Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2011: Volvo V60 – Pět hvězd letos i v roce 2012

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (3)
Volvo V60 prokázalo v testech Euro NCAP dobré výsledky, dále vylepšit by se dala oblast ochrany chodců.

Volvo V60 ukázalo, že poskytuje dobrou ochranu dospělým i dětským cestujícím. Oblasti nárazu chodců by ještě potřebovaly vylepšit a to především pro lepší ochranu hlav dospělých.

Předmětem testu z jara 2011 bylo pětidveřové Volvo V60 s dvoulitrovým dieselovým motorem a výbavou Momentum o hmotnosti 1672 kg s levostranným řízením.

Bezpečnostní výbava testovaného vozu obsahovala airbagy řidiče a spolujezdce, ESP, omezovač rychlosti a připomínač zapnutí pásů předních i zadních sedadel.

Pro testy ochrany dětí byla pro figurínu 18měsíčního i 3letého dítěte instalována pomocí pásu sedadla proti směru jízdy autosedačka Volvo Convertible Child Seat.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní, A-sloupek se po testu posunul o 1 mm dozadu. Údaje z figurín řidiče a spolujezdce indikují dobrou ochranu kolen a stehen řidiče i spolujezdce.

Volvo do stejné míry ochrání cestující různých výšek, sedící v různých pozicích.

crashtest volvo euroncap strednitrida crashtest volvo euroncap strednitrida

V testu bočního nárazu získalo Volvo V60 maximální počet bodů, za dobrou ochranu všech částí těla.

Při nárazu na sloup ukázaly údaje z figuríny kompresi žeber, znamenající mezní ochranu hrudníku.

Sedadla a hlavové opěrky poskytují dobrou ochranu při nárazu zezadu.

Euro NCAP 2011: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa kůlWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých15,396%8100%6,986%3,690%3494%

Ochrana dětí

Obě dětské figuríny byly během testů umístěny čelem dozadu, Volvo v těchto testech získalo plný počet bodů.

Airbag spolujezdce je možné pro umístění dětské sedačky vypnout. Informace o stavu airbagu není pro řidiče viditelná.

Nestálá nálepka poskytuje nedostatečné varování o nebezpečí a nutnost vypnout airbag při použití dětské autosedačky na sedadle spolujezdce.

Euro NCAP 2011: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyOznačeníUpevněníCelkem sedačkyCelkem
Jednotkybody%body%body%--body%
18 měsíční12100%4100%2100%18100%--
36 měsíční12100%4100%2100%18100%--
Vozidlo-431%
Ochrana dětí-4082%

Ochrana chodců

Nárazník zajišťuje nohám chodců dobrou nebo mezní ochranu.

Většina oblastí, kam může při kolizi narazit hlava dítěte, poskytuje dobrou ochranu před úrazem hlavy. Bezpečnost pro hlavu dospělého však byla vyhodnocena jako slabá, jen v několika oblastech jako dobrá.

Euro NCAP 2011: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců14,761%2,847%5,795%2364%

Asistenční systémy

Elektronická kontrola stability je standardním vybavením Volva V60 a splňuje požadavky tesů Euro NCAP.

Stejně tak je standardem ve vybavení připomínač zapnutí pásů na předních i zadních sedadlech a omezovač rychlosti.

Euro NCAP 2011: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy1100%3100%3100%7100%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Ačkoli Volvo V60 dosáhlo výborných výsledků v oblasti ochrany řidiče a cestujících, bude nutno značně vylepšit ochranu chodců (především v oblasti hlavy). Otázkou je také, jak by dopadl test bezpečnosti pro větší dítě, kdyby sedačka byla otočena ve směru jízdy, jak se ve většině případů takové děti usazují.

Volvo V60 by na pětihvězdičkové skóre dosáhlo i kdyby bylo testováno až v roce 2012, podle přísnější metodiky Euro NCAP 2012.

Euro NCAP 2011 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3494%4082%2364%7100%86%
Počet hvězd*****

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2011?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce.

Kategorie 1 (Ochrana cestujících) tvoří i v roce 2011 50 % výsledné známky, kategorie 2 (Ochrana dětí) 20 %, kategorie 3 (Ochrana chodců) také 20 % a kategorie 4 (Asistenční systémy) pak zbývajících 10 % známky.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2011)
2011Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%40%60%75%
Pro ****65%60%25%40%60%
Pro ***35%30%15%25%50%
Pro **30%25%10%15%35%
Pro *20%15%5%5%25%

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (3)
Avatar - eLzyx
12. 9. 2011 00:27
Re: čelní sklo
prošel jsem si teď pár crash testů a zas tak obvyklé to není. Prasklá skla: Peugeot 508, Chevrolet Orlando, Kia Picanto, Lexus CT 200h, Citroën DS4, Ford Focus. Nepoškozená: BMW X3, Audi A6, Volvo V60.
A příště nelžete, nebo se líp dívejte. Tomu Picantu se bortí motorová stěna v důsledku čehož dochází i k prasknutí skla v dolním rohu před řidičem.
11. 9. 2011 23:00
Re: čelní sklo
Je to obvyklé, i u **** Picanta čelní sklo neruplo...
Avatar - eLzyx
11. 9. 2011 20:10
čelní sklo
nějak ty crash testy nesleduju, ale zaujalo mne, že té V60 při čelním crash testu ani neruplo čelní sklo. To je obvyklý výsledek crash testu? O to sklo jako takové nejde, jde o to, že vydrží A sloupky, motorová stěna i střecha bez deformací.