Euro NCAP 2011: Mercedes-Benz B – Pět hvězd

Euro NCAP 2011: Mercedes-Benz B – Pět hvězd

 
 

Taky nové Béčko trápí chodci. Letos to na pět hvězd stačí, v roce 2012 už ne.

Druhá generace třídy B odjíždí z testů Euro NCAP s plným počtem hvězd.

Mercedes-Benz třídy B předvedl velmi dobré výsledky v ochraně dospělých cestujících na předních sedadlech i dětí na sedadlech zadních. Podle letošních požadavků Euro NCAP není nejhorší ani v kategorii ochrana chodců, kde získal 56 %. Tento výsledek je daleko nad požadovanými 40 %, ale v příštím roce by zůstal 4 % pod předepsaným minimem.

Předmětem testu byl Mercedes-Benz B200 CDI s karoserií pětidvéřové MPV s pohotovostní hmotností 1475 kg a volantem na levé straně.

Bezpečnostní výbava testovaného modelu obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních i zadních sedadlech, čelní airbag řidiče a spolujezdce, boční a hlavové airbagy, kolenní airbag řidiče, boční pánevní airbag a stabilizační systém. Vůz byl vybaven připomínači nezapnutých bezpečnostních pásů na předních i zadních sedadlech a omezovačem rychlosti.

Pro testy ochrany dětí byla pro figurínu 18měsíčního dítěte instalována proti směru jízdy (pomocí úchytů Isofix a pomocného rámu) autosedačka Britax Römer Baby Safe, pro figurínu 3letého dítěte pak autosedačka Britax Römer Duo Plus ISOFIX instalovaná pomocí úchytů ISOFIX a top tether a orientovaná ve směru jízdy.

Ochrana dospělých

Mercedes třídy B je vybaven systémem PRE-SAFE®, který udržuje v pohotovosti ochranné systémy pro případ kolize. Při testech čelního a bočního nárazu byl tento systém vypnut.

Při testech čelního nárazu získal Mercedes-Benz třídy B plný počet bodů za ochranu řidiče. Spolujezdci je poskytována dobrá ochrana všech částí těla kromě bérců, jejichž ochrana byla vyhodnocena jako dostatečná.

Mercedes-Benz zaručuje stejnou míru ochrany kolen a stehen bez ohledu na tělesné parametry cestujících a na jejich pozici při sezení.

¨ [555×192]

Třída B získala maximální počet bodů za dobrou míru ochrany všech sledovaných oblastí těla při bočním nárazu.

Při nárazu na sloup byla ochrana hrudníku dostatečná, ochrana ostatních částí těla dobrá.

Ochrana krční páteře při nárazu zezadu (Whiplash) byla dobrá.

Euro NCAP 2011: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa kůlWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých15,899%8100%7,796%3,588%3597%

Ochrana dětí

Dopředný pohyb hlavy tříleté figuríny, přepravované v autosedačce s orientací ve směru jízdy, nebyl při čelním nárazu nadlimitní. Při bočním nárazu byly obě figuríny správně obklopeny sedačkou, což minimalizovalo riziko úrazu hlavy.

Airbag spolujezdce je možno vypnout pouze pro dětskou autosedačku Mercedes-Benz pokud je vůz za příplatek vybaven systémem automatické detekce známým jako CPOD. Tento systém nesplňuje požadavky Euro NCAP.

Na nebezpečí umístění dětské sedačky na sedadlo spolujezdce bez vypnutí airbagu je ve voze jasně upozorněno.

Euro NCAP 2011: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyOznačeníUpevněníCelkem sedačkyCelkem
Jednotkybody%body%body%--body%
18 měsíční11,596%4100%2100%17,597%--
36 měsíční10,588%4100%2100%16,592%--
Vozidlo-646%
Ochrana dětí-4081%

Ochrana chodců

Nárazník získal maximum bodů za dobrou ochranu nohou chodců.

Přední hrana kapoty poskytuje špatnou ochranu a nezískala ani jeden bod.

V oblastech možného nárazu dětské hlavy poskytuje kapota dobrou ochranu, ale v oblastech možného nárazu hlavy dospělého poskytuje převážně špatnou ochranu.

Euro NCAP 2011: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců14,159%00%6100%2056%

Asistenční systémy

Mercedes-Benz třídy B je již v základu vybaven elektronickým stabilizačním systémem, splňujícím požadavky Euro NCAP, i připomínači nezapnutých bezpečnostních pásů na předních i zadních sedadlech. Standardem je i omezovač rychlosti, který však nesplňuje požadavky Euro NCAP 2011.

Euro NCAP 2011: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy00%3100%3100%686%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Mercedes-Benz třídy B dosáhl v nárazových testech Euro NCAP vynikajících výsledků, k dokonalosti chybí hlavně špičkový výsledek v oblasti ochrany chodců.

Euro NCAP 2011 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3597%4081%2056%686%85%
Počet hvězd*****

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2011?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce.

Kategorie 1 (Ochrana cestujících) tvoří i v roce 2011 50 % výsledné známky, kategorie 2 (Ochrana dětí) 20 %, kategorie 3 (Ochrana chodců) také 20 % a kategorie 4 (Asistenční systémy) pak zbývajících 10 % známky.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2011)
2011Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%40%60%75%
Pro ****65%60%25%40%60%
Pro ***35%30%15%25%50%
Pro **30%25%10%15%35%
Pro *20%15%5%5%25%

Euro NCAP Mercedes-Benz B (2011)

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Spojené státy se jako jediné ze skupiny G7 nezavázaly podpořit dohodu o klimatu Spojené státy se jako jediné ze skupiny G7 nezavázaly podpořit dohodu o klimatu

Šest ze sedmi zemí skupiny nejvyspělejších ekonomik světa…

Další Trumpův obrat. Připojil se k dohodě o nutnosti boje proti protekcionismu Další Trumpův obrat. Připojil se k dohodě o nutnosti boje proti protekcionismu

Státy sedmi nejvyspělejších ekonomik světa (G7) se na…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem

Charismatickým designem nová Mazda CX-5 zaujme. Ale jak…

Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení

Také letos se do kin dostává řada filmů, kde se děj více…

 




Mercedes-Benz: Novinky u modelů B, CLA a GLA Mercedes-Benz: Novinky u modelů B, CLA a GLA

Mercedes představuje v rámci modelového roku 2016 novinky…

Mercedes-Benz B Electric Drive: Elektrické béčko jde do prodeje, stojí 1.020.000 Kč Mercedes-Benz B Electric Drive: Elektrické béčko jde do prodeje, stojí 1.020.000 Kč

Třída B dostala další motor. Stuttgartské MPV už umí…

 



 
Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Dnes 16:50

Jenom málokterý sportovní hatchback má tak velkou skupinu zastánců, jako Volkswagen Golf GTI. Nový Up! GTI se vrací ke kořenům a vzpomíná na dobu před jednačtyřiceti lety.




Blesk.cz

Sobotka chce Česko bez Babiše i Zemana. Babiš: Já konec Sobotky a Kalouska

Sobotka chce Česko bez Babiše i Zemana. Babiš: Já…

Vize premiéra a předsedy ČSSD Bohuslava Sobotky je jasná: Česká politika bez Andreje Babiše (ANO) a Miloše…

Ruce Wintonových dětí a jejich rodičů: Na nádraží v Praze odhalili dojemný památník

Ruce Wintonových dětí a jejich rodičů: Na nádraží v…

Na hlavním nádraží v Praze došlo v sobotu 27. května k odhalení nového památníku, který odkazuje na neuvěřitelný…

 

iSport.cz

Trenérská rošáda v Jihlavě. Jinoch končí, ve hře je i zlínský Páník

Trenérská rošáda v Jihlavě. Jinoch končí, ve hře je…

Na další trenérskou rošádu se chystá Jihlava. Klub sice v lize zachránil Josef Jinoch, ale jeho krátká mise dnes…

Straka o MS: Že přijel Pastrňák bez smlouvy? Zbytečný humbuk

Straka o MS: Že přijel Pastrňák bez smlouvy? Zbytečný humbuk

Ve zlaté éře českého hokeje patřil mezi nejvýraznější osobnosti. Majitel Plzně a její trenér Martin Straka proto…

 

Reflex.cz

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření vodou ale může znamenat zdravotní rizika

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření…

Neschopnost dohlédnout důsledků legislativních aktivit i možných variant uplatnění příslušných projektů v reálné…

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Výhodou rozvíjejícího se komiksového trhu v České republice – ano, stále jsme rozvojová země – není jen zvýšení…