Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2018: Jeep Wrangler – Terénní legenda získala jen jednu hvězdu

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (7)
Jeep Wrangler zamířil do testů organizace Euro NCAP poprvé ve své historii a nepředvedl se v nich právě v tom nejlepším světle. Zásadní nedostatky měl téměř ve všech hodnocených kategoriích.

Jeep Wrangler je v pořadí devátým zástupcem své značky, jemuž věnovala organizace Euro NCAP svou pozornost a zároveň je jejím nejhůře hodnoceným modelem. Vozy značky Jeep přitom mají na svém kontě pětihvězdičková hodnocení z let 2013 až 2017.

Předmětem testu byl Jeep Wrangler Sahara s pětidvéřovou karoserií a pohotovostní hmotností 2089 kg.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy pro přední sedadla, připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla a omezovač rychlosti.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující nezůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní a došlo k deformacím v oblasti A sloupku karoserie a podlahy v prostoru pro nohy řidiče. Ochrana nohou řidiče byla hodnocena jako dostatečná a mezní, zatímco u spolujezdce na předním sedadle byla dobrá ochrana holení a mezní ochrana stehen. V případě hrudníku byla ochrana slabá i řidiče a dostačující u spolujezdce. Hlavy i krční páteř obou figurín byly chráněny dobře.

crashtest jeep euroncap novemodely video crashtest jeep euroncap novemodely video

Při čelním nárazu celou přídí byla ochrana řidiče hodnocena jako dobrá a v případě hrudníku mezní. Ochrana figuríny cestujícího na zadním sedadle byla při tomto typu nárazu slabá v oblasti krční páteře, nedostačující u hrudníku a dobrá u ostatních části těla.

Maximální počet bodů získal Jeep Wrangler za boční náraz. Náročnějším test nárazu bokem na sloup nebyl proveden.

Euro NCAP 2018: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelní - deformaceČelní - celá šířeBočníWhiplashAEB cityCelkem
Jednotkybodybodybodybodybodybody%
Ochrana dospělých3,95,781,7019,350%

Ochrana dětí

Při čelním nárazu 40 procenty přídě byla ochrana figuríny desetiletého i šestiletého dobrá nebo dostačující s výjimkou krku figuríny staršího dítěte, kde byla slabá ochrana. Při bočním nárazovém testu byla ochrana figuríny desetiletého i šestiletého dítěte dobrá až na hlavu staršího dítěte, kde byla mezní ochrana.

Euro NCAP 2018: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestČelní nárazBoční nárazBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana dětí13,77,167,534,369%

Ochrana chodců

Kapota motoru poskytuje v případě srážky s chodcem ve své přední části nedostatečnou ochranu a dále k čelnímu sklu je pak ochrana na dostačující a mezní úrovni. Nohy i pánve chodců jsou chráněny převážně dobře.

Euro NCAP 2018: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyAEBCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana chodců13,464,5023,949%

Asistenční systémy

Jeep Wrangler je standardně vybaven pouze systémem připomínání nezapnutých bezpečnostních pásů a řidičem nastavitelným omezovačem rychlosti.

Euro NCAP 2018: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Připomínač pásůJízdní pruhyAEB InterurbanCelkem
-bodybodybodybodybody%
Asistenční systémy1,33004,232%

Celkový výsledek: Jedna hvězda

Jeep Wrangler ve své nové generaci získal v testech organizace Euro NCAP pouze jednu hvězdu. Za tímto výsledkem stojí výsledky v kategoriích ochrana dospělých cestujících, ochrana chodců a asistenční systémy.

Euro NCAP 2018 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky1950%34,369%2449%4,232%50%
Počet hvězd*

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (7)
Avatar - Beefcake
5. 12. 2018 22:16
Re: DE*ILITA na ntou...
No este, ze si nezabudol na eurok.... . Lebo ti za to mozu.
5. 12. 2018 21:13
Re: Cielená likvidácia automobilového priemyslu...
Čo bola donedávna možná paranoia, má dnes zreteľné kontúry. Keď si myslíš, že to nestojí za zamyslenie, tak sa tým proste netráp. Prajem Ti, aby si mal pravdu.
Avatar - Blue Sun
5. 12. 2018 19:48
Re: Cielená likvidácia automobilového priemyslu...
Teda, že zrovna ty budeš takhle paranoidní, bych nečekal...
5. 12. 2018 19:21
Cielená likvidácia automobilového priemyslu...
...vyvolení ženú svet do novej, dôkladne pripravenej krízy. A bude ešte horšie, ak sa nezobudíme.
Avatar - Blue Sun
5. 12. 2018 18:14
Re: DE*ILITA na ntou...
Nekoukej, jak dopadlo auto, ale jak dopadli pasažéři uvnitř. Červený či hnědý hrudník opravdu není záruka bezpečnosti.