25.2. 2016 Michal Fokt

Ferat2: Návrat upíra v jedné stopě

 

Český upír z Feratu má následovníka. Jen má místo čtyř kol jen dvě a místo krve vysává emoce. A peněženky…

Dnes se světu v Praze představil opravdu působivý motocykl Ferat2, jenž si zaslouží naši pozornost hned z několika důvodů. Zaprvé – je český (tak trochu…), zadruhé – má z karbonu de facto vše, co je jen trochu možné a zatřetí – na každé kilo váhy připadá jedna koňská síla!

Nevím jak vy, ale já jsem celkem patriot a těší mě, když v českých zemích, někdejší motoristické velmoci, vznikne něco působivého i dnes. A Ferat2 je nade vší pochybnost český nápad, realizovaný téměř výhradně českýma rukama a to na té nejvyšší úrovni. Aby byl ještě „češtější“, bylo by však potřeba mít v české kotlině větší technické a dodavatelské zázemí. Takhle je Ferat2 de facto „jen“ upravené Ducati. Ale sakra upravené… Ostatně když může být Alpina samostatná automobilka, proč by Ferat2, připravovaný firmou FERAT Engineering - FSB Motor Works, nemohl být česká motorka...

Ferat2 má klíčové komponenty, tedy motor, převodovku a příhradový rám, od Ducati. Stejný výrobce dodává i zadní vidlici, ale jen dočasně, bude nahrazena vlastní konstrukcí. Jedná se o desmodromický vidlicový dvouválec Testastretta II o objemu 1,2 litru, vybavená novými mapami, sáním i výfukem, zachována byla možnost volby tří provozních režimů. Výsledkem je výkon 169 koní (124 kW) a točivý moment 144 N.m.

Chrommolybdenový rám z Ducati Diavel byl taktéž upraven a odlehčen a na něj byla připevněna karbonová kapotáž od českého designéra Romana Šimčíka, z uhlíkového kompozitu je ale také podsedlová část, blatníky, kryty pod motorem, palivová nádrž, kryt chladiče a připravují se též karbonová řidítka. Za pomoci titanového spojovacího materiálu je výsledkem suchá váha stroje 169 kg, což zajišťuje výkonovou hmotnost 1000 koní na tunu nebo 1 kůň na kilogram, chcete-li. Výchozí Ducati Diavel má mimochodem 210 kg a 162 koní… A může to jít ještě za tuto hranici, to v případě, že budete chtít na Ferat2 třeba titanový rám a výfuk.

Z karbonu jsou mimochodem i sedmnáctipalcová kola (120/70 vpředu, 240/45 vzadu), vyráběná na zakázku – mohou se pochlubit o 60 % menší rotující hmotností, než ta nejlepší hliníková. Brzdy jsou původem od Bremba, opět modifikované pro potřeby Feratu, ABS je vypínatelné. Na lehkou mašinu musela být speciálně naladěná přední vidlice Öhlins.

A teď přijde to nejlepší – Ferat2 stojí 75 tisíc euro bez daně, tedy necelého 2,1 milionu korun, přičemž lze tuto částku ještě výrazně navýšit v souladu s individuálními požadavky zákazníka, jemuž bude mašina doslova šita na míru. Není tedy divu, že se plánuje pouze 25kusová série s tím, že v Česku zůstanou odhadem pouhé tři kusy. Sami tvůrci odhadují, že většina motorek skončí v pracovnách a obývacích pokojích, zaparkovaná trvale ve speciální dokovací stanici… třeba hned vedle karbonové lenošky Ferat2, která se bude také nabízet. Jestli motorku budete chtít vidět na vlastní oči, pak navštivte letošní výstavu Motosalon, kde proběhne výstavní premiéra.

Nezbývá tedy, než držet palce a přát Feratu úspěch. Díky němu se třeba Česko vrátí na výsluní motocyklového světa, kam kdysi právem patřilo.

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Zápisník Tomáše Stingla: Cena vzdělání Zápisník Tomáše Stingla: Cena vzdělání

Nositel ceny za statečnost, chirurg Tomáš Šebek, se…

Haribo plánuje mohutnou expanzi v USA Haribo plánuje mohutnou expanzi v USA

Německá cukrářská firma Haribo plánuje postavit továrnu i…

Starostové a nezávislí budou rokovat o koalici, někteří lidovci ji ale kritizují Starostové a nezávislí budou rokovat o koalici, někteří lidovci ji ale kritizují

Sněm Starostů a nezávislých by měl definitivně posvětit…

Ruské úřady pozastavily činnost jehovistům, chtějí je zakázat Ruské úřady pozastavily činnost jehovistům, chtějí je zakázat

Ruské ministerstvo spravedlnosti pozastavilo činnost…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

 






 
Toyota C-HR 1.2T vs Audi Q2 1.4 TSI: #nepostradatelní

TEST: Toyota C-HR 1.2T vs Audi Q2 1.4 TSI: #nepostradatelní

Dnes 08:00

Tahle dvě auta jsou pro budoucí image obou značek naprosto klíčová. Ale který z těchto stylových crossoverů je lepší?




Blesk.cz

Razie v Dejvicích: Celníci odhalili nelegální hernu, vydávala se za dobročinný spolek

Razie v Dejvicích: Celníci odhalili nelegální hernu,…

Zhruba 20 celníků zasahovalo od čtvrtečních ranních hodin v baru v Dejvicích přímo u „kulaťáku“. Celní správa tu…

Na rakev s kardinálem Vlkem stáli lidé na Hradě frontu. Kde ji vystaví dnes?

Na rakev s kardinálem Vlkem stáli lidé na Hradě…

Dlouhá fronta se vytvořila před katedrálou sv. Víta z lidí, kteří se přišli poklonit památce zesnulého kardinála…

 

iSport.cz

ONLINE: Ptejte se navrátilce Čelůstky! Na reprezentaci i pozici v Turecku

ONLINE: Ptejte se navrátilce Čelůstky! Na…

CHAT PÁTEK 13:15 | První start za reprezentační áčko si připsal v roce 2013 proti Kanadě, hned vstřelil branku.…

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

 

Reflex.cz

Obchodní inspekce se tuží, mincovní šmejdi dostávají kouř!

Obchodní inspekce se tuží, mincovní šmejdi dostávají kouř!

Jako liberál málokdy tleskám, když se něco řeší represivně. V případě prodejců bezcenných plíšků vydávaných za…

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…