Fiat Panda oficiálně: S dvouválcem 0,9 TwinAir

Fiat Panda oficiálně: S dvouválcem 0,9 TwinAir

 
 

Fiat zveřejnil první oficiální fotografie a první detailnější informace týkající se nové Pandy.

Na autosalonu ve Frankfurtu se představí zbrusu nová generace oblíbeného minivozu Panda. Model, kterého se během posledních 31 let prodalo více než šest a půl milionu exemplářů, se po zahájení výroby letos v zimě pokusí navázat na úspěšné předchozí generace.

Zatímco současná generace Pandy vznikla spoluprácí studií Bertone a I.DE.A, tu novou tvořilo designérské oddělení Fiatu, Fiat Centro Stile.

Panda povyrostla

Panda mezigeneračně výrazně povyrostla do délky a drobně do šířky, výška se naopak zmenšila. Třetí generace je 365 centimetrů dlouhá (+ 11 cm), 164 centimetrů široká (+ 5 cm) a 155 centimetrů vysoká (- 3 cm). Nová Panda zachovává podvozek s rozvorem o délce 2,3 metru (pochází z Fiatu 500), pokusí se však cestujícím na zadních místech nabídnout více podélného prostoru díky tenčím opěradlům sedadel. Díky širší karoserii lze očekávat o něco větší prostor ve výši loktů, hlavním důvodem nárůstu šířky jsou však tlustší, bezpečnější dveře.

Celkový charakter vysoké karoserie byl zachován, druhá a třetí generace italského minivozu se budou podobat především z bočního pohledu. Také nová generace Pandy má trojici bočních oken a vysoko umístěné, svisle postavené zadní světlomety. Třetí okno je však zakulacené a zadní světla jsou kratší. Širší, zvýrazněné blatníky kol jakož i bohaté oplastování přispívají k robustnějšímu vzhledu nové Pandy. Ve městě, kam je Panda určena především, se taková úprava exteriéru vysloveně hodí.

Podvozkově Panda spoléhá na klasické řešení: vpředu je zavěšení typu McPherson, vzadu najdeme vlečená ramena se zkrutnou příčkou.

Interiér

Objem zavazadlového prostoru zatím tisková zpráva neprozradila, zavazadelník novinky by však měl pojmout o několik desítek litrů více než v případě Pandy druhé generace (ta nabízí objem 200 litrů). Potěší dělené a posuvné zadní sedadlo či příplatkové sklopné opěradlo sedadla spolujezdce. Po sklopení zadních opěradel by měla vzniknout téměř rovná ložná plocha.

Nová palubní deska s velkou odkládací schránkou před spolujezdcem odkazuje na původní Pandu. Originální vůz připomínají i některé retro prvky interiéru, palubní deska je celá jakoby „zabalena“ ve stylovém barevném rámu. I zde je řadicí páka umístěna tak, aby byla řidiči co nejlépe po ruce, správný moment k přeřazení navíc na přístrojovém panelu indikuje světelná ikonka.

Ve výbavě jsou standardně čtyři airbagy (cílem jsou znovu čtyři hvězdy v nárazových testech Euro NCAP), ABS s brzdovým asistentem BAS, přední tříbodové bezpečnostní pásy s předpínači, posilovač řízení Dualdrive s funkcí „City“, světla pro denní svícení či přední opěrky hlavy s funkcí ochrany krční páteře při zadním nárazu. V seznamu výbavy je dále například velké elektricky ovládané střešní okno „Skydome“, systém Blue&Me-TomTom LIVE či rádio s CD a MP3. Fiat Panda nabídne 3 úrovně výbavy, 10 barev exteriéru a čtyři barevná provedení interiéru. Mezi prvky příplatkové výbavy mají patřit položky jako je vyhřívání sedadel, navigace či později také systém zamezující najetí do vozu vpředu, fungující do rychlosti 30 km/h.

Motory

Při uvedení na trh bude Panda spoléhat pouze na pohon předních kol, verze 4x4 bude do výrobního programu zařazena později. Pod kapotou budou zatím 4 motorizace, v nabídce je hned od začátku i robotizovaná převodovka Dualogic.

Nabídku tří benzinových motorů otevírají nové dvouválcové jednotky 0,9 TwinAir v atmosférické a přeplňované verzi (48 resp. 62 kW) se systémem Start-Stop, které doplňuje zážehový čtyřválec o objemu 1,2 litru (51 kW) ze současné generace. Trojlístek doplňuje vznětový agregát 1,3 Multijet II, taktéž se systémem Start-Stop, o výkonu 55 kW.

Později se v nabídce objeví i přeplňovaný dvouválec TwinAir s možností spalování CNG (59 kW) a zážehový čtyřválec 1,2 spalující pro změnu LPG (50 kW).

Prodej nové Pandy začne v únoru 2012. Zatímco výroba současné generace probíhá v polských Tychách, ta nová se bude vyrábět v italské továrně Pomigliano d’Arco nedaleko Neapole, kde se dříve stavěly vozy značky Alfy Romeo.

Anketa

jak se vám líbí nová Panda? Ohodnoťte jako ve škole
Spolupracujeme s TipCars.com
Tusk: EU má reálnou šanci uzavřít migrační trasu z Libye Tusk: EU má reálnou šanci uzavřít migrační trasu z Libye

Státy Evropské unie zajistí, že severoafrická část…

Za vánoční nákupy potravin si připlatíte, tuzemák však zlevní Za vánoční nákupy potravin si připlatíte, tuzemák však zlevní

Jedním z ústředních témat posledních týdnů byla v české…

Putin: USA chtějí vytlačit Rusko z evropského energického trhu a zdražit plyn Putin: USA chtějí vytlačit Rusko z evropského energického trhu a zdražit plyn

Sankce, které vůči Rusku schválil americký Kongres v…

 
 

Přidat názorDiskuse: Fiat Panda oficiálně: S dvouválcem 0,9 TwinAir







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte... Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte...

Motor s rotačním pístem bude nyní plnit jinou roli.

Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné

Vůz s designově velmi komplikovanou přídí se stává…

 



Evropské Automobily roku: Fiat Panda (2004) Evropské Automobily roku: Fiat Panda (2004)

Druhá generace Pandy, která svou předchůdkyni nahradila…

Fiat Topolino: Dočkáme se konečně návratu myšky? Fiat Topolino: Dočkáme se konečně návratu myšky?

O comebacku jména Topolino se hovoří již dlouhá léta.…

 



 
Nové Audi A7 Sportback odhaleno. Evoluce tvarů, revoluce techniky

Nové Audi A7 Sportback odhaleno. Evoluce tvarů, revoluce techniky

Včera

Podle očekávání prošel design druhé generace Audi A7 jen evoluční proměnou. Za to v útrobách se událo dost, všechny verze budou hybridní!




Blesk.cz

Nový Zéland má po měsíci premiérku. V čele země stanula labouristka Ardernová

Nový Zéland má po měsíci premiérku. V čele země…

V čele Nového Zélandu stane po zářijových volbách vůdkyně Novozélandské strany práce Jacinda Ardernová (37).…

22 tipů na víkend: Prahou poběží zombie! Mlsat můžete polévky, dýně i čokoládu

22 tipů na víkend: Prahou poběží zombie! Mlsat…

Neseďte doma a nekoukejte se jen z okna! Vyrazte ven, do přírody, za poznáním! Pokud nevíte kam vyrazit, nechte…

 

iSport.cz

Villarreal – Slavia 2:2. Cenná remíza, český mistr ale ztratil vedení 2:0

Villarreal – Slavia 2:2. Cenná remíza, český mistr…

Fotbalisté pražské Slavie remizovali ve Villarrealu 2:2 ve třetím kole Evropské ligy v souboji o první místo ve…

Lugano není tak špatné, ale měli jsme ho přehrát, uznal střelec Bakoš

Lugano není tak špatné, ale měli jsme ho přehrát,…

PŘÍMO Z LUCERNU | Šest bodů z dvojzápasu s Luganem. Tudy měla vést cesta Viktorie Plzeň ze základní skupiny…

 

Reflex.cz

Ekonom Vladimír Pikora: Po volbách přijde naštvanost nejvyššího stupně

Ekonom Vladimír Pikora: Po volbách přijde naštvanost…

Něco vám řeknu – nikdy slepě nespoléhejte na čísla! Já jsem to udělal jednou a ovlivnilo to zbytek mého života.

Zítra k volbám, nenechme za sebe rozhodovat jiné! Vrátí se politická politika?

Zítra k volbám, nenechme za sebe rozhodovat jiné!…

Kdysi i v Česku populární slovenský satirik Milan Markovič by dnes patrně řekl „Zvolebnívá sa“, a to na plné…