reklama


Exagon Furtive-eGT: Elektrokupé a la francais

Exagon Furtive-eGT: Elektrokupé a la francais

 
 

Elektrická Tesla nezůstane na poli sportovních elektromobilů sama. Velkým automobilovým koncernům chce konkurovat taky francouzská společnost Exagon Motors.

Sen o sportovním automobilu na elektřinu, který by se vyrovnal vozům s konvenčním pohonem, sní nejedna konstrukční kancelář. Ve Francii se rozhodli myšlenky naplnit a uvést takový elektromobil do výroby.

Francouzská společnost Exagon Engineering si pro domácí autosalon připravila premiéru své nové divize Exagon Motors a jejího prvního projektu. Tím je elektřinou poháněné sportovní kupé Furtive-eGT.

Exagon Engineering není na poli elektřinou poháněných automobilů žádným nováčkem. Tato společnost stojí za vývojem a výrobou závodních vozů pro Trophée Andros Electrique. Nyní se chce prostřednictvím své nové divize Exagon Motors pustit do výroby vozidel schválených pro běžný provoz.

První výsledkem vývoje je Exagon Furtive-eGT. Sportovní 2+2 místné kupé je poháněno dvojicí elektromotorů Siemens s celkovým výkonem 250 kW (340 k) při pracovním napětí 700 V. Výkonové maximum je k dispozici mezi 5.000 a 10.000 min-1 , maximální točivý moment 480 Nm je dostupný mezi 0 a 4800 min-1. Samotné motory patří podle výrobce k tomu nejlepšímu, co dnes lze v branži pořídit. Jejich hmotnost činí pouze 52 kg, automobil váží 1600 kg.

Hnací řetězec obsahuje diferenciál se zvýšenou svorností a třístupňovou převodovku s řazením páčkami pod volantem.

Karoserie s vnějšími rozměry 4465 x 1910 x 1330 mm a rozvorem 2780 mm je vyrobena z oceli, hliníkových slitin a karbonu. Uvnitř mají najít místo 2+2 cestující.

Lithiové akumulátory SAFT VL4 mají kapacitu 50 kWh, pracovní napětí 700 V, jsou konstruovány na 3.000 nabíjecích cyklů a mají mít životnost 10 let. Dojezd pouze za využití energie z akumulátorů závisí na aktuálním využití dynamického potenciálu automobilu. Při konstantní rychlosti 50 km/h však činí přes 400 km, v 90 km/h 288 km a ve 130 km/h stále velmi nadprůměrných 197 km.

Francouzské kupé může být kromě elektromotorů vybaveno i motorem s vnitřním spalováním. Ten má funkci generátoru elektrické energie. Dojezd se díky němu může prodloužit až na více než 800 km. Palivová nádrž má objem 25 l. Akumulátory bude možné dobíjet z běžné sítě.

Exagon Furtive-eGT má z 0 na 100 km/h akcelerovat za 3,5 s. Maximální rychlost činí 287 km/h, ale u sériového provedení bude omezena na 250 km/h.

Příští rok v létě proběhnou první zkušební jízdy pro novináře. Sériová výroba se má rozběhnout v závěru roku 2012 a produkce nemá přesáhnout 100 vozů ročně.

Spolupracujeme s TipCars.com
Škola nejbohatšího Čecha na Evropské třídě bude mít i vlastní hvězdárnu Škola nejbohatšího Čecha na Evropské třídě bude mít i vlastní hvězdárnu

Nejbohatší Čech Petr Kellner významně pokročil v projektu…

Německá vláda chystá bič na protiústavní strany, nedostanou příspěvky Německá vláda chystá bič na protiústavní strany, nedostanou příspěvky

Německá vláda chce ještě do zářijových parlamentních…

Konopí došlo. Můžou za to úřady? Konopí došlo. Můžou za to úřady?

Uběhlo dva a půl roku po otevření legální cesty léčebného…

Průměrná mzda Slováků prudce roste, nechtějí už pracovat v Česku Průměrná mzda Slováků prudce roste, nechtějí už pracovat v Česku

Na Slovensku rostou platy rychleji než v Česku, takže…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Američané si všímají chytrých nápadů Škody. Začaly už v roce 1925 Američané si všímají chytrých nápadů Škody. Začaly už v roce 1925

Simply Clever není jen obyčejný slogan. Jedná se o slovní…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 


Volkswagen Polo Volkswagen Polo

Poloauto, různé více či méně kreativní nadávky





 
Takto vypadalo handsfree z roku 1988. V Nissanu...

Takto vypadalo handsfree z roku 1988. V Nissanu...

Dnes 17:55

Telefonování v autě se za desítky let změnilo. Už v roce 1988 se ovšem dal přístroj ovládat na volantu...




Blesk.cz

Desetina Britů nemá doma ani jednu knihu. Češi jsou naopak národ čtenářů

Desetina Britů nemá doma ani jednu knihu. Češi jsou…

I když je Česko často vnímáno jako oproti západní Evropě méně rozvinuté, mnohdy je na vrcholu pozitivních…

Miss Jitka Boho s dcerkou u prsu: Mám strašnou pleť, ale kojit budu dál!

Miss Jitka Boho s dcerkou u prsu: Mám strašnou pleť,…

Bývalá Česká Miss Jitka Boho (rozená Válková) (25) už víc jak rok kojí svou dceru Rosalii. I když s tím už kvůli…

 

iSport.cz

Skvělý počin! Házenkářky Olomouce nafotily kalendář pro nemocnou Elenku (2)

Skvělý počin! Házenkářky Olomouce nafotily kalendář…

Rozhodly se: Tu holčičku podpoříme! Interligové házenkářky Zory Olomouc nafotily kalendář a výtěžkem z jeho…

Světové judo věří Krpálkovi: Jen ty můžeš porazit obra, který pořád vítězí

Světové judo věří Krpálkovi: Jen ty můžeš porazit…

Olympijský vítěz, mistr světa, mistr Evropy. V polotěžké váze do 100 kg už Lukáš Krpálek dokázal vše a zařadil…

 

Reflex.cz

Dnešní právní úprava ohledně zbraní je dostačující, nedělejme z Česka „Divoký východ“

Dnešní právní úprava ohledně zbraní je dostačující,…

Ministerstvo vnitra údajně chce do měsíce předložit vládě návrh ústavního zákona, podle něhož by se mělo povýšit…

Vypjaté emoce, nekonečná párty i vtipné momentky. Podívejte se na nejkrásnější svatební fotografie roku 2016

Vypjaté emoce, nekonečná párty i vtipné momentky.…

Mezinárodní společnost profesionálních svatebních fotografů (ISPWP) vybrala 80 nejlepších fotografií pořízených…

 
 
reklama