Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat Chrysler Automobiles: Hledá se spojenectví s dalším výrobcem?

David Bureš
Diskuze (36)
Sergio Marchionne postupně spojil Fiat a Chrysler. Nyní se zřejmě chystá na další spojenectví.

Automobilky kvůli snižování nákladů hledají možnosti, jak spolupracovat s jinými výrobci. Důležitou fúzí bylo spojení Fiatu s Chryslerem, následkem čehož loni vznikl nový koncern Fiat Chrysler Automobiles. Italská automobilka by nyní mohla pracovat na dalším spojení, její šéf Sergio Marchionne si totiž myslí, že automobilový průmysl je i nadále příliš roztříštěný.

Marchionne se v minulosti již několikrát nechal slyšet, že je automobilka otevřena novým partnerstvím, která by snížila její náklady a rozšířila její modelovou nabídku. „Vždy jsem měl za to, že se průmysl musí ve střednědobém až dlouhodobém horizontu podívat na další možnosti konsolidace,“ uvedl Marchionne v listopadu. Stejného názoru je i analytik Stefano Aversa, podle něhož existuje v automobilovém sektoru prostor na nějakou megadohodu.

Díky snižujícímu se dluhu by navíc FCA mohlo být pro jiné výrobce zajímavým partnerem. Automobilka získá potřebné finance osamostatněním Ferrari, a to díky prodeji části akcií maranallského výrobce na americké burze.

Co se týče možných partnerů, možností je několik, otázkou však je, na kolik jsou reálné. FCA by rádo spolupracovalo s takovou firmou, která není příliš závislá na evropském trhu. Nejzajímavějším partnerem by byl takový, který by FCA pomohl na prodejně atraktivním asijském trhu.

Nabízí se třeba partnerství s Mazdou, která je samostatnou automobilkou. Oba výrobci navíc spolupracují v oblasti sportovních modelů.

Zajímavou možností by pak bylo spojení s německým koncernem Volkswagen Group, které by mohlo být výhodné pro oba partnery. FCA by tím získal zázemí obrovského koncernu, VW Group by naopak získal specialistu na malé vozy a americký trh, navíc by tím snadno dosáhl cíle stát se největším automobilovým výrobcem světa. V USA se Volkswagenu zatím příliš nedaří, což by mohlo vyřešit spojenectví právě s firmou, která z velké části funguje právě v Severní Americe.

David Bureš
Diskuze (36)
9. 1. 2015 23:49
Re: ZAse keci v kleci
.... no, asi něco prodělal, ale aspoň nekrachnul jak jiní, že.... ;-)
9. 1. 2015 21:18
Re: ZAse keci v kleci
...a prevodovky (automaticke), motormanagement a dalsi veci.
9. 1. 2015 15:12
Re: Náhodou ...
Mazda a fiat nejde dokopy, maly a velky, to malokedy dopadne dobre.pre maleho, vid ako sa dari mazde po zbaveni sa fordu...

VW pojem spolupraca nepozna, vie prevziat ine znacky, vid skoda, ale ako vyzera spolupraca s VW malo moznost zistit Suzuki - az sud ich rozdelil...
Avatar - Barrichello
9. 1. 2015 14:56
Re: ZAse keci v kleci
Zato Fiat před tím, než zadarmo dostal Chrysler ano vid (nemít maserati a ferrari).

SPočti nám, kolik Fiat prodělal na jednom voze Lancia Thesis nebo některých Alfách. To budou hezká čísla >:D
Avatar - JFK
9. 1. 2015 14:14
Re: ZAse keci v kleci
wolffsburgu, Maruti bere od fiatu akorát multijet, to snad ještě není důvod k fůzi