Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ferrari bude vyrábět jen dvoudveřové supersporty, nic víc

Aleš Dragoun
Diskuze (10)
Žádné SUV, žádný sedan, žádný motocykl. To zaznělo rezolutně z úst končícího šéfa Ferrari na autosalonu v Paříži.

Ferrari si sice nechalo patentovat motocyklový vidlicový dvouválec, ale do jedné stopy se rozhodně nechystá. Oznámil to odcházející prezident automobilky Luca Cordero di Montezemolo na své poslední tiskové konferenci ve funkci. Z té odejde v pondělí 13. října. „Marchionne chtěl postavit náklaďák, ale přemluvil jsem ho!“ uvedl dle britského Autocaru. Zcela jistě si dělal legraci. Ferrari se zaměří zcela na to, co umí nejlépe, tedy dvoudveřové sportovní vozy. Společnost nehodlá v budoucnosti vyrábět ani SUV, ani čtyřdveřové sedany. Koncept Pinin z roku 1980 a minimálně tři exempláře 456 GT (stříbrný, červený a žlutý) v garážích brunejského sultána tak zůstanou osamoceny.

Nastupující prezident Ferrari Sergio Marchionne zmínil, že je spokojený se současnou úrovní výroby, počítá maximálně se 7.200 kusy vozů se vzpínajícím se koníkem ročně. Zhruba tento počet byl však součástí pětiletého plánu di Montezemola... Zvěsti o růstu až na deset tisíc jednotek popřel. Přitom ještě před necelým měsícem tvrdil, že čekací listina zákazníků je příliš dlouhá a nedaří se je uspokojovat, klienti jsou také unaveni. Dalším paradoxem je to, že právě neshody o zachování exkluzivity přinesly rozpory mezi di Montezemolem a Marchionnem a jejich následný rozkol. Šéf celého koncernu nemá také v plánu integrovat slavnou automobilku více do struktur Fiat Chrysler Automobiles. „Smísení jejich krve by bylo fatální pro obě strany.“ Pravda, historické příklady typu Fiatu Dino a Lancií Stratos, respektive Thema 8.32 byly světlými výjimkami... Jenže zítra může být zase všechno jinak!

Sergio Marchionne také dodal, že Scuderia Ferrari se musí vrátit na vrchol ve formuli 1. Jistě, fanoušci by si to přáli ze všech nejvíce. Vždyť poslední jezdecký titul jí vybojoval Kimi Räikkönen před sedmi lety a z individuálního vítězství se naposledy radoval Fernando Alonso loni na domácí trati! Od té doby dominují královské automobilové disciplíně jen monoposty Red Bull a Mercedes. Letošní typ F14T na ně bohužel nestačí, v Poháru konstruktérů se mu vzdaluje i třetí Williams. Jenže čtyřnásobný mistr světa Sebastian Vettel už oznámil svůj odchod ze stáje, která mu přinesla největší úspěchy. A nejpravděpodobněji zamíří právě do Maranella...

Aleš Dragoun
Diskuze (10)
7. 10. 2014 08:24
Re: Škoda...
Topper vám to vyžehlí ;-)
6. 10. 2014 19:55
Re: Škoda...
však práve, mne sa tiež zdá 3,0TDi priveľké, kľudne by stačilo 1,7 TDI 12ventil
Avatar - AUDIRS6
6. 10. 2014 18:21
Re: Škoda...
no veď práve - že ty nám teda bohvieakú vizitku nerobíš... 8-s :no:
Avatar - jozephko
6. 10. 2014 17:19
Re: Škoda...
Správaj sa slušnejšie. Si na návšteve v zahraničí. >:D
Avatar - AUDIRS6
6. 10. 2014 16:58
Re: Škoda...
Vidím, že tvoje dristy šíriš aj po tomto serveri... ;-\
no nič, ja sa tebou zaujímať neidem, ale sú tu aj iní, ktorí ti patrične naložia >:-[]