Ford 1,0 EcoBoost (92 kW, 170 Nm): Výroba nového tříválce startuje

Ford 1,0 EcoBoost (92 kW, 170 Nm): Výroba nového tříválce startuje

 

Turbodmychadlem přeplňovaný litrový tříválec s logem modrého oválu a turbodmychadlem se stává realitou. Ford spustil jeho výrobu.

Nový litrový motor se objeví ve Focusu, ale i v MPV C-Max, prodlouženém Grand C-Max a chystané menší řadě B-Max. Má přímé vstřikování, proměnné časování ventilů Ti-VCT, ale světe, div se, litinový blok. Je možná těžší, ale k jeho zahřátí na provozní teplotu je třeba o polovinu méně energie ve srovnání s hliníkovým. Verze, která se začala vyrábět, nemá původně avizovaných 88 kW, ale o čtyři více, tedy 92 kW. Šestistupňová převodovka, která bude přenášet 170 Nm/1750-4500 min-1 a krátkodobě s overboostem dokonce 200 Nm, zůstává. Spotřeba paliva se bude držet na hranici 5 l/100 km (emise CO2 114 g/km).

Tříválec vyvinuli britští inženýři v technických střediscích Fordu v Duntonu a Dagenhamu. Dostal malé účinné turbodmychadle, které se dokáže díky extrémně rychlé odezvě roztočit prakticky okamžitě až na 250.000 min-1. Sběrné potrubí je odlité přímo do hlavy válců. Tato jednodílná konstrukce je lehčí a snižuje teplotu výfukových plynů, čímž umožňuje motoru pracovat s optimálním poměrem paliva a vzduchu v širším rozsahu otáček. Dělená chladicí soustava dovoluje bloku válců zahřát se dříve než hlavě, což znamená úsporu paliva, zejména v zimě.

Energetické nároky agregátu snižují také variabilní kompresor klimatizace nebo olejové čerpadlo s proměnným průtokem. Pohyblivé části mají speciální povrchovou úpravu, čímž kleslo vnitřní tření. Dvojice hlavních řemenových pohonů je částečně ponořena v oleji, takže jejich chod je tišší a spolehlivost údajně odpovídá pohonu řetězem. Vrozené vibrace tříválců nejsou tlumeny vyvažovacím hřídelem, nýbrž setrvačníkem.

Produkce startuje v Kolíně nad Rýnem, později bude spuštěna i v rumunské Craiově. Plánovaná verze se 74 kW (100 k) se začne vyrábět později a bude spolupracovat výhradně s pětistupňovou převodovkou. Spotřeba by také neměla přesáhnout 5 l/100 km, s ní související emise dosáhnou 109 g/km. Motory 1,0 EcoBoost budou postupně k dostání také v Severní Americe, Číně a dalších regionech, kde je Ford zastoupen. Focus, který se jej dočká jako první, si budeme moci koupit od začátku příštího roku. O zástavbě do menší Fiestě se zatím překvapivě vůbec nemluví.

Zavedení výroby v Kolíně spolykalo investice ve výši skoro 3,3 miliardy korun. Stovka nových obráběcích strojů, 580 m montážní linky, 55 plně automatizovaných a 14 poloautomatizovaných procesů: to jsou stručné charakteristiky. Práci našla další devadesátka kvalifikovaných dělníků.

Plán výroby hovoří o 350 tisících kusů ročně z jen Německa a stejném počtu z Rumunska. Ford ale slibuje, že postupem času trh zahltí až 1,3 miliony těchto motorů ročně.

Tříválcový Ford Focus 1,0 EcoBoost (74 kW): Miluj své litry

.

Spolupracujeme s TipCars.com
Volkswagen chce prodávat elektromobily za cenu konvenčních aut Volkswagen chce prodávat elektromobily za cenu konvenčních aut

Automobilka Volkswagen přislíbila, že se ceny…

Washingtonu vadí německý obchodní přebytek, tlačí na jeho snížení Washingtonu vadí německý obchodní přebytek, tlačí na jeho snížení

Americký ministr financí Steven Mnuchin na jarním…

Vzdorovat protekcionismu? Členské země MMF se k tomu navzdory očekávání nezavázaly Vzdorovat protekcionismu? Členské země MMF se k tomu navzdory očekávání nezavázaly

Členské země Mezinárodního měnového fondu (MMF) slíbily,…

 

Štítky Ford Technika

 

Přidat názorDiskuse: Ford 1,0 EcoBoost (92 kW, 170 Nm): Výroba…







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Nechcete mít tuctové auto? Zde je přehled vozů, které se málo prodávají Nechcete mít tuctové auto? Zde je přehled vozů, které se málo prodávají

S velkými čísly prodejů se výrobci vždy rádi pochlubí.…

Volvo už má v Česku první kusy nové XC60. Je to úplně nejdůležitější model Volvo už má v Česku první kusy nové XC60. Je to úplně nejdůležitější model

Minulé generace vozu XC60 se v České republice prodalo od…

 






 
Koukněte na čínské kopírky ze Šanghaje: Klonuje se vesele dál

Koukněte na čínské kopírky ze Šanghaje: Klonuje se vesele dál

Dnes 11:31

Čínské značky už umí navrhnout pěkná auta, když chtějí. Ale to jim nebrání souběžně beze studu představovat "novinky" s okopírovaným designem.




Blesk.cz

5 nejzábavnějších her zdarma pro Android

5 nejzábavnějších her zdarma pro Android

Hrajete na mobilu? Pak musíte mít tyhle hity Nehrajete? Stáhněte si je taky, budou se hodit při volné chvilce…

Prezidentské volby ve Francii: Zatlučou voliči hřebík do rakve celé EU?

Prezidentské volby ve Francii: Zatlučou voliči…

Napínavou detektivku připomínají letošní prezidentské volby ve Francii. Na startovní čáře stojí čtyři kandidáti…

 

iSport.cz

Ať žije Brno! Kometa řádila s fanoušky, hráči zpívali, šéf jel na rolbě

Ať žije Brno! Kometa řádila s fanoušky, hráči…

Devět tisíc fanoušků přišlo společně s hokejisty Komety do centra Brna oslavit mistrovský titul. Přes chlad a…

NEJ úlety ze Sparta - Plzeň: Bednářův skluz i Procházkův zkrat

NEJ úlety ze Sparta - Plzeň: Bednářův skluz i…

Nejen derby pražských S přináší mimořádně vyhrocené okamžiky. Čeští fanoušci v posledních několika sezonách…

 

Reflex.cz

Nechte Krejčíře, kde je. Je tam dobře zavřen

Nechte Krejčíře, kde je. Je tam dobře zavřen

Je tu žádost českého státu do Jižní Afriky, aby vydali tam odsouzeného vězně Krejčíře domů k potrestání.…

ODS má nosné téma! V hospodách se zas bude kouřit!

ODS má nosné téma! V hospodách se zas bude kouřit!

Bez nejmenší ironie musím zkonstatovat, že se ODS podařilo najít skutečně pravicové téma. Téma, kdy neomarxisté…