Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2018: Jeep Wrangler – Terénní legenda získala jen jednu hvězdu

Euro NCAP 2018: Jeep Wrangler
Euro NCAP 2018: Jeep Wrangler
Euro NCAP 2018: Jeep Wrangler
Euro NCAP 2018: Jeep Wrangler
34 Fotogalerie
Diskuze (7)
Jeep Wrangler zamířil do testů organizace Euro NCAP poprvé ve své historii a nepředvedl se v nich právě v tom nejlepším světle. Zásadní nedostatky měl téměř ve všech hodnocených kategoriích.

Jeep Wrangler je v pořadí devátým zástupcem své značky, jemuž věnovala organizace Euro NCAP svou pozornost a zároveň je jejím nejhůře hodnoceným modelem. Vozy značky Jeep přitom mají na svém kontě pětihvězdičková hodnocení z let 2013 až 2017.

Předmětem testu byl Jeep Wrangler Sahara s pětidvéřovou karoserií a pohotovostní hmotností 2089 kg.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy pro přední sedadla, připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla a omezovač rychlosti.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující nezůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní a došlo k deformacím v oblasti A sloupku karoserie a podlahy v prostoru pro nohy řidiče. Ochrana nohou řidiče byla hodnocena jako dostatečná a mezní, zatímco u spolujezdce na předním sedadle byla dobrá ochrana holení a mezní ochrana stehen. V případě hrudníku byla ochrana slabá i řidiče a dostačující u spolujezdce. Hlavy i krční páteř obou figurín byly chráněny dobře.

crashtest jeep euroncap novemodely videocrashtest jeep euroncap novemodely video | Zdroj: acz

Při čelním nárazu celou přídí byla ochrana řidiče hodnocena jako dobrá a v případě hrudníku mezní. Ochrana figuríny cestujícího na zadním sedadle byla při tomto typu nárazu slabá v oblasti krční páteře, nedostačující u hrudníku a dobrá u ostatních části těla.

Maximální počet bodů získal Jeep Wrangler za boční náraz. Náročnějším test nárazu bokem na sloup nebyl proveden.

Euro NCAP 2018: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelní - deformaceČelní - celá šířeBočníWhiplashAEB cityCelkem
Jednotkybodybodybodybodybodybody%
Ochrana dospělých3,95,781,7019,350%

Ochrana dětí

Při čelním nárazu 40 procenty přídě byla ochrana figuríny desetiletého i šestiletého dobrá nebo dostačující s výjimkou krku figuríny staršího dítěte, kde byla slabá ochrana. Při bočním nárazovém testu byla ochrana figuríny desetiletého i šestiletého dítěte dobrá až na hlavu staršího dítěte, kde byla mezní ochrana.

Euro NCAP 2018: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestČelní nárazBoční nárazBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana dětí13,77,167,534,369%

Ochrana chodců

Kapota motoru poskytuje v případě srážky s chodcem ve své přední části nedostatečnou ochranu a dále k čelnímu sklu je pak ochrana na dostačující a mezní úrovni. Nohy i pánve chodců jsou chráněny převážně dobře.

Euro NCAP 2018: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyAEBCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana chodců13,464,5023,949%

Asistenční systémy

Jeep Wrangler je standardně vybaven pouze systémem připomínání nezapnutých bezpečnostních pásů a řidičem nastavitelným omezovačem rychlosti.

Euro NCAP 2018: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Připomínač pásůJízdní pruhyAEB InterurbanCelkem
-bodybodybodybodybody%
Asistenční systémy1,33004,232%

Celkový výsledek: Jedna hvězda

Jeep Wrangler ve své nové generaci získal v testech organizace Euro NCAP pouze jednu hvězdu. Za tímto výsledkem stojí výsledky v kategoriích ochrana dospělých cestujících, ochrana chodců a asistenční systémy.

Euro NCAP 2018 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky1950%34,369%2449%4,232%50%
Počet hvězd*

Vstoupit do diskuze (7)