reklama


Fenomenon Stratos: na cestě k sérii

Fenomenon Stratos: na cestě k sérii

 
 

Po ženevské premiéře se prezentoval nadějný projekt nástupce rallyového speciálu také na IAA ve Frankfurtu.

Studie sportovního vozu Fenomenon Stratos je projekt skupiny prvotřídních designérů, kteří se sdružili v londýnské firmě Fenomenon. K duševnímu vlastnictví nového studia náleží práva ke jménu Stratos, lídrem je rakouský designer Chris Hrabalek, který v minulosti pracoval u Volkswagenu, Porsche, BMW a naposledy v minulém roce také pro Škodu Auto.

Kupé, které kopíruje základní rysy speciálu Lancia Stratos ze sedmdesátých let minulého století je určeno pro automobilovou smetánku, která sice má na výkonné sportovní vozy, ale v jejich domovině není dostatek kvalitních silnic. Stratos zvládá rychlost i na nezpevněných cestách. Specialitou studie představené v Ženevě je centrální sloupek karosérie, který ale podle prvních studií brání ve výhledu méně, než silné A-sloupky mnoha dnešních vozů. Dveře se otevírají vzhůru spolu s bočním a polovinou čelního skla. Tvůrci ale přiznávají, že pokud by se Stratos dostal do výroby, musely by pravděpodobně navržené řešení nahradit konvenčním čelním sklem s A-sloupky.

Ochranná známka Stratos již překvapivě nepatří Lancii a společnosti Fenomenon Ltd., automobilka sama s tímto subjektem nespolupracuje.

Karosérie postavená na prostorovém rámu z hliníku a uhlíkových kompozitů je tvořena povrchovými díly z laminátu vyztuženého uhlíkovými vlákny. Vnější rozměry činí 3932 x 1941 x 1251 mm, rozvor měří 2275 mm, pohotovostní hmotnost se má dostat až na 950 kg. To i s plánovaným motorem Ferrari V8 umístěným uprostřed za předními sedadly. Výkon 309 kW při 8500 ot./min a točivý moment 373 Nm při 4750 ot./min by měl lehkému vozu zajišťovat nadprůměrnou dynamiku (0-100 km/h pod 4 s), které odpovídá šestistupňová sekvenční převodovka, přenášející výkon pouze na zadní kola.

A co je nového?
Fenomenon získal podporu letecké společnosti Alitalia, která byla v sedmdesátých letech hlavním sponzorem Lancie ve světových rallye. Tvůrci dokončili koncepční studie tří modelů Stratos: silniční verzi Stratos Stradale, roadster Stratos Barchetta a silnější Stratos Competizione.

Společnost Fenomenon oslovila britský rallyový team Prodrive se žádostí o pomoc v otázkách možné výroby. Studie, kterou Prodrive nyní zpracovává, by měla vyhodnotit za jakých podmínek by bylo ekonomicky reálné Stratos vyrábět. Předběžný plán říká, že by se neměl měnit design a malosériová výroba by měla běžet tři roky s roční kapacitou 50 vozů.

Projekt, který má za cíl zejména upozornit na nové studio mladých designérů dosud stál přes milion Euro. Další zprávy o vývoji můžeme čekat během roku 2006.

Spolupracujeme s TipCars.com
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Vzpomínka na dětství. V zámku Příseka je 10 tisíc autíček Vzpomínka na dětství. V zámku Příseka je 10 tisíc autíček

Muzeum autíček, které se nachází téměř ve všech…

První generace Volva XC60 se loučí. Teď je k mání levněji První generace Volva XC60 se loučí. Teď je k mání levněji

Volvo XC60 je vůbec nejprodávanějším modelem…

 




Video: Podívejte se na úchvatnou poctu legendě Lancia Stratos! Video: Podívejte se na úchvatnou poctu legendě Lancia Stratos!

Tohle stojí za devět minut vašeho života - moc pěkně…

Lancia 037 Rally: Replika soutěžního speciálu z Nového Zélandu (video) Lancia 037 Rally: Replika soutěžního speciálu z Nového Zélandu (video)

Lancia umírá, ale její historie je plná unikátních…

 



 
Kia Stinger poprvé naživo. Jaká je korejská prémiová zadokolka? A kdy bude v prodeji?

Kia Stinger poprvé naživo. Jaká je korejská prémiová zadokolka? A kdy bude v prodeji?

Včera

Při evropské premiéře Stingeru jsme nezkoumali jen jeho krásný design, ale také se ptali, co Evropanům nabídne z hlediska techniky. Nebojte, šestiválec bude!




Blesk.cz

Na platbu kartou v menších e-shopech zapomeňte. Prý za to může Babišova EET

Na platbu kartou v menších e-shopech zapomeňte. Prý…

Řada menších tuzemských e-shopů od března, kdy pro ně začne platit elektronická evidence tržeb (EET), zruší…

Listopadovému žebříčku nejvýkonnějších strojů v Antutu dominují iPhony a Čína

Listopadovému žebříčku nejvýkonnějších strojů v…

Podzimní premiéry máme za sebou, nová generace špičkových smartphonů se dostala na trh a Antutu má dostatek dat,…

 

iSport.cz

Olympijské šampionce to v USA jezdí! Samková vyhrála kvalifikaci

Olympijské šampionce to v USA jezdí! Samková vyhrála…

Eva Samková vyhrála v americkém Solitude kvalifikaci na sobotní závod Světového poháru ve snowboardcrossu.…

Puskarčíková jako kulomet! Palba za 19 sekund, pak zkáza na sedmé hodině

Puskarčíková jako kulomet! Palba za 19 sekund, pak…

Vybílit pět černých placek a mohla si utíkat za vítězstvím. Biatlonistka Eva Puskarčíková ovšem po třech…

 

Reflex.cz

Muslimský kmen, kde o sexu rozhodují ženy. Saharští Tuaregové se vymykají pravidlům

Muslimský kmen, kde o sexu rozhodují ženy. Saharští…

Už dlouhá staletí křižují Saharu a směr cesty často nechávají na nevidomých. Spoléhají na jejich zvýšenou…

Sto dvacet let stará škola v Marijsku: krutá realita současného Ruska na poetických fotografiích

Sto dvacet let stará škola v Marijsku: krutá realita…

Marijsko (republika Marij El) leží v evropské části Ruska, přesto se zdá, že se zde čas zastavil. Do Moskvy to…

 
 
reklama