Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Překvapivá premiéra: Ferrari odhaluje krásné Portofino, vylepšeného nástupce Californie T

Stanislav Kolman
Diskuze (22)
Automobilka z Maranella trochu nečekaně odhalila fotky a informace o novém modelu Portofino. Pro veřejnost bude sporťák k vidění na autosalonu ve Frankfurtu.

Ferrari Portofino je nástupcem modelu California T a podle italské značky má kloubit sportovní využití, eleganci a pohodlí na palubě. Název je inspirován stejnojmenným italským městem s oblíbeným turistickým přístavem, které se v posledních letech stalo velmi populárním právě pro svou eleganci a spektrum sportovních aktivit.

Pod kapotou sporťáku se ukrývá již známý 3,9litrový osmiválec s výkonem 441 kW a točivým momentem 760 N.m. Z klidu na stovku zrychlí za 3,5 vteřiny a pokračovat lze až na maximální rychlost přesahující 320 km/h.

Portofino je nástupcem modelu California T, avšak pohonná jednotka přijíždí značně přepracovaná. Obměnila se řada komponentů, včetně pístů, ojnic, vylepšeného systému sání či softwaru dohlížejícího na chod pohonné jednotky.

Příznivce rychlých kol jistě potěší i akustika, na jejímž vylepšení Ferrari taktéž zapracovalo. Oproti předchůdci je Portofino sice hbitější, zároveň má ale nižší spotřebu paliva. Ferrari v oficiálních datech uvádí apetit 10,5 litru na každých sto kilometrů. Za zmínku jistě stojí i to, že podvozek auta je nově celohliníkový.

Agresivní vzezření je ještě výraznější, Portofino se po stránce designu značně inspirovalo modely 812 Superfast a GTC4Lusso. Stejně jako „kalifornští“ předchůdci je i tento kousek ve standardu vybaven pevnou skládací střechou.

Sporťák je 4.586 m dlouhý, 1.938 mm široký a 1.318 mm vysoký, přičemž Ferrari uvádí rozložení hmotnosti v poměru 46-54 % vpředu/vzadu. Inspirace zmiňovanými sesterskými modely je patrná i v interiéru. Portofino dostalo stejný volant a taktéž i vyspělý infotainment systém s 10,2“ dotykovou obrazovkou.

Ferrari zatím poskytlo první várku oficiálních fotografií, veřejnost vůz může poprvé spatřit na frankfurtském autosalonu.

Stanislav Kolman
Diskuze (22)
24. 8. 2017 09:44
Re: S krizkem po funuse
Ale Porsche by bez SUV-eciek mozno uz neexistovalo. A to by bola velka skoda, keby 911 chybalo na ceste. Jednoducho bez zisku si nemozes dovolit tie extravagancie, co ponukalo a ponuka Porsche v malych seriach a zaroven plnilo sen aj menej majetnejsim motoristom ako to bolo aj v minulosti v pripade ludoveho modelu 914, ci neskor 924. Takze aby si mohli ti pravi fanusikovia kupit 911 GT3, musi si mozno 20 ludi kupit Macan, alebo Cayenne. Alebo Boxter ci Cayman.

Teda pokial je tam stale 911, charakter znacky sa zachovava. Mne to osobne nevadi, lebo Porsche nemam a verim, ze ani tebe to nepokazilo chut z tvojej 911tky:-)

Nakoniec aj Ferrari uvazuje nad SUV, lebo vie ze bez penazi sa muzika robit neda. To dokaze len Elon Musk tahat a minat cudzie peniaze, lebo sa najdu barani, co mu ich daju.

Mimochodom na tie Ferrari sa tie RHT strechy konstruuju v Nemecku vo Webaste ako pre vsetky talianske supersporty ( Lambo, Maserati ale soft top ). Aj predchadzajuca California mala Webasto strechu, podobne ako 458 Italia a aj novsia 488 a dalsie buduce Ferrari.

Ta elektronika je rovnaka vsade, len Ferrari pridalo moznost nechat zhoriet auto:-)

Nebojim sa ani o Porsche, ani o Ferrari. Bojim sa skor o to, aby sme mali este spalovacie motory, lebo ta hysteria co sa dnes robi okolo motorov je neskutocna. pritom je to totalna hlupost a vymysli politikov, ktori nemaju ani sajnu co hovoria, len potrebuju strasit ludi. ked nie su imigranti, budu to spalovacie motory, ktore vraj ohrozuju Europu 8-s
Avatar - fOE
24. 8. 2017 08:54
Re: S krizkem po funuse
Vubec nic se nedeje ;-) vedel jsem ze tomu kdo necetl druhe vlakno tady: [odkaz] to nemusi davat smysl.
Kdybych to cele myslel vazne tak bych si vazne naliskat zaslouzil. >:D
24. 8. 2017 08:40
Re: S krizkem po funuse
Sorry ;-)
24. 8. 2017 08:29
Re: redakci
Kecy, bylo to překvapení všude.
Avatar - fOE
24. 8. 2017 08:29
Re: S krizkem po funuse
;-)