Ferrari chystá extrémnější LaFerrari, motor auta použije i Maserati
Ferrari si umí najít zákazníky, kteří za auto jeho značky zaplatí horentní sumu. I proto je v plánech ještě extrémnější a exkluzivnější verze hypersportu LaFerrari. Za něj mají klienti zaplatit více než 90 milionů korun, což je asi třikrát více než v případě výchozího LaFerrari.
Exkluzivnější varianta LaFerrari by mohla vzniknout pouze v 10 kusech. Série výchozího automobilu je omezena na 499 exemplářů.
Šéfdesignér maranellské automobilky Flavio Manzoni britskému magazínu Autocar přiznal, že při vývoji LaFerrari vzniklo několik návrhů designu tohoto auta, přičemž jeden z nich byl obzvláště krásný. Právě ten by se měl stát předobrazem speciální varianty LaFerrari.
Automobil použije stejnou techniku jako LaFerrari – 6,3litrový dvanáctiválec kombinovaný se dvěma elektromotory. Proti výchozímu modelu má auto zhubnout, cílem je údajně srazit hmotnost pod 1.000 kilogramů. Ani LaFerrari přitom není nějaký tlouštík, jeho suchá hmotnost činí 1.255 kilogramů.
Svého zástupce v segmentu hypersportů chystá i Maserati. Výrobce s trojzubcem ve znaku zopakuje metodu vývoje takového auta, když opět použije techniku od Ferrari. Takto vznikl již model MC12, který vycházel z Ferrari Enzo.
LaMaserati má použít podvozek LaFerrari a další jeho prvky. Auto by mělo být poháněno i stejným motorem – dvanáctiválec však patrně nebude doplněn elektromotory. Automobilka nicméně zvažuje i použití výrazně upravené přeplňované verze motoru 3,8 V8 ze sedanu Quattroporte.
Díky chybějícím elektromotorům a bateriím by mělo být Maserati lehčí než LaFerrari, otázkou je, zda bude i rychlejší – politika italského koncernu to totiž nemusí dovolit. Proto bude mít Maserati patrně nižší výkon než jeho sourozenec.
Zatím není jasné, kolik exemplářů LaMaserati vznikne, zájem o LaFerrari každopádně mnohonásobně převýšil počet vyrobených kusů. MC12 bylo vyrobeno v 50 kusech, zatímco Enzo ve 400 kusech. Na trhu by se nový vůz mohl objevit v roce 2015.