Ferrari testuje ochranu hlavy pilota v F1. Opravdu to myslí vážně!
Monoposty ve Formuli 1 vedle odkrytých kol po celou jejich historii charakterizuje i otevřený kokpit, z nějž v hluboké minulosti tohoto sportu vystupovala celá horní polovina pilotova těla a v posledních letech pak jen hlava.
I to se má již brzy změnit, což právě dnes demonstroval tým značky Ferrari, který při předsezónních testech v Barceloně, kde bylo hlavním bodem programu testování trojice nejjemnějších směsí pneumatik, vyzkoušel na monopostu Kimi Räikkönena prototyp systému Halo.
Tuto novinku tvoří trubková konstrukce z uhlíkových vláken, která svým vzhledem připomíná půlkruh na třech nožkách, tyčící se před a nad hlavou jezdce usazeného hluboko v monopostu. Při tomto testování systému Halo šlo především o zjištění, zda nebrání výhledu jezdce.
Podle Kimi Räikkönena je i s namontovaným systémem Halo výhled vpřed a do stran bezproblémový. Ferrari prozatím testuje ochranu hlavy jezdce podle vlastního návrhu, ale očekává se, že podobné provedení bude FIA zařazeno do předpisů pro vozy Formule 1 již od příští sezóny.
K rozhodnutí o vývoji ochrany hlav jezdců přispěly nehody Bianchiho ve Formuli 1 a Wilsona v IndyCar. Předseda asociace jezdců GPDA Alex Wurz již začátkem letošního roku uvedl, že provedené testy vykazují velmi dobré výsledky. Podle jeho názoru tedy zavedení tohoto bezpečnostního prvku už nic nebrání a nejpozději od roku 2017 by jej GPDA rádo vidělo na všech autech jako povinný bezpečnostní prvek.