Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ferrari 458 Spider: Nové fotografie

Jakub Sochor
Diskuze (1)
Maranellská továrna na sportovní automobily zveřejnila nové fotografie nejnovějšího modelu.

Nástupce modelu 430 Spider se nedávno představil na IAA ve Frankfurtu. Zákazníci na starém kontinentu si jej mohou začít objednávat od letošního října, 458 Italia zde bude stát 226.800 eur (5,55 mil. Kč) bez daní a dalších poplatků.

Klienti ale mohou vybírat i z různých doplňků z programu Carrozzeria Scaglietti. V nabídce jsou například karbonová sedadla za 5.760 eur (141 tisíc korun) nebo couvací kamera za 2.640 eur (zhruba 64.600 Kč).

Střecha

Ferrari 458 Spider má místo plátěné stahovací střechy hliníkovou. Ferrari tvrdí, že pevná sklápěcí střecha tohoto druhu je u sportovních vozů s motorem uprostřed absolutní novinkou.

Hliníková konstrukce je podle Ferrari dokonce lehčí než klasické látkové řešení se složitějším mechanismem. Stejně jako v případě modelu California je výrobcem a dodavatelem skládací střechy německé Webasto.

Doba potřebná pro změnu z uzavřeného vozu na otevřený je pouhých 14 sekund. Kompaktní stavba střechy uvolnila za sedadly prostor pro zavazadla. Elektricky ovládaný větrný štít umožňuje posádce mezi sebou konverzovat i v rychlostech nad 200 km/h.

Tvary vozu samozřejmě navrhoval Pininfarina, oproti kupé se 458 Spider liší hlavně krytem motoru. Z boku jsou naopak oba automobily prakticky stejné. Kvůli prostoru pro sklopenou střechu se 458 Spider musí obejít bez průhledného krytu motoru. Vstupy vzduchu v zadní části byly navrženy tak, aby proudil optimálně k motoru, spojce i chladičům oleje.

Pohonná jednotka

Ferrari 458 Spider je poháněno stejným motorem jako kupé. Před zadní nápravou je tedy atmosférický vidlicový osmiválec 4499 cm3 do V 90°, s vysokým kompresním poměrem 12:5:1. Maximální výkon 425 kW je k dispozici při 9000 min-1, maximum točivého momentu 540 Nm při 6000 min-1.

Přenos momentu na zadní kola tak jako u kupé zajistí sedmistupňová dvouspojková převodovka F1 vyvinutá na zakázku ve spolupráci s německým Getragem.

Suchá hmotnost verze kupé je 1.380 kg, Spider bude díky mechanismu sklápěcí střechy a nezbytným změnám v konstrukci vozu o 50 kg těžší (jeho hmotnost činí 1430 kg). Díky tomu se i prodloužila doba standardizované akcelerace z 0 na 100 km/h (kupé zrychlí za 3,4 s, Spider za 3,5 s) a snížila maximální rychlost (kupé může jet až rychlostí 325 km/h, Spider 320 km/h).

Kombinovaná spotřeba se drží na 11,8 l/100 km. Vnější rozměry Ferrari 458 Spider jsou 4.527 x 1.937 x 1.211 mm, rozvor měří 2.650 mm.

Konkurence

Ferrari 458 Italia Spider budou konkurovat především Lamborghini Gallardo LP560-4 Spyder a Audi R8 Spyder.

Otevřené Lamborghini je poháněno 5,2litrovým vidlicovým desetiválcem o výkonu 412 kW (560 koní). Z 0-100 km/h zrychlí za 4,0 s a jede až rychlostí 324 km/h. Ingolstadtský Spyder používá stejný agregát jako Lamborghini, avšak o výkonu 386 kW. R8 Spyder trvá akcelerace z 0-100 km/h 4 s, jeho maximální rychlost je 313 km/h.

Vedle desetiválce oba Spydery spojuje také pohon všech kol. Audi R8 Spyder je ovšem nabízeno i se slabším osmiválcem 4,2 FSI (316 kW).

Hlavní protivník maranellského osmiválcového kupé – McLaren MP4-12C – na svoji otevřenou verzi zatím čeká.

Jakub Sochor
Diskuze (1)
Avatar - .andrej.
1. 10. 2011 18:25
SpYder
Vie mi niekto vysvetlit, preco audi oznacuje svojho spYdera ypsilonom, to uz ozaj nevedia ako sa odlisit? 8-s