Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ferrari poskytuje na pohonná ústrojí až dvanáctiletou záruku

Aleš Dragoun
Diskuze (12)
Pro majitele nových aut je důležitá i záruka. Většinou se z odborných médií dočtete, jakou který výrobce nabízí a v cenících je informace, kolik stojí její případné prodloužení.

Mluvíme samozřejmě o běžných značkách. Jak je tomu ale u exkluzivních a patřičně drahých vozů z Maranella? Italská automobilka od 1. května letošního roku nabídne svým klientům prodloužení záruky na pohonné ústrojí až na dvanáct let. To pochopitelně není běžná záležitost, většinou se toto časové období týká prorezavění karoserie – a ještě nikoliv povrchového, nýbrž tzv. „zevnitř ven“. Ferrari si ale svých klientů cení.

Základní záruka je tříletá, ale Ferrari už před třemi roky nabídlo program Genuine Maintenance, který zahrnoval dokonce sedm let plánované údržby. Pokud vlastníci nechávají své vozy hýčkat a pečovat o ně, časem roste jejich hodnota. V tomhle má vzpínající se koník ohromnou výhodu. Zmíněný balíček funguje stále, ale nyní je možné jej prodloužit o dalších pět let. Rozšířené pokrytí je určené i pro stávající klientelu se staršími vozy, ale musí nejdříve projít technickou prohlídkou. Pochopitelně se týká hlavně nových modelů California, 458, FF a F12berlinetta.

Auta musí do servisů zamířit každoročně, náročná a drahá technika vyžaduje kontrolu, i když nenajedou desetititsícové porce kilometrů. Dvanáctiletá péče také není ujetou vzdáleností nijak omezená, což v tomto kontextu zní logicky. Určitě to nebude zadarmo, Ferrari hovoří o „pobídce“ ve výši 15 %, pokud majitel ke kontrole do roka nezamíří, platí dalších patnáct procent. Inu, kdo chce jezdit supersporty se slavným emblémem, musí na to zkrátka mít.

Aleš Dragoun
Diskuze (12)
Avatar -
anonym
16. 4. 2014 14:26
Re: Psychologicko-marketingový tah
Tato diskuse je zcela mimo racionalitu.
Sportovní automobily jsou stavěny tak, že jejich komponenty pracují těsně pod hranicí zničení, ale zároveň se předpokládá, že zacházení s nimi bude hrubší, než u běžných "konzumních" automobilů.
Pro skutečně sportovní automobily tedy musí výrobce použít nesrovnatelně kvalitnější = dražší materiály, jejich opracování (tváření, obrábění či povrchovou úpravu s vysokou přesností) a samozřejmě jejich funkčnost musí být na mnohem vyšší úrovni, než u "konzumních" automobilů.
Zároveň s tím se ale samozřejmě předpokládá, že i používání těchto dílů, jako ostatně celého automobilu, bude probíhat těsně pod hranicí zničení, tedy bude extrémní. Proto se na velkou část jednoúčelového sportovního/závodního sortimentu ani neposkytuje ŽÁDNÁ ZÁRUKA, protože definice hranice zničení je problematická.
Takže sportovní auto musí být opravdu vyrobena v měřítcích podstatně vyšší kvality než ta "konzumní" a zároveň se u nich předpokládá nižší životnost jednotlivých komponentů (a to i přes jejich podstatně vyšší kvalitu).
Ono totiž 350 km najetých na hranici zničení na rychlostních zkouškách WRC je z hlediska funkčnosti i opotřebení podstatně vyšší zátěž, než 250 000 km najetých v podmínkách běžného provozu na pozemních komunikacích (kde je výslovně zakázáno prakticky vše, co je smyslem motoristického sportu).
Ono ostatně i na ojetinách pohybujících se v běžném provozu jsou vidět podstatné rozdíly. Zatímco auto provozované po Praze je po 100 000 km a 6 letech (resp. zimách) v podstatě vrak, auto provozované 15 let a 250 000 km po italských dálnicích je jen minimálně opotřebené.
Diskuse tedy nemá smysl, pokud není definována inertní soustava.
14. 4. 2014 06:09
Re: dvanáct!!!
Ty jsi mimoň, chytni se s Attilou za ruku a běžte si povídat. ;-)
14. 4. 2014 06:04
Re: Psychologicko-marketingový tah
Předpokládám, že to píšeš po násobný zkušenosti s posledními modely Ferrari :-) , tak jako tu píšeš z vlastní zkušenosti jiný báchorky.
13. 4. 2014 23:30
Re: dvanáct!!!
U ferrari zaplatíš za běžný servisní interval podstatně méně než 75 tis.Kč (nevím, na základě čeho jsi použil zrovna tuto částku). Pokud se bavíme o mimořádných servisních úkonech (např. spojka nebo ocelové brzdové kotouče nemluvě o opravě po bouračce), pak si připrav podstatně víc než 75 tis.Kč ;-)
Avatar - Martin911Turbo
13. 4. 2014 16:59
dvanáct!!!
Tak to bude úžasná záruka jako 7 let KIA >:D >:D >:D