Euro NCAP 2018: Jeep Wrangler – Terénní legenda získala jen jednu hvězdu
Jeep Wrangler je v pořadí devátým zástupcem své značky, jemuž věnovala organizace Euro NCAP svou pozornost a zároveň je jejím nejhůře hodnoceným modelem. Vozy značky Jeep přitom mají na svém kontě pětihvězdičková hodnocení z let 2013 až 2017.
Předmětem testu byl Jeep Wrangler Sahara s pětidvéřovou karoserií a pohotovostní hmotností 2089 kg.
Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy pro přední sedadla, připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla a omezovač rychlosti.
Ochrana dospělých
Prostor pro cestující nezůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní a došlo k deformacím v oblasti A sloupku karoserie a podlahy v prostoru pro nohy řidiče. Ochrana nohou řidiče byla hodnocena jako dostatečná a mezní, zatímco u spolujezdce na předním sedadle byla dobrá ochrana holení a mezní ochrana stehen. V případě hrudníku byla ochrana slabá i řidiče a dostačující u spolujezdce. Hlavy i krční páteř obou figurín byly chráněny dobře.
crashtest jeep euroncap novemodely video
Při čelním nárazu celou přídí byla ochrana řidiče hodnocena jako dobrá a v případě hrudníku mezní. Ochrana figuríny cestujícího na zadním sedadle byla při tomto typu nárazu slabá v oblasti krční páteře, nedostačující u hrudníku a dobrá u ostatních části těla.
Maximální počet bodů získal Jeep Wrangler za boční náraz. Náročnějším test nárazu bokem na sloup nebyl proveden.
Euro NCAP 2018: Kategorie 1 - Ochrana dospělých | ||||||||||
Test | Čelní - deformace | Čelní - celá šíře | Boční | Whiplash | AEB city | Celkem | ||||
Jednotky | body | body | body | body | body | body | % | |||
Ochrana dospělých | 3,9 | 5,7 | 8 | 1,7 | 0 | 19,3 | 50% |
Ochrana dětí
Při čelním nárazu 40 procenty přídě byla ochrana figuríny desetiletého i šestiletého dobrá nebo dostačující s výjimkou krku figuríny staršího dítěte, kde byla slabá ochrana. Při bočním nárazovém testu byla ochrana figuríny desetiletého i šestiletého dítěte dobrá až na hlavu staršího dítěte, kde byla mezní ochrana.
Euro NCAP 2018: Kategorie 2 - Ochrana dětí | |||||||
Test | Čelní náraz | Boční náraz | Bezpečnostní výbava | Upevnění | Celkem | ||
Jednotky | body | body | body | body | body | % | |
Ochrana dětí | 13,7 | 7,1 | 6 | 7,5 | 34,3 | 69% |
Ochrana chodců
Kapota motoru poskytuje v případě srážky s chodcem ve své přední části nedostatečnou ochranu a dále k čelnímu sklu je pak ochrana na dostačující a mezní úrovni. Nohy i pánve chodců jsou chráněny převážně dobře.
Euro NCAP 2018: Kategorie 3 - Ochrana chodců | |||||||
Test | Hlava | Pánev | Nohy | AEB | Celkem | ||
Jednotky | body | body | body | body | body | % | |
Ochrana chodců | 13,4 | 6 | 4,5 | 0 | 23,9 | 49% |
Asistenční systémy
Jeep Wrangler je standardně vybaven pouze systémem připomínání nezapnutých bezpečnostních pásů a řidičem nastavitelným omezovačem rychlosti.
Euro NCAP 2018: Kategorie 4 - Asistenční systémy | ||||||||
- | Omezovač rychl. | Připomínač pásů | Jízdní pruhy | AEB Interurban | Celkem | |||
- | body | body | body | body | body | % | ||
Asistenční systémy | 1,3 | 3 | 0 | 0 | 4,2 | 32% |
Celkový výsledek: Jedna hvězda
Jeep Wrangler ve své nové generaci získal v testech organizace Euro NCAP pouze jednu hvězdu. Za tímto výsledkem stojí výsledky v kategoriích ochrana dospělých cestujících, ochrana chodců a asistenční systémy.
Euro NCAP 2018 - Rekapitulace výsledků | |||||||||
Kategorie | 1 | 2 | 3 | 4 | Celkem | ||||
Název | Ochrana dospělých | Ochrana dětí | Ochrana chodců | Asist. syst. | Vážený průměr | ||||
Jednotky | body | % | body | % | body | % | body | % | % |
Výsledky | 19 | 50% | 34,3 | 69% | 24 | 49% | 4,2 | 32% | 50% |
Počet hvězd | * |