Exagon Furtive-eGT: Elektrokupé a la francais

Exagon Furtive-eGT: Elektrokupé a la francais

 
 

Elektrická Tesla nezůstane na poli sportovních elektromobilů sama. Velkým automobilovým koncernům chce konkurovat taky francouzská společnost Exagon Motors.

Sen o sportovním automobilu na elektřinu, který by se vyrovnal vozům s konvenčním pohonem, sní nejedna konstrukční kancelář. Ve Francii se rozhodli myšlenky naplnit a uvést takový elektromobil do výroby.

Francouzská společnost Exagon Engineering si pro domácí autosalon připravila premiéru své nové divize Exagon Motors a jejího prvního projektu. Tím je elektřinou poháněné sportovní kupé Furtive-eGT.

Exagon Engineering není na poli elektřinou poháněných automobilů žádným nováčkem. Tato společnost stojí za vývojem a výrobou závodních vozů pro Trophée Andros Electrique. Nyní se chce prostřednictvím své nové divize Exagon Motors pustit do výroby vozidel schválených pro běžný provoz.

První výsledkem vývoje je Exagon Furtive-eGT. Sportovní 2+2 místné kupé je poháněno dvojicí elektromotorů Siemens s celkovým výkonem 250 kW (340 k) při pracovním napětí 700 V. Výkonové maximum je k dispozici mezi 5.000 a 10.000 min-1 , maximální točivý moment 480 Nm je dostupný mezi 0 a 4800 min-1. Samotné motory patří podle výrobce k tomu nejlepšímu, co dnes lze v branži pořídit. Jejich hmotnost činí pouze 52 kg, automobil váží 1600 kg.

Hnací řetězec obsahuje diferenciál se zvýšenou svorností a třístupňovou převodovku s řazením páčkami pod volantem.

Karoserie s vnějšími rozměry 4465 x 1910 x 1330 mm a rozvorem 2780 mm je vyrobena z oceli, hliníkových slitin a karbonu. Uvnitř mají najít místo 2+2 cestující.

Lithiové akumulátory SAFT VL4 mají kapacitu 50 kWh, pracovní napětí 700 V, jsou konstruovány na 3.000 nabíjecích cyklů a mají mít životnost 10 let. Dojezd pouze za využití energie z akumulátorů závisí na aktuálním využití dynamického potenciálu automobilu. Při konstantní rychlosti 50 km/h však činí přes 400 km, v 90 km/h 288 km a ve 130 km/h stále velmi nadprůměrných 197 km.

Francouzské kupé může být kromě elektromotorů vybaveno i motorem s vnitřním spalováním. Ten má funkci generátoru elektrické energie. Dojezd se díky němu může prodloužit až na více než 800 km. Palivová nádrž má objem 25 l. Akumulátory bude možné dobíjet z běžné sítě.

Exagon Furtive-eGT má z 0 na 100 km/h akcelerovat za 3,5 s. Maximální rychlost činí 287 km/h, ale u sériového provedení bude omezena na 250 km/h.

Příští rok v létě proběhnou první zkušební jízdy pro novináře. Sériová výroba se má rozběhnout v závěru roku 2012 a produkce nemá přesáhnout 100 vozů ročně.

Spolupracujeme s TipCars.com
Bohatí Češi věří fondům kvalifikovaných investorů, vkládají do nich stále více Bohatí Češi věří fondům kvalifikovaných investorů, vkládají do nich stále více

Bohatí Češi přicházejí na chuť investování do fondů…

Praha a Vídeň představí svá inovativní řešení v rámci Dnů Vídně Praha a Vídeň představí svá inovativní řešení v rámci Dnů Vídně

Inovativní plánování chytrých měst, zakládání městských…

Stropnickému v odchodu z ministerstva bránit nebudu, řekl prezident Stropnickému v odchodu z ministerstva bránit nebudu, řekl prezident

Odstupovat by měli spíš až pravomocně odsouzení členové…

Amazon bude dodávat zboží až do auta, i bez přítomnosti majitele Amazon bude dodávat zboží až do auta, i bez přítomnosti majitele

Americká společnost Amazon, která koncem loňského roku…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Češi zase posouvají hranice. Tato Škoda Superb má 523 koní a 567 N.m! Češi zase posouvají hranice. Tato Škoda Superb má 523 koní a 567 N.m!

Pod kapotou bílého Superbu je dvoulitr TSI o původním…

Technická data VW Touareg 3.0 TDI: Jak si stojí proti Q7? Technická data VW Touareg 3.0 TDI: Jak si stojí proti Q7?

Nový Touareg se svými technickými údaji přichází až nyní.

 





 
Jak je to s tím tajemstvím loga Škodovky na krytu motoru? Podívejte se s námi pod kapotu Kodiaqu

Jak je to s tím tajemstvím loga Škodovky na krytu motoru? Podívejte se s námi pod kapotu Kodiaqu

Včera

Škodovky prý v motorovém prostoru ukrývají logo VW zakryté okřídleným šípem. Zkusili jsme kouknout pod kapotu Kodiaqu Sportline.




Blesk.cz

Vynálezce má na krku bestiální vraždu novinářky. Čím uzavřel „dokonalý zločin“?

Vynálezce má na krku bestiální vraždu novinářky. Čím…

Dánská prokuratura žádá doživotí pro dánského konstruktéra Petera Madsena (47), který podel obžaloby loni v…

Letadlo ČSA mělo problémy v Kodani. Nakonec nesmělo vůbec odletět

Letadlo ČSA mělo problémy v Kodani. Nakonec nesmělo…

Pořádné zdržení zažili cestující, kteří měli letět v pondělí večer z dánské Kodaně do Prahy. Jejich letoun se…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018: Kdy hrají Češi, rozpis a výsledky zápasů

Program MS v hokeji 2018: Kdy hrají Češi, rozpis a…

Na olympiádě to nakonec těsně nevyšlo, další cíl české hokejové reprezentace je tak jasný: medaile z MS v hokeji…

Český tým před MS posílí Zohorna. Z NHL chtějí přijet Gudas a Zacha

Český tým před MS posílí Zohorna. Z NHL chtějí…

Poslední čas na vyzbrojení, vypilování a jede se na ostro. Českou hokejovou reprezentaci čeká poslední akce před…

 

Reflex.cz

Může Ježíš znásilňovat muslimku? Má na to přispívat město? Kde začíná cenzura?

Může Ježíš znásilňovat muslimku? Má na to přispívat…

Brno žije! Divadlo žije! Národní divadlo Brno zařadilo do květnového festivalu Divadelní svět Brno představení…

Tajemství kamenných rytířů aneb Pod ochranou Rolandů

Tajemství kamenných rytířů aneb Pod ochranou Rolandů

Socha kamenného rytíře s brněním nebo pláštěm a taseným mečem se opírá o erb s městskými znaky. Každý obchodník,…