Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP chystá nový systém hodnocení

Michal Fokt
Diskuze (18)
Evropský dozor nad bezpečností automobilů chystá od ledna nový systém hodnocení automobilů. Každý vůz bude mít dvě samostatné škály bodování.

Organizace Euro NCAP chystá od ledna 2016 zásadní novinku v hodnocení automobilů a je to, jak už se v poslední době stává dobrým zvykem, pěkně postavené na hlavu. Nově testovaná auta dostanou plný počet hvězd jen v případě, že budou vybavena paketem aktuálně nejnovějších bezpečnostních systémů, zahrnujícím mimo jiné varování před opuštěním jízdního pruhu, detekování chodců a autonomní nouzové brzdění.

Každý vůz tak dostane hodnocení za verzi s těmito prvky výbavy a současně i za specifikaci bez nich, aby zákazník sám zvážil, zda si vystačí s "nebezpečnou" verzí nebo dá přednost té "v pořádku". Ba co víc, kýžených pět hvězd nebude záviset jen automobilu samotném, verze s plnou bezpečnostní výbavou se navíc budou muset prodávat v "dostatečném množství", pokud tomu tak nebude, vůz o své pětihvězdičkové hodnocení přijde.

Euro NCAP se tak bude snažit donutit výrobce, aby tyto bezpečnostní prvky dávali do standardní výbavy co největšího množství verzí, což má přispět k větší bezpečnosti na silnicích, dalším pozitivním efektem pak má být snížení pojistek u aut, která tímto kompletním paketem budou disponovat. To, co vypadá jako jednoznačná výhra pro zákazníka se ale téměř jistě promítne do ceny automobilů a pokud ne, tak do hospodářských výsledků automobilek...

Michal Fokt
Diskuze (18)
30. 11. 2014 17:52
Re: dobry sposob
Atmo aby člověk pohledal? Atmo motory dnes v mainstreamu v různých segmentech nabízí třeba: Mazda, Toyota, Honda, Mitsubishi, Nissan, Subaru, Hyundai, Kia, Renault, Citroen, Peugeot, Seat, Fiat, Opel, VW, Škoda, Ford. Hm, opravdu, atmo motor aby jeden pohledal. Asistent jízdy v pruhu se dá vypnout, i když si ho koupíš proti své vůli.
27. 11. 2014 21:22
Re: Určitú logiku to má...
Ja bazarovky chapu velmi dobre. S mym rocnim najezdem 8000 km je nove auto ekonomicky nesmysl. Takze si radeji koupim lepsi ojetinu nez poskakovat v nejakem novem horsim aute a nakonec mit TCO/km jeste horsi kvuli propadu ceny, ktery je pri malych najezdech olbrimi.
27. 11. 2014 21:17
Re: Logicke rozhodnuti
Tohle zrovna neni nic o eurosocanstvi, protoze treba v USA je trend na nikoliv dobrovolne jako v tomto pripade, ale primo ze zakona povinne zavadeni asistentu mnohem vetsi. Napriklad od pristiho roku chtej nechtej budes mit v autech prodavanych v Americe parkovaci kameru, protoze obcas nekdo pri couvani zajede nejake to decko. Stejne tak tvuj bazen bude mit chraneny odtok, protoze na nechranenych odtocich si v 300 milionovych USA rocne cca nekolik deti ublizilo.
27. 11. 2014 21:15
Re: Logicke rozhodnuti
EuroNCAP nejsou urednici, je to soukroma organizace. Vyrobce ji muze klidne bez jakychkoliv sankcni ignorovat, samozrejme to ze se podle vysledku EuroNCAP rozhoduji zakaznici je druha strana mince. Ale neni to zadna statni regulace.
27. 11. 2014 21:14
Re: Logicke rozhodnuti
Jenze on ten asistencni system se nestane "rokmi proverenym" pokud se bude testovat jenom v laboratorich. Ono i to ABS nebo ESP kdysi fungovalo s urcitymi problemy a lide na nej nadavali. To same tyhle novejsi systemy, s kazdou dalsi generaci budou vychytanejsi a vychytanejsi az nakonec si nikdo ani nevzpomene ze se nekdy jezdilo bez nich. Ale k tomu aby se vychytaly je potreba masove nasazeni v beznych autech, v laboratornich podminkach a pri zkouskach vyrobcu se da odladit jenom na urcitou uroven, ktere jiz bylo dosazeno. Proto tohle nove bodovani pomuze mimo jine i tomu, aby tyhle asistencni systemy do budoucna byly lepsi a lepsi.
Ta "perzekuce" za to, ze to zakaznici nekupuji neni o tom, ze ty systemy zakaznici nechteji, oni je ve valne vetsine chteji, ale je to o motivaci vuci vyrobcum aby nepozadovali za asistencni system sedesat tisic priplatek, protoze pak ho opravdu nikdo chtit nebude a prakticky je to jako kdyby v aute nebyl.