Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Fiat Panda
Fiat Panda
Fiat Panda
Fiat Panda
9 Fotogalerie

Fiat Panda: První dojmy (video)

Panda už dlouho drží Fiat nad vodou, nová se proto změní jen minimálně. Technika dokonce zůstane původní.

Neplatí to tak doslova, pochopitelně dojde na revoluční dvouválce TwinAir, konzervatisté si ale vyberou i nadále klasický atmosférický čtyřválec, dokonce ve dvouventilové verzi. Té se zvýšeným kompresním poměrem, kterou už známe z pětistovky i současné pandy. Jinak se ale jádro auta nezměnilo, jak přiznal dokonce i sám hlavní designér vozu Mauro Pierallini.

Panda tedy zůstává na stejné platformě s rozvorem 2,3 m, nadále sdílené s Fiatem 500, její produkce se ale z kvalitou proslulé montovny v polských Tychách přesune do jihoitalského Pomigliano d’Arco, známé úplně jinak. Můžeme jen doufat, že se podaří nevšedně vysokou kvalitu pandy udržet i v nových podmínkách.

Design se ovšem v rámci všeobecně oblíbených tvarů trochu protáhl. Změnu by šlo přirovnat ke generační obměně Suzuki Swift, panda ovšem zůstává na původním podvozku s nezměněným rozvorem. Tomu odpovídají i živé dojmy – pocity z krabičkovité karosérie jsou hodně povědomé, přidané převisy příliš nenarušily obdivuhodnou strohost, pro kterou miluje pandu tolik lidí.

Malý a užitečný fiat tak zůstává hranatý a přísně účelný. Zejména z boku vypadá spíš jako facelift, oba konce však už tvrdí jinou muziku. Příď se protáhla a „vyklínila“, vzadu se zaoblilo okno a zmenšila koncová světla. Efekt „poznejte mě na první pohled“ však zůstal stoprocentně zachován.

Současní majitelé si ale stejně najdou důvod k obměně. Kromě přeci jen modernějšího zpracování detailů to bude i celkové vylepšení a bohatší výbava. Do pandy si vyberou nejen panoramatické střešní okno, ale i ESP, spoustu airbagů, varování před blížící se překážkou a další prvky. Zde se sluší dodat, že i současnou bylo lze zpočátku pořádně vybavit, ale málokdo to u levného auta dělal, tak většina prvků z nabídky brzy zmizela.

Uvnitř se topologie příliš neměnila, zůstalo i rozložení zásadních ovladačů. Zcela nové je ovšem prostorové pojetí – vzpomnělo si, že se prapůvodní pandy nebraly příliš vážně a například palubní desku vyplnilo „miskami na bonbóny“. K tomu sice tvrdé a nepříliš hodnotně působící, ale pěkně upravené a různobarevné plasty, nový hranatý styl, opakující neotřelý motiv čtverce prakticky všude, kde je to možné, částečně včetně volantu, a uvnitř je hodně vzdušno.

Zejména pod střešním oknem je velice příjemno, až na prostor pro hlavu. S tou narazíte do jeho hrany, zejména pak vzadu. Ani ramenům není příliš hej, vzadu pak snaha nabídnout více místa pro kolena poněkud vyšuměla. Stejně jako ve stávající pandě. Výrazně větší a trochu praktičtější je prakticky jen zavazadelník. Pokud pandu milujete, není co řešit, nové zákazníky asi nepřesvědčí.