Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Fiat Panda: Foto z výrobní linky

David Bureš
Diskuze (49)
Nová generace Pandy se bude v mnohém podobat současnému Fiatu Uno, které se vyrábí v Brazílii.

První snímky třetí generace Fiatu Panda, zveřejněné italským serverem Alvolante.it, ukazují nové miniauto na výrobní lince. Fotografie skeletu karoserie naznačují, že se nová Panda bude v mnohém podobat Fiatu Uno, určenému pro brazilský trh.

Panda je současným nejúspěšnějším minivozem, jen loni se jí na evropských trzích prodalo 236.323 exemplářů, a tak je logické, že se nová generace nebude svými tvary nijak výrazně lišit od té stávající.

Celkový tvar vysoké karoserie bude zachován, obě generace italského minivozu se budou podobat především z bočního pohledu. Také nová generace Pandy bude mít trojici bočních oken a vysoko umístěné, svisle postavené zadní světlomety. Třetí okno však bude zakulacené, zadní světla budou kratší a budou zřejmě součástí pátých dveří.

Mohutné podběhy kol vypadají prakticky totožně s Unem a přispějí ke sportovnějšímu vzhledu nové Pandy.

Zatímco současná generace Pandy vznikla spoluprácí studií Bertone a I.DE.A, tu novou tvořilo designérské oddělení Fiatu, Fiat Centro Stile.

Základem auta bude evoluce platformy, kterou používá jak současná generace Pandy, tak model 500 nebo brazilské Uno. Na stejném základu je ale také postaven Ford Ka a Lancia Ypsilon. Právě s Lancií bude zřejmě shodný rozvor auta, dlouhý 2.390 mm. Oproti současné Pandě by se tak jednalo o nárůst o 91 mm. Celková délka zřejmě vzroste z 3,5 m na 3,7 m.

Fiat doufá, že nová Panda získá pět hvězdiček v nárazových testech Euro NCAP. Současná generace získala v tomto hodnocení jen tři hvězdičky.

Nabídka motorizací se nebude lišit od ostatních malých Fiatů a určitě zahrne turbodiesel 1,3 MultiJet II a benzinový dvouválec TwinAir. Nejlevnější alternativou pravděpodobně bude 1,2 8V, známý z aktuální Pandy.

Nová generace Pandy vstoupí na trh za obdobných podmínek jako ta současná v roce 2003. I v té době totiž prodeje Fiatu klesaly, nyní automobilka navíc čelí nízkému vytížení svých továren. Záchrana přišla právě až s Pandou, která se v kategorii miniaut rychle vyšvihla mezi neprodávanější automobily.

Nová Panda se má oficiálně představit na podzimním frankfurtském autosalonu, prodej začne v únoru 2012. Zatímco výroba současné generace probíhá v polských Tychách, ta nová se bude vyrábět v italské továrně Pomigliano d’Arco nedaleko Neapole, kde se dříve stavěly vozy značky Alfy Romeo.

Současná generace Fiatu Uno se s pětidveřovou karoserií prodává na brazilském trhu od loňského roku. Tu letos v březnu doplnila i třídveřová varianta. Fiat loni uvedl, že se Uno bude od roku 2012 prodávat i v Irsku. Tam se stane nástupcem Grande Punta, které se v Evropě stále nabízí jako levnější varianta k modernizovanému Puntu Evo.

David Bureš
Diskuze (49)
Avatar - Adrian77
1. 6. 2011 15:09
Re: Proboha proč?
No já Pandu chtěl hned od začátku. Už když Fiat ukázal koncept malého teréňáčku Simba, bylo mě jasné, že to bude nová Panda. Měl jsem tu starou a dodnes na ni vzpomínám jen v tom nejlepším. Pak přišel TPCA se svým úchvatným "Toyota" motorem a přes zvěsile buclaté tvary jsem si to koupil - Citroen C1. Ani jednou jsem nezalitoval, ale Panda na silnici mě vždy potěší. Ale toto? Proč to proboha natahujou, krom šíleného designu, na 3,7 m ????

Měl jsem jako první auto Malucha 3m na délku a to bylo příliš malý, nic se v tom neodvezlo. Panda dlouhá 3,4m byla ideál, pak Saxo 3,7 m, které nenabídlo, krom horšího parkování proti Pandě v prostoru vlastně vůbec nic, pak Cinquecento 3,2 m, to bylo rozměrově tak na hraně, takže se můj ideál ustavil skutečně na 3,4m délky, co má současná C1ka.

Proč o tom mluvím? Jen proto, že se i nová skvělá Panda začíná s nástupcem vzdalovat ideálním rozměrům malého vozítka. 3,4 m mělo krom TPCA i prostorově nadprůměrné Twingoo. S rozměry 3,7 m už o nástupce Pandy rozhodně zájem třeba já osobně neprojevím. A mimochodem podobnej nárůst zaznamenal i nástupce Twinga a jak vidět, s nadšením zákazníků se zrovna nepotýká.
20. 5. 2011 23:57
Proboha proč?
Nová generace auta by měla být ve všech směrech lepší než stará. Proč teda Fiat hodlá nahradit nadčasovou, stále hezkou Pandu touto socka příšerou z Brazílie?
Všiml jsem si zajímavé věci - všechny normální Fiaty, kde Fiat nezadal tvorbu designu externímu studiu, byly propadáky. A tak vznikla nová Panda: zbytečné masivní oblouky blatníků, obrovský předek, celkově divný vzhled, něco jako nové Bravo.
Fiat jako značku mám rád, ale to co předvádí poslední dobou, to je k pláči.
20. 5. 2011 19:21
Re: DEBAKL TWIN-AIRU - tady:
:yes: :yes:
20. 5. 2011 09:23
Re: ajaj
Jak soutěží sám? Twinair vyhrál i v absolutním hodnocení bez rozdílu tříd. A motory Fiat se výrazně umístily i v dalších kategoriích. To jen k tvé údajné nestranosti a objektivitě. Rozhodně se dá říct, že Fiat spolu s koncernem VW a BMW anketě dominuje. To sice nic nemění na faktu, že Fiat má kupu problémů jinde, ale na tvoje blábolení prostě nejde nereagovat. ;-)
20. 5. 2011 07:00
Re: ajaj
No srovnávat Volvo a Fiat, to je teda dobrý >:D Fiat dělá auta pro lidi, kdo chce jednoduchý auto se základní výbavou, tak si klidně toho Fiata koupí, proč ne? Ono se na to dá totiž pohlížet i jinak - kdo neumí řídit, tak si musí koupit auto s milión elektronických asistentů, protože by nikam nedojel. Automatické zastavení je dobré, ale to auto pak stojí 3/4 miliónu. Kontrola jízdy v pruhu? To v tom autě všichni spí? Kontrola usnutí? To samé. Parkovací asistent? Není lepší se s tím autem naučit řídit? Všechno tohle jsou jen blbosti, které maskují to, že řidič jede jak nemá. A když už jde o nějakou bouračku, tak většinou je tam nedání přednosti, nebezpečné předjíždění, nezvládnutí zatáčky apod., což žádný z těchto asistentů neřeší. Jediný asistent mi přijde rozumný - hlídání mrtvého úhlu v zrcátkách. To samé třeba víceprvková zadní náprava - ne každý to potřebuje. Třeba Doblo má jako jediné ve třídě víceprvkové zavěšení vzadu bilink a stejně Fiat za to nikdo nepochválí. Podívejte se, proč rostou prodeje značek jako Dacia a spol. Protože stejně většina lidí ty blbosti v autě nepotřebují. Stačí jim el. okna, rádio, klima a jsou spokojený. Pokud půjde Fiat cestou kvalitního auta s dobrou antikorozoní úpravou, dobrými motory, dobrým zpracováním a základní výbavou, tak bude Fiat klidně volba mnoha lidí. A zatímco tady každý bude bájit o moderních jiných značkách a bude jezdit v ojetině několik let staré a čadící se základní cenou 600 tisíc, tak jiný bude spokojen s novým autem za polovic.

Problém Fiatu je jinde - příliš malá nabídka aut. Co má v nejprodávanějších třídách? Punto 2D/3D (konkurence nabízí i kombi), Bravo 5D hatchback (konkurence má 3D/5D/kombi/cross/coupe případně i cabrio) a Cromu v jedné verzi něco mezi MPV, hatchabackem a kombi (konkurence má liftback/hatchback/kombi/coupe). Nehledě na absenci ucelené nabídky MPV případně SUV. S tímto prostě image značky neudělá a prodeje tomu odpovídají. Marchione dělá základní chybu všech manažerů - opomíjí nabídku a snaží se prodávat imaginární auta. Měli by se inspirovat u Renaultu, techniku na to mají, motory taky a design taky. Mají ale debilní vedení a debilní odbory.