena jako špatná.

Airbag předního spolujezdce lze vypnout pro umístění dětské sedačky proti směru jízdy a informace, které jsou poskytnuty řidiči o jeho stavu, jsou jasné a srozumitelné.

Mercedes-Benz C Cabriolet automaticky deaktivuje airbag předního spolujezdce, když je na jeho sedadlo umístěna dětská sedačka. Systém při testech prokázal svou funkčnost a byl bodově ohodnocen.

Euro NCAP 2017: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestČelní nárazBoční nárazBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana dětí15,34811,538,879%

Ochrana chodců

Mercedes-Benz C Cabriolet disponuje aktivní kapotou s vylepšenou ochranou hlavy. Při nárazu se zvedne kapota a vytvoří volné místo nad tvrdými komponenty v motorovém prostoru. Mercedes- Benz dokázal, že systém funguje pro chodce různých postav a v širokém spektru rychlostí. Výsledky tohoto testu byly ve většině oblastí kapoty hodnoceny jako dobré.

Přední nárazník poskytoval na všech zkoušených místech při srážce nohám chodců dobrou ochranu a získal maximální počet bodů.

K ochraně pánve chodců při srážce uvádí Euro NCAP, že je většinou špatná, jen v rozích byla hodnocena jako dobrá.

Systém automatického nouzového brzdění s detekcí chodců může je k dispozici pouze v rámci volitelné výbavy a nebyl v testech Euro NCAP hodnocen.

Euro NCAP 2017: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyAEBCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana chodců210,86027,866%

Asistenční systémy

Mercedes-Benz C Cabriolet má ve standardní výbavě systém připomínání zapnutí bezpečnostních pásů pro přední i zadní sedadla a rovněž řidičem nastavitelný omezovač rychlosti.

Systém automatického nouzového brzdění je rovněž součástí standardní výbavy a byl v testech provedených při dálničních rychlostech označen Euro NCAP jako dobrý. Téměř ve všech testovaných rychlostech dokázal zabránit kolizi a v případech, v nichž se to nepovedlo, zmírnil následky nehody.

Systém sledování jízdního pruhu nebyl součástí standardní výbavy a není zahrnut v hodnocení.

Euro NCAP 2017: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Připomínač pásůJízdní pruhyAEB InterurbanCelkem
-bodybodybodybodybody%
Asistenční systémy1,531,906,453%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Mercedes-Benz C Cabriolet dosáhl v testech Euro NCAP výsledků, které stojí za udělením pěti hvězd, i když v kategoriích ochrany dospělých i dětských cestujících měl nedostatky, z nichž tím nejzávažnějším je kontakt hlavy dítěte s konstrukcí skládací střechy.

Dobře si kabriolet vedl i v ochraně chodců, kde je tradičním problémem náraz hrany kapoty do pánve. Hodnocení v kategorii asistenčních systémů pak snižuje systém sledování jízdních pruhů, který není součástí standardní výbavy.

Euro NCAP 2017 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3489%38,879%2866%653%75%
Počet hvězd*****

Jak se hodnotí v roce 2017?

Euro NCAP i v letošním roce věnuje pozornost asistenčním systémům. Jejich hodnocení se tak na celkovém výsledku podílí z 20 %. Naopak tradiční hodnocení nárazové zkoušky se na hvězdičkovém výsledku podílí jen ze 40 % (u starší metodiky 50 %). Ochrana dětí a ochrana chodců do výsledku nadále mluví po 20 %.

Do celkového výsledku je stejně jako v loňském roce zahrnut systém automatického brzdění, který dokáže rozeznat chodce. Euro NCAP věří, že zahrnutí tohoto asistenta do hodnocení pomůže jeho dalšímu rozšíření v nových automobilech. Naopak zahrnutí stabilizačního systému do výbavy se nepočítá, protože je povinným prvkem nových aut.

Podobně jako v loňském roce i letos má být v testech Euro NCAP také možnost dvojího celkového hodnocení. První vyplyne z bezpečnostní výbavy daného vozu, která je jeho standardem napříč státy Evropské unie. Druhé má pak odrážet schopnosti daného auta s bezpečnostní výbavou, která je dostupná za příplatek. Dvojí hvězdičkové hodnocení podle Euro NCAP lidem názorněji ukáže, nakolik příplatkové systémy ovlivní bezpečnost vozidla.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2017)
2017Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémy
Pro *****80%75%60%50%
Pro ****70%60%50%40%
Pro ***60%30%40%25%
Pro **50%25%30%15%
Pro *40%15%20%10%

Euro NCAP Mercedes-Benz C Cabriolet (2017)

Video

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Uber zavede v Británii povinné přestávky pro řidiče Uber zavede v Británii povinné přestávky pro řidiče

Alternativní taxislužba Uber zavede v Británii povinné…

Česko hraje o pověst extrémně důvěryhodné země. Letos splatí rekordní dluh Česko hraje o pověst extrémně důvěryhodné země. Letos splatí rekordní dluh

Náklady na refinancování starých půjček stále porostou.

Zápisník Jana Vávry: Slevy na bitcoin Zápisník Jana Vávry: Slevy na bitcoin

Světem kryptoměn zase jednou zahýbal cenový výplach. U…

Banky stále zdražují. Průměrná sazba u hypoték v prosinci stoupla Banky stále zdražují. Průměrná sazba u hypoték v prosinci stoupla

Průměrná úroková sazba hypoték loni v prosinci stoupla na…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Potvrzeno: Nová Škoda Fabia míří do Ženevy! Potvrzeno: Nová Škoda Fabia míří do Ženevy!

Na březnovém autosalonu v Ženevě představí Škoda Auto…

Test ojetiny Ford Kuga I: Rozumná volba v nesmyslné kategorii do 200.000 Kč Test ojetiny Ford Kuga I: Rozumná volba v nesmyslné kategorii do 200.000 Kč

Vstup Fordu do kategorie SUV se po stránce spolehlivosti…

 



Mercedes doručil zákazníkovi vůz s předstihem a teď jej chce zpět. Důvod je bizarní Mercedes doručil zákazníkovi vůz s předstihem a teď jej chce zpět. Důvod je bizarní

Americký youtuber měl radost, že od Mercedesu dostane…

Video: Jak v efektním driftu poslat auto na totálku Video: Jak v efektním driftu poslat auto na totálku

V tomhle videu je všechno, modrý majáček, burnouty,…

 



 
Detroitský autosalon 2018: Prohlédněte si hvězdy výstavy v obří fotogalerii

Detroitský autosalon 2018: Prohlédněte si hvězdy výstavy v obří fotogalerii

Dnes 08:00

Mezi nejdůležitější novinky letošního Severoamerického autosalonu patří Mercedes-Benz G nebo Ford Mustang Bullitt. V Detroitu ale nechybí ani Číňané.




Blesk.cz

Těhotná druhá

Těhotná druhá "manželka" miliardáře Janečka: Proč…

Vztah ve třech není pro kněžku Liliu Khoustnoutdinovou (29) nic nového. Před miliardářem Karlem Janečkem (44)…

Lže, nebo je trénovaná! O čem se bavili Pákistánci po zadržení Terezy (21)?

Lže, nebo je trénovaná! O čem se bavili Pákistánci…

Opravdu nevěděla, že má v kufru devět kilo heroinu, nebo šlo o zkušenou pašeračku? V případě Češky Terezy (21)…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Černý den českých barev. Prokop i Macík nabrali ztrátu, Kolomý šel na bok

Černý den českých barev. Prokop i Macík nabrali…

První argentinská etapa jubilejního 40. ročníku Rallye Dakar se příliš nevydařila nejlepším českým jezdcům v…

 

Reflex.cz

Druhé kolo voleb v kostce: Kurzy na vítěze, profily kandidátů, voličský průkaz a koho podpořili poražení kandidáti

Druhé kolo voleb v kostce: Kurzy na vítěze, profily…

Drahoš versus Zeman. Takové je druhé kolo prezidentských voleb. Jak jejich šance vidí sázkové kanceláře a…

Objevte poslední zbytky panenské přírody v Evropě a zkuste trek v Prokletých horách

Objevte poslední zbytky panenské přírody v Evropě a…

Albánie má posledních několik desetiletí špatnou pověst. A drsná krajina severu země nese nelichotivé…