Euro NCAP 2011: Volvo V60 – Pět hvězd letos i v roce 2012

Euro NCAP 2011: Volvo V60 – Pět hvězd letos i v roce 2012

 
 

Volvo V60 prokázalo v testech Euro NCAP dobré výsledky, dále vylepšit by se dala oblast ochrany chodců.

Volvo V60 ukázalo, že poskytuje dobrou ochranu dospělým i dětským cestujícím. Oblasti nárazu chodců by ještě potřebovaly vylepšit a to především pro lepší ochranu hlav dospělých.

Předmětem testu z jara 2011 bylo pětidveřové Volvo V60 s dvoulitrovým dieselovým motorem a výbavou Momentum o hmotnosti 1672 kg s levostranným řízením.

Bezpečnostní výbava testovaného vozu obsahovala airbagy řidiče a spolujezdce, ESP, omezovač rychlosti a připomínač zapnutí pásů předních i zadních sedadel.

Pro testy ochrany dětí byla pro figurínu 18měsíčního i 3letého dítěte instalována pomocí pásu sedadla proti směru jízdy autosedačka Volvo Convertible Child Seat.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní, A-sloupek se po testu posunul o 1 mm dozadu. Údaje z figurín řidiče a spolujezdce indikují dobrou ochranu kolen a stehen řidiče i spolujezdce.

Volvo do stejné míry ochrání cestující různých výšek, sedící v různých pozicích.

 [555×192]

V testu bočního nárazu získalo Volvo V60 maximální počet bodů, za dobrou ochranu všech částí těla.

Při nárazu na sloup ukázaly údaje z figuríny kompresi žeber, znamenající mezní ochranu hrudníku.

Sedadla a hlavové opěrky poskytují dobrou ochranu při nárazu zezadu.

Euro NCAP 2011: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa kůlWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých15,396%8100%6,986%3,690%3494%

Ochrana dětí

Obě dětské figuríny byly během testů umístěny čelem dozadu, Volvo v těchto testech získalo plný počet bodů.

Airbag spolujezdce je možné pro umístění dětské sedačky vypnout. Informace o stavu airbagu není pro řidiče viditelná.

Nestálá nálepka poskytuje nedostatečné varování o nebezpečí a nutnost vypnout airbag při použití dětské autosedačky na sedadle spolujezdce.

Euro NCAP 2011: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyOznačeníUpevněníCelkem sedačkyCelkem
Jednotkybody%body%body%--body%
18 měsíční12100%4100%2100%18100%--
36 měsíční12100%4100%2100%18100%--
Vozidlo-431%
Ochrana dětí-4082%

Ochrana chodců

Nárazník zajišťuje nohám chodců dobrou nebo mezní ochranu.

Většina oblastí, kam může při kolizi narazit hlava dítěte, poskytuje dobrou ochranu před úrazem hlavy. Bezpečnost pro hlavu dospělého však byla vyhodnocena jako slabá, jen v několika oblastech jako dobrá.

Euro NCAP 2011: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců14,761%2,847%5,795%2364%

Asistenční systémy

Elektronická kontrola stability je standardním vybavením Volva V60 a splňuje požadavky tesů Euro NCAP.

Stejně tak je standardem ve vybavení připomínač zapnutí pásů na předních i zadních sedadlech a omezovač rychlosti.

Euro NCAP 2011: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy1100%3100%3100%7100%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Ačkoli Volvo V60 dosáhlo výborných výsledků v oblasti ochrany řidiče a cestujících, bude nutno značně vylepšit ochranu chodců (především v oblasti hlavy). Otázkou je také, jak by dopadl test bezpečnosti pro větší dítě, kdyby sedačka byla otočena ve směru jízdy, jak se ve většině případů takové děti usazují.

Volvo V60 by na pětihvězdičkové skóre dosáhlo i kdyby bylo testováno až v roce 2012, podle přísnější metodiky Euro NCAP 2012.

Euro NCAP 2011 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3494%4082%2364%7100%86%
Počet hvězd*****

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2011?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce.

Kategorie 1 (Ochrana cestujících) tvoří i v roce 2011 50 % výsledné známky, kategorie 2 (Ochrana dětí) 20 %, kategorie 3 (Ochrana chodců) také 20 % a kategorie 4 (Asistenční systémy) pak zbývajících 10 % známky.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2011)
2011Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%40%60%75%
Pro ****65%60%25%40%60%
Pro ***35%30%15%25%50%
Pro **30%25%10%15%35%
Pro *20%15%5%5%25%

Euro NCAP Volvo V60 (2011)

Video

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Kryptoburzy hlásí rekordní objemy Kryptoburzy hlásí rekordní objemy

Denní obrat trhu s virtuálními platidly už zastínil…

Majitel Zentivy kupuje za miliardy dolarů americkou farmaceutickou firmu Bioverativ Majitel Zentivy kupuje za miliardy dolarů americkou farmaceutickou firmu Bioverativ

Francouzská farmaceutická skupina Sanofi se dohodla na…

Schulzova SPD je blíž velké koalici Schulzova SPD je blíž velké koalici

Schulz chce do koaliční smlouvy s CDU/ /CSU prosadit více…

Babiš v koutě. Hraje o šanci zůstat ve vládě Babiš v koutě. Hraje o šanci zůstat ve vládě

Existují čtyři varianty vlády, která by měla více než 101…

 
Zdroj: Euro NCAP

Štítky Crash-testy Volvo Euro NCAP Střední třída

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení! Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci…

 



Volvo V60 Polestar: WTCC má nový safety car Volvo V60 Polestar: WTCC má nový safety car

Volvo se vrací v plné síle do mistrovství světa…

Volvo V60 D5 Twin Engine Special edition: Dva motory, jedno auto Volvo V60 D5 Twin Engine Special edition: Dva motory, jedno auto

Po hybridu T8 Twin Engine prezentovaném v nové generaci…

 



 
Když nestačí normální sklápěč, aneb ty největší dampry z největších

Když nestačí normální sklápěč, aneb ty největší dampry z největších

Dnes 08:00

Velké povrchové doly produkují desítky tisíc tun horniny denně a k jejich přepravě jsou zde využívaný důlní sklápěče, jímž se říká dampry.




Blesk.cz

Trápení Antonína a Mirky z Manželských etud: Syn skončil za mřížemi!

Trápení Antonína a Mirky z Manželských etud: Syn…

Nikdy si nemysleli, že to může potkat zrovna je. Mirka a Antonín Kubrovi z dokumentárního cyklu Heleny…

Google zrušil 63 aplikací, protože zobrazovaly porno. Řada z nich byla určená dětem

Google zrušil 63 aplikací, protože zobrazovaly…

Na Google Play bylo 63 aplikací (většinou hry), které obsahovaly mallware zobrazující pornografickou reklamu.…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

SESTŘIHY: Real nastřílel sedm gólů, Barcelona pět. Atlético bralo jen bod

SESTŘIHY: Real nastřílel sedm gólů, Barcelona pět.…

Fotbalisté Barcelony zůstali i po dvacátém kole španělské ligy neporaženi. Na hřišti Betisu Sevilla zvítězili…

 

Reflex.cz

Když Nizozemci snědli vlastního premiéra aneb krutý osud Johana de Witta

Když Nizozemci snědli vlastního premiéra aneb krutý…

Vilém II. Oranžský zemřel v roce 1650 a zanechal po sobě jen těhotnou manželku a sedm sester. K moci ve…

Slavnostní monolog kandidáta Zemana

Slavnostní monolog kandidáta Zemana

Prezident zahájil na Nově svá čtyři volební vystoupení v novém hávu příjemného a slušného státníka. To se…