Ferrari 360 Spider

Ferrari 360 Spider

 
 

Která automobilka sídlí v italském Maranellu je asi většině motoristických fanoušků jasné, stejně jako to, že popis úspěchů a historie této značky by obsáhl několik stran textu. Ano, je to samozřejmě Ferrari. Tato celosvětově proslulá automobilka nyní představila novou otevřenou verzi svého posledního modelu 360 Modena, který minulý rok nahradil předchozí úspěšný model F355.

Otevřená verze byla nazvána Spider. Vzhledem k tomu, že léto už je tady, tak se rovnou podívejme co Spider nabízí těm, kteří chtějí jezdit s větrem ve vlasech a okouzlovat své okolí automobilem se vzpínajícím se hřebcem ve znaku.

Někdo sice říká, že Spider je jen klasická Modena, které uřízli střechu, případně ji nahradili střechou plátěnou, ale s tímto názorem by konstruktéři tohoto vozu jistě nesouhlasili, obzvláště když konstruktéry Spideru byli i odborníci z Formule 1 a designéry slavné studio Pininfarina. Tito špičkový odborníci museli nejprve upravit tuhost a bezpečnost karoserie, která se odstraněním střechy výrazně změní. K tomuto účelu jsou u této celohliníkové karoserie i podvozku použity speciální výztuhy, pomocí kterých bylo dosaženo nejen vyšší tuhosti karoserie, ale dokonce i nižší pohotovostní hmotnosti u Spideru než u kupé. Tento fakt, že verze bez střechy je lehčí, není zrovna obvyklý právě vzhledem k nutnému zpevňování karoserie, ale také složitému elektricky ovládanému systému natahování a uschování plátěné střechy (proměna Spideru na kupé či naopak trvá 28 sekund), ochranným obloukům chránícím cestující v případě převrácení vozu apod.

Zmiňované ochranné oblouky za sedadly spolu s větrným štítem a krytem plátěné střechy byly uzpůsobeny tak, aby co nejméně narušily aerodynamiku vozu a přitom maximálně ochraňovaly posádku. Vynikající aerodynamika je jedním z nejdůležitějších cílů všech automobilů a u kabrioletů to platí dvojnásob. U vozů se špatnou aerodynamikou totiž dochází při vyšších rychlostech k nežádoucí turbulenci, jež nepříznivě ovlivňuje vlastnosti vozu. Této skutečnosti jsou si u Ferrari samozřejmě vědomi, takže využili svých letitých zkušeností s otevřenými vozy z Formule 1 k co nejlepším aerodynamickým a přitom elegantním tvarům, které se podle počtu příznivých ohlasů opravdu povedly.

Interiér Spideru je pro Ferrari typický a zůstal oproti kupé nezměněn, což znamená, že je na čistokrevný sportovní vůz až nečekaně komfortní a pro dva cestující (samozřejmě bez větších zavazadel) i poměrně prostorný.

Na sportovních vozech, obzvláště tohoto kalibru je vždy nejzajímavější motor, který je stejný jako u kupé. Osmiválcový před zadní nápravou umístěný motor s pěti ventily na válec a celkového zdvihového objemu 3,6 litru dosahuje výkonu 294 kW (400 koní) při 8500 ot/min. Tento motor umí Spider rozjet z klidu na 100 km/h za 4,6 sekundy (!) a může jet maximální rychlostí až 290 km/h. Také u Spideru je na výběr buď šestistupňová přímo řazená převodovka, nebo automatická převodovka s možností řazení na volantu jako u vozů Formule 1.

I u Spideru je použit originální nápad umístit nad motor okénko skrze něhož se při pohledu na tento motor jistě rozbuší srdce nejednoho motoristického fanouška. Ferrari nám tak ukazuje to, co zapříčiňuje, že potkáme-li tento vůz na cestě, tak si ho pravděpodobně prohlédneme jen ze zadu.

Technické údaje
Motor3,6 V8
Druhzážehový
Zdvihový objem (cm3)3586
Válce/ventily na válec8/5
Max. výkon (kW/ot)294/8500
Max. točivý moment (Nm/ot)373/4750
Jízdní výkony
Nejvyšší rychlost (km/h)290
Zrychlení 0-100 km/h (s)4,6
Spotřeba (93/116 EU)
Kombinovaná (l/100 km)17,9
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4477
Šířka (mm)1922
Výška (mm)1214
Rozvor (mm)2600
Rozchod vpředu (mm)1669
Rozchod vzadu (mm)1617
Pohotovostní hmotnost (kg)1290
Rozměr pneu (přední)215/45 ZR 18
Rozměr pneu (zadní)275/40 ZR 18
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Honda Civic se vrátila k poctivé technice. Řidičům se musí líbit Honda Civic se vrátila k poctivé technice. Řidičům se musí líbit

Desátá generace Hondy Civic je pořádný kus auta.…

Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku? Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh…

 



Kolik stojí ročně provoz ojetého supersportu? Tolik byste asi nečekali... Kolik stojí ročně provoz ojetého supersportu? Tolik byste asi nečekali...

Chcete koupí ojetiny ušetřit? U Ferrari na to zapomeňte.…

Ferrari 360 Spider v japonském stylu Ferrari 360 Spider v japonském stylu

Tuningová společnost Liberty Walk má v oblibě vozy…

 



 
Poznáte, z čeho vznikl nejošklivější roadster na světě? Sedan z NDR byste netipovali!

Poznáte, z čeho vznikl nejošklivější roadster na světě? Sedan z NDR byste netipovali!

Dnes 15:25

Podivný stroj s retro vzhledem vznikl v Maďarsku. Jeho základ je východoněmecký, pod kapotou ale pracuje motor původem od Renaultu.




Blesk.cz

Braniborsko nadchne milovníky cyklistiky, turistiky i vody

Braniborsko nadchne milovníky cyklistiky, turistiky i vody

Koupání, pěší turistiku, jízdu na kole nebo in-line bruslích, to vše nabízí Lužická jezerní krajina a…

Řím je kvůli suchu bez vody: 1,5 milionu lidí ji zřejmě dostane na příděl

Řím je kvůli suchu bez vody: 1,5 milionu lidí ji…

Italské úřady kvůli dlouhému období sucha nařídily zastavit čerpání vody z jezera nedaleko Říma. Hlavní město…

 

iSport.cz

Štybar: Froome se dá porazit, ale lidi se báli. Do Paříže chci něco zkusit

Štybar: Froome se dá porazit, ale lidi se báli. Do…

PŘÍMO Z FRANCIE | S respektem mluví český cyklista Zdeněk Štybar o současném vládci Tour de France i o jeho týmu…

Deset posil nestačí? Sparta v Egyptě a Rakousku loví útočníka i tvůrce hry

Deset posil nestačí? Sparta v Egyptě a Rakousku loví…

Ačkoli se obecně má za to, že je kádr Sparty pro tuhle chvíli uzavřený, úplně platit to nemusí. Hybnými silami…

 

Reflex.cz

Vláda by měla vyměnit eurokomisařku Jourovou, její výroky na adresu Polska jsou nehorázné

Vláda by měla vyměnit eurokomisařku Jourovou, její…

Hnutí ANO Andreje Babiše v roce 2014 navrhlo vládě za českou eurokomisařku tehdejší ministryni pro místní rozvoj…

Deník Colours Of Ostrava: Bylo to na palici

Deník Colours Of Ostrava: Bylo to na palici

Poslední den na Colours všechno směřovalo k dešti. Neodvrátil ho ani usedavý cikánský pláč, který provozovalo…