Ferrari 360 Spider

Ferrari 360 Spider

 
 

Která automobilka sídlí v italském Maranellu je asi většině motoristických fanoušků jasné, stejně jako to, že popis úspěchů a historie této značky by obsáhl několik stran textu. Ano, je to samozřejmě Ferrari. Tato celosvětově proslulá automobilka nyní představila novou otevřenou verzi svého posledního modelu 360 Modena, který minulý rok nahradil předchozí úspěšný model F355.

Otevřená verze byla nazvána Spider. Vzhledem k tomu, že léto už je tady, tak se rovnou podívejme co Spider nabízí těm, kteří chtějí jezdit s větrem ve vlasech a okouzlovat své okolí automobilem se vzpínajícím se hřebcem ve znaku.

Někdo sice říká, že Spider je jen klasická Modena, které uřízli střechu, případně ji nahradili střechou plátěnou, ale s tímto názorem by konstruktéři tohoto vozu jistě nesouhlasili, obzvláště když konstruktéry Spideru byli i odborníci z Formule 1 a designéry slavné studio Pininfarina. Tito špičkový odborníci museli nejprve upravit tuhost a bezpečnost karoserie, která se odstraněním střechy výrazně změní. K tomuto účelu jsou u této celohliníkové karoserie i podvozku použity speciální výztuhy, pomocí kterých bylo dosaženo nejen vyšší tuhosti karoserie, ale dokonce i nižší pohotovostní hmotnosti u Spideru než u kupé. Tento fakt, že verze bez střechy je lehčí, není zrovna obvyklý právě vzhledem k nutnému zpevňování karoserie, ale také složitému elektricky ovládanému systému natahování a uschování plátěné střechy (proměna Spideru na kupé či naopak trvá 28 sekund), ochranným obloukům chránícím cestující v případě převrácení vozu apod.

Zmiňované ochranné oblouky za sedadly spolu s větrným štítem a krytem plátěné střechy byly uzpůsobeny tak, aby co nejméně narušily aerodynamiku vozu a přitom maximálně ochraňovaly posádku. Vynikající aerodynamika je jedním z nejdůležitějších cílů všech automobilů a u kabrioletů to platí dvojnásob. U vozů se špatnou aerodynamikou totiž dochází při vyšších rychlostech k nežádoucí turbulenci, jež nepříznivě ovlivňuje vlastnosti vozu. Této skutečnosti jsou si u Ferrari samozřejmě vědomi, takže využili svých letitých zkušeností s otevřenými vozy z Formule 1 k co nejlepším aerodynamickým a přitom elegantním tvarům, které se podle počtu příznivých ohlasů opravdu povedly.

Interiér Spideru je pro Ferrari typický a zůstal oproti kupé nezměněn, což znamená, že je na čistokrevný sportovní vůz až nečekaně komfortní a pro dva cestující (samozřejmě bez větších zavazadel) i poměrně prostorný.

Na sportovních vozech, obzvláště tohoto kalibru je vždy nejzajímavější motor, který je stejný jako u kupé. Osmiválcový před zadní nápravou umístěný motor s pěti ventily na válec a celkového zdvihového objemu 3,6 litru dosahuje výkonu 294 kW (400 koní) při 8500 ot/min. Tento motor umí Spider rozjet z klidu na 100 km/h za 4,6 sekundy (!) a může jet maximální rychlostí až 290 km/h. Také u Spideru je na výběr buď šestistupňová přímo řazená převodovka, nebo automatická převodovka s možností řazení na volantu jako u vozů Formule 1.

I u Spideru je použit originální nápad umístit nad motor okénko skrze něhož se při pohledu na tento motor jistě rozbuší srdce nejednoho motoristického fanouška. Ferrari nám tak ukazuje to, co zapříčiňuje, že potkáme-li tento vůz na cestě, tak si ho pravděpodobně prohlédneme jen ze zadu.

Technické údaje
Motor3,6 V8
Druhzážehový
Zdvihový objem (cm3)3586
Válce/ventily na válec8/5
Max. výkon (kW/ot)294/8500
Max. točivý moment (Nm/ot)373/4750
Jízdní výkony
Nejvyšší rychlost (km/h)290
Zrychlení 0-100 km/h (s)4,6
Spotřeba (93/116 EU)
Kombinovaná (l/100 km)17,9
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4477
Šířka (mm)1922
Výška (mm)1214
Rozvor (mm)2600
Rozchod vpředu (mm)1669
Rozchod vzadu (mm)1617
Pohotovostní hmotnost (kg)1290
Rozměr pneu (přední)215/45 ZR 18
Rozměr pneu (zadní)275/40 ZR 18
 







Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Toyota C-HR se v Česku vejde pod půl milionu a nabízí spoustu výbavy Toyota C-HR se v Česku vejde pod půl milionu a nabízí spoustu výbavy

Toyota uvedla na český trh excentrický crossover C-HR. Za…

Zákulisí Formule 1: Co všechno obnáší práce řidiče safety caru? Zákulisí Formule 1: Co všechno obnáší práce řidiče safety caru?

V čele závodů Formule 1 odjel 640 kol, přesto ani jednou…

 




Ferrari 360 Spider v japonském stylu Ferrari 360 Spider v japonském stylu

Tuningová společnost Liberty Walk má v oblibě vozy…

Video: Ferrari 360 Rally v plném nasazení na RZ je úchvatná podívaná Video: Ferrari 360 Rally v plném nasazení na RZ je úchvatná podívaná

Nádherný zvuk osmiválce, pohon zadních kol a heroický…

 



 
Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

25.9. 2016

Třetí generace octavie se v rámci nadcházející modernizace dočká přepracovaného vzhledu a bohatší výbavy.




Blesk.cz

Těhotná žena a muž ukradli auto, pak se v něm vozili po Praze: Policie je chytila na benzince

Těhotná žena a muž ukradli auto, pak se v něm vozili…

Plánovali, že auto, které ukradli v polovině srpna, prodají v Praze-západ. Do té doby ho však zloději využívali…

BlackBerry končí výrobu a vývoj vlastních telefonů. Šlo o průkopníka odvětví

BlackBerry končí výrobu a vývoj vlastních telefonů.…

Kanadská společnost BlackBerry opouští vývoj a výrobu chytrých telefonů, tedy odvětví, ve kterém patřila mezi…

 

iSport.cz

Slavia uspěla až v prodloužení, Kladno vede první ligu o pět bodů

Slavia uspěla až v prodloužení, Kladno vede první…

Kladno vede po vítězství 2:0 ve Frýdku-Místku první hokejovou ligu už o pět bodů. Pražská Slavia totiž…

Holoubek na roztrhání! Hráči musí ukázat, že patří do Sparty, hlásí kouč

Holoubek na roztrhání! Hráči musí ukázat, že patří…

Zajímavé, ale také hektické dny zažívá sparťanský trenér David Holoubek. Ten totiž po odvolání Zdeňka Ščasného v…

 

Reflex.cz

Proč se Zeman ani Babiš nechtějí omlouvat? Nejsou to velcí kluci

Proč se Zeman ani Babiš nechtějí omlouvat? Nejsou to…

Miloš Zeman, resp. jeho hradní kancelář, se neomluví za prezidentova slova na adresu Ferdinanda Peroutky.…

Švýcarsko směřuje k celostátnímu zákazu nošení muslimské burky a nikábu

Švýcarsko směřuje k celostátnímu zákazu nošení…

Česká média v úterý zveřejnila zajímavou zprávu, že švýcarská Národní rada (dolní komora parlamentu) schválila…