Fiat Panda oficiálně: S dvouválcem 0,9 TwinAir

Fiat Panda oficiálně: S dvouválcem 0,9 TwinAir

 
 

Fiat zveřejnil první oficiální fotografie a první detailnější informace týkající se nové Pandy.

Na autosalonu ve Frankfurtu se představí zbrusu nová generace oblíbeného minivozu Panda. Model, kterého se během posledních 31 let prodalo více než šest a půl milionu exemplářů, se po zahájení výroby letos v zimě pokusí navázat na úspěšné předchozí generace.

Zatímco současná generace Pandy vznikla spoluprácí studií Bertone a I.DE.A, tu novou tvořilo designérské oddělení Fiatu, Fiat Centro Stile.

Panda povyrostla

Panda mezigeneračně výrazně povyrostla do délky a drobně do šířky, výška se naopak zmenšila. Třetí generace je 365 centimetrů dlouhá (+ 11 cm), 164 centimetrů široká (+ 5 cm) a 155 centimetrů vysoká (- 3 cm). Nová Panda zachovává podvozek s rozvorem o délce 2,3 metru (pochází z Fiatu 500), pokusí se však cestujícím na zadních místech nabídnout více podélného prostoru díky tenčím opěradlům sedadel. Díky širší karoserii lze očekávat o něco větší prostor ve výši loktů, hlavním důvodem nárůstu šířky jsou však tlustší, bezpečnější dveře.

Celkový charakter vysoké karoserie byl zachován, druhá a třetí generace italského minivozu se budou podobat především z bočního pohledu. Také nová generace Pandy má trojici bočních oken a vysoko umístěné, svisle postavené zadní světlomety. Třetí okno je však zakulacené a zadní světla jsou kratší. Širší, zvýrazněné blatníky kol jakož i bohaté oplastování přispívají k robustnějšímu vzhledu nové Pandy. Ve městě, kam je Panda určena především, se taková úprava exteriéru vysloveně hodí.

Podvozkově Panda spoléhá na klasické řešení: vpředu je zavěšení typu McPherson, vzadu najdeme vlečená ramena se zkrutnou příčkou.

Interiér

Objem zavazadlového prostoru zatím tisková zpráva neprozradila, zavazadelník novinky by však měl pojmout o několik desítek litrů více než v případě Pandy druhé generace (ta nabízí objem 200 litrů). Potěší dělené a posuvné zadní sedadlo či příplatkové sklopné opěradlo sedadla spolujezdce. Po sklopení zadních opěradel by měla vzniknout téměř rovná ložná plocha.

Nová palubní deska s velkou odkládací schránkou před spolujezdcem odkazuje na původní Pandu. Originální vůz připomínají i některé retro prvky interiéru, palubní deska je celá jakoby „zabalena“ ve stylovém barevném rámu. I zde je řadicí páka umístěna tak, aby byla řidiči co nejlépe po ruce, správný moment k přeřazení navíc na přístrojovém panelu indikuje světelná ikonka.

Ve výbavě jsou standardně čtyři airbagy (cílem jsou znovu čtyři hvězdy v nárazových testech Euro NCAP), ABS s brzdovým asistentem BAS, přední tříbodové bezpečnostní pásy s předpínači, posilovač řízení Dualdrive s funkcí „City“, světla pro denní svícení či přední opěrky hlavy s funkcí ochrany krční páteře při zadním nárazu. V seznamu výbavy je dále například velké elektricky ovládané střešní okno „Skydome“, systém Blue&Me-TomTom LIVE či rádio s CD a MP3. Fiat Panda nabídne 3 úrovně výbavy, 10 barev exteriéru a čtyři barevná provedení interiéru. Mezi prvky příplatkové výbavy mají patřit položky jako je vyhřívání sedadel, navigace či později také systém zamezující najetí do vozu vpředu, fungující do rychlosti 30 km/h.

Motory

Při uvedení na trh bude Panda spoléhat pouze na pohon předních kol, verze 4x4 bude do výrobního programu zařazena později. Pod kapotou budou zatím 4 motorizace, v nabídce je hned od začátku i robotizovaná převodovka Dualogic.

Nabídku tří benzinových motorů otevírají nové dvouválcové jednotky 0,9 TwinAir v atmosférické a přeplňované verzi (48 resp. 62 kW) se systémem Start-Stop, které doplňuje zážehový čtyřválec o objemu 1,2 litru (51 kW) ze současné generace. Trojlístek doplňuje vznětový agregát 1,3 Multijet II, taktéž se systémem Start-Stop, o výkonu 55 kW.

Později se v nabídce objeví i přeplňovaný dvouválec TwinAir s možností spalování CNG (59 kW) a zážehový čtyřválec 1,2 spalující pro změnu LPG (50 kW).

Prodej nové Pandy začne v únoru 2012. Zatímco výroba současné generace probíhá v polských Tychách, ta nová se bude vyrábět v italské továrně Pomigliano d’Arco nedaleko Neapole, kde se dříve stavěly vozy značky Alfy Romeo.

Anketa

jak se vám líbí nová Panda? Ohodnoťte jako ve škole
Spolupracujeme s TipCars.com
Jihočeši chtějí dostat parníky až na Malši do centra Budějovic Jihočeši chtějí dostat parníky až na Malši do centra Budějovic

Po letech výstavby se v sobotu s velkou slávou otevřela…

Fúze mezi evropskými a americkými firmami se vyšplhaly na rekordní 4,1 bilionu korun Fúze mezi evropskými a americkými firmami se vyšplhaly na rekordní 4,1 bilionu korun

Hodnota transatlantických fúzí a akvizic mezi firmami ze…

Daimler začal u českých hranic stavět továrnu na baterie Daimler začal u českých hranic stavět továrnu na baterie

Německý automobilový koncern začal budovat výrobní závod…

Babišův poradce i kritik Bláha: Spolupráci hodnotím spíše negativně Babišův poradce i kritik Bláha: Spolupráci hodnotím spíše negativně

Spolu s Andrejem Babišem může na rezortu financí skončit…

 
 

Přidat názorDiskuse: Fiat Panda oficiálně: S dvouválcem 0,9 TwinAir







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal 10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal

Otevřené automobily u nás nepatří k nejrozšířenějším,…

Umění na kolech za 40 milionů: České Pagani Huayra míří na Legendy Umění na kolech za 40 milionů: České Pagani Huayra míří na Legendy

Letošní motoristickou slavnost Legendy ozdobí i unikátní…

 




Evropské Automobily roku: Fiat Panda (2004) Evropské Automobily roku: Fiat Panda (2004)

Druhá generace Pandy, která svou předchůdkyni nahradila…

Fiat Topolino: Dočkáme se konečně návratu myšky? Fiat Topolino: Dočkáme se konečně návratu myšky?

O comebacku jména Topolino se hovoří již dlouhá léta.…

 



 
Bývalý mistr světa MotoGP Nicky Hayden nepřežil vážná zranění z cyklistické nehody

Bývalý mistr světa MotoGP Nicky Hayden nepřežil vážná zranění z cyklistické nehody

Včera

Motocyklový svět přišel o Nickyho Haydena. Američan podlehl svým zraněním, která utrpěl při tréninku na kole v Itálii.




Blesk.cz

Dvě Italky se soudí o opatrovnictví kočky. Bydlela pod různými jmény u obou žen

Dvě Italky se soudí o opatrovnictví kočky. Bydlela…

Spor dvou sousedek o kočku, která pod jiným jménem bydlela u obou žen, řeší italský soud. Jedna z žen se totiž…

Babišova náměstkyně: Zaorálek to přehnal. Advokát Schillerové ho zažaluje?

Babišova náměstkyně: Zaorálek to přehnal. Advokát…

Náměstkyně Andreje Babiše Alena Schillerová zvažuje žalobu na místopředsedu ČSSD a ministra zahraničí Lubomíra…

 

iSport.cz

Češi znají soupeře na MS 2018: utkají se s Ruskem, Švédskem i Slovenskem

Češi znají soupeře na MS 2018: utkají se s Ruskem,…

Čeští hokejisté se na mistrovství světa v příštím roce utkají v základní skupině A se Švédskem, Ruskem,…

MotoGP pláče! Šampion Hayden (†35) podlehl zraněním po srážce s autem

MotoGP pláče! Šampion Hayden (†35) podlehl zraněním…

Bývalý mistr světa v závodech silničních motocyklů královské třídy MotoGP Američan Nicky Hayden (35) po…

 

Reflex.cz

Cenám Anděl kralovala zpěvačka Lenny, do Síně slávy byla uvedena Věra Špinarová

Cenám Anděl kralovala zpěvačka Lenny, do Síně slávy…

Pondělní vyhlašování hudebních cen Anděl opanovala zpěvačka Lenny, která proměnila všechny své čtyři nominace. V…

Kauza úniků z policejních spisů aneb Ištvanovo vrtění psem

Kauza úniků z policejních spisů aneb Ištvanovo vrtění psem

Vrchní státní zastupitelství v Olomouci prošetřuje rozsáhlou kauzu úniků z policejních spisů, v níž bylo zatím…