Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat Punto (2012): Druhá modernizace nakonec až v Boloni

Aleš Dragoun
Diskuze (28)
Modernizované Punto pro modelový rok 2012 se mělo ukázat už ve Frankfurtu. Fiat jeho premiéru oddálil a nakonec jej představí logicky na domácí půdě v Boloni.

Současné Punto má za sebou šestiletou kariéru. Zatím poslední modernizace Evo se vyráběla dva roky (debut IAA Frankfurt 2009). Těch, kterým by se líbila, byste našli poskrovnu a odrazilo se to bohužel i na prodejích. Byť do nich promluvila například také ekonomická recese a zcela nové generace konkurentů. Slušně šla ovšem na odbyt pouze výbava MyLife. V Turíně si svůj omyl uvědomili a máme tu nový model. Už ne Grande Punto, ani Punto Evo, ale znovu jen Punto (tečka, bod). Ach ten marketing...

Co se změnilo? Vlastně minimum, ale rozhodně k lepšímu. Nárazníky jsou v barvě karoserie, černá zmizela. Prolisům ale zůstal stejný tvar, stejně jako ukazatelům směru. Mřížka chladiče dostala místo dřívějších vodorovných a svislých žeber včelí plástve, stejně jako větrací otvor v nárazníku. Kontroverzní chromovanou lištu ve stylu moderní reinkarnace Cinquecenta byste pod spodní hranou kapoty již hledali rovněž marně. Celkem by se dalo říci, že se přední část vrátila stylem k původnímu Giugiarovu Grande Puntu (2005) připomínajícímu vozy Maserati. Boční ochranné lišty u nového modelu ale také vzal čas, což je sice moderní, ale ne zrovna praktické.

Vzadu zůstalo až na již zmíněný nárazník vše při starém, tady je spíše patrný odkaz Eva. Palubní deska se změnila rovněž minimálně (pouze dekor). Také čalounění dostalo nové látky. Jiná jsou i patnáctipalcová kola a do nabídky laků karoserie přibyly barvy Turquoise, Ruby Red a Graphite Grey.

Nové Punto dostane turbodmychadlem přeplňovaný dvouválec 0,9 TwinAir s ventilovým rozvodem MultiAir a výkonem 63 kW (85 k)/5500 min-1. Točivý moment vrcholí hodnotou 145 Nm v rozmezí 2000-3000 min-1. Agregát spolupracuje se šestistupňovou přímo řazenou převodovkou.

Druhou novinkou pod kapotou je turbodiesel 1,3 MultiJet 16V o totožném výkonu 63 kW a největším točivém momentu 200 Nm/1500 min-1. Díky optimalizaci vstřikování dosahuje lepší účinnosti, kterou dále podporují například variabilní olejové čerpadlo nebo inteligentní alternátor. Podle stávajících evropských norem vykazuje naftová třináctistovka v Puntu kombinovanou spotřebu 3,5 l/100 km, které odpovídají emise CO2 90 g/km. U Fiatu jsou obvyklé i verze na LPG a CNG se start-stopem a indikátorem zařazené rychlosti, které se objeví později.

TwinAir ale neznamená jen dvouválec s turbem, ale také samostatnou výbavu, která doplňuje stupně Pop, Easy a Lounge. Například v případě prostředního Easy lze vybírat ze tří barev čalounění (červenou, modrou nebo šedou). Jen TwinAir ovšem budete moci koupit v limetkové zeleni (Verde Lime) s černou střechou, B-sloupky a zrcátky. Interiér je tentokrát černošedý a nechybí loga TwinAir - na předních sedadlech či přístrojové desce u ovládání klimatizace.

Dvouválcové Punto dále nabídne tlačítko Eco pro úsporu paliva s patřičným výstupem (eco:Drive info). Pro vyšší verze bude k dispozici i nová verze informačního systému Blue&Me.

Do prodejen Fiatu se nová Punta dostanou na počátku příštího roku.

Aleš Dragoun
Diskuze (28)
10. 2. 2012 19:39
Re: Cim dal tim...stejne
Grande Punto sa my vzdy pacilo. Preco vsak taliansky dizajneri este nenavrhli originalne diodove osvetlenie?! Asi sa este nevratli zo "Seoul Motor Show 2010".
25. 11. 2011 17:53
Re: Cim dal tim...stejne
Většinou je to tak že všichni co maj škodovku nebo VW nadávaj na FIAT. ;-)
24. 11. 2011 21:37
Re: Pokud nepřepísknou cenu,
Až na ty ceny... Cena "od" je super, ale jakmile chceš MultiAir, je to šílené (jeden čas byla Alfa MiTo se základním MultiAirem levnější než Evo s tím samým motorem).

Takže uvidíme cenu té oturbené 0,9, snad přijde i rozumná cena za MultiAiry.

Ale chápu, že toto je primárně problém našeho trhu - pryč s tou paní z Polska ;-)
24. 11. 2011 21:34
Re: Popravdě nevím jestli to pomůže...
Souhlas. Jen jedna poznámka - Evo dostalo do vínku, krom ošklivého exteriéru, krásný interiér. Dosud ho považuji za nejlepší z B segmentu.
24. 11. 2011 21:31
Re: typicki taliani
Ježíš marjá... Normálně tvé příspěvky celkem beru, máme jiný názor, ale to je normální.

Tohle ale bylo fakt mimo mísu.