Fiat propaguje nový 124 Spider. Podívejte se, jak vznikal spot s orlem!
Turínská automobilka nevyvíjela roadster sama, jedná se, jak je dostatečně známo, jen o převlečenou Mazdu MX-5 ND. Ale upřímně, hezky převlečenou, zatímco stylisté japonské značky se (při vší úctě) od tvarů předchůdců značně odklonili, nová 124 je tak trochu retro. Navíc má vlastní motor, čtyřválec 1.4 MultiAir Turbo se 103 kW a 240 N.m. Americká specifikace je dokonce silnější, nabízí 118 kW a 249 N.m a lze ji kombinovat se šestistupňovým manuálem
V Ženevě jsme viděli ještě nadupanější Abarth (125 kW, 250 N.m) s pozměněnou přídí, samosvorným diferenciálem a sportovním šasi od Bilsteinu, dokonce vyvedený i do soutěžní podoby. Zámořští klienti ale dostanou pouze Elaborazione Abarth, u něj koně nahoru nevylezou, ale úpravy podvozku i karoserie má stejné. Prodej novodobé sportovní 124 se rozběhne v létě. Fiat už ji samozřejmě propaguje...
V reklamním filmu je použit song „Free Like a Bird“ od Wyclefa Jeana (jednoho z členů kdysi hodně slavných Fugees). Daleko zajímavější než připodobnění roadsteru k letu orla, který se ve finále usadí na kryt složené střechy bílého roadsteru, je další krátký film, který odhaluje pozadí vzniku tohoto spotu.
Natáčelo se na jihovýchodě Itálie v Campanii a nechyběl u toho ani klasický předchůdce z roku 1967. Pochopitelně také bílý. Cvičení orli, celkem tři, dostali kamery, některé záběry tak nabízejí pohledy doslova z ptačí perspektivy. .