Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Ford B-Max Concept (3/2011)
Ford B-Max Concept (3/2011)
Ford B-Max Concept (3/2011)
Ford B-Max Concept (3/2011)
41 Fotogalerie

Ford B-Max dostane nový tříválec 1,0 EcoBoost

Ford se chystá posunout techniku EcoBoost do nižších pater. Přeplňovaný tříválec se nejprve dostane do malého MPV B-Max.

Odpovědí na downsizing v podobě 1,2 TSI od Volkswagen Group bude u Fordu přeplňovaný tříválec. Pod obchodní značkou 1,0 EcoBoost nabídne rovný litr zdvihového objemu rozděleného do tří válců, turbodmychadlo a přímé vstřikování.

Moderní tříválcový agregát nahradí stávající atmosférické čtyřválce v nejmenších Fordech. Podle dostupných informací půjde o vůbec první sériově vyráběný zážehový tříválec s přímým vstřikováním a přeplňováním. Motivací je samozřejmě snížení spotřeby paliva a emisí. Cílem konstruktérů je zaměřit se především na tepelnou účinnost motoru.

Ford potvrdil, že motor 1,0 EcoBoost dostane přesazenou klikovou hřídel, která snižuje tření a dělenou chladicí soustavu, umožňující bloku válců zahřát se dříve než hlava válců. Rychlejším zahřátím bloku se šetří palivo, zejména v chladném počasí.

Sběrné potrubí bude odlité přímo do hlavy válců; tato jednodílná konstrukce má být lehčí a zejména snižuje teplotu výfukových plynů, čímž umožňuje motoru pracovat s optimálním poměrem paliva a vzduchu v širším rozsahu otáček.

Pod značkou EcoBoost se i v případě nejmenšího motoru této řady ukrývá přeplňování turbodmychadlem, přímé vstřikování paliva a nezávisle proměnné časování sacích i výfukových ventilů (Ti-VCT).

Prvního nasazení se dočká příští rok v kompaktním MPV Ford B-Max. Model, který se bude vyrábět v Rumunsku, v portfoliu Fordu nahradí u nás velmi úspěšný Fusion.

Podrobnosti o novém motoru zveřejní Ford na letošní IAA ve Frankfurtu.

B-Max ale samozřejmě nebude jedinou aplikací motoru 1,0 EcoBoost. Postupně se objeví v dalších modelech – s nasazením ve Fiestě a malém Ka můžeme téměř s jistotou počítat.

Ford oznámil také blížící se zahájení výroby nové převodovky, určené speciálně pro zástavbu do vozů s hybridním pohonem.

Její produkce bude v závodu Van Dyke v severoamerickém Detroitu spuštěna ještě letos, naplno se pak rozběhne během prvního čtvrtletí roku 2012.

Nová převodovka nahradí tu současnou, která se vyrábí v Japonsku a montuje se do severoamerických modelů Ford a Lincoln s hybridním pohonem.

Novou hybridní převodovku zkonstruoval Ford zcela ve vlastní režii a ve vlastní režii ji bude také vyrábět. Jedná se o elektronicky řízenou rychlostní skříň (e-CVT), která nabídne oproti stávajícímu řešení lepší dynamiku, vyšší dosažitelnou rychlost v režimu elektrického pohonu a větší akční rádius.