Fiat Punto (2012): Druhá modernizace nakonec až v Boloni

Fiat Punto (2012): Druhá modernizace nakonec až v Boloni

 
 

Modernizované Punto pro modelový rok 2012 se mělo ukázat už ve Frankfurtu. Fiat jeho premiéru oddálil a nakonec jej představí logicky na domácí půdě v Boloni.

Současné Punto má za sebou šestiletou kariéru. Zatím poslední modernizace Evo se vyráběla dva roky (debut IAA Frankfurt 2009). Těch, kterým by se líbila, byste našli poskrovnu a odrazilo se to bohužel i na prodejích. Byť do nich promluvila například také ekonomická recese a zcela nové generace konkurentů. Slušně šla ovšem na odbyt pouze výbava MyLife. V Turíně si svůj omyl uvědomili a máme tu nový model. Už ne Grande Punto, ani Punto Evo, ale znovu jen Punto (tečka, bod). Ach ten marketing...

Co se změnilo? Vlastně minimum, ale rozhodně k lepšímu. Nárazníky jsou v barvě karoserie, černá zmizela. Prolisům ale zůstal stejný tvar, stejně jako ukazatelům směru. Mřížka chladiče dostala místo dřívějších vodorovných a svislých žeber včelí plástve, stejně jako větrací otvor v nárazníku. Kontroverzní chromovanou lištu ve stylu moderní reinkarnace Cinquecenta byste pod spodní hranou kapoty již hledali rovněž marně. Celkem by se dalo říci, že se přední část vrátila stylem k původnímu Giugiarovu Grande Puntu (2005) připomínajícímu vozy Maserati. Boční ochranné lišty u nového modelu ale také vzal čas, což je sice moderní, ale ne zrovna praktické.

Vzadu zůstalo až na již zmíněný nárazník vše při starém, tady je spíše patrný odkaz Eva. Palubní deska se změnila rovněž minimálně (pouze dekor). Také čalounění dostalo nové látky. Jiná jsou i patnáctipalcová kola a do nabídky laků karoserie přibyly barvy Turquoise, Ruby Red a Graphite Grey.

Nové Punto dostane turbodmychadlem přeplňovaný dvouválec 0,9 TwinAir s ventilovým rozvodem MultiAir a výkonem 63 kW (85 k)/5500 min-1. Točivý moment vrcholí hodnotou 145 Nm v rozmezí 2000-3000 min-1. Agregát spolupracuje se šestistupňovou přímo řazenou převodovkou. Druhou novinkou pod kapotou je turbodiesel 1,3 MultiJet 16V o totožném výkonu 63 kW a největším točivém momentu 200 Nm/1500 min-1. Díky optimalizaci vstřikování dosahuje lepší účinnosti, kterou dále podporují například variabilní olejové čerpadlo nebo inteligentní alternátor. Podle stávajících evropských norem vykazuje naftová třináctistovka v Puntu kombinovanou spotřebu 3,5 l/100 km, které odpovídají emise CO2 90 g/km. U Fiatu jsou obvyklé i verze na LPG a CNG se start-stopem a indikátorem zařazené rychlosti, které se objeví později.

TwinAir ale neznamená jen dvouválec s turbem, ale také samostatnou výbavu, která doplňuje stupně Pop, Easy a Lounge. Například v případě prostředního Easy lze vybírat ze tří barev čalounění (červenou, modrou nebo šedou). Jen TwinAir ovšem budete moci koupit v limetkové zeleni (Verde Lime) s černou střechou, B-sloupky a zrcátky. Interiér je tentokrát černošedý a nechybí loga TwinAir - na předních sedadlech či přístrojové desce u ovládání klimatizace. Dvouválcové Punto dále nabídne tlačítko Eco pro úsporu paliva s patřičným výstupem (eco:Drive info). Pro vyšší verze bude k dispozici i nová verze informačního systému Blue&Me.

Do prodejen Fiatu se nová Punta dostanou na počátku příštího roku.

JAKE.AUTO.CZ: Fiat Grande Punto/Punto Evo (všechny testy a další články)

Anketa

Jak se vám líbí facelift Fiatu Punto? Ohodnoťte jako ve škole:
Spolupracujeme s TipCars.com
Slavná socialistická auta zrají jako víno. Přečtěte si, kolik dnes stojí Slavná socialistická auta zrají jako víno. Přečtěte si, kolik dnes stojí

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

Vztahy mezi Spojenými státy a Íránem se vyostřují, země na sebe uvalují sankce Vztahy mezi Spojenými státy a Íránem se vyostřují, země na sebe uvalují sankce

Írán zavedl sankce proti 15 americkým společnostem za…

Severní Korea hledá zahraniční investory, chce koupit výletní loď s kasinem Severní Korea hledá zahraniční investory, chce koupit výletní loď s kasinem

Korejská lidově demokratická republika nepatří mezi…

 
 

Přidat názorDiskuse: Fiat Punto (2012): Druhá modernizace…







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
SUV vládnou světu automobilů. Zde je aktuální žebříček 12 nejrychlejších! SUV vládnou světu automobilů. Zde je aktuální žebříček 12 nejrychlejších!

Kategorie SUV zažívá celosvětově obrovský boom, takže…

10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka 10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka

I české vozy se můžou stát slavnými na internetu. My jsme…

 




Vizualizace Fiatu 500 Plus: Bude nástupce Punta vypadat takto? Vizualizace Fiatu 500 Plus: Bude nástupce Punta vypadat takto?

V roce 2016 by měl přijít nástupce Fiatu Punto,…

Fiat Punto Evo: Je tu další facelift, debutuje v Indii Fiat Punto Evo: Je tu další facelift, debutuje v Indii

Současná generace Fiatu Punto se prodává již od roku…

 



 
Finiš Valašské rallye 2017 - Kopecký byl suverénní

Finiš Valašské rallye 2017 - Kopecký byl suverénní

Dnes 18:49

Tovární jezdec Škoda Motorsport Jan Kopecký vyhrál 36. ročník Valašské rallye, úvodní podnik mistrovství České republiky v automobilových soutěžích.




Blesk.cz

I váš telefon může mít obří displej. Co byste řekli na 10

I váš telefon může mít obří displej. Co byste řekli…

Superscreen je tablet, který zrcadlí obsah z mobilu Získáte tak velký a kvalitní displej za malé peníze Funguje…

Ridi s milenkou Hunčárovou na horách: Telefon nevzal ani synovi!

Ridi s milenkou Hunčárovou na horách: Telefon nevzal…

Krásy italských hor i nové partnerky, tanečnice Lucie Hunčárové (31), omámily zamilovaného kuchaře Emanuela…

 

iSport.cz

Hrůzná zlomenina si vyžádala šrouby. Coleman si minimálně půl roku nezahraje

Hrůzná zlomenina si vyžádala šrouby. Coleman si…

Kapitán irských fotbalistů a obránce Evertonu Seamus Coleman si po hrůzné dvojnásobné zlomenině nohy nejméně půl…

Velmoc zase v koncích! Nizozemci nasadili 17letý talent, ten zavinil góly

Velmoc zase v koncích! Nizozemci nasadili 17letý…

Kocovina pokračuje! Fotbalisté Nizozemska v kvalifikaci MS 2018 klopýtají a vážně hrozí, že nezvládnou postoupit…

 

Reflex.cz

Je to už na revoluci? Summit EU v Římě byl blamáží, politici jen zopakovali své bláboly

Je to už na revoluci? Summit EU v Římě byl blamáží,…

Třeba premiér Sobotka, kancléřka Merkelová či předseda Evropské komise Juncker skutečně věří tomu, co říkali…

Uber po nehodě v USA stáhl všechny samořídící vozy

Uber po nehodě v USA stáhl všechny samořídící vozy

Americký provozovatel alternativní taxislužby Uber stáhl z provozu všechna svá samořízená auta. Učinil tak poté,…