Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2011: Chevrolet Volt – Pět hvězd

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Chevrolet Volt, resp. Opel Ampera obstál v testech Euro NCAP v ochraně posádky, vhodné by bylo vylepšit ochranu chodců.

Chevrolet Volt byl Euro NCAP shledán identickým s Opelem Ampera. Chevrolet informoval, že Volt má stejné bezpečnostní vybavení jako Ampera. Proto Euro NCAP aplikuje výsledky Ampery na Chevrolet Volt.

Chevrolet Volt nebo spíše jeho dvojče Opel Ampera dosáhl v testu Euro NCAP velmi dobrých výsledků ve všech kategoriích. Jedinou výjimkou je kategorie ochrany chodců, kde získal jen 41 % maxima. Limitem pro pětihvězdičkový výsledek je při tom 40 % a od příštího roku 60 %.

Předmětem testu byl Opel Ampera s pohotovostní hmotností 1732 kg a volantem na levé straně.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala ESC, tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech, čelní airbag řidiče a spolujezdce, boční a hlavové airbagy a kolenní airbag řidiče. Vůz byl vybaven připomínači nezapnutých bezpečnostních pásů na předních i zadních sedadlech.

Pro testy ochrany dětí byla pro mladší figurínu instalována proti směru jízdy (pomocí bezpečnostních pásů) autosedačka Britax Römer Baby Safe plus, pro starší figurínu pak autosedačka Britax Römer Duo (pomocí úchytů ISOFIX a Top Tether), avšak s orientací ve směru jízdy.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní. Údaje zaznamenané zkušebními figurínami indikují dobrou ochranu kolen i stehen řidiče.

crashtest chevrolet euroncap elektromobil crashtest chevrolet euroncap elektromobil

Chevrolet Volt získal maximum bodů v testech bočního nárazu, stejně tak i v nárazu na sloup.

Ochrana krční páteře při nárazech zezadu (Whiplash) byla zhodnocena jako mezní.

Po nárazových testech byla ověřena elektrická bezpečnost vozu a nebyly nalezeny žádné problémy.

Euro NCAP 2011: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa kůlWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých11,673%8100%8100%2,973%3186%

Ochrana dětí

Dopředný pohyb hlavy 3letého dítěte nebyl nadlimitní. Při bočním nárazu byly figuríny 3letého i 18měsíčního dítěte dobře obklopeny autosedačkou, čímž bylo minimalizováno riziko úrazu hlavy.

Airbag spolujezdce lze deaktivovat pro bezpečné umístění dětské sedačky, ale řidič nemá jasný přehled o jeho stavu.

Varovný štítek zcela jasně a zřetelně upozorňuje na nebezpečí plynoucí z přepravy dítěte na sedadle spolujezdce bez předchozí deaktivace spolujezdcova airbagu.

Euro NCAP 2011: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyOznačeníUpevněníCelkem sedačkyCelkem
Jednotkybody%body%body%--body%
18 měsíční10,285%4100%2100%16,290%--
36 měsíční10,386%4100%2100%16,391%--
Vozidlo-646%
Ochrana dětí-3878%

Ochrana chodců

Nárazník poskytuje chodcům dobrou ochranu a stejně tak i kapota v oblastech možného nárazu dětské hlavy.

Žádné body nezískala naopak přední hrana kapoty a kapota v oblastech možného nárazu hlavy dospělého poskytuje téměř v celém rozsahu špatnou ochranu.

Euro NCAP 2011: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců8,937%00%6100%1541%

Asistenční systémy

Standardním vybavením Voltu je stabilizační systém a připomínač zapnutí bezpečnostních pásů na předních i zadních sedadlech.

Euro NCAP 2011: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy00%3100%3100%686%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Přestože Chevrolet Volt poskytuje svým pasažérům vysokou míru ochrany, ochrana chodců si zaslouží více pozornosti.

Volt v této kategorii letos získal jen 41 % maximálního bodového zisku. Limitem pro pětihvězdičkový výsledek je při tom 40 % a od příštího roku až 60 %.

Euro NCAP 2011 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3186%3878%1541%686%75%
Počet hvězd*****

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2011?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce.

Kategorie 1 (Ochrana cestujících) tvoří i v roce 2011 50 % výsledné známky, kategorie 2 (Ochrana dětí) 20 %, kategorie 3 (Ochrana chodců) také 20 % a kategorie 4 (Asistenční systémy) pak zbývajících 10 % známky.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2011)
2011Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%40%60%75%
Pro ****65%60%25%40%60%
Pro ***35%30%15%25%50%
Pro **30%25%10%15%35%
Pro *20%15%5%5%25%

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)