Ferrari FXX K: 1050 okruhových koní z Maranella odhaleno v předpremiéře

 

Maranello si na začátek posledního měsíce roku připravilo opravdovou chuťovku: okruhový speciál FXX K. Včetně čísel a informací o technice!

Nejnovější vzpínající se koník je určen pouze pro dovádění na závodních tratích při track days. Nemá tedy registrační značku a označením navazuje na podobný starší FXX. Ten ale vycházel z Enza. „Káčko“ má základ v sériovém LaFerrari a spekulacím ohledně jeho výkonu je definitivně konec. Nejnovější zbraň se představí ještě koncem tohoto týdne na firemním rozloučení se sezónou Finali Mondiali v Abú Zabí. Showroom ve tvaru hvězdice na okruhu F1 Yas Marina je dostatečně známý. A co znamená ono písmeno K? Nic jiného než KERS (Kinetic Energy Recovery System) známý z F1. Už sériová varianta je přece hybrid!

Systém v nejnovější specifikaci poskytuje výkon 1050 koní, tedy správně 773 kW. Samotný vidlicový dvanáctiválec 6,26 l má 633 kW při 9200 otáčkách a 750 N.m/6500 min-1, nové vačky, sací i výfukové potrubí (nově bez zbytečných tlumičů) a ventilový rozvod s mechanickými zdvihátky místo hydraulických. Elektromotor přidává dalších 140 kW. Točivý moment dosahuje hodnoty přes 900 N.m a přenáší jej sedmistupňová dvouspojková skříň.

Elektromotory jsou uvnitř ovšem dva: první jednotka pomáhá v činnosti agregátu V12 a shromažďuje kinetickou energii při brzdění do akumulátorů, druhá ji uchovává konstantní a ještě napájí palubní elektrickou síť. HY-KERS nabízí čtveřici režimů - Qualify s maximálním výkonem po omezenou dobu, Long Run pro delší vzdálenost, Manual Boost pošle na kola maximální porci newtonmetrů a Fast Charge dobije rychle lithium-iontové baterie. Za jízdy.

LaFerrari řádně zdrsnělo, dostalo aerodynamický balíček včetně předního splitteru s pomocnými plochami, nástavců prahů a zajímavě provedení zádě se dvěma křídly na každé straně. Celkový přítlak při dvoustovce činí 540 kg, zatímco verze pro normální silnice dosáhne maximálně 230 kg. Asfaltu se přiblížilo o 30 mm, podvozek s rozvorem 2650 mm má stále vpředu dvojité lichoběžníky a vzadu víceprvkové závěsy, vždy s magnetorheologickými tlumiči. Lepivé devatenácti- a dvacetipalcové slicky P-Zero od domácího Pirelli o rozměrech 285/650, respektive 345/725 jsou vybaveny senzory tlaku, teploty a zrychlení ve všech směrech. Pod nimi jsou vidět karbon-keramické kotouče s třmeny od Bremba, vpředu s průměrem 398, vzadu 380 mm.

Raketa je 4896 mm dlouhá, 2051 mm široká a 1116 mm nízká. Jediným tlačítkem na volantu, které lze nastavit do pěti poloh, se ovládají ABS, ESC, kontrola trakce EF1-Trac F1, elektronický diferenciál E-Diff třetí generace a SSC (Side Slip Angle Control), která nedovolí raketě udělat hodiny. Do kokpitů totiž neusednou zkušení závodníci, ale amatéři. A na bezpečnost se dbá především.

Program Ferrari Corse Clienti pro exkluzivní zákazníky je dvouletý. Ceny a plánovaný počet kusů si zatím výrobce nechal pro sebe, není jasné, zda si vybraní šťastlivci budou FXX K pronajímat, jako tomu bylo v minulosti. Zřejmě ano, proč by Italové měnili zavedené zvyklosti? Stroj také nezamíří přímo do závodů, v kategorii GT žádnou oficiální hybridní třídu FIA dosud nevypsala.

JAKE.AUTO.CZ: LaFerrari (přehled všech článků)

Spolupracujeme s TipCars.com
Zdroj: Ferrari

Štítky Ferrari Hybrid Supersport

 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení

Také letos se do kin dostává řada filmů, kde se děj více…

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

 




Ferrari má patent na neznámý supersport! Ferrari má patent na neznámý supersport!

Ferrari si nechalo ochránit design na dosud neexistující…

Ferrari LaFerrari je nejdražší vydražené auto 21. století. Za kolik se prodalo? Ferrari LaFerrari je nejdražší vydražené auto 21. století. Za kolik se prodalo?

Výtěžek z aukce LaFerrari s výrobním číslem 500 bude…

 



 
Mercedes-AMG GT3 Edition 50: Pekelník k výročí z Nürburgringu

Mercedes-AMG GT3 Edition 50: Pekelník k výročí z Nürburgringu

Dnes 16:00

Mercedes si letos připomíná padesát let od vzniku divize AMG a oslavil to na Nürburgringu limitkou kupé AMG GT3!




Blesk.cz

ISIS se přihlásil k teroru, při kterém v Egyptě zemřelo 29 křesťanů

ISIS se přihlásil k teroru, při kterém v Egyptě…

Radikální organizace Islámský stát (ISIS) se v sobotu přihlásila k pátečnímu útoku na koptské křesťany v…

Zlý Superman není takové peklo jako mikrotransakce. Injustice 2 je přesto super bojovka

Zlý Superman není takové peklo jako mikrotransakce.…

Superhrdinové a padouši spolu v komiksech bojují od samotného vzniku bublinkového čtiva. Postavit je proti sobě…

 

iSport.cz

Trenérská rošáda v Jihlavě. Jinoch končí, ve hře je i zlínský Páník

Trenérská rošáda v Jihlavě. Jinoch končí, ve hře je…

Na další trenérskou rošádu se chystá Jihlava. Klub sice v lize zachránil Josef Jinoch, ale jeho krátká mise dnes…

Straka o MS: Že přijel Pastrňák bez smlouvy? Zbytečný humbuk

Straka o MS: Že přijel Pastrňák bez smlouvy? Zbytečný humbuk

Ve zlaté éře českého hokeje patřil mezi nejvýraznější osobnosti. Majitel Plzně a její trenér Martin Straka proto…

 

Reflex.cz

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Výhodou rozvíjejícího se komiksového trhu v České republice – ano, stále jsme rozvojová země – není jen zvýšení…

Dojede trutnovský festival na chaos?

Dojede trutnovský festival na chaos?

Trutnovský festival, nazývaný často „český Woodstock“, byl a snad dosud i je symbolem svobody. Vždyť za…