reklama


Fenomenon Stratos: na cestě k sérii

Fenomenon Stratos: na cestě k sérii

 
 

Po ženevské premiéře se prezentoval nadějný projekt nástupce rallyového speciálu také na IAA ve Frankfurtu.

Studie sportovního vozu Fenomenon Stratos je projekt skupiny prvotřídních designérů, kteří se sdružili v londýnské firmě Fenomenon. K duševnímu vlastnictví nového studia náleží práva ke jménu Stratos, lídrem je rakouský designer Chris Hrabalek, který v minulosti pracoval u Volkswagenu, Porsche, BMW a naposledy v minulém roce také pro Škodu Auto.

Kupé, které kopíruje základní rysy speciálu Lancia Stratos ze sedmdesátých let minulého století je určeno pro automobilovou smetánku, která sice má na výkonné sportovní vozy, ale v jejich domovině není dostatek kvalitních silnic. Stratos zvládá rychlost i na nezpevněných cestách. Specialitou studie představené v Ženevě je centrální sloupek karosérie, který ale podle prvních studií brání ve výhledu méně, než silné A-sloupky mnoha dnešních vozů. Dveře se otevírají vzhůru spolu s bočním a polovinou čelního skla. Tvůrci ale přiznávají, že pokud by se Stratos dostal do výroby, musely by pravděpodobně navržené řešení nahradit konvenčním čelním sklem s A-sloupky.

Ochranná známka Stratos již překvapivě nepatří Lancii a společnosti Fenomenon Ltd., automobilka sama s tímto subjektem nespolupracuje.

Karosérie postavená na prostorovém rámu z hliníku a uhlíkových kompozitů je tvořena povrchovými díly z laminátu vyztuženého uhlíkovými vlákny. Vnější rozměry činí 3932 x 1941 x 1251 mm, rozvor měří 2275 mm, pohotovostní hmotnost se má dostat až na 950 kg. To i s plánovaným motorem Ferrari V8 umístěným uprostřed za předními sedadly. Výkon 309 kW při 8500 ot./min a točivý moment 373 Nm při 4750 ot./min by měl lehkému vozu zajišťovat nadprůměrnou dynamiku (0-100 km/h pod 4 s), které odpovídá šestistupňová sekvenční převodovka, přenášející výkon pouze na zadní kola.

A co je nového?
Fenomenon získal podporu letecké společnosti Alitalia, která byla v sedmdesátých letech hlavním sponzorem Lancie ve světových rallye. Tvůrci dokončili koncepční studie tří modelů Stratos: silniční verzi Stratos Stradale, roadster Stratos Barchetta a silnější Stratos Competizione.

Společnost Fenomenon oslovila britský rallyový team Prodrive se žádostí o pomoc v otázkách možné výroby. Studie, kterou Prodrive nyní zpracovává, by měla vyhodnotit za jakých podmínek by bylo ekonomicky reálné Stratos vyrábět. Předběžný plán říká, že by se neměl měnit design a malosériová výroba by měla běžet tři roky s roční kapacitou 50 vozů.

Projekt, který má za cíl zejména upozornit na nové studio mladých designérů dosud stál přes milion Euro. Další zprávy o vývoji můžeme čekat během roku 2006.

Spolupracujeme s TipCars.com
Chcete nakoupit bitcoiny? Některé banky vám transakci zablokují Chcete nakoupit bitcoiny? Některé banky vám transakci zablokují

Transakce za účelem nákupu kryptoměn mohou narazit,…

Rekonstrukce Státní opery může navzdory protestu začít, vyjde na 857 milionů Rekonstrukce Státní opery může navzdory protestu začít, vyjde na 857 milionů

Národní divadlo uzavřelo smlouvu se zástupci společnosti…

Náš člověk v Budapešti: NOlympiáda Náš člověk v Budapešti: NOlympiáda

V otázce kandidatury Budapešti na pořádání letních…

Německý ministr vnitra: Vracet uprchlíky teď bude složitější Německý ministr vnitra: Vracet uprchlíky teď bude složitější

Vracet uprchlíky do zemí původu může být v letošním roce…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Lamborghini Huracán Performante ukazuje karbon, jak jej neznáte Lamborghini Huracán Performante ukazuje karbon, jak jej neznáte

Díky hojnému použití karbonových vláken s velkou hustotou…

Test ojetiny Fiat Grande Punto (Evo). Je krásný, levný a docela spolehlivý Test ojetiny Fiat Grande Punto (Evo). Je krásný, levný a docela spolehlivý

Už od sedmdesáti tisíc pořídíte Fiat Grande Punto. Jak…

 




Lancia Stratos: Soutěžní legenda je k mání. Za hrozně moc... Lancia Stratos: Soutěžní legenda je k mání. Za hrozně moc...

Stratos byl prvním autem v historii koncipovaným a…

Video: Podívejte se na úchvatnou poctu legendě Lancia Stratos! Video: Podívejte se na úchvatnou poctu legendě Lancia Stratos!

Tohle stojí za devět minut vašeho života - moc pěkně…

 



 
Tatra 603 X (1966): Nástupce šestsettrojky měl být z Bratislavy. V Kopřivnici ale projekt zatrhli.

Tatra 603 X (1966): Nástupce šestsettrojky měl být z Bratislavy. V Kopřivnici ale projekt zatrhli.

Včera

Jedním z pokusů o modernizaci Tatry 603 byl prototyp X, funkční verze makety s označením X-5.




Blesk.cz

Orgie pro hardcore hráče, utrpení pro všechny ostatní. Nioh je pekelně těžká videohra

Orgie pro hardcore hráče, utrpení pro všechny…

Existují lehké videohry, pak ty normálně obtížné a samozřejmě i ty těžké. Jednou za čas se však objeví titul,…

Uprchlíci zmizí z berlínského letiště Tempelhof. Čeká je lepší bydlení

Uprchlíci zmizí z berlínského letiště Tempelhof.…

Do léta by měli zbylí uprchlíci opustit provizorní ubytovnu u bývalého letiště Tempelhof na jihozápadě Berlína.…

 

iSport.cz

Místo ligy juniorka Sparty. Může mi to ovlivnit kariéru, štve Nového

Místo ligy juniorka Sparty. Může mi to ovlivnit…

Je psychicky zdeptaný. Není divu. Šlendrián klubů mu zabrzdil kariéru, místo jarního hostování v prvoligové…

Real se raduje, Bale prožil návrat snů. Je jiný než ostatní, chválil Zidane

Real se raduje, Bale prožil návrat snů. Je jiný než…

88 dnů. Tak dlouho si nemohl Gareth Bale vychutnat nadšený potlesk fanoušků. V sobotu si to ale vynahradil s…

 

Reflex.cz

Evoluce v přímém přenosu? Amazonský kmen Huaorani se mění kvůli lovu opic

Evoluce v přímém přenosu? Amazonský kmen Huaorani se…

Ve větvích stromů tráví tolik času, že na to začalo reagovat i jejich tělo. Drtivá většina ze čtyř tisíc…

Největší deníky citlivě zachycují to hlavní, čím Česko žije

Největší deníky citlivě zachycují to hlavní, čím Česko žije

Co psaly internetové deníky ten den, kdy Sobotka nabídl komunistům účast v příští vládě?

 
 
reklama