Exagon Furtive-eGT: Elektrokupé a la francais

Exagon Furtive-eGT: Elektrokupé a la francais

 
 

Elektrická Tesla nezůstane na poli sportovních elektromobilů sama. Velkým automobilovým koncernům chce konkurovat taky francouzská společnost Exagon Motors.

Sen o sportovním automobilu na elektřinu, který by se vyrovnal vozům s konvenčním pohonem, sní nejedna konstrukční kancelář. Ve Francii se rozhodli myšlenky naplnit a uvést takový elektromobil do výroby.

Francouzská společnost Exagon Engineering si pro domácí autosalon připravila premiéru své nové divize Exagon Motors a jejího prvního projektu. Tím je elektřinou poháněné sportovní kupé Furtive-eGT.

Exagon Engineering není na poli elektřinou poháněných automobilů žádným nováčkem. Tato společnost stojí za vývojem a výrobou závodních vozů pro Trophée Andros Electrique. Nyní se chce prostřednictvím své nové divize Exagon Motors pustit do výroby vozidel schválených pro běžný provoz.

První výsledkem vývoje je Exagon Furtive-eGT. Sportovní 2+2 místné kupé je poháněno dvojicí elektromotorů Siemens s celkovým výkonem 250 kW (340 k) při pracovním napětí 700 V. Výkonové maximum je k dispozici mezi 5.000 a 10.000 min-1 , maximální točivý moment 480 Nm je dostupný mezi 0 a 4800 min-1. Samotné motory patří podle výrobce k tomu nejlepšímu, co dnes lze v branži pořídit. Jejich hmotnost činí pouze 52 kg, automobil váží 1600 kg.

Hnací řetězec obsahuje diferenciál se zvýšenou svorností a třístupňovou převodovku s řazením páčkami pod volantem.

Karoserie s vnějšími rozměry 4465 x 1910 x 1330 mm a rozvorem 2780 mm je vyrobena z oceli, hliníkových slitin a karbonu. Uvnitř mají najít místo 2+2 cestující.

Lithiové akumulátory SAFT VL4 mají kapacitu 50 kWh, pracovní napětí 700 V, jsou konstruovány na 3.000 nabíjecích cyklů a mají mít životnost 10 let. Dojezd pouze za využití energie z akumulátorů závisí na aktuálním využití dynamického potenciálu automobilu. Při konstantní rychlosti 50 km/h však činí přes 400 km, v 90 km/h 288 km a ve 130 km/h stále velmi nadprůměrných 197 km.

Francouzské kupé může být kromě elektromotorů vybaveno i motorem s vnitřním spalováním. Ten má funkci generátoru elektrické energie. Dojezd se díky němu může prodloužit až na více než 800 km. Palivová nádrž má objem 25 l. Akumulátory bude možné dobíjet z běžné sítě.

Exagon Furtive-eGT má z 0 na 100 km/h akcelerovat za 3,5 s. Maximální rychlost činí 287 km/h, ale u sériového provedení bude omezena na 250 km/h.

Příští rok v létě proběhnou první zkušební jízdy pro novináře. Sériová výroba se má rozběhnout v závěru roku 2012 a produkce nemá přesáhnout 100 vozů ročně.

Spolupracujeme s TipCars.com
Trumpovo vítezství. Americký Senát se vyslovil pro zrušení zdravotní péče Obamacare Trumpovo vítezství. Americký Senát se vyslovil pro zrušení zdravotní péče Obamacare

Senát Spojených států dnes nejtěsnějším poměrem hlasů…

Glosa Martina Čabana: Ústava a sajrajt v kamnech Glosa Martina Čabana: Ústava a sajrajt v kamnech

Ústavní soud rozhodl, další debaty už jsou čistě…

Zástupci Evropské komise se sešli s protějšky z Ankary. Vzájemné napětí nepolevuje Zástupci Evropské komise se sešli s protějšky z Ankary. Vzájemné napětí nepolevuje

Jednání představitelů Evropské komise s tureckými…

 
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Tlačítko místo páky. Jak funguje elektrická brzda a jaké má nevýhody? Tlačítko místo páky. Jak funguje elektrická brzda a jaké má nevýhody?

Místo velkých pák ručních brzd dnes automobilky dávají…

Nová Dacia Duster sedm míst nakonec nenabídne. Proč? Nová Dacia Duster sedm míst nakonec nenabídne. Proč?

Početnějším rodinám zůstane levné SUV od Dacie…

 





 
Toyota Sera (1990-1995): Říkalo se jí motýlek, ale zapadla... Proč?

Toyota Sera (1990-1995): Říkalo se jí motýlek, ale zapadla... Proč?

Včera

Toyota proslula svými menšími sportovními vozy. Kupé Sera se ovšem na rozdíl od Celicy a MR2 mimo Japonsko prakticky nedostalo a zůstalo zapomenuto...




Blesk.cz

Babiš měl vysvětlit nahrávky. Odmítl se s poslanci bavit, zlobí se šéf komise

Babiš měl vysvětlit nahrávky. Odmítl se s poslanci…

Předseda hnutí ANO Andrej Babiš popřel, že by měl někdy k dispozici takzvaný živý policejní spis. Novinářům po…

Padesát odstínů temnoty: Tohle vám v kině neukázali!

Padesát odstínů temnoty: Tohle vám v kině neukázali!

Mysleli jste, že vám filmová podoba bestselleru Padesát odstínů ukázala vše? Doma si ale můžete užít ještě o…

 

iSport.cz

FCSB - Plzeň 2:2. Naděje pro odvetu, domácí dvakrát srovnali

FCSB - Plzeň 2:2. Naděje pro odvetu, domácí dvakrát srovnali

První duel 3. předkola Ligy mistrů dopadl pro fotbalisty Viktorii Plzeň velmi slušně. Západočeši na hřišti…

Slavia – Borisov 1:0. Rozhodl Škoda, přesilovka nepřinesla větší náskok

Slavia – Borisov 1:0. Rozhodl Škoda, přesilovka…

Mají větší naději na postup, ale náskok mohl být vyšší. Fotbalisté Slavie porazili v úvodním zápase 3. Předkola…

 

Reflex.cz

Příběh drsných fotografií: Odvážný lékař uvízl na Antarktidě a musel operovat sám sebe

Příběh drsných fotografií: Odvážný lékař uvízl na…

Leonid Rogozov. Jméno, které v dějinách lékařství vzbuzuje obdiv i respekt. Lékař, který zemřel teprve před…

Udělali jste z Beyoncé bělošku, stěžují si rozezlení fanoušci na Muzeum madame Tussauds

Udělali jste z Beyoncé bělošku, stěžují si rozezlení…

Pobočka Muzea vozkových figurín madame Tussauds ve městě New York se po kritice fanoušků zpěvačky Beyoncé…