Euro NCAP: Ford Ranger – velké auto neznamená bezpečné
Testovaný Ford Ranger byl model Double Cab s motorem 2,5 TDCI se dvěma airbagy a volantem na pravé straně. Výsledky testů se ale vztahují na všechny Rangery dodávané automobilkou do Evropy od roku 2006.
Čelní náraz
Kvůli výsledkům z čelního nárazu Ranger nedosáhl na tříhvězdičkové ohodnocení. Náraz přetížil kabinu a následkem je zhroucení čelního sloupku a posunutí sloupku řízení nebezpečně dozadu. Dolní část nohou řidiče byla ohrožena brzdovým pedálem. Podlaha před řidičem nevydržela nápor a pedály se posunuly dozadu – o kritických 400 mm.
Ochrana dolní části nohou a levého kolena řidiče byla proto vyhodnocena jako nedostačující. Slabá je kvůli posunutí sloupku řízení ochrana hrudníku řidiče. Ochrana hlavy je mezní, v airbagu totiž nebyl dostatečný tlak, který by zabránil kontaktu hlavy s volantem. Celkově tak získal Ranger za čelní náraz 3 body ze 16.
Boční náraz
Při bočním nárazu získal Ranger i přes absenci bočního airbagu plný počet bodů. Protože auto nebylo vybaveno okenními airbagy, test nárazu na kůl neproběhl.
Ford Ranger není vybaven připomínači nezapnutých bezpečnostních. Celkové skóre je tak 19 bodů. Tato hodnota by stačila pro zisk tří hvězd, ale kvůli špatnému výsledku čelního nárazu byly uděleny jen dvě hvězdy.
Ochrana dětí
Ačkoliv se sedačka s figurínou tříletého dítěte výrazně neposunula, přesto narazila do zadní části sedadla řidiče. Příčinou je především posun sedadla řidiče způsobený nestabilitou prostoru pro cestující při čelním nárazu.
Ranger není vybaven úchyty Isofix. Štítek s varováním před použitím dětské sedačky, kdy dítě sedí proti směru jízdy, na místě spolujezdce byl nejasný a je možné ho z auta odstranit. Airbag spolujezdce není možné deaktivovat. Celkové skóre je 28 bodů a tři hvězdy.
Ochrana chodců
Přední hrana kapoty nezískala žádné body za ochranu nohou chodců. Ochrana hlavy dítěte při střetu s kapotou je převážně slabá. Dohromady za ochranu chodců získal Ranger 11 bodů a dvě hvězdy ze čtyř.