Ferrari bude vyrábět jen dvoudveřové supersporty, nic víc

 

Žádné SUV, žádný sedan, žádný motocykl. To zaznělo rezolutně z úst končícího šéfa Ferrari na autosalonu v Paříži.

Ferrari si sice nechalo patentovat motocyklový vidlicový dvouválec, ale do jedné stopy se rozhodně nechystá. Oznámil to odcházející prezident automobilky Luca Cordero di Montezemolo na své poslední tiskové konferenci ve funkci. Z té odejde v pondělí 13. října. „Marchionne chtěl postavit náklaďák, ale přemluvil jsem ho!“ uvedl dle britského Autocaru. Zcela jistě si dělal legraci. Ferrari se zaměří zcela na to, co umí nejlépe, tedy dvoudveřové sportovní vozy. Společnost nehodlá v budoucnosti vyrábět ani SUV, ani čtyřdveřové sedany. Koncept Pinin z roku 1980 a minimálně tři exempláře 456 GT (stříbrný, červený a žlutý) v garážích brunejského sultána tak zůstanou osamoceny.

Nastupující prezident Ferrari Sergio Marchionne zmínil, že je spokojený se současnou úrovní výroby, počítá maximálně se 7.200 kusy vozů se vzpínajícím se koníkem ročně. Zhruba tento počet byl však součástí pětiletého plánu di Montezemola... Zvěsti o růstu až na deset tisíc jednotek popřel. Přitom ještě před necelým měsícem tvrdil, že čekací listina zákazníků je příliš dlouhá a nedaří se je uspokojovat, klienti jsou také unaveni. Dalším paradoxem je to, že právě neshody o zachování exkluzivity přinesly rozpory mezi di Montezemolem a Marchionnem a jejich následný rozkol. Šéf celého koncernu nemá také v plánu integrovat slavnou automobilku více do struktur Fiat Chrysler Automobiles. „Smísení jejich krve by bylo fatální pro obě strany.“ Pravda, historické příklady typu Fiatu Dino a Lancií Stratos, respektive Thema 8.32 byly světlými výjimkami... Jenže zítra může být zase všechno jinak!

Sergio Marchionne také dodal, že Scuderia Ferrari se musí vrátit na vrchol ve formuli 1. Jistě, fanoušci by si to přáli ze všech nejvíce. Vždyť poslední jezdecký titul jí vybojoval Kimi Räikkönen před sedmi lety a z individuálního vítězství se naposledy radoval Fernando Alonso loni na domácí trati! Od té doby dominují královské automobilové disciplíně jen monoposty Red Bull a Mercedes. Letošní typ F14T na ně bohužel nestačí, v Poháru konstruktérů se mu vzdaluje i třetí Williams. Jenže čtyřnásobný mistr světa Sebastian Vettel už oznámil svůj odchod ze stáje, která mu přinesla největší úspěchy. A nejpravděpodobněji zamíří právě do Maranella...

Psali jsme: 5 největších úspěchů odcházejícího šéfa Ferrari di Montezemola

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Schulzova SPD je blíž velké koalici Schulzova SPD je blíž velké koalici

Schulz chce do koaliční smlouvy s CDU/ /CSU prosadit více…

Babiš v koutě. Hraje o šanci zůstat ve vládě Babiš v koutě. Hraje o šanci zůstat ve vládě

Existují čtyři varianty vlády, která by měla více než 101…

Zápisník Jany Havligerové: Politika? Být vidět! Zápisník Jany Havligerové: Politika? Být vidět!

České korunovační klenoty jsou nejspíš zakleté. Vrcholné…

Česko potřebuje víc inženýrů. Ekonomů je dost, říká odborník Česko potřebuje víc inženýrů. Ekonomů je dost, říká odborník

Potřeby firem se podle hlavního ekonoma UniCredit Bank…

 
Zdroj: Autocar, RM Auctions, SC.net

Štítky SUV Ferrari Fiat Lancia Supersport

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení! Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci…

 



Ferrari 456 GT Venice: První rodinné ferrari, ale kolik jich vlastně vzniklo? Ferrari 456 GT Venice: První rodinné ferrari, ale kolik jich vlastně vzniklo?

Zapomeňte na současné „kupé-kombi“ Ferrari GTC4 Lusso,…

V Londýně někdo zapomněl Ferrari 456 GT a nejspíš jej příliš nepostrádá V Londýně někdo zapomněl Ferrari 456 GT a nejspíš jej příliš nepostrádá

Čas od času se někde najde garáž nebo rovnou stodola plná…

 



 
Jak levně garážovat auto: Temný život pod plachtou

Jak levně garážovat auto: Temný život pod plachtou

Včera

Sehnat při dnešních cenách nemovitostí garáž je pro většinu pracujících jako z říše snů. Existují ale i další možnosti řešení ochrany auta.




Blesk.cz

Trápení Antonína a Mirky z Manželských etud: Syn skončil za mřížemi!

Trápení Antonína a Mirky z Manželských etud: Syn…

Nikdy si nemysleli, že to může potkat zrovna je. Mirka a Antonín Kubrovi z dokumentárního cyklu Heleny…

Uniklo tajemství Dany Medřické (†62): Zemřel jí teprve roční syn!

Uniklo tajemství Dany Medřické (†62): Zemřel jí…

Málokdo tuší, že herec Václav Vydra (61) mohl mít staršího bratra. Ale ten krátce po svatbě jeho rodičů Dany…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

PSG bez Neymara padlo s Lyonem, zranil se i Mbappé. Rozhodla Depayova paráda

PSG bez Neymara padlo s Lyonem, zranil se i Mbappé.…

Gólem ve čtvrté minutě nastavení rozhodli fotbalisté Lyonu v 22. kole francouzské ligy o vítězství 2:1 nad…

 

Reflex.cz

Slavnostní monolog kandidáta Zemana

Slavnostní monolog kandidáta Zemana

Prezident zahájil na Nově svá čtyři volební vystoupení v novém hávu příjemného a slušného státníka. To se…

Fenomén jménem Kuba: Sjednoceni nouzí

Fenomén jménem Kuba: Sjednoceni nouzí

Nespal jsem pořádně dvě noci, nezbývá než se natáhnout přes prázdné sedačky a nechat se unášet sny. Probouzí mě…