Exagon Furtive-eGT: Elektrokupé a la francais

Exagon Furtive-eGT: Elektrokupé a la francais

 
 

Elektrická Tesla nezůstane na poli sportovních elektromobilů sama. Velkým automobilovým koncernům chce konkurovat taky francouzská společnost Exagon Motors.

Sen o sportovním automobilu na elektřinu, který by se vyrovnal vozům s konvenčním pohonem, sní nejedna konstrukční kancelář. Ve Francii se rozhodli myšlenky naplnit a uvést takový elektromobil do výroby.

Francouzská společnost Exagon Engineering si pro domácí autosalon připravila premiéru své nové divize Exagon Motors a jejího prvního projektu. Tím je elektřinou poháněné sportovní kupé Furtive-eGT.

Exagon Engineering není na poli elektřinou poháněných automobilů žádným nováčkem. Tato společnost stojí za vývojem a výrobou závodních vozů pro Trophée Andros Electrique. Nyní se chce prostřednictvím své nové divize Exagon Motors pustit do výroby vozidel schválených pro běžný provoz.

První výsledkem vývoje je Exagon Furtive-eGT. Sportovní 2+2 místné kupé je poháněno dvojicí elektromotorů Siemens s celkovým výkonem 250 kW (340 k) při pracovním napětí 700 V. Výkonové maximum je k dispozici mezi 5.000 a 10.000 min-1 , maximální točivý moment 480 Nm je dostupný mezi 0 a 4800 min-1. Samotné motory patří podle výrobce k tomu nejlepšímu, co dnes lze v branži pořídit. Jejich hmotnost činí pouze 52 kg, automobil váží 1600 kg.

Hnací řetězec obsahuje diferenciál se zvýšenou svorností a třístupňovou převodovku s řazením páčkami pod volantem.

Karoserie s vnějšími rozměry 4465 x 1910 x 1330 mm a rozvorem 2780 mm je vyrobena z oceli, hliníkových slitin a karbonu. Uvnitř mají najít místo 2+2 cestující.

Lithiové akumulátory SAFT VL4 mají kapacitu 50 kWh, pracovní napětí 700 V, jsou konstruovány na 3.000 nabíjecích cyklů a mají mít životnost 10 let. Dojezd pouze za využití energie z akumulátorů závisí na aktuálním využití dynamického potenciálu automobilu. Při konstantní rychlosti 50 km/h však činí přes 400 km, v 90 km/h 288 km a ve 130 km/h stále velmi nadprůměrných 197 km.

Francouzské kupé může být kromě elektromotorů vybaveno i motorem s vnitřním spalováním. Ten má funkci generátoru elektrické energie. Dojezd se díky němu může prodloužit až na více než 800 km. Palivová nádrž má objem 25 l. Akumulátory bude možné dobíjet z běžné sítě.

Exagon Furtive-eGT má z 0 na 100 km/h akcelerovat za 3,5 s. Maximální rychlost činí 287 km/h, ale u sériového provedení bude omezena na 250 km/h.

Příští rok v létě proběhnou první zkušební jízdy pro novináře. Sériová výroba se má rozběhnout v závěru roku 2012 a produkce nemá přesáhnout 100 vozů ročně.

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Majitel Zentivy kupuje za miliardy dolarů americkou farmaceutickou firmu Bioverativ Majitel Zentivy kupuje za miliardy dolarů americkou farmaceutickou firmu Bioverativ

Francouzská farmaceutická skupina Sanofi se dohodla na…

Schulzova SPD je blíž velké koalici Schulzova SPD je blíž velké koalici

Schulz chce do koaliční smlouvy s CDU/ /CSU prosadit více…

Babiš v koutě. Hraje o šanci zůstat ve vládě Babiš v koutě. Hraje o šanci zůstat ve vládě

Existují čtyři varianty vlády, která by měla více než 101…

Zápisník Jany Havligerové: Politika? Být vidět! Zápisník Jany Havligerové: Politika? Být vidět!

České korunovační klenoty jsou nejspíš zakleté. Vrcholné…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení! Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci…

 





 
Když nestačí normální sklápěč, aneb ty největší dampry z největších

Když nestačí normální sklápěč, aneb ty největší dampry z největších

Dnes 08:00

Velké povrchové doly produkují desítky tisíc tun horniny denně a k jejich přepravě jsou zde využívaný důlní sklápěče, jímž se říká dampry.




Blesk.cz

Trápení Antonína a Mirky z Manželských etud: Syn skončil za mřížemi!

Trápení Antonína a Mirky z Manželských etud: Syn…

Nikdy si nemysleli, že to může potkat zrovna je. Mirka a Antonín Kubrovi z dokumentárního cyklu Heleny…

Uniklo tajemství Dany Medřické (†62): Zemřel jí teprve roční syn!

Uniklo tajemství Dany Medřické (†62): Zemřel jí…

Málokdo tuší, že herec Václav Vydra (61) mohl mít staršího bratra. Ale ten krátce po svatbě jeho rodičů Dany…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

SESTŘIHY: Real nastřílel sedm gólů, Barcelona pět. Atlético bralo jen bod

SESTŘIHY: Real nastřílel sedm gólů, Barcelona pět.…

Fotbalisté Barcelony zůstali i po dvacátém kole španělské ligy neporaženi. Na hřišti Betisu Sevilla zvítězili…

 

Reflex.cz

Slavnostní monolog kandidáta Zemana

Slavnostní monolog kandidáta Zemana

Prezident zahájil na Nově svá čtyři volební vystoupení v novém hávu příjemného a slušného státníka. To se…

Fenomén jménem Kuba: Sjednoceni nouzí

Fenomén jménem Kuba: Sjednoceni nouzí

Nespal jsem pořádně dvě noci, nezbývá než se natáhnout přes prázdné sedačky a nechat se unášet sny. Probouzí mě…