Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat Siena: přichází další generace malého sedanu

Aleš Jungmann
Diskuze (22)
Automobil Fiat Siena vznikl v roce 1996 jako projekt společnosti Fiat, která se rozhodla nabídnout čtyřdveřový sedan, odvozený od modelu Palio, který by byl svou cenou zajímavý zejména pro zákazníky v méně rozvinutých zemích.

Automobil Fiat Siena vznikl v roce 1996 jako projekt společnosti Fiat, která se rozhodla nabídnout čtyřdveřový sedan, odvozený od modelu Palio, který by byl svou cenou zajímavý zejména pro zákazníky v méně rozvinutých zemích. Navázal tak na starší model Duna, který se prodával výborně zejména v latinské Americe.

Nyní na trh míří již čtvrtá, faceliftovaná, generace modelu Siena. Vzhledově se velmi inspirovala Lineou sedan, když přejala některé její designérské prvky. Oproti Fiatu Palio nabízí Siena více chromu a například i větší světla. Důvodem je „psychologická hra“ na větší a luxusnější automobil, než jakým doopravdy je. S novou generací přicházejí rozsáhlá vylepšení, týkající se zpracování interiéru a techniky. Nová Siena tak, kromě kvalitnějších materiálů v interiéru, dostane do vínku funkce jako například „follow me home“, ABS či EBD. Připlatit si můžete dále například za airbagy, vyhřívané zadní okno se stěračem, dálkové zamykání či všechna okna v elektrice.

Je pravda, že automobil je určen pro méně vyspělé trhy, paradoxem ale je, že na tamějších trzích je proces zavádění alternativních paliv do běžného života nesrovnatelně dále, než ve vyspělé Evropě. Drtivá většina automobilů tam jezdí na bioethanol či zemní plyn. Nesmí nás tedy překvapit, že pod kapotou najdeme dva agregáty, schopné spalovat jak klasický benzin tak i bioethanol. Jsou jimi čtyřválce FlexiFuel o objemu 1,4 resp. 1,8 l a nejvyšším výkonem 63, resp. 83 kW. Třetím do party je agregát 1,4 Tetrafuel, schopný spalovat jak benzin a bioethanol, tak také zemní plyn. Při využívání benzinu a bioethanolu je nejvyšší výkon 59 kW, při pohonu na zemní plyn vykazuje agregát nejvyšší výkon 50 kW.

V továrně v brazilském městě Betim se i nadále bude vyrábět výběhová třetí generace Sieny, která nabízí jednolitrový zážehový agregát, taktéž s technologií FlexiFuel.

Nová Siena se bude vyrábět v argentinském výrobním závodě Ferreyra v Córdobě a také po boku své starší sestřičky v Betimu. Poprvé bude čtvrtá generace Fiatu Sieny představena v Brazílii v lednu, krátce na to se objeví i na argentinských trzích.

Aleš Jungmann
Diskuze (22)
1. 11. 2007 08:14
Re: Siena
To je i otázka ceny. Kdyby Fabia sedan byla za podobnou cenu jako Thalia, převálcování by se nejspíš nekonalo. A mimochodem si myslím, že Fabia sedan byla hezčí než Thalia (tím ale nechci říci, že by byla nějak extra hezká).
1. 11. 2007 08:10
Re: Siena
Linea je ale také o třídu větší. Pokud se nepletu, Palio/Siena je stejný podvozek s Puntem, Linea s Bravou.
1. 11. 2007 08:09
Re: Siena
Co se týká Accenta, mě připadal vizuálně nejhezčí ten model, co dělali cca 2000-2003. Ten nový sedan vypadá proti němu jako "nafouknutý" - zakulacený a zvýšený. A taky už to bohužel není liftback, ale méně praktický sedan... Ale kvalitou zpracování a motoricky je ten nový samozřejmě o třídu lepší.
31. 10. 2007 10:42
Re: Siena
Staré auto, ale u nás nové...
31. 10. 2007 10:11
Re: Siena
Tohle je taky dost zastaralé. Žádná nová generace, ale bůhvíkolikátý facelift sedanu, odvozeného z modelu Palio, který se výrábí již 11 let. Byť rozsáhlý facelift (modernizace). Ale pro trhy s malou kupní silou dobré....