Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat Viaggio aneb převlečený Dodge Dart pro Čínu

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (5)
Italská automobilka míří na čínský trh a na autosalonu v Pekingu hodlá představit nový čtyřdveřový sedan Viaggio.

Podle serveru Automotive News Europe chce Fiat prorazit na čínském trhu a na autosalonu v Pekingu představí sedan Viaggio, který má být čínským dvojčetem severoamerického Dodge Dart.

Čtyřdveřový sedan dlouhý 4670 mm a široký 1830 mm má být na čínském trhu nabízen s atmosférickými i přeplňovanými zážehovými motory o objemu 1,4 litru. Fiat očekává, že právě díky modelu Viaggio zvýší své prodeje na rychle rostoucím čínském trhu z loňských ani ne 1500 vozů na rovných 300.000 vozů v roce 2014.

Sedan Viaggio se má údajně stát i základem pro pětidveřový hatchback, který bude uveden v Číně. Podle informací serveru Automotive News Europe by se tento mohl stát nástupcem modelu Bravo v Evropě.

Viaggio má být prvním Fiatem vyráběným přímo v Číně a pro zdejší trh od roku 2007. Právě tehdy skončil neúspěšný pokus o spolupráci mezi italskou automobilkou a čínskými společnostmi Nanjing Automotive a Cherry Automotive. V současnosti Fiat do Číny pouze dováží modely Bravo, Linea a Punto z Evropy a modely 500 a Freemont z Mexika.

Fiat se v případě sedanu Viaggio pustil do spolupráce s Guangzhou Automobile Group a obě společnosti mají v novém podniku stejný podíl. Výroba má probíhat v novém závodě v ekonomické zóně Changsha v provincii Hunan.

Fiat a Guangzhou Automobile Group mají v plánu investovat do společného podniku 5 miliard juanů (asi 594 milionů eur). Počáteční výrobní kapacita nového závodů má být okolo 140.000 vozů ročně, ale očekává se, že se rychle dostane na 250.000 vozů ročně.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (5)
29. 3. 2012 08:34
Re: Fiat sa zblaznil
Přesně, EU je úplně k ho**u, stará se jen o křivost banánů a o to, jak nás co nejvíc ožebračit. A že to tu za krátko všechno ovládnou číňani, to je jim jedno. Nebo je to záměr? Je třeba co nejdřív z EU vystoupit. Já příště volím svobodný...
28. 3. 2012 18:36
Re: Fiat sa zblaznil
Víc než číňany bych za tuhle situaci vinil evropský a americký politiky/managery. Je to jako s Řeckem. Němci, Frantíci a Angláni (nejsilnější ekonomiky v EU) o finanční situaci Řecka věděli už dávno a nic nedělali, takže je za tu situaci viním víc než ty blbý Řeky. Ty nereálný zaměstnanecký výhody, výše důchodů a počet státních zaměstnanců - to nebylo nic tajného a i průměrný ekonom si mohl domyslet, že v Řecku něco už hodně dlouho smrdí.
Avatar - Magnetofon
28. 3. 2012 16:48
Fiat sa zblaznil
Fiat sa zblaznil? Cinska automobilka Great Wall okopirovala Fiat Pandu a na drzovku toto auto predavala po celej Cine, dokonca po svete a este mala drzost tuto kopiu exportovat do Europy a do Talianska!!! Samozrejme Fiat automobilku Great Wall zazaloval na Cinskom sude ale Cinsky sud dal za pravdu Cinskemu plagiatorovy! A Great Wall zazalovala na drzost Fiata, ze on od nich kopiroval!

Great Wall je znama, ze vyraba nelegalne kopie korejskych, EU-USA aut.

NAJHORSIE SU DISKRIMACNE PODMIENKY V CINE!
V Cine nemoze zahranicna automobilka postavit fabriku vo svojom vlastnictve. Musi ist do join-venture s Cinskou firmou. Cinska firma je (casto) len babka cinskej vlady ktora nasledne ukradne cele know-how a technologie a zacne vyrabat kopie aut a predavat po celom svete.
Zahranicne firmy sa na Cinskych sudoch spravodlivosti nedomozu. Cina Cinskych plagiatorov ochranuje a poctive zapadne firmy sikanuje!
Dovozne clo je do Ciny az 55% (kvoli tzv. ekologickej dani). Cina do nedavna mala zakaz dovozu automobilovych komponentov hoci porusovala pravidla WTO! Tym padom museli aj Zahranicne automobilky v Cine vyrabat len z Cinskych komponentov.

CO CINA ZAKAZUJE TO ROBI VO SVETE.
Cinske firmy mozu kupovat v EU automobilky (napr. Volvo kupila Cinska kopirovacia automobilka geely) alebo zakladat podniky v plnom vlastnictve. Cinske firmy maju v EU 100% pravne istoty. Keby EU firma skopirovala len Cinske koleso tak do mesiaca su jej predstavitelia v BASE!
Dovozne clo do EU (aj Cinskych plagiatov) je len 10% a Cina ma drzost kopie EU aut exportovat do EU! Kym Cina mala zakazany dovoz aut. komponentov do Europy desatrocia vozi nelegalne plagiaty Zapadnych komponentov! Cinske kopirovacie autmobilky uz v EU "skladaju" - Cherry v Taliansku (kopia GM Matizu) a Great Wall (kopia kr-jp-EU aut) v Bulharsku. Cinske firmy vsak vobec nevyrabaju v EU z EU komponentov ale len skladaju CKD komponenty z Ciny (ukradnute EU technologie)

A taketo podmienky a pravidla ma Cina nielen v automobilovom priemysle ale skoro vo vsetkom.
Co Cina zahranicnym firmam zakazuje to robi sama vo svete, kopiruje, podporuje plagiatorstvo Cinskych firiem, diskriminacne cla, poplatky....

EU by mala okamzite prijat podmienky ake ma Cina voci svetu a dalej by mala Cinske kopirovacie firmy z EU vyhodit

Kto si kupi auto Cinskej automobilky je za tejto situacie ZRADCA EUROPY!
28. 3. 2012 11:35
a nejni to nahodou preklep?
nejde nahodou o fiat-villaggio edizione limitata...?
28. 3. 2012 11:10
šermovačka....
.... už zase tady šermuje s číslama o plánovaném zvýšení prodejů v řádu tisíců procent v průběhu několika málo let? ;-) Buď si dělá SM zase srandu, nebo redakce trošku blbne s překladem....

V článku trošku nechápu větu "Čtyřdveřový sedan dlouhý 4670 mm a široký 1830 mm má být na čínském trhu nabízen s atmosférickými i přeplňovanými zážehovými motory o objemu 1,4 litru. "

To do toho jako fakt narvou atmo 1.4.... to se mi moc nezdá (asi taky jen neobratný překlad....)Atmosféry budou asi nějaké ty americké dvoulitry a 1.4 bude s turbem....

Buď jak buď, Dart asi bude dobré auto a pokud se na něm nějak přelepí znáčky, nevidím důvod, aby nemohl být úspěšný i jinde....