Ford 1,0 EcoBoost (92 kW, 170 Nm): Výroba nového tříválce startuje

Ford 1,0 EcoBoost (92 kW, 170 Nm): Výroba nového tříválce startuje

 

Turbodmychadlem přeplňovaný litrový tříválec s logem modrého oválu a turbodmychadlem se stává realitou. Ford spustil jeho výrobu.

Nový litrový motor se objeví ve Focusu, ale i v MPV C-Max, prodlouženém Grand C-Max a chystané menší řadě B-Max. Má přímé vstřikování, proměnné časování ventilů Ti-VCT, ale světe, div se, litinový blok. Je možná těžší, ale k jeho zahřátí na provozní teplotu je třeba o polovinu méně energie ve srovnání s hliníkovým. Verze, která se začala vyrábět, nemá původně avizovaných 88 kW, ale o čtyři více, tedy 92 kW. Šestistupňová převodovka, která bude přenášet 170 Nm/1750-4500 min-1 a krátkodobě s overboostem dokonce 200 Nm, zůstává. Spotřeba paliva se bude držet na hranici 5 l/100 km (emise CO2 114 g/km).

Tříválec vyvinuli britští inženýři v technických střediscích Fordu v Duntonu a Dagenhamu. Dostal malé účinné turbodmychadle, které se dokáže díky extrémně rychlé odezvě roztočit prakticky okamžitě až na 250.000 min-1. Sběrné potrubí je odlité přímo do hlavy válců. Tato jednodílná konstrukce je lehčí a snižuje teplotu výfukových plynů, čímž umožňuje motoru pracovat s optimálním poměrem paliva a vzduchu v širším rozsahu otáček. Dělená chladicí soustava dovoluje bloku válců zahřát se dříve než hlavě, což znamená úsporu paliva, zejména v zimě.

Energetické nároky agregátu snižují také variabilní kompresor klimatizace nebo olejové čerpadlo s proměnným průtokem. Pohyblivé části mají speciální povrchovou úpravu, čímž kleslo vnitřní tření. Dvojice hlavních řemenových pohonů je částečně ponořena v oleji, takže jejich chod je tišší a spolehlivost údajně odpovídá pohonu řetězem. Vrozené vibrace tříválců nejsou tlumeny vyvažovacím hřídelem, nýbrž setrvačníkem.

Produkce startuje v Kolíně nad Rýnem, později bude spuštěna i v rumunské Craiově. Plánovaná verze se 74 kW (100 k) se začne vyrábět později a bude spolupracovat výhradně s pětistupňovou převodovkou. Spotřeba by také neměla přesáhnout 5 l/100 km, s ní související emise dosáhnou 109 g/km. Motory 1,0 EcoBoost budou postupně k dostání také v Severní Americe, Číně a dalších regionech, kde je Ford zastoupen. Focus, který se jej dočká jako první, si budeme moci koupit od začátku příštího roku. O zástavbě do menší Fiestě se zatím překvapivě vůbec nemluví.

Zavedení výroby v Kolíně spolykalo investice ve výši skoro 3,3 miliardy korun. Stovka nových obráběcích strojů, 580 m montážní linky, 55 plně automatizovaných a 14 poloautomatizovaných procesů: to jsou stručné charakteristiky. Práci našla další devadesátka kvalifikovaných dělníků.

Plán výroby hovoří o 350 tisících kusů ročně z jen Německa a stejném počtu z Rumunska. Ford ale slibuje, že postupem času trh zahltí až 1,3 miliony těchto motorů ročně.

Tříválcový Ford Focus 1,0 EcoBoost (74 kW): Miluj své litry

.

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Prahu zaplaví sdílená kola, na trh vstupují čínské společnosti Prahu zaplaví sdílená kola, na trh vstupují čínské společnosti

Česká metropole se v posledních měsících stala cílem…

Škoda přesune výrobu své novinky do Německa, varují odboráři Škoda přesune výrobu své novinky do Německa, varují odboráři

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto chce podle…

 

Štítky Ford Technika

 

Přidat názorDiskuse: Ford 1,0 EcoBoost (92 kW, 170 Nm): Výroba…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Bublina možná brzy splaskne. Ceny klasických vozů klesají Bublina možná brzy splaskne. Ceny klasických vozů klesají

Na renomovaném britském automobilovém serveru se objevil…

Armádní Jeep jsme zkoumali v postsovětských Milovicích. I v terénu Armádní Jeep jsme zkoumali v postsovětských Milovicích. I v terénu

Poctivý terénní automobil si dělá ambice nahradit v…

 





 
Svezli jsme se s Kiou Stonic. Vypadá pěkně a jezdí dobře

Svezli jsme se s Kiou Stonic. Vypadá pěkně a jezdí dobře

Včera

Už od představení Kie Stonic víme, že nové korejské SUV chce lákat na styl a individuální vzhled. Po prvních jízdách v okolí Berlína pak rovněž můžeme tvrdit, že její předností budou i jízdní schopnosti.




Blesk.cz

Unikátní muzeum v Čechách pod Kosířem: Poseďte v lavici z Obecné školy!

Unikátní muzeum v Čechách pod Kosířem: Poseďte v…

Kukyho auto, vlk ze Tří bratří či lavice jako v Obecné škole. A také psací stroj, na kterém tvořil Zdeněk…

Pořídili jste si koťátko? 6 rad, jak o něj pečovat

Pořídili jste si koťátko? 6 rad, jak o něj pečovat

Rozhodli jste se pořídit si koťátko? Na jeho příchod do rodiny se musíte řádně připravit. Poradíme, jak se o…

 

iSport.cz

Jako první vychytal Piráty. V defenzivě jsme jedni z nejlepších, věří Bartošák

Jako první vychytal Piráty. V defenzivě jsme jedni z…

Vítkovice chtějí dát zapomenout na nevydařenou uplynulou sezonu a zejména v úvodu té aktuální se jim to daří…

SESTŘIHY: Pardubice zdolaly Jihlavu 7:5. Chomutov prohrál s Vítkovicemi

SESTŘIHY: Pardubice zdolaly Jihlavu 7:5. Chomutov…

SESTŘIHY | První porážku museli v 6. kole Tipsport extraligy skousnout hokejisté Chomutova, kteří padli doma s…

 

Reflex.cz

Jsme tak civilizovaní, až z toho vymřeme. V ulicích chybí děti

Jsme tak civilizovaní, až z toho vymřeme. V ulicích…

Při pohybu Prahou, na který nemám mimo období dovolené čas, jsem zaznamenal zajímavý úkaz. Nejsou děti. Ulice…

Imaginárium bratří Formanů a jejich přátel: Hra, k níž není zapotřebí návod

Imaginárium bratří Formanů a jejich přátel: Hra, k…

V Roztokách u Prahy v neděli 17. září ožil tajuplný divadelní a výtvarný svět. Návštěvníky všeho věku láká na…