Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat Punto Evo: Evoluce Grande Punta

Diskuze (270)
Fiat na IAA přiveze Punto Evo, facelift modelu Grande Punto s novými zážehovými motory MultiAir.

Facelift Fiatu Grande Punto bude snadno rozeznatelný podle zdůrazněné příčné lišty v předním nárazníku. Tento prvek, který byl dosud jen naznačen prolisem v nárazníku, se stane dominantní částí přídě. Šedá lišta rozděluje nasávací otvor v nárazníku, na její kraje se přesunuly přední směrovky a pod ní, blíže středu než dosud, se nacházejí přední mlhovky. Logo Fiatu se přesunulo na chromovanou lištu nad maskou chladiče.

Nový motiv z předního nárazníku převezme i záď. Zadní nárazník je tvarován dynamičtěji, nová je grafika koncových světel, které výrazněji vystupují ze sloupků karoserie, a na dveřích do zavazadlového prostoru se nachází větší logo automobilky doplněné novou grafikou nápisu Punto. Drobných úprav se dočkal také střešní spoiler.

Stylistické změny vedou k prodloužení karoserie o 3 cm na 4,06 m. Šířka (1,69 m) a výška (1,47 m) zůstávají zachovány.

Důkladného přepracování se dočkal interiér. Nové zde bude po faceliftu téměř vše – volant s výraznějším středem, palubní deska a dveřní výplně se zahlazenými hranami, nový přístrojový štít s oddělenými tubusy a kompletního přepracování se dočkal středový panel. Ergonomické rozložení ovládacích prvků ale zůstává po faceliftu zachováno.

Technické inovace představuje především nová nabídka motorů. Zážehové bude zastupovat nová generace pohonných jednotek MultiAir, které při o 10 % vyšším výkonu a o 15 % vyšším točivém momentu přináší 10% úsporu paliva. Potvrzena je pro zatím varianta o objemu 1,4 litru. Modernizace turbodieselu 1,3 MultiJet (zejména úpravy vstřikování) vedou k naplnění limitů Euro 5. U vznětových agregátů navíc bude standardem systém Start&Stop. Novinkou bude také motor spalující ropný plyn LPG – dosud Fiat nabízel jen verzi na zemní plyn CNG.

Prodej Punto Evo bude v Evropě zahájen měsíc po jeho premiéře, v druhé polovině října.

Diskuze (270)
Avatar - Auto CZ
13. 9. 2009 20:27
Re: BELLISSIMO
bellisimo pre miestnu cosa nostru to staci,..myslim ze schumacher tiez nepouzival fiaty, leda zeby ho niekto siel odviez pre banany do najblizsieho kramu,..jedno ale plusko vidim, punto sa pomali dviha z blata a uz to neni taka plechovica ako Punto2.. na europu-Polo, 2o7, to vsak nema a ani nejake male uspechy v rely nestacia ,.. dnes si ludia kupuju auta podla toho ako sa v ten dany den nakupu vyspia. hmm
3. 9. 2009 08:53
Re: Vím, že to nepatří do tématu, ale....
Denkst du es wirklich in Ernst? Ich denke, dass Jossalito keine Deutschsprache kann! ;-)
2. 9. 2009 21:40
Re: Vím, že to nepatří do tématu, ale....
Ještě dodám, že je zajímavé přečíst si občas testy časopisu z "nezúčastněné" země, třeba Rakouska...
2. 9. 2009 21:38
Re: Vím, že to nepatří do tématu, ale....
1) Máš dobrý postřeh.

2) Když budeš odebírat AutoTip a číst testy převzaté z německého AutoBildu, vyhrála by v 95% německá auta, pokud možno z koncernu VW. Totéž platí pro Auto-Motor-und-Sport. Kdybys četl Autocar nebo jiné britské časopisy, vyhraje nejčastěji britský výrobek. V italském Quattroruote to nejčastěji budou...hádej... italská auta! A francouzské časopisy o autech sice neznám, ale tak nějak si troufám odhadovat, jaká auta vyhrávají tamní srovnávací testy :-)

3) Závěr si udělej sám...
:-)

4) Čímž netvrdím, že by Škodovka neměla některá dobrá auta, třeba toho Yetiho
2. 9. 2009 21:00
Re: Design výtečný, Multiair lákavý
No jossalito pokud chces hrat fer, tak nezapomen na WV vozy z doby 1999 az cca 2002, motorizace 1,6 a jejich letajici setrvaky, situace se opet jaksi opakuje od roku 2005 akorat motorizace 2.0 TDI, z pocatku desetileti velka afera z nemecka nebrzdicich passatu a audi A4 ( respektive brzdici s 1,5 vterinovym zpozdenim).
Reznouci auta jiz z roku 2004 a novejsi je uz jenom tresnicka na dortu že? Myslim, ze by bylo fer diskutujici v ramci objektivity s temito skutecnostmi seznamit, nemyslis? Obcas nefungujici elektronika Pola koncici soucasne generace snad uz zminovat asi nemusim, ze? ;-)