Fiat Punto 0,9 TwinAir: První statické dojmy

Fiat Punto 0,9 TwinAir: První statické dojmy

 

Do další sezóny vstupuje Fiat Punto s novou tváří a dvouválcem pod kapotou.

Třetí generace Fiatu Punto letos oslaví sedmé narozeniny. Původní model, prodávaný od roku 2005 jako Grande Punto, nesl tvary navržené Giorgettem Giugiarem a vydržel dlouhých pět let.

Elegantně laděný originál přepracoval Fiat před dvěma lety a uvedl do prodeje pod názvem Punto Evo. S letošním jarem přichází druhý facelift, méně výrazný, a s ním další změna názvu. Tentokrát se vrací k původnímu Fiat Punto.

Vzhled modelu Punto Evo má silné i slabé stránky. Autu jednoznačně prospěla modernizace interiéru nebo nová zadní světla s čirou optikou. Slabinou je hlavně překombinovaný design přídě. Nyní Fiat tuto chybu odstraňuje.

Přebytečnou se stala chromovaná lišta mezi světly, která měla sblížit vzhled s retro-mini Fiatem 500. Bez ní to ale Puntu sluší mnohem líp. Zmizela i černá traverza z nelakovaného plastu, která opticky zbytečně zatěžuje přední nárazník.

Celkové tvary se přesto nemění. Nárazník je však nyní tvořen jediným plastovým výliskem, kompletně lakovaným do barvy karoserie. Klasickou mřížku masky chladiče navíc nahrazuje sportovnější voština. Zadní nárazník je nově také celý v barvě karoserie.

Pár zásahů stylistů výrazně zlepšilo celkový dojem z vozu. Vylepšený design by měl Puntu vydržet nejméně rok, nová generace nepřijde dříve než v polovině roku 2013.

Jinak se nic nezměnilo. Tedy za předpokladu, že nezatoužíte po některém z nových motorů. Všechny dosavadní v nabídce zůstávají, ovšem k nim přibývají dvě novinky.

Benzinový dvouválec 0,9 TwinAir Turbo je známý už z Fiatu 500 nebo Lancie Ypsilon. V Puntu agregát s parametry 62 kW a 145 Nm padne do středu nabídky zážehových motorů. Na rozdíl od ostatních pohonných jednotek (s výjimkou 1,4 MultiAir/77 kW) bude mít standardně šestistupňovou manuální převodovku.

Druhou novinkou je 1,3 MultiJet o výkonu 62 kW. Motor je optimalizovaný na spotřebu, a tak ve spojení se start&stopem dosahuje v kombinovaném režimu pouhých 3,5 l/100 km (tzn. téměř rekordní emise CO2 90 g/km), zatímco 1,3 MultiJet s 55 kW vykazuje 4,2 l/100 km.

Fiat Punto 2012 - technická data zážehových motorů
Motor1,2 8v
(51 kW)
1,4 8v
(57 kW)
0,9 TwinAir
(63 kW)
1,4 MultiAir
(77 kW)
1,4T MutliAir
(99 kW)
Převodovka5M5M6M6M5M
Zdvihový objem [cm3]1242136887513681368
Válce/ventily4/24/22/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]51/550057/600062/550077/650099/5000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]102/3000115/3250145/2000130/4000206/1750
Max. rychlost [km/h]156165172185200
Zrychlení 0-100 km/h [s]14,413,212,710,88,5
Komb. spotřeba [l/100 km]5,45,74,25,75,6
Hmotnost [kg]10301040109010751170


Fiat Punto TwinAir (Vienna Autoshow)
 


Fiat Punto TwinAir (oficiální foto)
 

Spolupracujeme s TipCars.com
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení

Také letos se do kin dostává řada filmů, kde se děj více…

Čeká nás vlna hot SUV? Odstartovat by ji mohl Volkswagen T-Roc R Čeká nás vlna hot SUV? Odstartovat by ji mohl Volkswagen T-Roc R

Teprve nedávno představil Volkswagen světu nové SUV…

 




Vizualizace Fiatu 500 Plus: Bude nástupce Punta vypadat takto? Vizualizace Fiatu 500 Plus: Bude nástupce Punta vypadat takto?

V roce 2016 by měl přijít nástupce Fiatu Punto,…

Fiat Punto Evo: Je tu další facelift, debutuje v Indii Fiat Punto Evo: Je tu další facelift, debutuje v Indii

Současná generace Fiatu Punto se prodává již od roku…

 



 
Takto budeme svítit v budoucnosti: Opravdu jsou laser a diody nejlepší cesta?

Takto budeme svítit v budoucnosti: Opravdu jsou laser a diody nejlepší?

Dnes 11:31

Budoucnost svícení dnes patří laseru a diodám, jež dávají designérům netušené možnosti. Máme ale dát vale klasice?




Blesk.cz

Barbora (33) bojuje s roztroušenou sklerózou! Součást terapie: Let nad nočním Brnem

Barbora (33) bojuje s roztroušenou sklerózou!…

Bála jsem se. Bylo to ale úžasné. Dechberoucí! Tak zhodnotila svůj víkendový přelet nad ohňostroji v Brně…

Modřany se přesouvají tisíce let před náš letopočet: Startuje výstava „Doba bronzová“

Modřany se přesouvají tisíce let před náš letopočet:…

Praha 12 zahajuje dlouho plánovanou výstavu s názvem „Doba bronzová“. V oblíbeném Viničním domku se objevila…

 

iSport.cz

Vážná nehoda sparťana Čermáka! Jeho auto hořelo, měl být opilý

Vážná nehoda sparťana Čermáka! Jeho auto hořelo, měl…

Ligová sezona pro Aleše Čermáka skončila vážnou nehodou. Záložník Sparty měl mít podle informací agentury…

NEJ hlášky o titulu Slavie: Hušbauer si ho užil víc než ve Spartě

NEJ hlášky o titulu Slavie: Hušbauer si ho užil víc…

Poslední zápas sezony, výhra 4:0, která znamenala mistrovský titul. O dobrou náladu bylo po sobotním duelu…

 

Reflex.cz

Za čedarem do vesnice Cheddar. Ochutnejte lahodný originál z jeskyně Gough

Za čedarem do vesnice Cheddar. Ochutnejte lahodný…

Víte, jak má chutnat pravý čedar? Ve vesnici Cheddar v Somersetu na jihozápadě Anglie to vědí dokonale. Jen tady…

Prezidentské volby: ČSSD nemá lidi. Ale co Kočka?

Prezidentské volby: ČSSD nemá lidi. Ale co Kočka?

Je opravdová legrace sledovat, jak je sociální demokracie totálně personálně vyprázněná, nejsou v ní absolutně…