Ferrari FXX K: 1050 okruhových koní z Maranella odhaleno v předpremiéře

 

Maranello si na začátek posledního měsíce roku připravilo opravdovou chuťovku: okruhový speciál FXX K. Včetně čísel a informací o technice!

Nejnovější vzpínající se koník je určen pouze pro dovádění na závodních tratích při track days. Nemá tedy registrační značku a označením navazuje na podobný starší FXX. Ten ale vycházel z Enza. „Káčko“ má základ v sériovém LaFerrari a spekulacím ohledně jeho výkonu je definitivně konec. Nejnovější zbraň se představí ještě koncem tohoto týdne na firemním rozloučení se sezónou Finali Mondiali v Abú Zabí. Showroom ve tvaru hvězdice na okruhu F1 Yas Marina je dostatečně známý. A co znamená ono písmeno K? Nic jiného než KERS (Kinetic Energy Recovery System) známý z F1. Už sériová varianta je přece hybrid!

Systém v nejnovější specifikaci poskytuje výkon 1050 koní, tedy správně 773 kW. Samotný vidlicový dvanáctiválec 6,26 l má 633 kW při 9200 otáčkách a 750 N.m/6500 min-1, nové vačky, sací i výfukové potrubí (nově bez zbytečných tlumičů) a ventilový rozvod s mechanickými zdvihátky místo hydraulických. Elektromotor přidává dalších 140 kW. Točivý moment dosahuje hodnoty přes 900 N.m a přenáší jej sedmistupňová dvouspojková skříň.

Elektromotory jsou uvnitř ovšem dva: první jednotka pomáhá v činnosti agregátu V12 a shromažďuje kinetickou energii při brzdění do akumulátorů, druhá ji uchovává konstantní a ještě napájí palubní elektrickou síť. HY-KERS nabízí čtveřici režimů - Qualify s maximálním výkonem po omezenou dobu, Long Run pro delší vzdálenost, Manual Boost pošle na kola maximální porci newtonmetrů a Fast Charge dobije rychle lithium-iontové baterie. Za jízdy.

LaFerrari řádně zdrsnělo, dostalo aerodynamický balíček včetně předního splitteru s pomocnými plochami, nástavců prahů a zajímavě provedení zádě se dvěma křídly na každé straně. Celkový přítlak při dvoustovce činí 540 kg, zatímco verze pro normální silnice dosáhne maximálně 230 kg. Asfaltu se přiblížilo o 30 mm, podvozek s rozvorem 2650 mm má stále vpředu dvojité lichoběžníky a vzadu víceprvkové závěsy, vždy s magnetorheologickými tlumiči. Lepivé devatenácti- a dvacetipalcové slicky P-Zero od domácího Pirelli o rozměrech 285/650, respektive 345/725 jsou vybaveny senzory tlaku, teploty a zrychlení ve všech směrech. Pod nimi jsou vidět karbon-keramické kotouče s třmeny od Bremba, vpředu s průměrem 398, vzadu 380 mm.

Raketa je 4896 mm dlouhá, 2051 mm široká a 1116 mm nízká. Jediným tlačítkem na volantu, které lze nastavit do pěti poloh, se ovládají ABS, ESC, kontrola trakce EF1-Trac F1, elektronický diferenciál E-Diff třetí generace a SSC (Side Slip Angle Control), která nedovolí raketě udělat hodiny. Do kokpitů totiž neusednou zkušení závodníci, ale amatéři. A na bezpečnost se dbá především.

Program Ferrari Corse Clienti pro exkluzivní zákazníky je dvouletý. Ceny a plánovaný počet kusů si zatím výrobce nechal pro sebe, není jasné, zda si vybraní šťastlivci budou FXX K pronajímat, jako tomu bylo v minulosti. Zřejmě ano, proč by Italové měnili zavedené zvyklosti? Stroj také nezamíří přímo do závodů, v kategorii GT žádnou oficiální hybridní třídu FIA dosud nevypsala.

JAKE.AUTO.CZ: LaFerrari (přehled všech článků)

Spolupracujeme s TipCars.com
Zápisník Jana Pavce: Starý dobrý hotel Zápisník Jana Pavce: Starý dobrý hotel

Některé kultury vidí čas spíše jako kruh než přímku.…

Vláda by měla zrušit memorandum o lithiu, rozhodli poslanci Vláda by měla zrušit memorandum o lithiu, rozhodli poslanci

Sněmovna dnes požádala vládu, aby zrušila platnost…

Wi-fi sítě nemusí být bezpečné, tvrdí belgický vědec Wi-fi sítě nemusí být bezpečné, tvrdí belgický vědec

Vědec z lovaňské univerzity objevil chybu bezdrátového…

 
Zdroj: Ferrari

Štítky Ferrari Hybrid Supersport

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Test ojetiny Subaru Outback:  Pro ty, co jezdí do hor a nebojí se oprav Test ojetiny Subaru Outback: Pro ty, co jezdí do hor a nebojí se oprav

Dvojici povedených vozů od Subaru dnes v bazaru naleznete…

Osel zničil lak na McLarenu 650S Spider. Zřejmě si jej spetl s obří mrkví Osel zničil lak na McLarenu 650S Spider. Zřejmě si jej spetl s obří mrkví

Vždy si dobře rozmyslete, kde zaparkujete svůj vůz.…

 






 
Wankelův rotační motor: Nepoháněl pouze Mazdy. Kde všude se objevil?

Wankelův rotační motor: Nepoháněl pouze Mazdy. Kde všude se objevil?

Dnes 08:00

S rotačním motorem dle patentu Felixe Wankela je nejvíce spojována japonská Mazda. Jenže přednosti tohoto agregátu okouzlily i tvůrce v jiných odvětvích strojírenství a dopravy.




Blesk.cz

Tři miliony Čechů zvažují změnu práce. Chtějí povýšení i vyšší výplatu

Tři miliony Čechů zvažují změnu práce. Chtějí…

Češi zjišťují, že nastal ideální čas k tomu, aby si řekli o vyšší plat. Nebo změnili práci. Podle nového…

Rusko prý tajně financuje Tálibán. A dodává mu palivo za více než 50 milionů

Rusko prý tajně financuje Tálibán. A dodává mu…

Rusko posílá každý měsíc islamistickému hnutí Tálibán do Afghánistánu cisterny s pohonnými hmotami v hodnotě 2,5…

 

iSport.cz

Pokleknutí hráčů Herthy? Ohlas po světě, doma zazněla také kritika

Pokleknutí hráčů Herthy? Ohlas po světě, doma…

Bundesligový zápas ještě nezačal a už z něj byla celosvětová událost. Fotbalisté Herthy Berlín se rozhodli před…

Komise stojí za sudím: Krev není kritérium, u Bakoše není jasný úmysl

Komise stojí za sudím: Krev není kritérium, u Bakoše…

Rozhodčí si vedli dobře a neudělali žádnou hrubou chybu. Tak hodnotí výkon Radka Příhody a jeho kolegů…

 

Reflex.cz

JXD: Proč mám vlastně pomáhat Ahmedovi?

JXD: Proč mám vlastně pomáhat Ahmedovi?

Ano, Ahmed má hlad. Dozvídám se to jednak ze stejnojmenného románu, za druhé dnes a denně ze zpráv. Situace na…

Nejmladším světovým politickým lídrem se stal Rakušan Sebastian Kurz, předstihl i Kim Čong-una

Nejmladším světovým politickým lídrem se stal…

Svět politiky se někdy otevírá i pro hodně mladé lidi, ale aby někdo dosáhl tak závratné kariéry jako Rakušan…