Fiat Punto (2012): Druhá modernizace nakonec až v Boloni

Fiat Punto (2012): Druhá modernizace nakonec až v Boloni

 
 

Modernizované Punto pro modelový rok 2012 se mělo ukázat už ve Frankfurtu. Fiat jeho premiéru oddálil a nakonec jej představí logicky na domácí půdě v Boloni.

Současné Punto má za sebou šestiletou kariéru. Zatím poslední modernizace Evo se vyráběla dva roky (debut IAA Frankfurt 2009). Těch, kterým by se líbila, byste našli poskrovnu a odrazilo se to bohužel i na prodejích. Byť do nich promluvila například také ekonomická recese a zcela nové generace konkurentů. Slušně šla ovšem na odbyt pouze výbava MyLife. V Turíně si svůj omyl uvědomili a máme tu nový model. Už ne Grande Punto, ani Punto Evo, ale znovu jen Punto (tečka, bod). Ach ten marketing...

Co se změnilo? Vlastně minimum, ale rozhodně k lepšímu. Nárazníky jsou v barvě karoserie, černá zmizela. Prolisům ale zůstal stejný tvar, stejně jako ukazatelům směru. Mřížka chladiče dostala místo dřívějších vodorovných a svislých žeber včelí plástve, stejně jako větrací otvor v nárazníku. Kontroverzní chromovanou lištu ve stylu moderní reinkarnace Cinquecenta byste pod spodní hranou kapoty již hledali rovněž marně. Celkem by se dalo říci, že se přední část vrátila stylem k původnímu Giugiarovu Grande Puntu (2005) připomínajícímu vozy Maserati. Boční ochranné lišty u nového modelu ale také vzal čas, což je sice moderní, ale ne zrovna praktické.

Vzadu zůstalo až na již zmíněný nárazník vše při starém, tady je spíše patrný odkaz Eva. Palubní deska se změnila rovněž minimálně (pouze dekor). Také čalounění dostalo nové látky. Jiná jsou i patnáctipalcová kola a do nabídky laků karoserie přibyly barvy Turquoise, Ruby Red a Graphite Grey.

Nové Punto dostane turbodmychadlem přeplňovaný dvouválec 0,9 TwinAir s ventilovým rozvodem MultiAir a výkonem 63 kW (85 k)/5500 min-1. Točivý moment vrcholí hodnotou 145 Nm v rozmezí 2000-3000 min-1. Agregát spolupracuje se šestistupňovou přímo řazenou převodovkou. Druhou novinkou pod kapotou je turbodiesel 1,3 MultiJet 16V o totožném výkonu 63 kW a největším točivém momentu 200 Nm/1500 min-1. Díky optimalizaci vstřikování dosahuje lepší účinnosti, kterou dále podporují například variabilní olejové čerpadlo nebo inteligentní alternátor. Podle stávajících evropských norem vykazuje naftová třináctistovka v Puntu kombinovanou spotřebu 3,5 l/100 km, které odpovídají emise CO2 90 g/km. U Fiatu jsou obvyklé i verze na LPG a CNG se start-stopem a indikátorem zařazené rychlosti, které se objeví později.

TwinAir ale neznamená jen dvouválec s turbem, ale také samostatnou výbavu, která doplňuje stupně Pop, Easy a Lounge. Například v případě prostředního Easy lze vybírat ze tří barev čalounění (červenou, modrou nebo šedou). Jen TwinAir ovšem budete moci koupit v limetkové zeleni (Verde Lime) s černou střechou, B-sloupky a zrcátky. Interiér je tentokrát černošedý a nechybí loga TwinAir - na předních sedadlech či přístrojové desce u ovládání klimatizace. Dvouválcové Punto dále nabídne tlačítko Eco pro úsporu paliva s patřičným výstupem (eco:Drive info). Pro vyšší verze bude k dispozici i nová verze informačního systému Blue&Me.

Do prodejen Fiatu se nová Punta dostanou na počátku příštího roku.

JAKE.AUTO.CZ: Fiat Grande Punto/Punto Evo (všechny testy a další články)

Anketa

Jak se vám líbí facelift Fiatu Punto? Ohodnoťte jako ve škole:
Spolupracujeme s TipCars.com
Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě

Ministerstvo zahraničí Spojených států vyslovilo souhlas…

Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů

Britský hráč hodlá do konce roku zdvojnásobit počet svých…

Tesla bude vyrábět v Číně, jako první automobilka bude mít závod ve výlučném vlastnictví Tesla bude vyrábět v Číně, jako první automobilka bude mít závod ve výlučném vlastnictví

Americký výrobce elektromobilů Tesla bude vyrábět v Číně,…

 
 

Přidat názorDiskuse: Fiat Punto (2012): Druhá modernizace…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před…

Hennessey Venom F5 má premiéru 1. listopadu. Pokoří Chiron? Hennessey Venom F5 má premiéru 1. listopadu. Pokoří Chiron?

Čekání je skoro u konce. Vážný soupeř pro superauto…

 



Vizualizace Fiatu 500 Plus: Bude nástupce Punta vypadat takto? Vizualizace Fiatu 500 Plus: Bude nástupce Punta vypadat takto?

V roce 2016 by měl přijít nástupce Fiatu Punto,…

Fiat Punto Evo: Je tu další facelift, debutuje v Indii Fiat Punto Evo: Je tu další facelift, debutuje v Indii

Současná generace Fiatu Punto se prodává již od roku…

 



 
Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Dnes 18:50

S rostoucí nabídkou je pro výrobce stále těžší vymýšlet názvy svých aut. Z toho důvodu najímají různé specialisty nebo zakládají speciální oddělení zaměřená na tuto problematiku.




Blesk.cz

Exorcismus ve 21. století: Vymítání ďábla je častější, než si myslíte

Exorcismus ve 21. století: Vymítání ďábla je…

Ačkoli někdo může mít tzv. exorcismus, tedy vymítání ďábla, za praktiky minulosti, není tomu tak. Dodnes jsou…

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest sdílí na internetu: Své vypracované tělo ukázal i v Praze

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest…

Matt Olesiak (28) je nejen úspěšný doktor, ale také miláček internetu. Matt, který pochází z Varšavy, ale…

 

iSport.cz

Skoro jsem nespal, přiznal Šilhavý po Liberci. Pochválil rozjetou Plzeň

Skoro jsem nespal, přiznal Šilhavý po Liberci.…

Trenér Jaroslav Šilhavý připustil, že po nedělní domácí porážce 1:2 s Libercem, která byla po 36 zápasech jeho…

Zamořeno zámořím. Levní hráči z Kanady tu kazí ceny, tvrdí Ihnačák

Zamořeno zámořím. Levní hráči z Kanady tu kazí ceny,…

Evropu má procestovanou. A nepotřebuje k tomu cestovky, Brian Ihnačák (32) se zaměřením na ofenzivní hokejovou…

 

Reflex.cz

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

Začíná to vypadat, že sestavování nové vládní koalice není tentokrát až tak důležité jako po jiných volbách.…

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí, ale často volí zcela iracionálně. Smiřme se s tím

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí,…

Řečeno s klasikem – Volby dopadly tak, jak dopadly, jelikož lidé volili tak, jak volili. Ano, autorem…