Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat Viaggio aneb Alfa Giulietta s americkým designem pro čínský trh

Diskuze (27)
Před měsícem se objevila informace, že Fiat nabídne nový Dodge Dart i čínským zákazníkům. Teď přichází oficiální potvrzení.

Na autosalonu v Pekingu Fiat představí nový sedan Viaggio určený pro čínský trh. Jedná se o přeznačenou verzi letošní americké novinky Dodge Dart. Viaggio se zařadí nad sedan Linea, který známe i z českých silnic.

Duo Viaggio a Dart využívá techniku Alfy Romeo Giulietta – stojí na stejné platformě, která však byla rozšířena a prodloužena. Čtyřdveřový vůz je dlouhý 4679 mm a široký 1850 mm. Rozvor 2708 mm je o 74 mm delší než u Giulietty.

Jak je patrné z prvních obrázků, Fiat nebude mít jen přelepené logo. I tak jsou ale rozdíly proti Dodge spíš kosmetické: změní se přední nárazník, maska chladiče, zadní světla a víko zavazadlového prostoru.

Číňané dostanou na výběr ze dvou benzinových motorů: 1,4 T-Jet (88 kW) a 1,4 Turbo MultiAir (110 kW). K nim bude možné vybírat mezi pětistupňovou manuální a šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou od FPT.

Podle neoficiálních informací vznikne i hatchback odvozený od Fiatu Viaggio, který by měl na evropských trzích nahradit poměrně neúspěšný model Bravo.

Diskuze (27)
17. 4. 2012 12:00
Re: od 10 k 5
Jsem si nakonfiguroval Golf a BRavo v podobne vybave, motor TSI resp. T-Jet, autoklima a par veci navic a vysledek:

Verze sport:
Golf 523383,-
Bravo 476100,-

Verze nejnižší použitelná:
Golf 340 500,-
Bravo 304200,-

Takže je levnější.
16. 4. 2012 09:29
Re: globalizacia ...
Ale já nenadávám, respektuju je a tak i Škodu a jsem rád, že Škodě se daří. Jen konstatuju, že německý design je bez nápadu a ergonomie jejich aut mi nevyhovuje. Viz ta krátká řadící páka, kterou každý chválí, ale která je příliš dole a daleko od volantu apod. Dlouhá páka je proto, aby byla víc při ruce. V autobuse je dlouhá metr a nikoho by nenapadlo ji dávat dolu. Nebo ať dají kulisu výše, ale to zřejmě naráží na technické problémy.

Co se týče designu Golfu, tak první verzi opravdu dělali design Italové, ale taky si všimni, že takové auto už Italové měli před tím. Měli by ho ale někam rozvíjet a ne dělat pořád stejně.

Fiat opravdu dělá marketing blbě - viz teď Viaggio, o kterém se mluví prostě jako o přemaskovaném Dartu, jako by Fiat neuměl auto udělat, ale nechápu, proč to prostě nepodávají tak, že je to nové auto na podvozkové platformě XY. Vždyť to tak dělají všichni, ale nikdo to nedává tak okatě najevo. Fabia, Polo, Ibiza a A2 jsou taky v podstatě stejná auta, jen mají jinou kapotu.
Avatar - sendador
14. 4. 2012 19:07
Re: od 10 k 5
Celkem souhlas. Ale zrovna Freemont zatim vypada jako trefa do cerneho. Prodava se lepe nez se cekalo a asi to nebude spatny auto. Navic z nej jeho US puvod nekouka tak vyrazne jako z rebrandovanych Lancii, ktere se neprodavaji ani v Italii.
13. 4. 2012 20:17
Re: od 10 k 5
No, Pande to preju a pravdu diz, ze CR neni odrazem Evropy. Presto se obavam se, ze Fiat v nizsi stredni zahyne, protoze v ekonomii nejsou dulezita jen aktualni cisla, ale krivky, a ty jdou z kopce setrvale. Nove Bravo si koupilo min lidi nez Stilo. Nizsi stredni je nabusena skvelymi auty: Golf, Focus, Octavia, Ceed, i30: kdo krome par lidi, kteri nepremysli ani tak raciem jako emocemi z reklamnich kampani, by si proboha koupil dneska Fiat, kdyz stoji skoro stejne jako Golf ??? A jeste k velkym radobyfiatum od Chrysleru: naplni-li se vize Fiat-smrti v klasicke nizsi stredni, NEBUDE tenhle snatek kockopsa fungovat. Fiat je proste barak, kterej ma v nizsim stredu a pupku diru jako vrata. Velkyho "Fiata" si proto nikdo nekoupi, protoze ta fabrika v tomhle segmentu ma naprosto NULOVE SEBEVEDOMI A HISTORII. I takovej hrac jako VW ma problem s Phaetonem, protoze VW je v hlavach lidi well built car pro normalni lidi, kteri nechteji machrovat - a phaeton je nekde, kde uraduje Audi, BMW, Mercedes. Lexus: ponekud jine stiky.
Avatar - autista
13. 4. 2012 19:28
Re: globalizacia ...
mám nové Bravo, a motor 1,4 T-jet 88 kW a spotřeba dlouhodobě 6,9 a podvozek je super, navíc je auto vyvážené tak, že kola jsou tlakovaná stejně. 205 sedí jak přibité, a je pravda, že marketing a cena to auto zabilo nejen u nás. Dnes už vychází zajímavěji i Giulietta než Bravo. Bravu chybí kombi a sedan.